Milline krossimootorratas valida?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas:

kui palju see 250'ne 4'ne siis 450'st 4'sest kergem on? minumeelest on see vahe miski paar kolm kilo...

Küsimus ei ole üldse seisukaalus, kui sellises. 450-sel on oluliselt raskem vänt ja selle gürojõud annab ikka väga hästi tunda. Kui 250-se paned kurvi kergelt siis 450-st peab ikka kangutama.



Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

See on ikka VÄGA vale mõttekäik. Pigem näitab, et sa sa ei teoorias ega praktikas asja ei jaga.
Uuri gürojõudude teemat.

Ja võimas tsikkel on sõitjale kindlasti väsitavam. Eriti algajale. Seda lisaks gürojõudude teemale.

will111 kirjutas:

kui palju see 250'ne 4'ne siis 450'st 4'sest kergem on? minumeelest on see vahe miski paar kolm kilo...

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas 426f »

Tahaks näha kuidas sa 450 krossikaga rajal tuima makaroniga gaasi asendit valid.250 4 takti pole kuskilt otsast lahja kui oskad gaas põhjas krossi rajal sõita

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

Palju neid mehi eestis on, kes 250 4T kaasaegse krossika "trühjaks keeravad"?
250 4T pole enamiku jaoks lahja ka poole gaasiga sõites ;)

426f kirjutas:

250 4 takti pole kuskilt otsast lahja kui oskad gaas põhjas krossi rajal sõita

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Njah, ega seda piirajas paukumist on vaid väga väheste sõidumeeste puhul kuulda.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

selged pildid, suured spetsialistid, ma ei viitsi siin rohkem sõna võtta sest ilmselgelt ma ei tea mitte millestki absoluutselt mitte midagi :lol: mis siis, et oman nii 125'st 2t, 450'st 4t, 600'st 4t kui olen sõitnud ka igasuguste 2 ja 4 taktiliste 250'stega. jah, gürojõud on ka TÄIESTi tundmatu mõiste minu jaoks, mida see veel tähendab...kas see on see kui mul käib pea hästi kõvasti ringi sõites ja tsikkel läheb lappama? :lol:

426f, kui sa midagi näha tahad siis tule ja vaata! kuigi mingit "tuima makaroni" mina gaasi asendi valimiseks ei kasuta, ei tea mis imelikud meetodid sinul on selles osas.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas bitter »

Õige otsus will. Kui sa 250/450 kaalu-massi olulisemaks pead kui gürojõudu, siis võid käesoleva teema vahele jätta. Tehniliselt võttes polnud see küll krossirada vaid enduro-, kus ma mella 250-st proovisin aga sisuliselt ikka seesama lainesse sõidetud liiv. Minu 90+ kaalu juures oli 250 märgatavalt lihtsam sõita kui mu oma 400. Minekust küll puudu ei tule. Kiirus tuleb oskustest ja oludega sobitatud amordiseadistusest.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

pole sellist asja minu sulest siin kuskil kirja saanud, et ma ühte või teist neist kahest olulisemaks pean. see kõik on puhtalt siinsete suurte tarkade oma võlumaailma fantaasia vili!!! mis teha, suuremale osale inimestele meeldib paraku niimoodi fantaseerida ja kõigile teistele enda ümber sõnu suhu pressida...eks kindlasti ka ma ise teen vahel seda viga, kuid üldiselt üritan sellistest asjadest hoiduda. võibolla on see seotud minu elukutsega.

lisaks sellele, et kõikvõimalikke laest võetud oletusi tehakse ühe minu lause põhjal...võetakse siin meeletuid "põhjapanevaid" eeldusi ka selles osas, kus, kuidas ja milleks küsija üldse antud masinat kasutama plaanib hakata. et siinsetest tarkade klubist ilmselt suurem osa sõidab just ja ainult konkreetselt krossirajal ja hullult poole sajandiksekundi peale võidu ei tähenda kuidagi, et krossikaga kunagi ja kusagil mujal üldse ei sõidetagi. ma arvan, et ma pole ainuke inimene eestis, kellel on krossikas lihtsalt lõbusõidu eesmärgil ja kes sõidab sellega sajas erinevas kohas (millest suurem osa ei olegi kuskilt otsast ametlik krossirada), täiesti erinevatel tingimustel ja hindab rohkem näiteks masina võimekust minna praktiliselt iga pöörde pealt ja igast gaasiasendist...kui mingit õhkõrna erinevust ratta kallutamisel. või siis hindab kasvõi seda, et kui vajadus on või tahtmine tuleb siis keerad lahti ja ratas lendab nii, et s**t on püksis, piltlikult öeldes muidugi. ja kuigi ma pean ennast täiesti vabalt igati amatöörsõitjaks siis oma 505sxf'i olen ikka täitsa mitu korda täitsa lahti keeranud. mitte üheainsagi nurga alt ei ole sama tunne nagu tükkmaad nõrgema 250'se seljas.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

