Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui 2.6kw annab kiiruse 65kmh siis 5kw pigem peaks pigistama välja ehk kuskil nii 85 reaalses elus - täpselt sama sõiduki ja sõitjaga. Tuuletakistus siiski suureneb meeletult kiirust kasvatades. Ma arvan sellel tsiklil koos juhiga on äkki isegi tsipa väiksem aerodynamic drag seal 90 juures kui täispikkuses ja laiuses püsti seisval, mitte eriti aerodünaamilisel inimkujul. Võibolla siis sellest tulenevalt pigistab sealt 90+ välja...aga no samahästi võib põhjus muidugi olla ka lihtsalt liiga optiistlik spidomeeter. Kui see asi tõesti liiguks ligi sajaga siis ma hästi ei tahaks uskuda, et maanteelgi niiväga kellegile jalgu jääks. Väga harva näen viimasel ajal autosid sõitmas üle 95 maanteel. Pigem näeb igalpool pidevalt 70, 80ga chillijaid.

Igatahes hea teada mis ligikaudset võimsust 100ga sõitmiseks vaja on, siis tean paremini mis mootor oma projektile valida kuna see valik ongi parasjagu käsil :D Ega mul endalgi see aku (vähemalt esialgu) oluliselt suurem plaanitud ei ole, aga ideaalis tahaks ühe laadimisega maantee+linn kombinatsioonis kuskil 70-80km siiski ära sõita.




Teema algataja
jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Spidoka saab gepsuga üle testida muidugi.
Rattal on kolm kiirusmodi,mis elektooniliselt piiratud.Esimesega sõidab 58,teisega 68 ja kolmas peaks siis olema max kiirus 95.
Vastavalt kiirusmode lülitades,muutub kohe ka prognoositav läbisõit ekraanil.
100% akuga pakub kompuuter koguni 140 km linnas ja 70 km maanteel sõiduulatust.Võibolla kerge sõitjaga vaikse ilmaga siis saavutatav?
Ise 100kg.
Tuubist leiab ka õpetusi ,kuidas saab kiirusepiiraja maha võtta ja väidetavalt saavutada ka veidi üle 100 km tunnis.
Ise elektroonikat ei kavatse torkima hakata seal,pole mingi kiiruspill ja arvatavasti katkeb ka müüapoolne garantii sellisel juhul.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ei ole väga mingit mõtet hakata seda "piirajat" maha võtma. Pakun, et see on seal siiski asja pärast, mitte nagu teist tüüpi mootoritel. Maha põlemud mootor, maha põlenud kontroller või ka varakult ja kiirelt tapetud aku ei ole mumeelest seda alla 10kmh tunnis väärt.
Mis mootorit seal kasutatkse mul pole aimugi, aga motenergy mootorid mida ma sihin näiteks lubavad max võimsust kuskil nii 30 sekundiks ainult. Numbrid on siis näiteks a'la 12kw ja 30kw, esimene neist on püsiv võimsus.

Väga kerge sõitjaga linnas, tuulevaikse ilma või taganttuulega võib tõesti pikem sõit tulla. Maanteel se sõitja mass ei loe midagi kui just tihti ei pidurda kiirenda. Aga vastu või taganttuul maanteel jällegi loeb väga märgatavalt. Võib küll 70 ära sõita kui ei pressi päris max gaasiga ja tuul puhub tagant ning sõidad suvisel kuival ajal hästi ümmarguseks pumbatud rehvidega. Arvatavasti määrab ühtteist ka see, mis asendis ise seal ratta otsas istud. Noh, põhimõtteliselt kõik umbes samad asjad nagu jalgrattasõidu puhul...


Teema algataja
jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Vaatan,et tähelepanuviga on mul viimases postis.
Teise modiga on kiirus siiski 78 km tunnis,mitte 68.Sesmõttes mugavad asjad,et vastavalt piirkiirusele lükkad 50 alas esimese modi peale ja võid gaasi põhjas hoida-kiirus püsib automaatselt 56-58 km tunnis.
Seda on hea teada,et piiraja eemaldamisel nii karmid tagajärjed on.Tuubikunnid ei räägi sellistest ohtudest midagi oma õpetustes.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas will111 »

Cruise controli nupp oleks veel ägedam :D Tegelikult päris mitmetel kontrolleritel on see funktsioon ka täitsa olemas ma olen vaadanud. Aga jah, nö. piirkiirusega mode'i valik pole ka paha asi...õnnestub edukalt vältida trahvi maksmist. Kuigi nende mode'de miinus on vist see, et tegelikult ei piirata mitte max pööretega, vaid kuidagi maksimaalse voolu baasil, mida kontroller mootorile lubab. Teisisõnu tulemus päriselus on see, et piiratud reziimis olles pole väiksem mitte ainult tippkiirus, vaid on ka nõrgem kiirendus. See küll pole alati probleem, eriti siis kui piiramata reziimis on kiirendus selline, et nokk pidevalt teava poole. Aga kui kiirendus juba muidu pole liikluses midagi erilislet tähelepanuväärset siis piiratud reziimis olles võivad igasugused välja ja peale keeramised kõhedaks muutuda


