Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
IvarSiim
Postitusi: 361
Liitunud: 21 Sept 2004, 12:14
Asukoht: Põlva

Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2

Lugemata postitus Postitas IvarSiim »

Kunagi oli teemaks, et ka päeval sõita täistuledega, et rattur paremini märgatav oleks, aga ei tea, kas üritajaid oli ja kuidas reageeriti?
Ise ma olen mitu päeva juba niimoodi sõitnud/ siis et põhituli ja lisatuled põlevad/ ja olen jälginud ayutojuhtide reageeringuid, kuid mitte kordagi pole tuledega märku antud, et mul täistuled ees on.
LE st ma ei räägi!
Ivar Siim
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Minu arvates maanteel suurt vahet ei ole. Nähtud nii kaugtulemehi kui ka lähitulemehi. Ise sõidan ikka lähitulega ja siiamaani ei ole probleemidesse sattunud. Aga siin ei ole pealinnaliiklus ka mitte. Linnaliikluses ei oska kaasa arvata.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Mossemees
Postitusi: 175
Liitunud: 10 Mär 2003, 15:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

tuled

Lugemata postitus Postitas Mossemees »

Mulle isiklikult, autojhuhina käib see täistuledga sõitmine (pimestmaine) 24/7 jubedalt ajudele. Eriti, kui sõidetakse tagant küljepeeglisse ja jäädaksse sinna pikemalt p***. Sama teema on ka vastutulevate mootorsõidkuitega.
Eriliselt jääb see silma kuna tsikklite esituli on autode omast reeglina kõrgemal aga noh...,
kui jääb silma ju on märgata. Samas võiks kaugtuli olla öösel sõitmiseks.

IvarSiim sa ei taha LE st rääkida aga millest me, siis üldse tegelikult rääkida saame, kui iga sepp hakkab oma äranägemise järgi "turvalist" liiklemist propageerima.
A`la et kõikidele pimedatele!
Sõidaks autoga ka sõiduautoga nii igaksjuhuks täistuledega (et tsikklimehed näeks autot ja oskaks arvestada). Meeletu kaif on sellise
auto lähenemist ristmikule jälgida ning mitte aru-saada, mis kurat seal taga toimub.
Olen veendnunud, et umbes kolmanda Tallinna ristmikul saaks ma molli.
Nii ja nüüd hakake tatti pritsima :) Kellele ema kellele tütar jne.
Eriti meeldiks mulle, kui rekkadmehed koguaeg täistuledaga tuld annaks.

Oi kus oleks kiunu.
Lugupidamisega

Teie Mossemees

pepe@biker.ee

Hakkame kütma!

OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671

www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Kui ratta esituli on selline kahvatu ja kulunud, siis isegi näeks mõtet. Ja madallenduritel lomulikult :lol: . Tehniliselt korras, kaasaegse ratta puhul on lisandunud turvalisuse effekt minimaalne - pigem pimestab ja tekitab kaasliiklejates pahameelt ...

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

Kasutagem tulesid sihtotstarbeliselt. Pole vaja mustas nahkmantlis sõita ja kiruda, et ei panda tähele. Kui muu ei aita, siis kollased helkurvestid selga ja olete igas olukorras nähtavad.
Kes mett teeb, see mett sööb!

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ega see täistuli lisaefekti ei anna eriti küll. Kui sind nähakse, siis nähakse, kui ei siis ei.
Sõidan vaheldumisi nii auto kui tsikliga, aga tähele olen pannud seda, et kui olen autoga peateel, siis kõrvalteelt tulija peab kinni. Kui sõidan tsikliga, siis veereb ta vaikselt igal juhul edasi, mõistata siis, kas ta nägi mind või ei. Muudkui jõnksuta ja võta suuri kaari. Autojuhtide suhtumine tsiklisse on, et "küll ta ära mahub".
Mul oli tsiklisõidus peale 14-aastat Jawa-ajastut 10-aastane paus. Kusjuures endamisi kogu aeg imestasin, et mul autoroolis midagi ei juhtunud, isegi mulle ei sõidetud kordagi otsa. Aga viimasel ajal hakkas tekkima ohtlikke olukordi. Nüüd olen tsikli seljas tagasi ja saan aru, milles asi - hakkas ununema tõsiasi, et tuleb pidada ennast nähtamatuks ja teisi kamikazedeks. Seda teades pole lisatule vaja, tsikli seljas jääd ellu ja autoroolis on suisa ohutu. Elu ja tervis on sõidueesõigusest tähtsamad. Kõvatamise koht on ringrada (krossirada).
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Täistuledega sõit!!!/Kunagi oli teemaks..../

