Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 444
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 67 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Hammakalaager annab ka kroginaga märku vahest.

Kas kellegil www.kedo.com`ist on vaja miskit tellida?
Teeks ühistellimuse, postikulu rõvekallis meite maale!!!



Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2022
http://www.streetmoto.ee

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Mul siin väike dilemma. TDM on ilgelt hea ratas, aga tahaks endurokat. Samas ei tahaks nagu võimsuses ja ökonoomsuses järgi anda, kuid mingi tummisema KTMi poole ka ei tihka vaadata. Kas mingi rikkis mootoriga Teneka otsimine ja selle varustamine olemasoleva TDMi mootoriga oleks pädev variant? Tean, et foorumlane Eerikkarts on vist teinud.

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Minu subjektiivne arvamus on see, et kui ikka endurot tahad siis pead ratast vahetama. Jah seda suurt ja mugavat sadulat sa enam nautida ei saa mis TDM-l aga selle asemel saad enduro sõidu rõõmu.

Yaaa-maaa-haaa......

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Ma tahaksin siiski midagi Twini/Tenere laadset, matkaendurot ühesõnaga :) Lihtsalt küsimus on selles, et kas TDMiga võrreldavat jõu ja ökonoomsuse tasakaalu saab ka 750se Tenerega, või oleks võimaluse korral mootori vahetamine veel parem variant. TDM võtab mul praeguse mootoriga maanteel ca 4,3 sajale :)

Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 396
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Mart »

Endurotades sa kindlasti sellist kütuse kulu ei saa. Aga selle variandiga peaks saama täitsa OK matka/enduro pilli. Mootor ju neil põhim. sama. Seal ju midagi ei muutu, peale selle, et Tenerega kruusa ja metsa palju parem sõita, kui TDMiga. Isegi mõelnud selle peale, sest vanema TDMi saab juba 1000.- kätte ja Tenere samuti. 2in1 ja pärast saad mingi raha tagasi, kui Tenere TDMi mootoriga maha müüd

56271134

sass107
Postitusi: 2
Liitunud: 13 Sept 2011, 18:00

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas sass107 »

Pakkuda karteri kaitse TDM 850 3VD-le
Pilt

Asub Raplamaal.
Hind 30 euri.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Läksin eile garaazi ja mõtlesin,et lasen ratta käima et ajada teise koha peale.Viimati sõitsin eelmine nädal ja kõik oli OK.Nii kui starterit andsin käis hele plõks ja justkui lõi midagi kinni.Mootor ei käi ringi,starter küll läheb taha aga hakkab kohe pooma.Kuna olin puhaste riitega,siis ei teinud muud kui proovisin 5 käiguga ratast keerata,aga ei midagi.Hetkel sinna see asi jäigi.Ratas siis 850 4TX.Läbisõit on suht väike alla 50-ne tuhande.See on kindel,et see nii on.Viimati vahetasin küünlaid paar nädalat tagasi ja peale seda sõitsin mitu päeva ilma muredeta.
On kellelgi ideid,millest alustada.Ise kahtlustan muidugi midagi starteri ajamis,aga ....jääb mulje nagu keegi oleks pulga kodarasse pannud ,et ei edasi ega tagasi ei liigu.

E: Viga ka tuvastatud.Ilmselt lekkis bena silindrisse või midagi taolist(ujuki nõel?,sest mul alati kraan lahti olnud).Täna ettevaatlikult proovides mootor käis ringi ja starterit andes läks ka kohe käima kuid räiget toorest tuli sumpadest välja.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Oli miskit analoogset!
Tõmbas kah jahedaks et justkui mootor kinni.
Alustan algusest.
Vaata starter relee kaitsmed üle, vaata üldse kõik kaitsmed üle ja mitte ainul kaitsme kui sellise vaid ka kaitsme kontaktid, ma kord otsisin haigeks viga kui avastasin et keegi oli halvasti sisse pannud kaitsme jõuga sisse surunud ja oli tõukanud kontakti otsast välja. Kõik toimis kuni ühe hetkeni vihmast tulles panin ratta seisma ja järgmisel päeval kuivanud rattal ei võtnud kellad taha, kaitsmed olid ok ja pidin juba juhtmete kallale minema kuni juhuslikult taipasin kontaktid üle kaeda.

