raami värv
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 250
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 39 korda
raami värv
Tere,
küsimus laiale ringile: millist värvi eelistate terasest raami värvimiseks, kas:
- pulbervärvi
- happekrunt + kahekomponentne autovärv
Raam liivaga puhastatud. Olen mõlemaga värvinud ja asjast oma arvamus, aga tahaks teiste eelistusi ja põhjendusi ka kuulda.
Edu, L
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: raami värv
Pulber jätab tugevama värvikihi pinna, aga kui deformeerub midagi kusagil, siis praod ja koorumine kiirem. Pulber on pleekimise suhtes kindlam.
2-e komponentne on elastsem, pind natuke pehmem, aga pleegib kiiremini.
Ma ise valiks 2-e komponentse.
Re: raami värv
kas pulbervärv ei ole siis 2 komponentne?
mina olen aru saanud, et pulbri peamine vahe/eelis on see, et värvikiht jääb paksem. kuivõrd ta tugem on, pole otseselt uurinud ega testinud...tugev/nõrk on mumeelest eelkõige 2kompo vs. 1kompo värv ehk tugevuse värvile annab nimelt see teine komponent
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: raami värv
Ei ole
pulbri kõvenemine saavutatakse termotöötlusega ca200C ja keemilist "kuivamist" seal ei ole
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: raami värv
Lisaks, et pulbrit detailile kanda on vajalik spetsiaalne seade, mis annab pulbrile ja detailile erinevad laengud, et püstolist väljuv pulber detaili külge jääks/tõmbuks
Re: raami värv
Kumbki variant pole mõistlik. Pulber on niikaua hea, kui kuskilt kahjustada ei saa. Kui saab, koorub tihti liistakatena maha.
Happekrundile reeglina otse kattevärvi ei kanta, täitekrundi kiht tuleks vahele lasta. Tsikliraami puhul mõttetu, täitekrunt on pehme ja raam ei vaja kõrgviimistlust. Mu arust kõige asjalikum on epokrunt + kattevärv. Veokasarjad on rohkem polüuretaani baasil - tugevamad, aga pleegivad rohkem. Sõiduautosarjad rohkem akrüüli baasil - nõrgemad, aga pleekimiskindlamad.
Re: raami värv
raami puhul vast ei ole pleekimine väga oluline teema?
epokrunt nagu ma aru saan on siis 2 komponentne aluskrund, kas sinna peale läheb ka eraldi 2 komponente kattevärv?
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: raami värv
Nii ta käib jah.Ise olen ka 2k värvi pooldaja.Midaiganes värviparandusi teha on lihtne,pulbriga see see võimalus puudub.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: raami värv
Pulbiga värvitud tükkidele on võimalik väga edukalt parandusi teha, seda muidugi 2K värviga.
Raami värvimisel pulbriga on kindlasti plussiks see, et on kulumisele oluliselt vastupidavam ja lihtsam saavutada paremat tulemust halva eeltöö puhul.
Eelpool toodud tükkidega värvi eraldumine on kas väga suur liialdus või lihtsalt halva eeltöö tulemus.
Pulbri miinuseks on värvikihi paksus ja sellest tulenev katmine, näiteks keermed, sileühenduspinnad, laagripesad jms.
Pulbri puhul on ka piiratud värvivalikud, mis enamasti piirduvad RAL toonidega ja pulberlakk ei ole väga läikiv, kui blingi otsida.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: raami värv
Ei ole ise pulbri püstolit käes hoidnud ja märgvärvi kogemus piirdub vaid aerosoolidega, kuid tööst sõltuvalt olen igapäevaselt pulbervärviga seotud varsti 10a... Parandame tootmises pulbervärvitud asjade defekte nii uuesti pulbriga kattes, kui ka parandusvärvidega (meile sobivas toonis meile segatud) aerosooli näol. Saadaval on ka pisikese pintsliga mikro pudelites paranduskomplekte...paranduse eesmärk visuaalne väljanägemine.
Põhiline piirang toonidele on seotud pulbri valmistamise tehnoloogiaga - ei tee keegi väikest kogust ja mõne tooni tarvis on mõnisada kilo "jahu" tehasest vaja tellida - vähem ei tehta. Kõike saab tellida - toonid, kõvadus, kulumiskindlus, läige, UV kindlus jne...küsimus on kogustes. NB! pulber ka vananeb ja maha pudinenud üleliigne jahu pole enamasti korduvkasutatav. Saad ka sädelevat "bling-blingi" teha...kuid jälle tuleb mängu kogus.
Keermete ja avade puhul punnitad/kleebid paikasid või keermestad/töötled üle sinule vajalikud kohad.
Mis aga puutub katmise ja nakkuvuse ebaõnnestumisse laigu/ala eemaldumise näol - tehnoloogia vastu eksimine on selle põhjuseks - must aluspind, mitte küllaldane kuumutamine, kihi liigne paksus, pulbri kvaliteet...eks neid ebaõnnestumise põhjuseid on teisigi.
Eelnev on terase, al ja ZNpleki kohta... muude materjalidega kogemus puudub.
Miks tootmises täna "pulberdatakse" - tehnoloogia kiirus, kontrolli võimalus ning protsessi suhteline lihtsus on vast võtmesõnad.
Kas ma ise värviks pulbriga?... Planeeta 5 raam oli pulbriga, Tuula 200 kere plekid olid krunt+2k, autoga tegelesid maalrid... valiksin endale vähem sebimist pakkuva lahenduse.
Minu HD raam saab tõenäoliselt aerosooliga parandused ning külge kruvitavad varem värvitud vidinad parandan samuti aerosooliga. Haljas materjal ja kroomitud vidinad lähevad mustaks pulbri abil. Edevate asjade ja lisavidinate maalimiseks pöörduks mõne "triibuvedaja" või automaalri poole.
edu otsustamisel.
-
Teema algataja - Postitusi: 250
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: raami värv
Tänud arvamast
Mulle endale oli kunagi pulbriga värvitud raami juures ebameeldivaks üllatuseks, et see ei kannatanud pidurivedelikku.
Edu, L
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: raami värv
piduriõli on üldse selline vastik asi, millega lödistamist soovitaks nii palju kui võimalik vältida
Osad plastmassid teeb nii hapraks, et pudiseb näppude vahel
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.