TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Kas oskab keegi kommenteerida, et kas tsikli kroomile ja alumiiniumile mõjub halvasti kui hoian tsiklit talvel kuuris (maapealne puidust majake, kütteta), kus välistemperatuur ja niiskus ka sama nagu õues sisuliselt? Tsikkel cruiser ja kroomi ja alumiiniumit palju.
Olen kuulnud, et temp. kõikumised pidid halvasti mõjuma, et kui kütad seal 15 kraadi peale ja siis lased nullile ja kütad jälle üles jne. Minul seda case'i pole aga lihtsalt välitemp, mis meie talves ka -20 aegajalt...
Toomas
-
- Postitusi: 95
- Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
- Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
- Asukoht: Pärnu
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Naljatilk, eks ta ikka mõjub halvasti, aga mitte laastavalt muidugi. meie oludes hoiavad ju umbes 50 % ratturitest oma rattaid külmas garaažis/kuuris ja näe, kevadel jälle sõidavad.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Ei juhtu su tsikliga midagi, kui ta seisab kohas, kus temp. sama mis väljas. Metalli surm ongi temp. kõikumine. Ise hoian tsikleid garaazis, kus talvel on miinused, kuid niiskust ei ole ja kevadel keeran süüte sisse ja nad lähevad käima . Kuigi tsiklipargis on ka kaks kroomi, siis pole täheldanud nende läikivate juppide tuhmumist. Seega hoia oma ratast ühtlasel temperatuuril, olgu need kasvõi miinused...
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Aga aku võta kindlasti maha
+358458693818
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
kui tahad et su tsikkel säiliks, siis hoiagi seda miinustemperatuuridel. - 10C korral on 1 kg õhus 1,8g veeauru, +10C korral 7,6g.
Temperatuurikõikumine on halb seetõttu, et jahtumisel läbib temperatuur tihti kastepunkti, kus suhteline õhuniiskus saavutab 100% ja vesi kondenseerub su masinale - peale ja sisse.
Kuna praktikas ei ole võimalik hoida konstantset madalat temperatuuri (kui sa just külmhoones ei tööta/ela), siis konstantsest külmast paremuselt järgmine on konstantne soe, kus õhk võib küll sisaldada rohkem veeauru, kuid temperatuurikõikumiste puudumine tähendab, et see ei kondenseeru perioodiliselt masinale/masinasse.
Kui sa talvel masinaga ei sõida(ei aja seda soojaks), kõlbab ilmastikutemperatuur täitsa hästi sest ega see nii palju ka ei kõigu, et kastepunkti pidevalt läbida. Lisaks kulgevad galvaanilised reaktsioonid külmas aeglasemalt.
Muidugimõista eeldab masina säilitamine ka head ventilatsiooni ja kaitstust päikese eest. Üks hea lahendus on seinadeta või hõredate seintega katusealune.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
seega kui mul garaaziz niiske keskond siis paigaltades ventilatsiooni . saaksin ma seda edukalt talvel seal hoida?
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
sitikass kirjutas:seega kui mul garaaziz niiske keskond siis paigaltades ventilatsiooni . saaksin ma seda edukalt talvel seal hoida?
Martään rääkis poindi ära. Kuna talveperioodil on õues piisavalt temp. kõikumisi ei pääse sa kastepunktist ja kui vahel juhtud oma tsiklit külastama ära ehmata, et metall üleni märg on. Eriti need tsiklid mis on juba vabriku poolt kehvasti kroomitud hakkavad päris kiiresti kobrutama.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Tegelikult kõigub meie vöötmes ka talvisel ajal temperatuur vääga palju (sõltub talvest), mis ühtlasi tähendab ka kastepunkti teket üsna sagedasti (ma ei mäleta neid kordi peast aga kasutaja "ping" on seda teemat uurinud ja teab kindlasti vastust)! Kindlasti pane summuti/te otsa õhupallid/kondoomid, et niiskus mootori sisemusse ei pääseks
Q
-
- Postitusi: 73
- Liitunud: 18 Sept 2006, 23:35
- Tsikkel: V-MAX
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Sai kah see aasta jaanuaris tsikkel õue lükatud jaanuaris.Katsin koormakattega kinni ja koik ok . Veebruaris lükkasin uuesti garaazi. Lumi ja vihm ei teinud midagi aga kassid ei saanud sellest kattest aru ja tsikli alumised otsad haisesid täiega veel mitu nädalat garaazis.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Mul seisis TDM õues eelmine talv. Üheksandal märtsil küsisid paljud külalised, kes esimest korda meite poole Metsale sattusid, et kas see seal lumehange all ka veel kevadel sõidab... Lenksuots paistis natuke välja. Isegi akut ei võtnud maha. Midagi ei juhtunud ei akule ega ülejäänud rattale.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
davidsoniharald kirjutas:Mul seisis TDM õues eelmine talv. Üheksandal märtsil küsisid paljud külalised, kes esimest korda meite poole Metsale sattusid, et kas see seal lumehange all ka veel kevadel sõidab... Lenksuots paistis natuke välja. Isegi akut ei võtnud maha. Midagi ei juhtunud ei akule ega ülejäänud rattale.