Võta geneka poolelt korgid lahti ja keera võtmega mootorit ringi 18padrun oli vist kui õigesti mäletan
tunneta käega kas tõesti poob kinni? Kui kahtled keera veel küünlad maha, kui miskit ei poo siis tõenäoliselt on äraoksüdeerunud starteri (+) juhtme king. Eeldusel et kõik kaitsmed ok.
See jama oli minul, ma alguses ei saanud üldse aru milles jama, võtsin kogunisti starteri maha ja lahti puhastasin, testisin, töötas, panin külge ei miskit.
Rookisin juhtme välja ja väliliselt juhtmel polnud miskit viga aga vaadates juhtmeotsi eriti starteripoolne mis olid juhtmekinga sisse pressitud olid mustaks ja roheliseks oksüdeerunud .
Lõikasn otsad maha, ostsin ehituspoest uued kingad, puhastasin otsad (tumeda oksiidi saad maha äädika ja soola lahuses hoides juhtme otsi mõned minutid sees) loputad sooda vees üle ja tinuta otsad ära.
Kui tõesti mootor ei käi ringi siis vast tuleks klapikambri kaane maha võtta ja vaadata nuka asendid üle.
Edasi läheb juba karmimaks.
Isiklikult arvan et piirdub kas kaitsmega või juhtme kontaktiga

Edit: Viga avastatud, nagu aru sain. tuleks üle kontrollida ujukikambri juurdevoolu nõelad. Kui paak täis ja ratas vaakum pumbaga siis kütus võib jah silindrisse lekkida. Elektrilise pumpbaga sellist jama ei tohiks juhtuda

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

On jah vaakum pumbaga,panin täna kraani kinni.Eks peab asja ette võtma ja kõik üle kontrollima.Hetkel pole lihtsalt aega.Aga lasen nüüd veidi seista eks siis vaatan,mis teeb.Mul oli ükskord kevade poole ka ,et nii kui starti andsin käis räige pauk sumpast välja.Ilmselt oli juba siis nats palju bensu auru seal silindris.Õli tundus puhas olevat ja tasapind pole tõusnud, ilmselt väga palju seda sinna ei lekkinud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 95
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Vembutembumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Lontrus »

Juhtus nii, et olen nüüd natuke aega tdm850 omanik olnud. Muidu igavesti vahva motikas, aga kipub õli lekitama.
Ja üks koht on klapikambrikaane vahelt.
Väike uuring näitas et selle tihendi vahetamine ise ei tohiks raske olla, vist piisab tihendist ja momentvõtmest? Kerge otsing eestist tihendit ei tuvastanud, e-maile kuskile (veel) saatnud pole. Jebais leidus näiteks selline http://www.ebay.de/itm/KR-Ventildeckeld ... 232238b2be
Heameelega ostaks küll kohalikult kaupmehelt. On äkki soovitusi selles suhtes, et kust ja millist tihendit osta või mida üldse saab. Ja mida veel üks pudinäpust algaja silmas peaks pidama?

Mootorrattaid sisaldavate muusikavideote playlistid: https://www.youtube.com/channel/UCn4gSk ... /playlists

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1271
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas isakene »

Lontrus kirjutas:

Juhtus nii, et olen nüüd natuke aega tdm850 omanik olnud. Muidu igavesti vahva motikas, aga kipub õli lekitama.
Ja üks koht on klapikambrikaane vahelt.
Väike uuring näitas et selle tihendi vahetamine ise ei tohiks raske olla, vist piisab tihendist ja momentvõtmest? Kerge otsing eestist tihendit ei tuvastanud, e-maile kuskile (veel) saatnud pole. Jebais leidus näiteks selline http://www.ebay.de/itm/KR-Ventildeckeld ... 232238b2be
Heameelega ostaks küll kohalikult kaupmehelt. On äkki soovitusi selles suhtes, et kust ja millist tihendit osta või mida üldse saab. Ja mida veel üks pudinäpust algaja silmas peaks pidama?

Kui sul ei ole plaanis paar korda aastas klapikambri kaant maha kakkuda, siis toimi järgnevalt:
-hangi omale tuub või balloon korralikku musta tihendisilikooni (ise kasutan Würthi oma)
-võta klapikambri kaas maha ja tihend soonest välja
-puhasta tihend ning kaane ja silindripea tihendipinnad korralikult ära brake cleaneri või bensiiniga
-määri tihendi kaanepoolne pind ühtlase õhukese kihi silikooniga ja aseta kaanesse
-määri tihendi silindripea poolne külg ühtlase õhukese kihi silikooniga ja paigalda kaas
-lase silikoonil tunnike hanguda ja naudi õlivabu kilomeetreid.

Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 95
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Vembutembumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Lontrus »

Ma tänan.
Aga nüüd tekkis küsimus et see jahutusvedeliku toru, mis kaanest välja tuleb, see jääb ette. Pilt torust: https://www.dropbox.com/s/jne9ipjkhvgnn ... e.jpg?dl=0
Kas ma võin teda kuidagi keerata või jõuga välja tirida?

Mootorrattaid sisaldavate muusikavideote playlistid: https://www.youtube.com/channel/UCn4gSk ... /playlists


Ivar99
Postitusi: 99
Liitunud: 11 Mär 2009, 19:48
Tsikkel: Ratastel klaver
Tänanud: 5 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Ivar99 »

Keera enne ikka fikseeriv sisekuuskant polt ka välja. Pärast pane torule uus O-ring ka.

Meine Ehre heißt Treue
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 95
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Vembutembumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Lontrus »

Oskab keegi arvata milles probleem, kui tsikkel käima ei lähe.
Sümptomid on sellised:
Hakkas üha raskemalt käima minema, mitu korda tuli proovida, kuni ühel ilusal pühapäeval, kui lubasin kaasfoorumlastega sõitma minna lääne-eestisse enam ei läinudki.
Starter nagu käib ringi, aga nagu bensu poleks või immo ei laseks käivituda.
Bensu ja muid vedelikke on.
Küünlad panin uued, vanad olid alt mustad, tundus bensiini-õli segu olema aga võin ka eksida.
See juhtus juba enne kui kaane tihendit vahetama hakkasin, arvasin et on sellest et õli lekkis küünlakanalisse, aga tegelikult lekkis seda sinna selleks liiga vähe.
HIljuti enne minu kätte sattumist tehtud kapremont mootorile.

Ise mõtlen et peaks tutvust tegema karpadega ja nad üle vaatama ega seal mingit kala pole, aga äkki enne on midagi lihtsamat mida veel ära kontrollida.

Edit: Kas võib ka nii olla, et kuna mul garaazhitee läheb suhtkoht järsult alla ja seal olen mootori välja suretanud ning piduri abiga end alla veeretanud/jõnksutanud, siis kütus/õli voolab kuskilt vajalikust kohast ära või voolab kuhugi liiast?

Mootorrattaid sisaldavate muusikavideote playlistid: https://www.youtube.com/channel/UCn4gSk ... /playlists

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Garaazi tee nüüd küll vedelike liikumist valesse kohta tekitada ei saa.Õli ja bens käivad ikka omi radasid.Kontrolli alustuseks kas bens karpadele üldse peale voolab.Siis sealt juba lihtsam edasi minna.Kui starter raskeks läinud, on äkki ka aku tühjavõitu.Kannatab kontrollida pinget starteri relee klemmidel,sest akuni sellel rattal kerge vaevaga ei pääse.Peaks olema mingi 12,5-12,8V vähemalt.Alla selle ongi starteril voolu vähevõitu ja ei vea kiirelt ringi.
Kui bens korralikult peale ei tule kontrolli paaki(et sodi või vett põhjas poleks) ja kraani.Edasi bensupumpa,mille membraani vahele koguneb ka sodi ,kui juba paagis on.Kui seal kõik läigib,siis edasi karpade juurde.Eeldusel,et sädemega on kõik OK peaks viga ikka bensu kättesaamises olema,kui juba enne tahtis pikat käiamist.Minu oma läheb käima nagu diisel poolest pöördest isegi talvel külmaga.Aga vee ja muu sodi oli kord küll paagis ja bensupumbas.Õnneks karpadesse ei jõudnud,sest oli ära ummistanud karpasse mineva vooliku otsas oleva sõela.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas TDM »

Lontrus kirjutas:

Oskab keegi arvata milles probleem, kui tsikkel käima ei lähe.
Sümptomid on sellised:
Hakkas üha raskemalt käima minema, mitu korda tuli proovida, kuni ühel ilusal pühapäeval, kui lubasin kaasfoorumlastega sõitma minna lääne-eestisse enam ei läinudki.
Starter nagu käib ringi, aga nagu bensu poleks või immo ei laseks käivituda.
Bensu ja muid vedelikke on.
Küünlad panin uued, vanad olid alt mustad, tundus bensiini-õli segu olema aga võin ka eksida.
See juhtus juba enne kui kaane tihendit vahetama hakkasin, arvasin et on sellest et õli lekkis küünlakanalisse, aga tegelikult lekkis seda sinna selleks liiga vähe.
HIljuti enne minu kätte sattumist tehtud kapremont mootorile.

