Sikliostu ABC
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Sikliostu ABC
See teema on kindlasti läbi käidud sadu kordi siin. Aga küsiks siiski, et mis on esmatähtsad asjad sikliostul. Mida tuleb kindlasti kontrollida ja kuidas üldse saab kindel olla, et asi on tehniliselt korras.
Ette tänades.
-
Teema algataja
Re: Sikliostu ABC
direktor kirjutas:See teema on kindlasti läbi käidud sadu kordi siin. Aga küsiks siiski, et mis on esmatähtsad asjad sikliostul. Mida tuleb kindlasti kontrollida ja kuidas üldse saab kindel olla, et asi on tehniliselt korras.
Ette tänades.
Kontrolli pangakonto jääki ja sularaha võimalusi. Peale seda kaalutle milleks sul ratast tarvis. Siis vaata varustust ja kontrolli uuesti konto jääki. Peale seda annan edasised juhised Tehniliselt on korras ratas siis kui kontojääk on võrdne esinduse ratta hinnaga.
-
Teema algataja
Re: Sikliostu ABC
Ei rahaliselt on kõik välja arvutatud . Lihtsalt tegelen ise krossiga, aga tahaks bike osta nüüd. Ja lihtsalt mõtlesin äkki mõni bike mees annab näpunäiteid, kuidas veenduda ratta tehnilises korrasolekus
-
Teema algataja
Re: Sikliostu ABC
Tsiklil erinevalt autost on enamus asju vä mootori sisu võimalik oma silmaga näha- st kui ikka silmaga on näha, et asi on korras ja hästi hoitud siis tõenäoliselt ta on ka.
On ikka näha ju, kui on raskelt külje maha pannud või kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] lapitud vms.
-
- Postitusi: 731
- Liitunud: 30 Juul 2008, 15:21
- Tsikkel: Ducati
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Sikliostu ABC
Allikas: mootorratas.ee
Mida vaadata kasutatud tsikli ostul: (29.12.2001)
Neeme:
Soovitusi kasutatud tsikli ostul. Loetleks need kohad, mis hiljem kulukad vahetada ja mida ostuhetkel kindlasti kontrollida ja uurida saab: Rehvid, kett koos ketiratastega, generaator, katkised plastosad, tuled, amordid. Nimistu läheb pikaks ja tegelikult on raske ja pikk jutt seletada, kuidas ja mida uurida. Sellest tundest saad veidi aimu, kui paar esimest korda pange panedNapalm:
Aga siiski enne kui pange paned vaata üle taga kiige puksid ja amordi puksid mida saad teha siis kui taga ratas on õhku tõstetud hargil või pukis üle sadula kummardudes ning käega kiiget ülesse tõestes. Kui see liigub niisama nii kui lambajalg on lood kehvad.
Sama on roolikannaga, ratas õhku ja väänama ette taha ja külgedel kui seal on mingi lõtk on lugu juba väga paha. Kõik simmerid, amortdid eest ja kas amordi torud on kuivad üldse.
Kas käiguvahetaja võlli simmer peab? Kas vända simmer peab!!! Selleks tuleb külje kaan maha võtta. Ratas peab olema jäik mitte vedel ega töllerdama.
Kas rattad jooksevad üldse kokku ühe joone peal. Kas amort liigub sujuvalt ja kas amordi torud on sirged. Kui amort käib jõnks jõnks on juba $$$$ lõhna tunda. Kas rattad ise on sirged või kaheksas.
Mootor ise on juba eraldi jutt ja pidurid muidugi, kui on kettad kas need on sirged (väga kallis osa) jne, jne.Mella:
Inglisekeelne õpetus: http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.htmlKui mina lasin teisel inimesel Saksamaalt KTM LC4 vaadata, saatsin sellise kontrollnimekirja:
- Kas passis olevad raami (ja kui on, siis ka mootorinumbrid) vastavad raamil olevatele.
