4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

Siiamaani olen ma ainult 4-silindrilisi tsikleid omanud ja nüüd on tekkinud isu millegi muu järele.
Dakar-tüüpi tsiklid on mulle alati meeldinud ja plaan on osta talveks mingi odavam seda sorti riist.

Paar DR800 on silma jäänud hea hinnaga, öelge, mis tunne on sellisega mitu tundi järjest mööda kiirteed sõita, keskmine kiirus nii 130-140km/h?
Asi selles et siinkandis tuleb paratamatult pikki juppe mööda kiirteid sõita.
Kunagi sai sõbra KTM 640 sõidetud, sellega pikalt mööda kiirteed küll sõita ei taha.

Teised variandid muidugi kahepütilised Africa Twinnid ja Super Tenered.



BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Ühesilindrilisega ei taha ka Eestimaad mõõta ühe hooga äärest-äärde. Vaata kahe silindriliste poole, need hoopis rohkem maanteel sõitmiseks. Ühepütised on rohem kruusarattad, mis kannatavad ka maanteel sõita, kuid mööndustega.

TDMiga plaanin hoopis pikemaid otsi tulevaks suveks kui siiani sai sõidetud.

Kui plaanid kruusa ja veidi ka maastikku sõita, siis võiks ka esiratas olla 21".


Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

sind peaks rahuldama kas lc8 või afriklane :wink:

I love my bike, it´s amazing machine!
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas ht99 »

DR800'l tuleks hammakas ära vahetada, kui tahaksid sõita 130-140km/h pikalt, muidu, kõrge tuuleklaasiga peaks olema täitsa mugav sõita.
Kui soovi, siis minu oma on ka müügis, koos kohvrite ja muu kamaga :P

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas creativ »

AT või LC8 või GS1200 või midagi sarnast. väiksemad jäävad aeglaseks. samas on kergemad ja ökonoomsemad. suurel kiirusel muidugi suurem kaal annab pigem stabiilsust juurde . LC8 on omast kogemusest väga bro. eriti hea ja elamuslik kruusal.
kui Eestis pikka otsa rohkem siis võiks LC8-l olla suurem tuuleklaas. eriti jahedamal perioodil. nats suurem +3..5 cm aftermarket on olemas ca 1,5K. lühemal sõitjal on LC8 sadulakõrgus ehk probla. kütusekulu on arvestatav sest möödasõidukiirendusi on vaja teha palju ja see pill käib vingelt edasi. eestis maanteel ca 7-8 ja paagitäiega (22L) maks 250-270 km. oleneb ka ülekandest. kiirust nagu putru sellise sõiduasendi jaoks ( 170-180km/h või rohkem)

GS pidi olema oluliselt ökom.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

Teema algataja
Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

creativ kirjutas:

AT või LC8 või GS1200 või midagi sarnast. väiksemad jäävad aeglaseks. samas on kergemad ja ökonoomsemad. suurel kiirusel muidugi suurem kaal annab pigem stabiilsust juurde . LC8 on omast kogemusest väga bro. eriti hea ja elamuslik kruusal.
kui Eestis pikka otsa rohkem siis võiks LC8-l olla suurem tuuleklaas. eriti jahedamal perioodil. nats suurem +3..5 cm aftermarket on olemas ca 1,5K. lühemal sõitjal on LC8 sadulakõrgus ehk probla. kütusekulu on arvestatav sest möödasõidukiirendusi on vaja teha palju ja see pill käib vingelt edasi. eestis maanteel ca 7-8 ja paagitäiega (22L) maks 250-270 km. oleneb ka ülekandest. kiirust nagu putru sellise sõiduasendi jaoks ( 170-180km/h või rohkem)

GS pidi olema oluliselt ökom.

See tsikkel saab olema n.ö. teiseks tsikliks, millega tööl ja poes käija ja muidu halastamatult ringi kärutada. Selleks rolliks on LC8 ja GS liiga kallid ja head.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Raigo »

DR800 jääb 140-ga ikka jõudu kole väheks. Aga on siiski väga öko. Twin karjub juba 130-140 peal. Mu 750 tenere kisab ka,aga vähem.