et krossikaga kunagi ja kusagil mujal üldse ei sõidetagi

Eks sellistele meestele, kes kellegi eramaal või küla vahel ringi rallivad krossirattaga võibki aitäh öelda krossiradade sulgemise ja pideva elanike pahameele eest. Kui huvi ikka enamuses tänaval nö rallida siis võiks vähemalt vaikse sumpaga pilli võtta :idea:

siis oma 505sxf'i olen ikka täitsa mitu korda täitsa lahti keeranud.

Need nö "päris krossimehed" räägivad lahti keeramisest ikkagi konkreetselt ja ainult selleks ettenähtud kohas ehk krossirajal. Kruusateel võib iga idu olenematta kubatuurist pilli nö lahti keerata :mrgreen:

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

sandman1111
Postitusi: 279
Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
Tsikkel: CRF450R13

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas sandman1111 »

Ma nüüd küll ei taha rääkida sellest kergusest ja güro effektist, vaid toetaksin will111 postitust sellest vaatevinklist, et minagi sõidan suhteliselt palju "raja kõrval" enamasti männiku karjääri ümber, kus on tõesti mõnusam kulgeda võimsama masinaga. Samuti sõidan ma lõbu eesmärgil ja kuna ma sõidan suht 50/50 rajal ja kuskil raja kõrval, siis olen mina leidnud, et 450 on minu jaoks lõbusam. Ma arvan, et see masin on universaalsem kui 250. Jah kui ma sõidaksin ainult rajal ja ajaksin taga kõiki sekundeid, siis ilmselt võtaksin ma 250 või 350. Samuti ma ei usu, et 450 on täiesti nono algaja jaoks, kes on ikkagist enne sõitnud mootorrattaga ja ei ole väga kerge. 250 oleks küll kergem õppida kindlasti, aga kui ikka 2 kuu pärast tahaks võimsamat, siis on ka nõme. Vähemalt minul oli nii. Ei mitte, et ma nii kõva mees olin, et kogu aeg oli piirajas ja loopisin suvalt masinat kuhu tahtsin, ma arvan, et nii mõnigi on mu videot siin näinud. Tahtsin 450, kuna pikal sirgel saan oma adreka kätte. Igas asendist vajutades on jõud olemas. Ei pidanud käike lappama nii palju. Jupid kuluvad vähem. Tänu suuremale võimsusele, on käigud pikemad, tänu millele, saab kulgeda normaalsete pöörete juures. Liiva sees on jõudu rohkem vaja kui 250 seda suutis pakkuda. Talvel tahaks jäärada sõita, 450 kindlasti mõnusam. Kuna 450 on äge ja kõik arvavad, et 250 on jube lahja võrr. Saite vist aru, et ma olen enda neljasajaviiekümnesega rahul ja ei tahaks lahjemat. Minu raja kõrval sõitmine on üldiselt Männikul, ja mu masinal on päris vaikne summuti, kui keegi kardab, et ma väga sealseid Jevgenisid ja Aljonasid segan. Tegelikult ju ei või sealgi sõita. Ei tahtnud kedagi oma kirjutisega solvata, see oli kõik puhtalt minu arvamus, miks keegi valib 450 pilli kuigi tegelikult ei käi jõud isegi lahjemast pillist üle, see ei tähenda, aga et see lahjem oleks õige.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

täpselt nii :bsmile: endale on kusjuures ka väga meeldima hakanud see 4 käigu variant, alguses oli eelarvamus, tegelikkus on aga selline, et ega enam vist ei tahakski väga rohkemakäigulist. suur ja laias vahemikus vääne mootorist on ikkagi iga kell parem variant kui miljon väände kordistajat ehk maakeeli käiku kastis.