Lugemata postitus Postitas piiks »

IvarSiim kirjutas:
Kunagi oli teemaks, et ka päeval sõita täistuledega, et rattur paremini märgatav oleks, aga ei tea, kas üritajaid oli ja kuidas reageeriti?
Ise ma olen mitu päeva juba niimoodi sõitnud/ siis et põhituli ja lisatuled põlevad/ ja olen jälginud ayutojuhtide reageeringuid, kuid mitte kordagi pole tuledega märku antud, et mul täistuled ees on.
LE st ma ei räägi!
Ivar Siim
Sul sitad esituled siis. Kui ma enda kaugtule põlema panen, siis aint üks vilgutamine ongi. Korra sõitnud häda sunnil, kui lähituli läbi põles. Vahel kui ikka mõni oinas täistuledega näkku tuleb ja vahepeal ikka enam kottigi ei näe siis tekkib tahtmine talle juba ise ette keerata ja siis viiskakalt vabandada, et uih ei näinud, kaugtuled pimestasid. :twisted:

Üritaks ikka sõita LE piires ja mitte kehtestada omi reegleid. On ka selliseid riike. Egiptus - ei tea miks, aga kõik sõidavad ilma tuledeta ka pimedas. Kui pimedas keegi vastu tuleb, siis vilgutatakse. Valges käib pidev signaalitamine. Korea - kõik kasutavad tulesid kuidas juhtub, kas pidevalt kaugtuled peal või mida iganes.

Jääks siis meie ikkagi Euroopaasse ja sõidaks päeval lähituledega ja öösel kaug-/lähituledega.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

JohnDoe
Postitusi: 100
Liitunud: 01 Apr 2005, 12:54
Asukoht: Rapla/ Tallinn

Lugemata postitus Postitas JohnDoe »

Nimelt ikka paremini on näha küll kui rattur täistuledega tuleb. Asjast palju kasu.

Tahad hakata 2-3 autost möödasõitma siis ikka kaugelt näha kui rattur tuleb. Samas jah siis kui kisub pimeda -aja poole siis soovitan ikka täis ja pooldulesid kasutada...
Elukooli õpilane
pole just viiemees! :)
VEOKITE VARUOSAD!

Käin meeleldi mülkas! :)
56 940 571
Omal poolearuline IZ planeta 350ccm krutitud ja puuritud ning kontaktivaba. -kärnadega! `65a.
... rääkimata JAWA`dest
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

See polegi nii tähtis, et nemad sind näevad.
Tähtis on see, et sina näed neid ja oskad nende autojuhtide lolle manöövreid ette näha.
Aga hea oleks kui teised liiklejad mootorrattureid ka näeks.

joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Tartus õnneks seda täistuledega sõitmise kommet ei ole. Mõnda üksikut tsiklit olen näinud sõitmas täistulega linnas ja kõigil kordadel on ainult negatiivseid emotsioone tekitanud see, sest täistuli on isegi päeval häirivalt ere.
Joel
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

no vot....
ma saan aru kui kaherealisel teel vms sõidavad kaks autot kõrvuti ja ei lase kiiremat mööda, siis põletad korraks täistuld- kuid isiklikult sõidan vahelt läbi. (nag paljud meist) 8)
aga jah...mina ka ei tea. :D Ise teate mis teete :)
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Endal tiksub varsti aasta auto juhtimist täis. Võin öelda, et tõesti, päeval valges on kaugtuledega sõitvat tsiklit tunduvalt kergem märgata ning kui päike ka paistab, ei ole vähemalt minul küll mingit vahet kas vastu tullakse täis- või pooltuledega. Muidugi, kui asi kisub pilviseks, sajule ja/või hämaraks siis hakkab küll häirima. Kuid siis piisab juba ka pooltulest, et tsiklit piisavalt hästi märgata.
Kõvasti aitab ka helkurvest. Eriti oranž või rohekaskollane (nagu politseil).
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas Cado »

Ise ikka tavaliselt lähituledega kui unustan harva kaugtuled peale siis vilgutatakse kohe kindlasti :D

Aga olen seda tähele pannud ,et kui autoga sõidad pimedas siis vastu tulevad sõidukid vahetavad tavaliselt nii umbes sinuga koos kaugtuled lähitulede peale aga tsikliga sõites jätavad nad selle ikka väga häirivalt hilja peale nii ,et tihti lugu pean juba vilgutama.(eriti nüüd pimedas sügisel)
Huvitav kas kardavad ühe tulega autot või mis :roll:

Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Lugemata postitus Postitas Tort »

Mul auto pisike ja madal ja väga julmalt käivad kaugtuledega tsiklid silma pihta. Ei ole sugugi meeldiv. Trahvi teile, ahvid :wink: .
Kasutaja avatar

-ShadowofDeath-
Postitusi: 318
Liitunud: 01 Mär 2006, 16:13
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas -ShadowofDeath- »

Olen ka kaugtuledega sõitnud. Mind see küll ei aidanud. Nähakse mind alati, aga ei arvestata. Sõidetakse mööda ja keeratakse ette.
Zid Pilot
Baotian Freedo 4
Stella V-50
Müüa Fiat Panda 06!

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

iga korralik täistuli pimestab. ka tsikli oma.ja ka valge ajal.paljudel ratastel põleb korraga kaks laternat ja kui need ikka täiega silma paistavad, pole vahet, on siis tegu auto või mootorrattaga.pole eriti mugav tunne.tegelt lähituledega tsikkel ka nähtav. ilma tuledeta ka nähtav.kes näeb, see näeb niigi.asi on rohkem suhtumises.või kes krt teab, milles.

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

westel kirjutas:
no vot....
ma saan aru kui kaherealisel teel vms sõidavad kaks autot kõrvuti ja ei lase kiiremat mööda, siis põletad korraks täistuld- kuid isiklikult sõidan vahelt läbi. (nag paljud meist) 8)
aga jah...mina ka ei tea. :D Ise teate mis teete :)

Antud juhul võibolla ongi viisakam täistuld kasutada. Ma arvan, et mõnel roolis uimerdaval mammal/papal võib sellest väike närvivapustus tekkida kui ta kylje alt bike nii 260-270ga läbi põrutab :mrgreen:

Ise olen kaugtuld kasutanud ainult kehva nähtavuse puhul ja korra-paar ka kui oli vajadus rulli keerata(mitte oma lõbuks, vaid tõesti kiire oli). Samas siis ei saa ju vilgutamisest aru ;)

Autojuhina täistuli kohe kindlasti segab. Ma saan aru, et kui kimamiseks läheb aga koguaeg sõites kasutada ..
Ma ei saa siiamaani küll kurta, et autojuhid mulle ette keeraks kui normaalselt sõidan. Korralikud pidurid ja kiirendus muidugi teeb sõidu tunduvalt lihtsamaks. Ega moment enam tahagi eriti sõita -- pidamist ei ole ja liiklemine tunduvalt ohtlikum.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)

uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

täistuled päeval mind igatahes segavad, ainuke kord, kui mina olen leidnud selleks mõistlikku põhjendust on siis, kui ykskõik mis masin sõidab nii, et loojuv päike on täpselt tema selja taga. kui nyyd vastutulija vahib silmad kissis loojuvat päikest, siis tihti ei näe selt tulevat lähituledega sõidukit enne, kui see juba pea kohakuti vastutulijaga.

vilgutamine täistuledega enne möödasõitu on vist mujal euroopas, vähemalt saksas, viisakas komme. minu tsiklil kohe eraldi lyliti täistuledega vilgutamiseks ja sellejuures kiri "pass".

Sören

Lugemata postitus Postitas Sören »

ma ei mõista miks inimesi päeval täistuledega sõitmine (sest ainult sellest saab ju antud juhul jutt käia) niimoodi häirib, et pimestab kohe hirmsasti. kui teil nii tundlikud silmad on, siis ei saa ju päikesepaistelise ilmaga üldse sõita.
kui täistulega sõitmine kasvõi ühe inimelu aitab säästa, siis on asi ennast kuhjaga ära tasunud.
näiteks suvel Seattle kandis hakkas tipptunnil silma päris palju vilkuva esitulega tsikleid, st esituli vilkus kogu aeg. esialgu oli häiriv, kuid hiljem harjusin ära ja minu arvates paistsid sellised tsiklid igal juhul palju paremini silma. soolotsikli siluett on nii kitsas, et võib liikluses väga kergesti kahe silma vahele (või a-piilari varju) jääda.
ole nähtav!
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

kui ikka pooltuli on nigu sandisilm siis pole midagi teha kui täistuli natsa allapoole regullida ja nii lasta.