Teema algataja
jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Kusjuures kiirendus sellest ei muutu,kas sõidad 1 modega 50 neni või 3 daga.
Lihtsalt maxi saavutanult kaob kiirendus ja sõit jätkub ühtlases tempos.
Nokka tõsta gaasiga ei õnnestu :D ,powerit ei anta nii jõuliselt peale ilmselt kontrollerist.Samas ei jää ka liikluses jalgu kellegile kui just trassil ei sõida.
Kes tahab rehvi põletada ja tagale lasta,sellele see ratas kindlasti ei sobi.
Samas esirattale pidurdamine on täiesti tehtav.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Ma peaks ütlema, et mul on analoogsed emotsioonid teema algatajaga. Omasin suvel elektrirollerit, kahjuks küll 48v akudega ja.. max speed miski 42-43kmh GPSi. Linnaliikluses jäi jalgu ning ei kerinud kella peale isegi 100km enne kui nüüd sügisel järgmisele edasi andsin. Proovisin ka Super Soco TS c mudelit, piiraja väidetavalt maha võetud. Jäin ka sellega linnaliikluses jalgu, st autod hakkavad 50 Alas mööda pressima.

Lootsin, et neil AM kategooria sõidukitel on veidi parem minek ja.. et mingi trikiga kannataks ka tippkiirust linnaliikluses voolus püsida, kuid tundub, Et see pole nii.

Seda A1 kategooria Super Soco hinda ei suuda endale ära õigustada.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas will111 »

Veider, 50kmh (ja tegelikult ka mõnevõrra rohkem) ei tohiks küll tegelikult olla mitte mingi probleem ühegi akupaki jaoks, millega ikkagi peaaegu 100km läbi sõidab. Olgu see siis 48 voldine või 60. Isegi vaid 48v30ah aku peaks nagu suutma täiesti vabalt toita pidevalt vähemalt 3kw mootorit. Mootor ise ei tohiks samuti nagu niiväga mingi piirav asi olla, eriti kui siin väidetavalt vaid 5kw ajamiga peaaegu kolmekohalised numbrid kätte saab. 50 vajab vähem kui 2kw võimsust. Siis kasutatakse kas nii jama kontrollerit või on see lihtsalt sedavõrd tagasihoidlikult seadistatud, et tulemused nii lahjad. Või äkki siis tõesti tahtlikult piiratud kuna tootja enda testimistulemused näitavad, et muidu mingid asjad neil seal ei pea lihtsalt vastu.

Natuke googeldades sain teada, et nendel sokudel peaks olema kasutusel lifepo4 akukeemia, seega iseenesest nagu päris võimekas värk, olgugi et pisut raskevõitu võrreldes näiteks tavalise li-ioniga.


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas Prets »

Seadus ju ei luba üle 45. Kontroller annab ka miski +-% viga, et kindlasti üle 45 ära ei jookseks ja asi ants.

(togi)

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ahjaa...ma ei pannud seda kategooriate juttu väga tähele sest pole nende igasuguste pool ja veerand aa'dega kunagi isiklikult kokku puutunud. AM ehk mopeed siis vist jah on kiirus piiratud. Kuigi no see teine, millel piiraja eemaldatud oli (väidetavalt), oleks võinud siiski nagu 50 pluss kulgeda


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas Prets »

Nende piirajate "eemaldamisega" on tihti nii, et tegelik kasu on pea olematu, mootor disainitud nii, et rohkem välja ei läheks ja mingit ühest piirajat seal polegi.

(togi)
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Paraku küll jah. Bensu "mopeedidel" on variaatoris mingi piiraja või sisselaskes mingi seib vahel, viskad minema ja ongi topelt kiirus/võimsus käes.

https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... do_ecruise

Ise tahaks proovima minna, mida see 3000w tähendab, kas peak või nimivõimsus.

Super Socol TC on kirjas 1.9 kW. Kuigi ratta diameeter on Super Socol 17" ja sellel Vercruise nimelisel tootel 12".
Mootori suurust vaadates eeldaks, et Super Socol rohkem vaske mähisele keritud ja suurem võimsus...


Teema algataja
jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

nüüd sõitnud mõnda aega antud rattaga ja sattunud trassile pikemalt,
siis tuulise ilmaga langebtippkiirus 85 km tunnis,isegi 80 vahepeal.
uurisin müüjalt,nii ongi,tehas aksepteerib rasketes oludes sellist tippkiirust.
Praeguse tuulise ilmaga saan kätte lühiajaliselt 90 mõneks ajaks.
Selle rattaga on pmt trassi mõistlk vältida.
Kuni 70 alas on sõita 5+
Endist tippkiirust,mis nats soojemal ajal saavutasin,95 ,pole enam õnnestunud kätte saada,jahedus mõjutab?