- Kas raam on sirge. Tagant vaadates ei tohi rattad omavahel X olla. Samuti peavad rattad olema ühel joonel.
- Rattad peavad olema ümmargused
- lenks peab olema sirge.
- Esimesed amorditorud peavad olema sirged.
- Nii esi kui tagaamort peavad käima pehmelt, ilma kolksuta. Ka siis kui üles päris tõstad. Ka ei tohi olla nn. tühja kohta.
- Pidur peab olema korralik. Piduriklotsidel ja kettal ei tohi olla suurt vahet. Kui on - klotsid kulunud - hinnast maha.
- Rehvide kulumisaste. Uus rehv maksab palju ;(
- Kogu elektrivärk, tuled jms peab töötama. Testriga mõõta, et oleks laadimine. Elektrivärk on VÄGA KALLIS!
- Mootor ei tohi kusagil olla niiske (lasta mingi ühenduse kohalt, plokikaanest jms. läbi õli, vett jms.) Ka altpoolt peab olema mootor kuiv.
- Amordi õlitihendid ei tohi lekkida. Ka altpoolt ei tohi amorditorud olla niisked
- Kodarad peavad olema sirged.
- Vaata piduriketta kulumist.
- Tagakiige pukside kulumine - hargi peal tagaratas maast lahti ja siis proovid kõvasti külgsuunas loksutada - seal ei tohi ühtki prõksu olla.
- Roolilaager. Esipidur põhja ja tõmbad-lükkad kõvasti. Roolilaagrist ei tohi loksu kostuda/tunda.
- Spidokas ja tahhokas peavad töötama
- Iste peab terve olema nii alt kui pealt. Ei tohi olla ära istutud.
- Paak ei tohi lekkida.
- piduri-sidurilink.
- Mootor peab külmalt tõrgeteta käivituma ja ühtlaselt käima jääma. Sealt ei tohi kostuda kolinaid, krõbinaid, võõraid sahinaid, nukaketi kõlinat, klapitiksu. Ei külmalt ega soojalt, ei tühikäigul ega pöördes.
- Ka soojalt peab kenasti käivituma.
- Suitseda ei tohi ühelgi pöördel ei külmalt ega soojalt. Külmalt ei tohigi tegelikult pöördesse ajada.
- Vändast peab ka käivituma.
- Tagaistuja jalarauad ja käetoed peavad olemas olema.
- Plastikul kukkumisjäljed langetavad hinda. Sumpsil kriimud - kukkunud. Kui kriimud on sügavad, pikad ja paralleelsed, siis on külili hoo pealt käinud. Lenksu otstes on mingid junnid - nende pealt on ka kukkumine hästi näha.
- HArgi peal loksuta rattaid - kas laagrid on ok.
- Kett peab olema ilma loksuta lülide vahel. Ketirattad peavad olema korraliku hambakujuga. Kui tagarattal võtad kõige tagumisest ketiosast kinni, siis ei tohi tõmmates tahapoole kett ketiratta pealt eemale tulla. Esimest ketiratast saad vast ka kuidagi vaadata.
- Esiamordi toru peegelpinnal ei tohi olla kulumisjälgi ega kriime.
- Kas sidur käib kergelt.
- Akupinget ja geneka laadimist sa ei oska vist kontrollida. Muidu, töötava mootoriga keskmistel pööretel peab olema pinge akuklemmidel ca. 13.8 Volti. Kui on üle 14.5, siis on liihga palju, alla 13 on liiga vähe. Kui esituli põleb, siis tühikäigul võib tuli nats tumedamaks minna. Nagu autolgi.
- Kas gaasid ei tule kusagilt sumpsi torude kõrvalt välja.
- Kas käiguvahetushoob on sirge.
- Kas on 2 peeglit ja kas on terved.
- Suunakad peavad töötama kenasti.
- Esituled peavad kõik ok olema (sellel masinal väga kallis jupp). Kas E tähistus on tuledel.
- Kas radikas on terve.