ja kui tuua siia juurde veel üks olukorda väga hästi illustreeriv näide/analoog siis huvitav miks on nii paljudel inimestel (olen täiesti veendunud, et nende hulgas ka paljud siinsed "ei keera never lahti" vennad) autod, millel kapoti all 100+ kw. keerate tihti lahti ja hoiate piirajas oma masinaid liikluses? :lol: kui keegi nüüd vastab, et JAH KEERAME küll siis ma hakkan rämedalt näpuga näitama ja tänitama, et vot teiesuguste pärast raisk kehtestataksegi varsti linnas 30 ja maantel 60, inimesed saavad surma, vihaseks pahaseks jne jne jne.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

sandman, ega su pill seal Tihemetsas vist ikka väga üle tühikäigupöörete kah ei käinud (togi) :D


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas piloot »

Eks ta ole tõsi, et maitse üle ei vaielda vaid kakeldakse. Paraku ei pea kellegi eelistuste järgi hakkama kohe oma orientatsiooni sättima. Mul näiteks naine ütleb vahel, mõne lahkarvamuse korral, et ega kõik ei saagi ühtemoodi olla, näiteks sulle meeldivad naised, mulle mehed... :D

will111 kirjutas:

ma pean ennast täiesti vabalt igati amatöörsõitjaks siis oma 505sxf'i olen ikka täitsa mitu korda täitsa lahti keeranud. mitte üheainsagi nurga alt ei ole sama tunne nagu tükkmaad nõrgema 250'se seljas.

Ega seda vast keegi ei väidagi, et 250 on mingi ime ratas ja käib samamoodi edasi nagu 500. Vahe ja eelistus nende vahel tuleb välja olenevalt sellest, kus ja kuidas neid kasutada ja sellest ka see, et millist võiks eelistada. Ega minagi mingi gürofanatt ei ole aga kõik on tulnud omal nahal läbi proovida ja kõige lihtsam on asjast aimu saada, kui olles end suurema isendiga piisavalt ära väsitanud ja siis 250-se selga hüpates on omalegi üllatus, kui palju seda vahet tunda on. Kus veel see vahe hästi tuntav on näiteks Jõelähtme rada, kus on hullult puude vahel kangutamist ja mööda ühte kõverat jälge uhamist. Radadelt väljaspool 250-se eelised enamasti kuivavad kokku ja jämedama mootoriga on funnimiseks omad eelised. Samas krossikaga on jälle see miinus, et kaugele sa väljaspoole krossi- kestvuskrossi- ja muid maastikuradu ikka kulged... Eks kõigest sellest tulenevalt peabki tulevane rattaomanik otsustama ja oma sõidueelistustest valima, kas 250 või jämedam krossikas või üldse endurode poole kiigata sest nendega pääseb legaalselt palju pikematele ja kaugematele radadele.
Asi ei ole ju tegelikult selles, et kui palju keegi suudab "lahti keerata", vaid pigem selles, millise rattaga oleks lõppkokkuvõttes kergem ja mugavam sõita ja et oma jõud käiks enamuse ajast ja erinevates olukordades rattast üle.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

sandman1111
Postitusi: 279
Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
Tsikkel: CRF450R13

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas sandman1111 »

Enda "vabanduseks" ütlen ma, et esimest korda võistlustel. Aga oma osa mängis selles ka kaamera asukoht, mis oli rinna peal. Ja masina summuti on ikka väga vaikne võrreldes näiteks Kawa omaga. PM oleks võinud ka piirajas hoida, ilma et keegi oleks arvanud, et hirmsalt väänaks, vaata kas-või starti, ega ma seal siis väga aeglaselt ei sõitnud, aga masina häält pole üldse kuulda. Tõesti kiirus oli väike ja ma olin väga väsinud :D, enda arvates pole kuskil mõista andnud, et ma hirmus kiire oleksin. Viimaseks ka ei jäänud, kuigi ma suutsin mitu korda välja suretada. Ja, et ma ikka ennast kõvema mehena tunneksin, siis pean ära mainima, et nüüd ma sõidan ikka kiiremini :lol: .