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas will111 »

mõjutab küll. vastutuul iseenesest mõjutab väga palju kui tegu on suhteliselt tugeva tuulega. siis veel on tuuletakistus külmemat õhumassi läbides suurem (ilmselt siiski hetkel veel väike vahe, kuna tegelikult temperatuurid pole nii suurel määral muutunud) ja teiseks vist ka selle akupaki jaoks on optimaalsem pisut suurem töötemperatuur. arvatavasti külm tuul jahutab praegu akuelemendid liiga maha ja pole välistatud, et välja antav pinge on siis mõnevõrra madalam...kuigi iseenesest akupakk ei tohiks sellel rattal mingi viimase vindi peal käia, isegi põhjagaasiga.

eks selliste pillidega olegi alati nii olnud, kui sõidad "punn põhjas" ja kasutades mootori maksimaalset võimsust, siis iga väike asi mõjutab. tuulesuund, temperatuur, isegi silmaga tajumatu ülesmägi, tsikliga sõites juba riietus mängib teatavat rolli :D isegi kettülekanne efficiency näiteks muutub väidetavalt päris suurel määral kui võrrelda tuttuut ja ülihästi hooldatud ketti, vana ja hooldamata ketiga. kaotad 5% jõuülekande efektiivsuses, teisisõnu a'la 10hp'st mootoris jõuab rattasse parimal juhul 9.5, kehvemal juhul 9hp. kuigi sellel konkreetsel rattal vist ülekannet kui sellist ei olegi ehk rummumootor...aga jah point sama, et kõiksugused asjad määravad. kui kokku arvestada siis võib see vahe olla päris suur.


Teema algataja
jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Antud rattal on rihmülekanne,ehk siis mootor ikka eraldi kere sees.
Aga olles vaadanud tuubist tutvustusi,siis seda ratast on olemas jahh ka rummusisese mootoriga,kus ülekannet polegi.
Ka on erinevaid akusi erinevatel modifikatsioonisel.
Minul on üks suur aku,aga saada on ka näiteks kahe väiksema akuga.
Ehk siis ostad ühe väiksema akuga ratta näiteks ja kui näed,et ikka väheks jääb sõiduulatust,saad teise aku juurde osta.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!

Teema algataja
jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

will111 kirjutas: 09 Okt 2021, 00:00

mõjutab küll. vastutuul iseenesest mõjutab väga palju kui tegu on suhteliselt tugeva tuulega. siis veel on tuuletakistus külmemat õhumassi läbides suurem (ilmselt siiski hetkel veel väike vahe, kuna tegelikult temperatuurid pole nii suurel määral muutunud) ja teiseks vist ka selle akupaki jaoks on optimaalsem pisut suurem töötemperatuur. arvatavasti külm tuul jahutab praegu akuelemendid liiga maha ja pole välistatud, et välja antav pinge on siis mõnevõrra madalam...kuigi iseenesest akupakk ei tohiks sellel rattal mingi viimase vindi peal käia, isegi põhjagaasiga.

eks selliste pillidega olegi alati nii olnud, kui sõidad "punn põhjas" ja kasutades mootori maksimaalset võimsust, siis iga väike asi mõjutab. tuulesuund, temperatuur, isegi silmaga tajumatu ülesmägi, tsikliga sõites juba riietus mängib teatavat rolli :D isegi kettülekanne efficiency näiteks muutub väidetavalt päris suurel määral kui võrrelda tuttuut ja ülihästi hooldatud ketti, vana ja hooldamata ketiga. kaotad 5% jõuülekande efektiivsuses, teisisõnu a'la 10hp'st mootoris jõuab rattasse parimal juhul 9.5, kehvemal juhul 9hp. kuigi sellel konkreetsel rattal vist ülekannet kui sellist ei olegi ehk rummumootor...aga jah point sama, et kõiksugused asjad määravad. kui kokku arvestada siis võib see vahe olla päris suur.

Pean parandama tehnilisi üksikasju,kuna polnud lõpuni süvenenud,
rummumootoriga on siiski super soco tc,minu sahiseja natukene rahulikum versioon.
Suer soco tc max on veidi kiirem ja võimsam versioon tsiklist,ajasin ise jama ennist

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!

Teema algataja
jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Sõitsime koos töökaaslasega kodupoole,sõbral hornet 900 ja trassil mõnnas ja pmt tegi ringe mu ümber ja tõmbasin kojujõudes a 24 lahti ja valikut sitaks

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!

Teema algataja
jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Hayabusa pealt elektritsikli vuhisejaks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

aga pole vaja juu..

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”