tundub et see s**t pooltuli on 90 aastate keskelt kuni 2000 aastani paaristulede probleem millel üks paariline on pool teine täistuli.( kükloop nohh )

kellel on se supitaldrikun suurune ümmargune asi siis selle täistuli on tõesti häiriv . Sama käib ka uute paaristuledega pilusilmade kohta
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Cado kirjutas:
Huvitav kas kardavad ühe tulega autot või mis :roll:
Nad ei saa täit sotti sellest mis toimub. Eelduste kohaselt peaks vastu tulev tuletäpp kaheks minema või on alles nii kaugel, et paistab alles ühena. Viivituse peale saavad lõpuks aru, et tuleb ühe tulega auto ja kui kohakuti olete või pisut enne seda taipavad millega tegelikult tegu on. Nii et ettevaatust ! Vaevalt et keegi neist pahatahtlik on aga nii need asjad lihtsalt on.

Ja sama asja peale mõtle ka siis, kui näed pimedas kedagi kõrvalteelt tulemas. Ka tema võib Sinu suhtes üsna kergesti samadel asjaoludel eksida.
Suzuki GSX 750 Inazuma

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

Sören kirjutas:
ma ei mõista miks inimesi päeval täistuledega sõitmine (sest ainult sellest saab ju antud juhul jutt käia) niimoodi häirib, et pimestab kohe hirmsasti. kui teil nii tundlikud silmad on, siis ei saa ju päikesepaistelise ilmaga üldse sõita.
kui täistulega sõitmine kasvõi ühe inimelu aitab säästa, siis on asi ennast kuhjaga ära tasunud.
Sõitja enda elu võib ta ju säästa aga teiste liiklejate jaoks on pigem ärritav ja isegi ohtlik. Eks sa proovi kui meeldiv on sõita kui vastutulijalt täistuli näkku lastakse, isegi päeval. Kui enamus täistuledega sõidaksid siis oleks tõenäoliselt avariisid pigem rohkem kui vähem.
Muidugi pole ime, et laiutaja mõtleb nagu täi :)
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

Siis võiks juba tsikklile vilkuri ka peale muretseda.
Kilomeetri kauguselt juba näha :D
Kas just mootorratastele, aga rolludel peaksid kyll need asjad peal olema :D :D (ohtlik liikleja)
Ega sel rollul eriti kiirust ka ple- teetööline või rollu :D
Mõlemad suudavad ainult kruusa ümber pöörata :wink:

Tamps

Lugemata postitus Postitas Tamps »

USAs on igatahes mootorratastel soovituslik paevasel ajal kaugtuledega soita (nii department of motor vehicles kui ka motorcycle safety foundationi meelest). Quote: "...Both DMV and MSF recommend riding with high beam in the daytime for maximum visibility..."
Uldiselt seda soovitust ka jargitakse. Ilmselt on va amerikaanide silmad kuidagi teistsugused :-)
Tosiselt, pimestamise jutud on minu meelest BS ja koik mis meid nahtavamaks teeb, on OK.
Viimati muutis Tamps, 25 Okt 2006, 00:33, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas manager2 »

ei õigusta liikluseeskirjade vastast sõitmist, kuid ise olen tuld kasutanud vastavalt sõidustiilile. kui linnas vähegi kiiremat sõitu teen, siis lülitan alati täistule sisse (seda siis kui päikeseline ilm on...). kui aga relax olemine, kui ristmikul ootan autode sabas ja töristan 60-ga nagu aeglasemad vennad, siis pole vajadust näinud.

Eesmärk on täistulega sõites üldisest taustast eristuda. Alati kui liiklen autode vahel neist kiiremini ja nende suhtes erineva tempo ja trajektooriga, siis olen seda vajalikuks pidanud. Tõsi ta on, kindlasti osasid vastutulijaid härib, aga ise olen ikka olulist vahet tundnud ümberringi toimuva osas. Need sõidukoridorid tekivad kuidagi iseenesest kohe. ...siinkohal ma ei pea silmas meeletut 200-ga kihutamist keset linna. Kes mind ja minu sõidustiili teab, saab aru, millest räägin.

Võrdluseks - käin autoga tihti venemaal ja seal ju ei sõideta tuledega päeval, sõidavad "võllid" ja muidu kiired vennad - ka operatiivsõidukid vahel :). Enda autol aga tuled ju kogu aeg peal - liiklus ees avaneb nagu võluväel...
Nii ka siin tsikliga kõikide lähituledega autode vahel kaugtuledega sõites eristud üldisest foonist ja sulle pööratakse lihtsalt rohkem tähelepanu. kes meist pöörab peeglis läheneva sõiduki tulesid nähes sellele rohkem tähelepanu, kui alateadvus seda nõuab... tavaliselt mitte keegi... kui aga tagant täistuli tuleb, siis vaatad ikka korra uuesti - mis lahti? ja seda mul kui mootorratturil ju vaja ongi... sorry, et pimestasin, aga sa nägid nüüd ju mind!