Ise mõtlen et peaks tutvust tegema karpadega ja nad üle vaatama ega seal mingit kala pole, aga äkki enne on midagi lihtsamat mida veel ära kontrollida.

Edit: Kas võib ka nii olla, et kuna mul garaazhitee läheb suhtkoht järsult alla ja seal olen mootori välja suretanud ning piduri abiga end alla veeretanud/jõnksutanud, siis kütus/õli voolab kuskilt vajalikust kohast ära või voolab kuhugi liiast?

Kui sa klapikambri kaant avasid kas klapi vahed ka üle mõõtsid, kipuvad teised ära kaduma ja siis ei taha külmast peast käima minna juube pikalt tuleb käiata!?
Su see suht vana isend, kui õhupuhasti ja karpa vahelisi lutte pole vahetatud, siis need lähevad vanadusest jäigaks ja ei taha hästi karpade küljes kinni püsida siis läheb luttides vahelt tolmu sisse ja sooveldab sisselaske klappe ja klapi vahe kaobki ära. Vähemalt kahel isendil nii olnud!

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 95
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Vembutembumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Lontrus »

Kontrollisin bensupaaki, kütusetorusid, pumba kruvisin ka lahti aga midagi mu kogenematule silmale silma ei jäänud.
Aku oli 12,6v, aga teda ma vahepeal laadisin ka.
Kaant avades pidasin paremaks mitte midagi seal sees näppida, nüüd muidugi natuke kahetsen.

Võtsin küünlad maha ja avastasin veetilgad elektroodil. Loodan et äkki kuidagi sattusid sinna küünlaauku, kui radikat maha võtsin, muidu vist on pe*se majas. Igatahes piserdasin natuke bensiini küünlaaukudest sisse, aga ega ta ei kävitunud ikkagi. Nüüd pärast mitut päeva seismist proovides läks ootamatult uhkelt poolest pöördest käima... kütusesüsteemi polnud ühendatud, niiet ei saanud pikemalt testida. Võimalik vist et pean kütusega seonduva veelkord üle kontrollima.

Need lutid vist on vahetatud, seal mingid jäljed, et on kunagi vist midagi muudmoodi olnud, aga jäigad on need praegused küll. Õhufiltri karp oli seest üllatavalt liivasodine, vähemalt koha kohta, kus ei tohiks seda olla.
Sellega seoses oleks küsimus: Õhufiltri korpuses on koht, kuhu nagu saaks (võiks) mingisuguse väiksema lõdviku kinnitada, sest muidu tuleb sealt ju sodi sisse. Otsest pilti ma ei leidnud internetist aga siin http://i.ebayimg.com/00/s/MTA3MVgxNjAw/ ... FF/$_1.JPG ka tundub et sinna on lõdvik ühendatud. Samas karpasse läheb ühest otsast lahtine lõdvik, mis sobiks sinna nagu rusikas silmaauku, ent mingeid klambrijälge või vihjet sellekohta, et oleks kunagi ühendatud olnud, ei ole. Lahtine ots läks enne allapoole teiste torude alla. Siin pildil on punane ring ümber õhufiltri korpusel oleva ühenduskoha ja punane joon märgib lõdviku teekonda https://www.dropbox.com/s/rtyc3jk76xwbe84/box.jpg?dl=0. Või oleks parem neid mitte ühendada?

Mootorrattaid sisaldavate muusikavideote playlistid: https://www.youtube.com/channel/UCn4gSk ... /playlists


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Karburaatori küljes olev voolik on ujuki kambrite õhutus ja õhufiltris olev ava on sinna sattunud vedelike ärajuhtimiseks. Neid ära küll omavahel kokku ühenda.