PS! Osta mu tenere ära :P

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas creativ »

Oil-Cooled kirjutas:

See tsikkel saab olema n.ö. teiseks tsikliks, millega tööl ja poes käija ja muidu halastamatult ringi kärutada. Selleks rolliks on LC8 ja GS liiga kallid ja head.

sa mainisid esmalt suuremat kiirust ja pikemaid otsi...
muidugi on poes ja töölkäimiseks mainitud liiga kallid. ka ülalpidamise mõttes. TransAlp on ju hea odav ratas ja paljukiidetud. Olemuselt kindlasti mugavam kui LC4 mis on mõeldud eelkõige offroadiks. Ja muidugi legendaarne AT, mis küll väga odav oma vanuse kohta ei ole.
Mina võtaks AT. Mulle meeldib suurus! :mrgreen:

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas creativ »

Oil-Cooled kirjutas:

See tsikkel saab olema n.ö. teiseks tsikliks

kui sul kodus korralik Dakar tüüpi ratas, siis pigem jääb sul mõni teine pill "teiseks" :mrgreen:

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Raigo kirjutas:

DR800 jääb 140-ga ikka jõudu kole väheks. Aga on siiski väga öko. Twin karjub juba 130-140 peal. Mu 750 tenere kisab ka,aga vähem.

Twinile pannakse teised hammakad euros sõitmiseks ja 180 pole mingi ulme.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas yeekim »

TDM 850!
Hea mugav pikka otsa lasta (kasvõi 200kmh) ja vastavate rehvide olemasolul on masin ka hea kruusa/metsakulgeja!

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Hähh, iisi-
YAMAHA TDM loomulikult.

Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

ants01 kirjutas:

TDM 850!
Hea mugav pikka otsa lasta (kasvõi 200kmh) ja vastavate rehvide olemasolul on masin ka hea kruusa/metsakulgeja!

Edu

TDM on hea tsikkel aga ei ole piisavalt "Dakar" ;)

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas riksx »

Väga hea "Dakar" tüüpi aparaat

Pilt

Jawa Dakad 650 :ner:

Viimati muutis riksx, 05 Dets 2008, 21:42, muudetud 1 kord kokku.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Mulle on alati meeldinud selline relv Pilt
Cagiva Elefant 900

aga kuna mootor on pärit ducatilt, siis
Pilt

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Varadero on kah ratas (crash)

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

franz125 kirjutas:

Varadero on kah ratas (crash)

Varadero on liiga kallis teise ratta jaoks ja pole ka piisavalt "dakar".

Raigo kirjutas:

Mulle on alati meeldinud selline relv
Cagiva Elefant 900

Cagiva Elefant on päris lahe tsikkel, osta ka suht odav, aga nad raiped lagunevad. Tean ühte tüüpi kel see on, sa pead ikka suht nunnutama seda itaalia tehnikat.
Sama mootor nagu Ducati 900 SS.

Valik jääb ikka DR800, Africa Twin, Super Tenere ja Transalp.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Minu arust võiksid pidama jääda valikul AT või Super Tenere.

Jättes kõrvale selle ,et ST on võimsam ja tervelt 10hj, soovitaks ma ikkagi Twini. Imho on see lihtsalt fantastiline ratas.

PS Ega tenere ka halb pole. :P


Valmet
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
Tsikkel: Valgete kätega tehtud
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Valmet »

Triumph Tiger.

Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas creativ »

Raigo kirjutas:

Minu arust võiksid pidama jääda valikul AT või Super Tenere.

Jättes kõrvale selle ,et ST on võimsam ja tervelt 10hj, soovitaks ma ikkagi Twini. Imho on see lihtsalt fantastiline ratas.

PS Ega tenere ka halb pole. :P

naised turul rääkisid et enduro funfactor pidi AT-l palju parem olema kui ST-l. Seda nii vedrustuse, juhitavuse kui raskuskeskme osas.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

Kajar
Postitusi: 207
Liitunud: 27 Mär 2007, 23:03
Tsikkel: DNEPR MT-9(külghaagisega)72a.
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 5 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Kajar »

Loomulikult Twin! :wink:

Varadero XL 1000
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas mella »

ants01 kirjutas:

TDM 850!
Hea mugav pikka otsa lasta (kasvõi 200kmh) ja vastavate rehvide olemasolul on masin ka hea kruusa/metsakulgeja!