Ega kohe juhtugi...alles mõne aasta pärast ...kolvirõngad roostevad kinni, kondentsvesi õlis, välised kahjustused jne.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Sellepärast soovitataksegi panna natukene õli silindrisse enne talve ja kevadel õli vahetada.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
xjorma kirjutas:Sellepärast soovitataksegi panna natukene õli silindrisse enne talve ja kevadel õli vahetada.
tegelt enne lõplikud talve parkimist tuleks õli ära vahetada mitte kevadeks jatta
-
- Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Keegi oskab soovitada, millega võiks kroomosasid talveks kaitsta? (ka mul kütmata maapealne garaaž)
Siiamaani olen WD40-ga üle pritsinud, aga WD40 kipub nagu talve jooksul pealt ära haihtuma, samas on vist parem kui mitte midagi.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
ssxs kirjutas:xjorma kirjutas:Sellepärast soovitataksegi panna natukene õli silindrisse enne talve ja kevadel õli vahetada.
tegelt enne lõplikud talve parkimist tuleks õli ära vahetada mitte kevadeks jatta
Tegelikult on seda teemat siin piisavalt arutatud ja arusaam üks, kõik vahetavad nii kuidas tahavad ja läbisõit näitab. Mina vahetan kevadeti sest miks osta uus õli ja see talveks seisma jätta kes teab kas sinna sisse ka kondentsi koguneb!Kevadel korra mootor käima õli soojaks ja vana välja. Miks ma sedasi käitun! aga seepärast, et olen kevadeti mootori lahti võtnud peale vana õli väljalaskmist ja see oli puhas.
retro kirjutas:Keegi oskab soovitada, millega võiks kroomosasid talveks kaitsta? (ka mul kütmata maapealne garaaž)
Siiamaani olen WD40-ga üle pritsinud, aga WD40 kipub nagu talve jooksul pealt ära haihtuma, samas on vist parem kui mitte midagi.
Olen ka wd40 kasutanud ta küll säilib talve läbi ja kevadel kõik rasvane aga olen märganud, et sellest vähe abi. Kui on ikka tsikkel vabrikus kehvasti kroomitud siis ei aita niiskuse vastu ei ussi ega püssirohi. Pluss temp. garaazis aastaringselt ainuke sobilik asi. Samas mul garaazis 60-ndatest tsikkel millel kroom siiamaani ilusti peal.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Aga tehase poolt on soovitus ikkagi enne "talvekorterisse" panekut õli ja filter ära vahetada
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1486
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Sügisene vs kevadine õlivahetus on olnud pikki aegu väitlus ja vaidlusteema. Eks igaüks teeb nii nagu ise heaks arvab, ühest vastust siin polegi.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Tomvfr kirjutas:Kas oskab keegi kommenteerida, et kas tsikli kroomile ja alumiiniumile mõjub halvasti kui hoian tsiklit talvel kuuris Toomas
Sama siin et seisab välistemperatuuril. Ainus häda selles, et metall hakkab "higistama" kui öösel -10 ja enne lõunat tõuseb 0 kraadini. Mootor on väljast siis vesimärg. Asja parandab kui jahutusvedelik välja lasta siis metall tuleb temp.muutusega kiiremini kaasa. Aga ma enne seisma jätmist wd40 lasen kogu mängu ludinal üle ja siiani pole korrosioon liiga teinud. Kui sul oma onn siis tee väike küte et temp vähem kõiguks.
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Mul ka tsikkel sellises garaazis... kus vahel kütan ka, et midagi nokitseda ja siis lööb selle niiskuse mängimise ikka eriti lokkama. Tsikkel higistab garaazi nurgas nagu haige hobune
Ma ei taha nüüd hirmutada aga minu V-Maxil läks talvel seismisega aju pekki... ja ma olen jumala kindel, et just tänu sellele niiskuse-jurale.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Ivoonu kirjutas:Sügisene vs kevadine õlivahetus on olnud pikki aegu väitlus ja vaidlusteema. Eks igaüks teeb nii nagu ise heaks arvab, ühest vastust siin polegi.
Kui õli vahetus ennem talve teha ja pärast tulev hooaeg selle peksa saanud õliga ringi lasta siis.. noh siin ju ei olegi midagi vaielda ju?
minuarust palju hullem on hooaja alguse sõidud ning pärast rattal oleva soola/sodi kihi ignoreerimine... 2 nädalaga võib tekitada tulemuse mis juhtuks võibolla 10 aastaga kui ratas niisama -30 kuni +30 käes seisaks...