P.S. ka musta riietust sõites ei kanna suuresti seetõttu, et olla nähtav...
THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2190
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Tamps kirjutas:
USAs on igatahes soovituslik paevasel ajal kaugtuledega soita (nii department of motor vehicles kui ka motorcycle safety foundationi meelest). Quote: "...Both DMV and MSF recommend riding with high beam in the daytime for maximum visibility..."
Uldiselt seda soovitust ka jargitakse. Ilmselt on va amerikaanide silmad kuidagi teistsugused :-)
Tosiselt, pimestamise jutud on minu meelest BS ja koik mis meid nahtavamaks teeb, on OK.
Imho on asi pigem usa autode tuledes.
Ma ei tea kuidas te seal üldse sõita näete.. USA autod ju kuulsad oma ülisittade tulede poolest, minuarust võib nendega 24/7 täitega sõita. võibolla muidugi leidub ka mõni erand millest ma teadlik pole.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

CB500 kirjutas:
Tamps kirjutas:
USAs on igatahes soovituslik paevasel ajal kaugtuledega soita...
...va amerikaanide silmad kuidagi teistsugused :-)
Imho on asi pigem usa autode tuledes.
Ma ei tea kuidas te seal üldse sõita näete.. USA autod ju kuulsad oma ülisittade tulede poolest, minuarust võib nendega 24/7 täitega sõita. võibolla muidugi leidub ka mõni erand millest ma teadlik pole.
Usun, et suur osa on ka harjumusel ja väljakujunenud tavadel. No USAs on ju mõnes kohas ka kiivri kasutamine soovituslik :shock:
Samas kusagil balkanimaal (Horvaatias, kui ma õigesti mäletan) peetakse üldse päeval tulede kasutamist suureks kuriteoks, mille eest isegi trahvi võib saada. Pidavat häirima. Päästab, kui tõestad, et sul polegi võimalik neid välja lülitada. Aga siis arvesta, et pidevalt vilgutatakse ja sõimatakse.
Egiptuses sõidavad üldse tuledeta. Öösel (sic!) :shock:
Maailm on lai ja tavad erinevad. Ei ole palju aega möödas sellest, kui tuli meil nõue kasutada ka päeval tulesid. Nüüd oleme harjunud.
Ei pruugi kaua minna, kui harjume pidevate täistuledega :roll:
Mis siis saab?
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1764
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Lugemata postitus Postitas simp »

suht sama toimub ka prantsusmaal/luxembourgis mida scryth kirjeldas...
öösel küll kasutatakse aga kui minnakse pikematesse tunnelitesse jne siis enamus ei pane ekstra selleks tulesid põlema ;)
ja vilgutatakse kah koguaeg kui põlevad :)
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2190
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

scryth kirjutas:
Samas kusagil balkanimaal (Horvaatias, kui ma õigesti mäletan) peetakse üldse päeval tulede kasutamist suureks kuriteoks, mille eest isegi trahvi võib saada. Pidavat häirima. Päästab, kui tõestad, et sul polegi võimalik neid välja lülitada. Aga siis arvesta, et pidevalt vilgutatakse ja sõimatakse.
Egiptuses sõidavad üldse tuledeta. Öösel (sic!) :shock:
Oma vähese Horvaatias oldu/sõidetu jooksul ise küll midagi sellist ei märganud.. ei sõimanud keegi, ega vilgutanud vist ka mitte.
Egiptuses sõidavad jah tuledeta (lol) ja siis kui teine auto vastu tuleb siis vilgutavad vastamisi.. see olevat kontrollimaks ega vastutulija roolis ei maga.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

C4
Postitusi: 379
Liitunud: 03 Mai 2004, 11:19
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas C4 »

olen tähele peand linna liikluses just autojuhtide suhtumist, et pootel ettekeeramiste juhtudel juht mitte ei pane tähele vaid lihtsalt ei süvenegi vaatamisele korra vb. see silm käib peeglist mööda vaatab, et u. piisav kaugus ja annab minna arvestamata kiirus. Ja üli pinda käib see, et paljudel just nendel uuematel autodel tundub olevat siuke uus lisavarustus jubin mis paljudel juhtudel üldse unustatakse lisada "suuna tuled"
Have a nice day !
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”