- Vaata, et sidur ei libiseks.
- Vaata, et summuti poleks seest tühi.
Küsi, kas midagi lisaks kaasa ka tuleb (mingeid vidinaid), reisikohvrid vms. Kui tihti on tehtud õlivahetusi? Mis õliga sõidab? Kui tihti on reguleeritud klappe.Head ostmist
Re: Sikliostu ABC
see nimekiri on ju õige muidugi ,aga reaalselt sa ikkagi vaatad üldiselt visuaalselt üle ja kas mootor töötab korralikult ja kas välimus meeldib,väike prooviring ja olemas,hiljem kahetsed ja kirud või siis kiidad kui hea ostu tegid
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Sikliostu ABC
Noh, mina näiteks sain tehniliselt väga heas korras ratta oma vanuse ja suunitluse kohta, isegi mahlad olid uued sees. Aga ikka on tunne, et midagi võiks parem olla ja midagi võiks juurde panna Eks kasutamise käigus selgub, mis see täpsemalt olla võiks.
-
Teema algataja
Re: Sikliostu ABC
Oled sikliostuga lootusetult hiljaks jäänud, kõik lugupeetud spordipoed müüvad juba suvevarustust. Kui siiski... siis minu käest võib mõne kasutatud
s i k l i saada
http://www.nevene.ee/?kaabitsad-siklid-korgid,226
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Sikliostu ABC
Bastard kirjutas:Noh, mina näiteks sain tehniliselt väga heas korras ratta oma vanuse ja suunitluse kohta, isegi mahlad olid uued sees. Aga ikka on tunne, et midagi võiks parem olla ja midagi võiks juurde panna Eks kasutamise käigus selgub, mis see täpsemalt olla võiks.
Eks ta nii ole - võtad naise ja siis vaatad, krt. naabrimehel palju parem...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Sikliostu ABC
Noh jah. Müüakse ka vanu masinaid. Vanale masinale sobiliku hinnaga. Aga mõni tahab, et ka see oleks nagu uus, ainult, et hind oleks nagu vanal masinal...
Re: Sikliostu ABC
Ülaltoodud list on muidugi muljetavaldav. Kasutatud ratta puhul peab tõenäoliselt nii mõnegi asja puhul silma kinni pigistama. Aitab ettekujutus remondikuludest ja kuluosade hinnast. Nii on võimalik hea hinnaga täiesti korralik asi soetada. Palju rattaid on saada, mis on soetatud paariks hooajaks ja nüüd kuluosade kulumise tõttu maha müüakse. St. mootor töötab kui kellavärk aga näiteks rehvid ja kett läbi. Olenevalt rattast on lisakulu ca 400 eur. Müüa sõna ei maksa midagi!!!!
Paraku müüad eriti kulumistele viidates siin Eestimaal hinda alla ei lase. Kummivahetus ei tohiks küll mingiks takistuseks olla ja mingi lisara võiks niikuinii olla. Tagarehvi peab peaaegu alati asendama.