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
No et kindel olla,võiks umbes märtsi algul veel korra uue õli panna..Õlivahetusest üritatakse ka mingi täppisteadus teha ...kes vahetab..kes ei vaheta..kes vahetab vastavalt läbisõidule.
Ise katsetan muruniidukit... on ju nii,et iga hooaja algul peab õli panema jne... mul juba 5 aastat muruniiduk talvitub õues kuuse all... poel veel õli ,ega muid asju vahetanud... bensiin sisse ja käib.... see lihtsalt selline projekt..,et millal ometi ära kooleb...Ja nüüd hakkab tulema,et võrdleb sõrme sardelliga jne.. muruniitja pol e gsxr jne.. Vahetage õli siis kui peab või siis kui kihk tekib... kasvõi iga päev.Vabandage ..olen skeptiline
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
retro kirjutas:Keegi oskab soovitada, millega võiks kroomosasid talveks kaitsta? (ka mul kütmata maapealne garaaž)
Siiamaani olen WD40-ga üle pritsinud, aga WD40 kipub nagu talve jooksul pealt ära haihtuma, samas on vist parem kui mitte midagi.
Mina olen siiani köiki oma tsikklite kroomosi kaitsenud konserveerimismäärdega. Isa on mul seda kusagilt 10l saanud. Peake kannan seda nii, et konservmäärde lahustan bensiiniga vedelaks ja siis kannan pintsliga peale, bensiin aurustub poole minutiga välja ja alles jääb konservmäärde kiht, mille peale hoisutamise löppemist alguses kaltsuga maha nühin ja siis autošampooniga maha pesen.
-
Teema algataja
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Mina määrin panen tavalist tavotti vms õhukese kihi peale.
Tee lapp natuke määrdega kokku ja käi detailid üle, silmaga vaadates ei jää midagi näda, samas kaitseb päris hästi.
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Ma olen oma kroomi osad lihtsalt sellesama kasutatud õliga üle valanud mis enne talve mootorist välja lastud. Ja ega need sadulanahadki siis ilma õlita jää. Kõik säilib nagu konserveeritult. Ja nahad on pehmed.
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
pontus kirjutas:Ja ega need sadulanahadki siis ilma õlita jää. Kõik säilib nagu konserveeritult. Ja nahad on pehmed.
Nahkade jaoks on jälle müügile ilmunud vaha-hea "Merilõvi". Hülgerasvast ja silikoonist koosnev värvitu kingaviks. Viimati nägin selveris.
Sadulakottidele, saabastele ja tagile mõjus küll hästi.
Igapäevase kasutamise miinuseks võibaolla see, et koheselt ei imendu vaid jätab esialgu sellise rasvase kihi.
Konserveerimise puhul see pigem pluss. Enne sõitma minekut siis igaks juhuks lapiga üle käia, et liigne kiht pinnlt maha pühkida
-
- Postitusi: 384
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
- Tsikkel: Tuned & modded Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Streetmotos on spets. konserveerimis vahendid olemas mida metallile ja plastikule pihustada. Ise panin tsikli juba peitu ära. Pesin ja kuivatasin ära, paagi panin ääreni täis+bensiini stabilisaator sisse ja Xeramic-u metalli konserveerimis vahendiga metall üle ning plastikud siis plastiku vahendiga üle.Kett ja hammakad korralikult õliseks ja kõik liikuvad osad wd 40 üle.Juhtmestiku ja pistiku arsenali pihustasin üle vett ja niiskust tõrjuva Electro protect silicon spray-ga. Lisaks lasin peale bensiini lisandi lisamist mootoril 10 min töötada, et et segu jõuaks igaltpoolt läbi käia. Täisautomaatne akulaadija külge ja kate peale!
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
Pontus, sul on rämedad naljad! Vana õliga tsikkel üle
Re: TSIKKEL TALVETEMPERATUURIS?
müristaja kirjutas:Streetmotos on spets. konserveerimis vahendid olemas mida metallile ja plastikule pihustada. Ise panin tsikli juba peitu ära. Pesin ja kuivatasin ära, paagi panin ääreni täis+bensiini stabilisaator sisse ja Xeramic-u metalli konserveerimis vahendiga metall üle ning plastikud siis plastiku vahendiga üle.Kett ja hammakad korralikult õliseks ja kõik liikuvad osad wd 40 üle.Juhtmestiku ja pistiku arsenali pihustasin üle vett ja niiskust tõrjuva Electro protect silicon spray-ga. Lisaks lasin peale bensiini lisandi lisamist mootoril 10 min töötada, et et segu jõuaks igaltpoolt läbi käia. Täisautomaatne akulaadija külge ja kate peale!
kas sa niisama ilgud,või tõesti tegid kõike seda.kui tegid, siis igaljuhul müts maha su ees.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.