raami värv

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Irual
Postitusi: 249
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

raami värv

Lugemata postitus Postitas Irual »

Tere,
küsimus laiale ringile: millist värvi eelistate terasest raami värvimiseks, kas:

  • pulbervärvi
  • happekrunt + kahekomponentne autovärv
    Raam liivaga puhastatud. Olen mõlemaga värvinud ja asjast oma arvamus, aga tahaks teiste eelistusi ja põhjendusi ka kuulda.

Edu, L



Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Pulber jätab tugevama värvikihi pinna, aga kui deformeerub midagi kusagil, siis praod ja koorumine kiirem. Pulber on pleekimise suhtes kindlam.
2-e komponentne on elastsem, pind natuke pehmem, aga pleegib kiiremini.
Ma ise valiks 2-e komponentse.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas will111 »

kas pulbervärv ei ole siis 2 komponentne?

mina olen aru saanud, et pulbri peamine vahe/eelis on see, et värvikiht jääb paksem. kuivõrd ta tugem on, pole otseselt uurinud ega testinud...tugev/nõrk on mumeelest eelkõige 2kompo vs. 1kompo värv ehk tugevuse värvile annab nimelt see teine komponent

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

will111 kirjutas: 12 Nov 2020, 17:07

kas pulbervärv ei ole siis 2 komponentne?

Ei ole
pulbri kõvenemine saavutatakse termotöötlusega ca200C ja keemilist "kuivamist" seal ei ole

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas will111 »

ah õige jah, nii oligi et ahju vaja.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Lisaks, et pulbrit detailile kanda on vajalik spetsiaalne seade, mis annab pulbrile ja detailile erinevad laengud, et püstolist väljuv pulber detaili külge jääks/tõmbuks

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Kumbki variant pole mõistlik. Pulber on niikaua hea, kui kuskilt kahjustada ei saa. Kui saab, koorub tihti liistakatena maha.
Happekrundile reeglina otse kattevärvi ei kanta, täitekrundi kiht tuleks vahele lasta. Tsikliraami puhul mõttetu, täitekrunt on pehme ja raam ei vaja kõrgviimistlust. Mu arust kõige asjalikum on epokrunt + kattevärv. Veokasarjad on rohkem polüuretaani baasil - tugevamad, aga pleegivad rohkem. Sõiduautosarjad rohkem akrüüli baasil - nõrgemad, aga pleekimiskindlamad.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas will111 »

raami puhul vast ei ole pleekimine väga oluline teema?

epokrunt nagu ma aru saan on siis 2 komponentne aluskrund, kas sinna peale läheb ka eraldi 2 komponente kattevärv?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Nii ta käib jah.Ise olen ka 2k värvi pooldaja.Midaiganes värviparandusi teha on lihtne,pulbriga see see võimalus puudub.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Pulbiga värvitud tükkidele on võimalik väga edukalt parandusi teha, seda muidugi 2K värviga.

Raami värvimisel pulbriga on kindlasti plussiks see, et on kulumisele oluliselt vastupidavam ja lihtsam saavutada paremat tulemust halva eeltöö puhul.
Eelpool toodud tükkidega värvi eraldumine on kas väga suur liialdus või lihtsalt halva eeltöö tulemus.
Pulbri miinuseks on värvikihi paksus ja sellest tulenev katmine, näiteks keermed, sileühenduspinnad, laagripesad jms.
Pulbri puhul on ka piiratud värvivalikud, mis enamasti piirduvad RAL toonidega ja pulberlakk ei ole väga läikiv, kui blingi otsida.

PiltPilt
Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

Ei ole ise pulbri püstolit käes hoidnud ja märgvärvi kogemus piirdub vaid aerosoolidega, kuid tööst sõltuvalt olen igapäevaselt pulbervärviga seotud varsti 10a... Parandame tootmises pulbervärvitud asjade defekte nii uuesti pulbriga kattes, kui ka parandusvärvidega (meile sobivas toonis meile segatud) aerosooli näol. Saadaval on ka pisikese pintsliga mikro pudelites paranduskomplekte...paranduse eesmärk visuaalne väljanägemine.

Põhiline piirang toonidele on seotud pulbri valmistamise tehnoloogiaga - ei tee keegi väikest kogust ja mõne tooni tarvis on mõnisada kilo "jahu" tehasest vaja tellida - vähem ei tehta. Kõike saab tellida - toonid, kõvadus, kulumiskindlus, läige, UV kindlus jne...küsimus on kogustes. NB! pulber ka vananeb ja maha pudinenud üleliigne jahu pole enamasti korduvkasutatav. Saad ka sädelevat "bling-blingi" teha...kuid jälle tuleb mängu kogus.

Keermete ja avade puhul punnitad/kleebid paikasid või keermestad/töötled üle sinule vajalikud kohad.

Mis aga puutub katmise ja nakkuvuse ebaõnnestumisse laigu/ala eemaldumise näol - tehnoloogia vastu eksimine on selle põhjuseks - must aluspind, mitte küllaldane kuumutamine, kihi liigne paksus, pulbri kvaliteet...eks neid ebaõnnestumise põhjuseid on teisigi.

Eelnev on terase, al ja ZNpleki kohta... muude materjalidega kogemus puudub.

Miks tootmises täna "pulberdatakse" - tehnoloogia kiirus, kontrolli võimalus ning protsessi suhteline lihtsus on vast võtmesõnad.

Kas ma ise värviks pulbriga?... Planeeta 5 raam oli pulbriga, Tuula 200 kere plekid olid krunt+2k, autoga tegelesid maalrid... valiksin endale vähem sebimist pakkuva lahenduse.
Minu HD raam saab tõenäoliselt aerosooliga parandused ning külge kruvitavad varem värvitud vidinad parandan samuti aerosooliga. Haljas materjal ja kroomitud vidinad lähevad mustaks pulbri abil. Edevate asjade ja lisavidinate maalimiseks pöörduks mõne "triibuvedaja" või automaalri poole.

edu otsustamisel.

sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Irual
Postitusi: 249
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas Irual »

Tänud arvamast :bsmile:

Mulle endale oli kunagi pulbriga värvitud raami juures ebameeldivaks üllatuseks, et see ei kannatanud pidurivedelikku.

Edu, L

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: raami värv

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

piduriõli on üldse selline vastik asi, millega lödistamist soovitaks nii palju kui võimalik vältida

Osad plastmassid teeb nii hapraks, et pudiseb näppude vahel

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”