Kõik mootori küljes asuvad zimmerid võib erilise tähelepanu alla seada. Kui kuskilt mootori küljes asuvatest zimmeritest midagi immitseb, tõenäoliselt läheb varsti ka mootor parematele radadele. Nende zimmerite vahetus ei ole ei keerukas ega ka väga kulukas aga tavaliselt müüad neid ei vaheta ja need annavad vaatamata spidonäidule aimu suurest läbisõidust. Kui õlileke on kuskil korgi juures, no selle saab küll lihtsalt likvideerida. Kui õlilekke koht on võimalik kindlaks teha ja tundub lihtne kõrvaldada, siis ilmtingimata ei pea mootor alt täiesti kuiv olema. Muidugi, vähemalt külmalt peaks mootor ilma igasuguse klõpsuta käima. Kui külmalt on mingigi kõrvaline klõbin, plagin, tirin, jookse minema, ükskõik kui lahe ratas välja näeb. Müüa hakkab mingit head juttu 100 eur klapiregullist rääkima. T..ra tee siis ise korda, enne kui müüma hakkad. Pole tõesti väga palju. Nii ütlegi ja jaluta minema.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Sikliostu ABC
Minu ratas on 24 aastat vana. Selle eest ei maksaks ükski hull eriti üle 700.- €. Samas on tal suurepärases korras kõik kuluosad. Aga gondel on paigatud. Mootorikett häälitseb tühikäigul, kuigi kulumine normi piires (see narin on vanade Kawade leivanumber). Klapitiksu-moodi tiks on sees, samas klapivahed on paigas. Amorditorudel ka töötsoonis roostekahjustused, samas simmerid alustasid juba kolmandat kümmet (selge, et kui on kahjustused, pole torud ka täiesti kuivad, samas, vahetasin just õli - ei saa öelda, et seda kole väheks oleks jäänud ja õhurõhk püsib amortides priimalt sees (pani nagu tuletõrjevoolikust mulle vastu nägu, kui alt poldi päästsin - unustasin rõhu enne maha lasta)). +veel, +veel iluvigu. Selge ju, et sellise ratta puhul ei tuleks mul (müügisoovi korral) mõttessegi hinda alla lasta võimaliku ostja veaotsingu peale - sel puhul ei tasu müügieelne remont ju ära ja võileivahinna eest lõhkumiseks müügi asemel võin ka ise rõõmsalt edasi sõita!
Tegelikkus on muidugi selline, et olen sellesse aparaati investeerinud kaugelt rohkem, kui ta ise maksis (12500 aastal 2005.) ja ma ei mõtlegi teda müüa, sest mulle meeldib see masin. Vaatamata kõigile neile tiksudele ja iluvigadele, kavatsen sõita veel kümneid ja kümneid õnnelikke tuhandeid, kusjuures, NB! kuskil tee peale jäämine ei mahu minu plaanidesse ega ole ka kunagi mahtunud.
Mis ma pika jutuga öelda tahtsin - välimus on tihti petlik. Ja vana masin on nagu vana inimene - võidu enam ei aja, aga mõistlikult liikudes võid veel pikalt elu nautida. Teatud vanusest alates määrab tehnika puhul hinna peamiselt vaid vanus - seisukord aga... niikuinii keegi ei usu, et masin on korras. Ja kui ongi korras, ei tasu müük ikka ära. Kui ta viib su probleemita punktist a punkti B, mis jaoks siis müüa ja osta sama teenus palju kallima raha eest? St sõida ise või lase nii vanaks minna, et uunikumiks muutub (Jawaga on juba nii läinud. Veel 15 aasta eest üritati 500 krooni eest ära osta ja leiti, et see on helde pakkumine. Tänane korras Jawa 360 on juba hoopis teises hinna- ja uhkusekategoorias).
Re: Sikliostu ABC
Ainult transpordivahendina, iga kell võtaks uuesti vana Kawa oma hoole alla. Margipõhine arutelu läheb veits laialivalguvaks ja suunavaks. Või mis? Tsikliröövli ratta võiksid küll ära osta aga noh, ta ei müü ju. Nii ka paljud teised sarnased, tegelt veel aastaid kestvad mootorrattad, mis on rahulolevate omanike juures koha leidnud. Ega muud polegi, vaatad enam- vähem korras ratta, putitad veidi ja hooldad korralikult. Tsikliröövli mentaliteet on muidugi väga tore, pole mingit tahaks olla jube lahe värki.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Sikliostu ABC
Ma paneks tegelikult selle siin teemas oleva pika nimekirja hoopis müüjate südamele. Tsiklimüügi ABC.
Enne kui müüki panete - kontrollige. Kui miskit ei vasta - tehke korda või ennetage ostjat - öelge ise talle, mis viga on enne, kui tema selle leiab.