Mina võtaks karpad maha ja lauale laiali, ning puhuks kanalid läbi. Aga mõistlikult, et vaakummembraanidele viga ei teeks selle käigus. Siis mõõdaks klapivahed üle. Fakt, et on tehtud kapremont ei tähenda, et see kapremont oli kvaliteetne. Vb lihviti vanad klapid sirgeks ja laoti kokku tagasi. Üle töödeldud tööpinnaga klapid on aga väga kiire kulumisega ja klapivahed kaovad kui imeväel, tulemuseks käivitusraskused.

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas TDM »

See vooliku teekonna osa jäi veidi arusaamatuks, aga selle õhupuhasti korpuse otsa küljes käib äravoolu voolik millel on all kork ees ja seda tuleb aegajalt lahti võtta ja tühjaks lasta.
Võib arvatavasti ka lihtsalt korgi ette panna! kui sul see on koguaeg lahti on olnud, siis käis sul maantee tolm pidevalt läbi silindrite, klapi vahed tasuks sellisel juhuk kindlasti üle mõõta.

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 444
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 67 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Kui keegi plaanib www.kedo.de -st karpa rem.komplekti soetada, siis unustage see ära. Eriti puudutab see emulsioontorusi.
Uuendasin oma karpasi enne Pamiiri reisi, kuna oli teade, et kõrgustes läheb karpadega jamaks (hapniku ei ole põlemiseks). Kõrgeim kuru oli 4655 m.
Mäed ületasin irvakil kraaniga, teine oli täiesti suletud, nõelad lasin alumisse asendisse ja segukruvid jätsin poolpööret lahti. Tänu sellele kombole ronis kuidagi mustasuitsu saatel üles esimese käiguga gaas põhjas.
Keskmine kütusekulu minnes oli 6L, tempo oli nii 110-120 km/h. Peale 6 tuhandet km ja kõrgusel 1800 hakkas jama pihta. Esijalgu lasin ühe nõksu allapoole nõelasi. Sai parem.
Tagasi tulles oli ratas trassipill täielikult. 120-140 km/h liikus ilusti (Kašastanis ju piiiikad sirged teed keset steppi :)), linnades ja alla 80 km/h paras peavalu. Keskmine kulu 10 sajale ja niimodi 9000 km :shock:
Kodus võtsin lahti ja pärast 16 tuhendet km olid nõelad ja torud täielikud utiilid!!!

:bsmile:
Karu

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2022
http://www.streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Hei kurisookaru, teemast mööda aga kas seda Pamiiri reisi kuskilt vaadata ka saab? Omal samad plaanid järgmiseks aastaks. Võib ka privas või meili teel suhelda tiit.rand@gmail.com

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 370
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Henn »

Divikas kirjutas:

Hei kurisookaru, teemast mööda aga kas seda Pamiiri reisi kuskilt vaadata ka saab? Omal samad plaanid järgmiseks aastaks. Võib ka privas või meili teel suhelda tiit.rand@gmail.com

Kindlasti mitte privas. Mul on juba ammu tugitool selja järgi sätitud ja hea vein valmis reisijutu lugemise-vaatamise kõrvale rüüpamiseks.


Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

Hei karu! Milles see utiilsus väljendus? Sai ka just kaukasusest naastud.. aasta tagasi kedo kitiga karpad kap remonditud.. probleemid tekkisid juba 1000m peal, nõelad lasin max alla, läks paremaks kuid 2500+m ronides asi ikka väga halb..
Kas swiss jets oleks võinud probleemi lahendada ja kas praegune sisu võib olla samuti hukas kuigi käib justkui normaalselt? Küttekulu juba minnes üksi oli trassil 7,5+..

Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 444
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 67 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Kaevud on ovaalsed ja nõeltel selged kulumis märgid.
Karpasiibritel, kust nõel läbi läheb kipub ka auk suureks kuluma ajapikku. Need on ka mõistlik välja vahetada. B-varuosa saab 89.- kätte, see on siiber koos membraaniga.
Swiss komplekti ei oska kommenteerida. Osad kiidavad FactoryBro komplekti.
1000 meetri peal ja juba jama viitab ikka väga suurele kulumisele juba, 7,5 l/100 km samuti.
Mina olen saanud korras karpadega venemaa bensiiniga keskmiseks nii 5,3-5,5 sajale.
Eestis nii väikest näinud ei ole, kuna see mis siin kokku segatakse ei ole just kõige puhtam kraam!