Edu

TDM ja metsakulgeja? :wack:

ma saan aru, et iga mees kiidab oma auku või seda, mida maha tahab müüa ;)

Ja seee mees, kes Jawat kiitis, proovigu sellel korraks sadulas püsti tõusta :P


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Raigo »

creativ kirjutas:

naised turul

Ma ei ole naine turult (togi) (lol)

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas yeekim »

mella kirjutas:
ants01 kirjutas:

TDM 850!
Hea mugav pikka otsa lasta (kasvõi 200kmh) ja vastavate rehvide olemasolul on masin ka hea kruusa/metsakulgeja!

Edu

TDM ja metsakulgeja? :wack:

ma saan aru, et iga mees kiidab oma auku või seda, mida maha tahab müüa ;)

Ei taha müüa! Hoopis plaanin kauem kui 1 hooaeg hoida :D

Oi Sa nüüd saad meie TDM'i fännklubi käest..

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas creativ »

Raigo kirjutas:
creativ kirjutas:

naised turul

Ma ei ole naine turult (togi) (lol)

sry! ei pidanud üldse sinu eelnevat kommi silmas. pigem seda et AT ja ST ei olegi väga võrreldavad teineteisega. seda need turumutid rääkisid! :wink:

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

Makz
Postitusi: 165
Liitunud: 24 Apr 2006, 14:09
Tsikkel: VFR 750F
Asukoht: Tartu/Saue

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Makz »

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Primo »

gw kirjutas:

Replica on küll viimane asi, mida võrdlusesse panna ülejäänud kahega

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Teema algataja
Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

gw kirjutas:

Kasutatud, kulunud amortidega pillide teste ei saa eriti tõsiselt võtta.
Mäletan 90-te alguse poole inglise ajakirjast Performance Bikes loetud testi kus Super Tenere kuulutati võitjaks. Mitte selle pärast et ta oleks parem olnud (tsikleid peeti enam-vähem sama heaks) vaid selle pärast et ta oli uuest peast 700 naela odavam kui Africa Twin.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750


Makz
Postitusi: 165
Liitunud: 24 Apr 2006, 14:09
Tsikkel: VFR 750F
Asukoht: Tartu/Saue

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Makz »

Oil-Cooled kirjutas:
gw kirjutas:

Kasutatud, kulunud amortidega pillide teste ei saa eriti tõsiselt võtta.
Mäletan 90-te alguse poole inglise ajakirjast Performance Bikes loetud testi kus Super Tenere kuulutati võitjaks. Mitte selle pärast et ta oleks parem olnud (tsikleid peeti enam-vähem sama heaks) vaid selle pärast et ta oli uuest peast 700 naela odavam kui Africa Twin.

Nojaa eks see on kõik suhteline. Fakt on vähemalt see et AT on sportlikuma ehitusega. Tenerega on maastikul kõvasti ebamugavam juba pelgalt ebaõnnestunud paagikuju tõttu. Usun et sulle kõlbaks ju Tenere ka kuna otsid lihtsalt dakar stiilis masinat millega saaks maanteel sõita, maastik siinjuures teisejärguline? Ehk põhiosas siiski istud sadulas, mitte ei võta seistes liivadüüne :P

Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 576
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: 4-pütilistest kõrini, rääkige mulle Dakar-tüüpi tsiklitest

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Oil-Cooled kirjutas:

Valik jääb ikka DR800, Africa Twin, Super Tenere ja Transalp.

Siit nimekirjast ise valiks ilma kahtlusteta Africa Twini!
DR800 - olen saanud sõita Tallinnast Jänedale mööda maanteed...ei olnud väga meeldiv minu arvates ja üks pütt kohe mitte ei istu mulle.
Super Tenere - reaalne kogemus puudub aga naised saunas rääkisid päris korralikust kütusekulust.
Transalp- Oman hetkel ja päris palju maha sõitnud nii metsas kui ka maanteel. Metsas täitsa mõnus mürada aga tsipa kõrgem võiks olla. Maanteel 120-130-ga stabiilselt lasta pole minuarust eriti probleem ja mootor väga kurja häält ka ei tee.
Twin - reaalne kogemus on piirdunud peal istumisega aga lugedes neti avarustest Twini kohta siis mina olen ainult positiivset lugenud. Twini ost asendus Transalpi ostuga sellepärast, et raha ei saanud kokku.

Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”