Kui mina leiaksin midagi, millest eelmine omanik ei tea - näiteks simmer lekib "oo kust see õli siia sai, eile küll polnud", siis ma lihtsalt ei usuks, et ta ei teadnud seda. Väidan et kõik omanikud teavad 99% oma ratta vigadest (või 99% omanikest teab 100% oma ratta vigadest) ja omadustest nende vigade ja omaduste tekkimise hetkel.
No ja kui ühe asjaga jääb vahele, siis jumal teab, mis teibituuningut ta seal veel teinud on, mida sa kohe tähele ei pane? Juba üks selline juhtum rikub ju ostutuju ära.
Loomulikult tuleb usaldada ja kontrollida, kuid tegelik roll on siin siiski müüjal.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
Teema algataja
Re: Sikliostu ABC
Üks probleem on muidugi veel see, et kui tuua välismaalt ratas ja sellel pole e-tähiseid. Kas on võimalik need ise näiteks kleepsudena panna tuledele või peavad need vormis sees olema? Selline küsimus siis tekkis veel, sest minu väljavalitud ratas on pärit usast.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Sikliostu ABC
direktor kirjutas:Üks probleem on muidugi veel see, et kui tuua välismaalt ratas ja sellel pole e-tähiseid. Kas on võimalik need ise näiteks kleepsudena panna tuledele või peavad need vormis sees olema? Selline küsimus siis tekkis veel, sest minu väljavalitud ratas on pärit usast.
Kui ma ei eksi siis USA ratas tahab meie ARK-s saada tüübikinnitust. ca Edit!! ***EUR?
Re: Sikliostu ABC
Kuni 2003(kaasaarvatud) aasta rattani pole tüübikinnitust vaja, alates 2004 on vaja taotleda tüübikinnitus, mis koos arvelepanekuga maksab suurusjärk 880€ ( 540€ euro sertifikaat+ 190€ üksiksõiduki kinnitus+ 150€ esmane registreerimine)
Parandage kui eksin.
-
Teema algataja
Re: Sikliostu ABC
direktor kirjutas:See teema on kindlasti läbi käidud sadu kordi siin. Aga küsiks siiski, et mis on esmatähtsad asjad sikliostul. Mida tuleb kindlasti kontrollida ja kuidas üldse saab kindel olla, et asi on tehniliselt korras.
Ette tänades.
Omast kogemusest soovitan, et kui ostad natuke vanema ratta, siis kisu gondlid enne ostu maha ja vaata ega raam ei hakka kohe kohe suurte mõrade tõttu pooleks minema. Hiljem on oi oi kui palju jama.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6616
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 651 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Sikliostu ABC
kokk6 kirjutas:direktor kirjutas:See teema on kindlasti läbi käidud sadu kordi siin. Aga küsiks siiski, et mis on esmatähtsad asjad sikliostul. Mida tuleb kindlasti kontrollida ja kuidas üldse saab kindel olla, et asi on tehniliselt korras.
Ette tänades.Omast kogemusest soovitan, et kui ostad natuke vanema ratta, siis kisu gondlid enne ostu maha ja vaata ega raam ei hakka kohe kohe suurte mõrade tõttu pooleks minema. Hiljem on oi oi kui palju jama.
Möhh
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja
Re: Sikliostu ABC
Ostsin endale ninja, kõik oli ilus, kõik tuled ja viled olid korras, hakkasin õli vahetama ja gondleid maha võttes selgus, et tsikkel läheb kohe pooleks, mõlemal poolel raamis olid mõrad sees.
Re: Sikliostu ABC
Kasutatud masina ost on paratamatult riskipeale minek, ei ole loogiline, et enne ostu ratta molekulideks lammutad. Mulle küll ei meeldiks, kui iga päev uus Ivan tuleb ja kohe ratast lammutama kukub.
Re: Sikliostu ABC
pole siin ühtset tõde. Mul ntx osteti üks ratas pimesi - raha ette ja saada ratas järele ... ja ratas sõitis rootsi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.