Henn ja Divikas!
Kui lumi maas ja Kolakas seina vahib, hakkan materjali kokku lõikama. Villu vist juba midagi kirjutab kokku!

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2022
http://www.streetmoto.ee

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Antsule, ühele suurele reisi gurule tegime sellise komplekti:
Factory pro Kaevud ja nö Swiss nõelad tootekoodiga J8-5C20 (originaalid J8-5C19)
Siis lisaks sai tehtud üks Mod et nõel siibris viltu ei kisuks (säästab kaeve ja nõela) ja reisis terve venemaa 4.5l/100km ja kauakaasias mägedes S10 ei teinud teist nägugi

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Eerikkarts, sa oma hüpertenerega oled käinud kusagil mägedes? Või kui palju tal selle mootoriga üldse küttekulu on? Vahepeal käis mõte läbi enda TDMi mootor S10 peale asetada.


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Bastard kirjutas:

Eerikkarts, sa oma hüpertenerega oled käinud kusagil mägedes? Või kui palju tal selle mootoriga üldse küttekulu on? Vahepeal käis mõte läbi enda TDMi mootor S10 peale asetada.

Gruusia mägedes jah, 1700m merepinnast sai käidud, mina absull ei saanud aru et miskit muutuks. Eks sissepritse mootor kah! Ei tundnud võimsuse kadu.
See eest Tbilisis ummikus kuumenesin üle, läksin keema ja surin välja peale mida mootorit käima ei saanudki enne kui maha jahtus! 35c lõõskav kuumus ja seal autode vahel 50+ kraadi tuli kindlasti ära, ei mahtunud täislastis liikuma ka autode vahel, see kes seal käinud teavad kuidas linnas liiklus on, igaüks trügib nii kuis saab.
üldiselt sõites 130-140km/h kütusekulu ca 5.8-6l
ca 120 sõites 5,2-5,5l ja ca 100km/h 4.8-5l
Hetkel dynos häälestatud max võimsus, rikastab segu pisut 13.2
Mõtlesin @4000-4500rpm juures vaesemaks segu suhte keerata ca 15.2 peale ehk saaks 0,5l veel võitu juurde aga pole jõudnud seda teha!
Samas mõni kiitnud vene kütust, siis mina seda ei tee, sain sitta ja head pooleks. Pöörded vajusid nii alla ja madalatel käikudel detoneerimine oli tihe nähtus.
Ja seda nii suvaliselt, et kuskil Muhasranskis üksikus tanklas täiksa OK kus valikus oli 91 ja 95. Ja mingi uhkes tanklas 98 ei kõlvanud kohe üldse.
eks tenere surveaste madalam ka kui tdm'il

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 444
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 67 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Gruusias ja Armeenias kus kõrgem ületus oli nii 2500-2600m ei olnud mul ka midagi hullu, siis olid karpad korras. Ämbrist tangitud kütusega oli väheke jõuetum.
Venemaal tuleb 92 tankida, kohalikest valdav enamus tangib seda. 95 pidi juba segatud olema millegagi kohalike jutu järgi. Võta kinni kas ka õige jutt. Eks kõrgema surveastmega rattad väheke pirtsakamad ka oktaani poolest.
Meil oli pundis kaks 700 Transalpi, need ei saanud millestki aru et kütus jama. F800GS samas mägedes 92 tankides või ämbritanklates suri lihtsalt välja ja mõne aja pärast läks jälle tööle. 95ga seda probleemi ei olnud või kui sõitsime madalamal kui 3000 m.

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2022
http://www.streetmoto.ee

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Kas keegi siit on vahetanud TDMi karpas n.ö. emulsion tube-sid? Vaatan, et küttekulu hakkab kõrgemaks kiskuma, tahab vist karpa timmimist saada...

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Bastard kirjutas:

Kas keegi siit on vahetanud TDMi karpas n.ö. emulsion tube-sid? Vaatan, et küttekulu hakkab kõrgemaks kiskuma, tahab vist karpa timmimist saada...

Homme hakkan vahetama.Sain eile Streetmotost kätte, maksid koos nõeltega suts alla 180-ne .Mul hakkas aegajalt tühikäigul uputama ja seistes läbi voolama,kui kraan lahti.

Viimati muutis urmas66, 09 Apr 2016, 21:22, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”