Kasutaja avatar

MartinH
Postitusi: 98
Liitunud: 13 Juul 2007, 21:00
Tsikkel: KTM 300exc
Asukoht: maardu

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas MartinH »

Kuna esimese rattaga(520exc) esimene hooaeg hakkab varsti läbi saama siis otsustasin hakata uueks aastaks uut ratast vaikselt vaatama.Mark ja mudel on igastahes välja mõeldud-KTM EXC,sest plaanis ka enduros võistlema hakata.Kubatuur on veel lahtine aga kindlasti enam mitte viiesajane.Nagu eelpool mainitud Jõelähtme rada,siis praeguse rattaga ei ole seal just kõige parem sõita,väsitab liialt ära.Ja üleüldse ootaks uuelt rattalt paremat juhitavust.Hetke seisuga on liistule jäänud 350 või 450 exc,4t ja alates 2010a rattad.Oskab ehk keegi neid rattaid omavahel võrrelda? Või üleüldse kuidas on selle kümne aastaga rataste omadused muutunud?

Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas Kapa »

Ühed kuldsed sõnad on et: selleks et kiiresti sõita ei pea selleks kõva lärmi tegema :bsmile:
Kellele ei meeldiks rajal kiireim mees olla, aga ilmselt on selles osas minu rong juba läinud, kuna vanust ka juba kaarega üle 30-e. Samas power meeldib ka väga ja peale jääraja avastamist on isegi talved meeldima hakanud :) Eks lõpuks tuleb ikka oma p-ga järgi proovida ja loodan, et see ka viimaseks krossikaks ei jää.

Kui teed ära karda, kui kardad ära tee! Iga kord sama jama!
PUUPAADID
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui sa üle 100kg ei kaalu, siis tõenäoliselt on parim valik 350.
Kuigi enduros mina kaaluksin ka 250 2T pilli.

Mis nendesse suurekubatuurilistesse raja kõrval podistajatesse puutub, siis eks maitse asi. Metsavahel väsitavad suured sõitja märksa kiiremini. Siis ei juhi enam mees ratast vaid on pigem reisija rollis.
Ma olen KTM-de seeria läbinud suurest vähema poole. Universaalsest LC4-st kuni 250cc 4T krossikani. Vahepeal olid 450 ja 525. Nüüd vahel kambakesi metsa vahel sõites olen proovinud nii suurt husabergi kui muid 500-600ccm masinaid ja no ei tõmba nende poole. Oled metsas nagu juhitamatu raketi seljas. Jõudu on palju ja iga randmeliigutus viib hüppega edasi. Aga ka peale tunnist metsas sõitu tahaks siiski, et masin läheks kiirelt sinna, kuhu mina soovin ja 250 seda ka teeb.

xenon3 kirjutas:

Kuna esimese rattaga(520exc) esimene hooaeg hakkab varsti läbi saama siis otsustasin hakata uueks aastaks uut ratast vaikselt vaatama.Mark ja mudel on igastahes välja mõeldud-KTM EXC,sest plaanis ka enduros võistlema hakata.Kubatuur on veel lahtine aga kindlasti enam mitte viiesajane.Nagu eelpool mainitud Jõelähtme rada,siis praeguse rattaga ei ole seal just kõige parem sõita,väsitab liialt ära.Ja üleüldse ootaks uuelt rattalt paremat juhitavust.Hetke seisuga on liistule jäänud 350 või 450 exc,4t ja alates 2010a rattad.Oskab ehk keegi neid rattaid omavahel võrrelda? Või üleüldse kuidas on selle kümne aastaga rataste omadused muutunud?


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei tea mida peetakse silmas "raja kõrval podistamise" all, isiklikult sõidan metsas, väikestel rohtu kasvanud ja mudastel autoradadel, kruusatee lõikudel, karjääris ja selle ümber. igasugused sellised kohad. see võib ju "raja kõrval" olla kellegi mõistes, aga ma ei tea siis kus see rada seal veel täpsemalt on :D
ise teen tavaliselt selliseid umbes tunniajaseid sõite (see on siis umbes 80% nö. andmine, kuhu sisse jääb väike osa ühest locationist teise sõitmist) ja mina pole veel kordagi tundnud, et ratas oleks mind väga ära väsitanud, pigem lihtsalt saan oma adrenaliinilaksu kätte ja ei hakka korraga väga ahneks minema. kindlasti on 250'sega natuke kergem, teatud kohtades. samas on aga teised kohad, kus sellisega peab vastupidi rohkem vaeva nägema, nikerdama ja oma jõudu mängu panema...nii et minumeelest sõidu lõpuks tuleb umbes sama välja ja loeb justnimelt oskus oma tsikliga ümber käia (või siis oskus just mitte ümber käia :lol: ), olenemata sellest milline see täpselt on.

päris alguses olin tõesti kohati nö. reisija rollis, aga kui tsikliga juba natuke sõita, harjutada, proovida saad siis tuleb ka oskus sellega ümber käia ja selge on see, et seal kus väiksema mootori "vahendid" otsa saavad, on teisel veel varu küllalt. jällegi, see ei ole mingisugune oletus, vaid samuti ise järgi proovitud asi.

kuid kõige õigem siinkohal ongi öelda, et maitse asi ja igaüks peaks ise proovima. kui mina oleksin näiteks foorumist küsinud, mis mulle kõige paremini sobib siis ilmselt oleksin vale valiku teinud. ise erinevaid rattaid proovides oli aga valida suht lihtne.

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas fotek »

will111 kirjutas:

ei tea mida peetakse silmas "raja kõrval podistamise" all, isiklikult sõidan metsas, väikestel rohtu kasvanud ja mudastel autoradadel, kruusatee lõikudel, karjääris ja selle ümber. igasugused sellised kohad. see võib ju "raja kõrval" olla kellegi mõistes, aga ma ei tea siis kus see rada seal veel täpsemalt on :D
ise teen tavaliselt selliseid umbes tunniajaseid sõite (see on siis umbes 80% nö. andmine, kuhu sisse jääb väike osa ühest locationist teise sõitmist) ja mina pole veel kordagi tundnud, et ratas oleks mind väga ära väsitanud

See kirjeldus ongi raja kõrval podistamine.
Krossirajal jääb ühe sõidusessi pikkuseks enamasti 10-20 minutit, kus antakse endast maksimum.
Kui nuudel pehmeks läheb, siis on kukkumine kiire tulema kah.

Siim
#609

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma olen algusest peale rääkinud, et krossikaga võib sõita ja seda kasutada ka mujal kui krossirajal ja sekundi taga ajamiseks ning kõikumatu fakt on, et seda päris palju ka tehakse. kindlasti kõik see jutt, mis teie krossi sõitmise kohta (rajal, võistlustel) siin räägite on vähemalt suures osas õige...lihtsalt ainult seda ei saa võtta alati aluseks.

minu silmis on selge vahe ka podistamisel ja metsas või kus iganes väga kiirelt sõitmisel. krossirada ei ole ainuke koht, kus seda teha saab või tegema peab ning ei ole olemas vaid kahte äärmust, et sa kas sõidad kuskil võistlusel ilgelt surma peale või siis oled täielik pühapäevik, kes kunagi üle veerand gaasi ei kasuta.


leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas leib »

Ōige Will, ka nii Saab krossikaga sōita ja Mina teen seda samuti kui sina. Muuseas,enamus need suurspetsialistid on ju tegelikult SIIN suured teoreetikud,keegi neist pole suur praktik. Mitteüks. Tavalised törtsutajad nagu meiegi.
Keegi vigises SIIN ,et vot selliste pärast kes ei sōida krossikatega rajal,pannaksegi radu kinni siis peaksid ka enduurokad sōitma ainult spets radadel nagu soomes ja sōita vōib ka Oma metsa ja maa peal.


susla
Postitusi: 209
Liitunud: 13 Mai 2008, 00:02
Tsikkel: Back to Honda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas susla »

Olen jälginud nats seda teemat, kuna mõlgutan mõtteid krossi ratta ostmisel.
Midagi olulist siit teada ei saa ja seega juhindun enda praktikast ja mugavusest.
Olen proovinud nii 450 kui 250 raja peal ja ma ei tea millest see on, aga 250 on hüpata midagi muud kui 450. Kaalu vahe on nii väike, aga 450 maanduks nagu tankiga(maa väriseb), kuid 250 nagu jalgrattaga. Nii lihtne minu jaoks seda valikut teha oligi.
Siin arvuti taga arutada praktiliste asjade üle. . . ajaraisk. Tuleb ikka minna, sõita ja võrrelda. Lihtne.
Jõudu!

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

viimase mõttega 100% nõus. kõik see jutt on vaid teooria, kõige mõistlikum on minna ja proovida.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

sellega olen minagi nõus, aga siis võiks ju tegelikult kogu teema ära kustutada või kirjutada esimesse posti jutt, et valimine toimugu sõites ja ülejäänud kama kõik prügikasti saata :D

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas Möku »

xenon3 kirjutas:

Hetke seisuga on liistule jäänud 350 või 450 exc,4t ja alates 2010a rattad.Oskab ehk keegi neid rattaid omavahel võrrelda?

on olnud nii 450 kui 350 exc 4 takti. Järgmiseks võtan vast jälle 350. Natuke tundlikum on käiguvahetuse osas ja seal, kus sa 450ga neljanda käiguga "kohalt ära lähed", siis 350sega pead ikka käiku vahetama. Aga kiirus ja sõidurõõm tulevad ikka täpsetes kurvides. Seal on 350 ikka palju vilkam - on kergem suunata ja 350sega on esiotsa ekstreemelemntidel kergem juhtida. 450 puhul oli hea nii laisk käiguvahetamine kui ka see, et esiots oli suht hästi maa külge liimitud ja et otsib soone ise üles. Aga see teeb 450-se ekstreemelementidel jälle natuke tuimaks.

Kahepoolese kahetaktilisega olen ka proovisõite teinud. Ilgelt hea kerge juhtida. Aga teatud hetkedel tuleb ikka hoopis teisiti sidurit punnitada, kui nelariga. Häiris ka mootoripidurduse puudumine. Kui oleks noorpõlves kahetaktlisega harjutanud, või oleks veel noor ja õppimisvõimeline :? , siis praegu ei kahtlekski - valiks kahetaktilise.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas 426f »

kuskil põõsastes podistamseks on krossi rattal juppide eluiga liialt lühike,5 tundi ja uus õli,50h ja uus kolb.ühe ratta asemel ostaksin 2,esimese 4t 250 krossika mida ainult krossi rajal kulutada ja teise tuledega suure töömahuga kerge enduuroka

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

krossi ratta jupid on mingisugusest eriti pehmest plastiliinist tehtud?

põõsas podistades ei ole tarvis vahetada 50h tagant kolbi. juppe vahetatakse ja vajadus neid vahetada on ikka vastavalt sellele kuidas mootor valu saab. enne enda ratta ostmist sai ka päris süviti uuritud seda asja ja väga paljud pühapäevasõitjad ning niisama hobitajad vahetavad vähemalt suure motoga ktm'del kolbi 100+ tunni pealt ja ei ole täheldanud seejuures mingeid probleeme.
pealegi, ka 50h oleks näiteks minu sõitmise juures ilmselt pea 2 hooaega podistamist. mis ei olegi nüüd nii hirmus vähe.


all
Postitusi: 87
Liitunud: 26 Sept 2006, 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas all »

will111 kirjutas:

krossi ratta jupid on mingisugusest eriti pehmest plastiliinist tehtud?

põõsas podistades ei ole tarvis vahetada 50h tagant kolbi. juppe vahetatakse ja vajadus neid vahetada on ikka vastavalt sellele kuidas mootor valu saab. enne enda ratta ostmist sai ka päris süviti uuritud seda asja ja väga paljud pühapäevasõitjad ning niisama hobitajad vahetavad vähemalt suure motoga ktm'del kolbi 100+ tunni pealt ja ei ole täheldanud seejuures mingeid probleeme.
pealegi, ka 50h oleks näiteks minu sõitmise juures ilmselt pea 2 hooaega podistamist. mis ei olegi nüüd nii hirmus vähe.

Just. Selle podistamisega olevat keegi ktm-ga sõitnud ligi 300 tundi ilma kolvi vahetamiseta.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Selle podistamisega olevat keegi ktm-ga sõitnud ligi 300 tundi ilma kolvi vahetamiseta.

ja keegi sõitis kunagi eluaeg ja ei vahetanud mitte midagi, isegi õli mitte ja muudkui sõitis ja nautis ja nii eluaeg (togi) ja ei saa unustada fakti, et ta tegi seda kaa tee emmiga, suure ja vana kateemmmmiga :mrgreen:

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline krossimootorratas valida?

Lugemata postitus Postitas will111 »

ilkuda ja huiata võib sel teemal lõpmatuseni. selge on see, et ükski mootor, kolb, ega muu jupp ei ole "programmeeritud" punkt 50 tunni pealt õhku lendama, no matter what...

300 tundi ongi mõne persooni jaoks eluaeg sõitmist :lol:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”