O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 898
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 61 korda
- Kontakt:
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Heh, novot, Oil, kolm-neli tundi tagasi olin juba suht kindlalt KTMi usku pöördumas. Ja usun siiralt, et need ongi rajult head ja võimekad rattad.
Aga sinu postid ja pildid tõid mu ringiga tagasi algusesse, ehk KLRi juurde. Ja nüüd on ka KLE tugevalt teemas.
(Nende puhul on just märksõna "pommikindel mootor" see mis mind tõmbab) Evides kaht vasakut kätt ja mitte kõige paksemat rahakotti, pelutab mind veits mõte suurtest hoolduskuludest.
Ja mulle tundub, et neid on hea õnne korral lootus ka soodsamalt soetada. Noh, kui juba legendaarset DR BIGi pakutakse 1500, ei ole võimatu, et ka kõnealused Kawad umbes sellise raha eest liikuda võivad.
Aga et asjast sotti saada ja veenduda, et mul KLE pealt jalad maha ulatuvad ja noh, et üldse proovida, mis tunne neil istuda on, oleks tänulik küll, kui saaks korraks proovida.
Àkki, kui nädalavahetusel nii raju ilm ei ole, kui täna, võiksin Harjumaale sõita. Ongi hea põhjus ratas jälle teele viia.
KLE lammutab ju küll (ehk näide väärkasutamisest ilmselt)
https://youtu.be/gsjl_UqrwLU
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
morse kirjutas: ↑17 Sept 2020, 17:00will111 kirjutas: ↑17 Sept 2020, 14:29Mul ei ole küll mitte mingisugust connectionit...seega see ei ole reklaam, aga nähes siin seda xchallenge pakkumist tekkis huvi oma mälu värskendada, et misasi see oligi. Lugesin uurisin natuke ja ausalt öeldes tundub tegu olevat igati hea rattaga ning just sellise asjaga nagu sul tarvis võiks ollagi.
Kuna mu enda esimene ratas oli nii mõnesti mõttes sellele väga sarnane siis võin ka n. omast kogemusest öelda, et taoliste specidega saab kõike seda teha, mida sa oled üles lugenud. ~ 140kg on piisavalt kerge, et metsas saab isegi kiiremini sõita, sama kruusal, mudas, liivas jne. Samas see 55hp on piisavalt palju jõudu, et rattal on täiesti ilmselgelt palju kõrgem tipu lagi kui ühelgi eesti teel legaalne oleks. Ja väänet nii palju, et kui keerad siis ikka juhtub nii mõndagi. Väidetavalt on see rotaxi vesijahutusega mootor ka päris töö ja pommikindel.
Tagumine õhkamort pidavat olema väheke "imelik" aga neid saab alati swappida kui tarvis (iseasi, kas on üldse tarvis).Nii et soovitan seda ratast vähemalt lähemalt uurima minna. Võibolla uuriks isegi, aga ma tean, et ma ei ole tegelikult selline suur dualspordi ja matkaradade fänn
Kas see pill on tõesti nii kerge?
Igaljuhul raudselt töökindlam kui LC4 ja 140 kg on juba SXC kaaluklass... BMW on üldiselt ka tore pill.Minust on see ratas nats mööda läinud.
Ta pigem selline 155kg wet weight ikka koos oma 9,5L kütusega. St siis väga lähedale 690 kaalule ja selles kuni 3,5k hinnaklassis on vast tõesti X challenge kõige võimekam sõidumasin teemaalgatale. Ainsaks veaks loetakse seda õhkamorti, et kui jama hakkab siis pead välja vahetama normaalse vastu. Aga läheks ja prooviks küll seda ratast.
Keegi müüs siin hiljuti väga moditud Rally pilliks ehitatud x-challenge-t ka . Kalts võisk ratta puhtaks pesta ja normaalsed pildid teha siis vast müük läheks paremini
Raskem dual sport aga väga töökindel on Yamaha XT660R(182kg koos ca 15L kütusega), suht igav ratas aga viib sind igale poole ja ratta remontimisest ei pea sa midagi teadma, ainuke keerukus selle kuivkarteri õlitaseme kontroll kui õli vahetad. Samas on neil 110km/h ja + vibra mis maantesõidul häirib, offroadis mitte. , sõitsin sellisega üle aasta. Samas oleks see hea sissejuhatus Dual Sport maailma ja need rattad hoiavad hinda ja on lihtne müüa. 2,5-3k maksaks. Väldiks 2004 aastat kui pole fuel mappingut aftermarketiga korda tehtud.
Suht keeruline on see valik. Korralik 690 maksab 7k ja + siis pikk tühi maa ja 3k ja alla väga erinevad masinad. Midagi head vahepeal nagu ei olegi.
Oma 690-t(2019+) ei vahetaks küll ühegi ratta vastu hetkel 1:1. Noh ok vahetaks GSA-i vastu, müüks GSA maha, ostaks 690-ne ja palju tagarehve või siis 2x690 ja teine oleks supermoto setup :D
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Eks wet weight nii tulebki jah. Aga see on ikkagi pigem väga kerge ratta kohta, millega on täitsa reaalne sõita põhimõtteliselt igalpool. ma pidasin silmas kuiva massi ja nii ratta specd netis ütlevad...üldse räägin kõigi sõidukite puhul 100% alati kuivast massi sest minumeelest pole õiglane võrrelda erinevate asjade märga massi. Ühel võib paak olla 2 korda suurem kui teisel jne küsitava tegurid.
Minu enda kunagine yamaha oli samuti kuivalt midagi 140kg kanti, seepärast oskan enamvähem võrrelda. Tõsi küll mulle oli see 140kg kuiva ikkagi liiga raske sest tahtsin metsas sõita väga kiiresti, seepärast tuli yamaha dualsporti asemele natuke hiljem lihtsalt puhas krossiratas. Aga peale yamahat oli mul veel mõnda aega näiteks KLE500 ja no sellega poleks ikka metsas põhimõtteliselt mitte midagi teha olnud võrreldes Yamaha TTR600ga. Ning ega ma sellega kunagi päris reaalselt metsa ei läinudki.
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
See on õige mõtlemine, ühe superauto Bugatti Veyron hinna eest saaks terve rea superautosi, kui mitte kõik (va Bugatti)
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Siin juba väga sead ja käod koos. Vanad kahepütased ka reas.
Teemaalgataja peaks küll nüüd vist testisõitudel käima veits, et selgust saada
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
villy kirjutas: ↑17 Sept 2020, 22:48Ta pigem selline 155kg wet weight ikka koos oma 9,5L kütusega. St siis väga lähedale 690 kaalule ja selles kuni 3,5k hinnaklassis on vast tõesti X challenge kõige võimekam sõidumasin teemaalgatale. Ainsaks veaks loetakse seda õhkamorti, et kui jama hakkab siis pead välja vahetama normaalse vastu. Aga läheks ja prooviks küll seda ratast.
Keegi müüs siin hiljuti väga moditud Rally pilliks ehitatud x-challenge-t ka . Kalts võisk ratta puhtaks pesta ja normaalsed pildid teha siis vast müük läheks paremini
Hetkel on pestud olekus, aga no mis see natuke kruusatolmu dual-sportile ikka teeb, rohkem nagu kirss tordil või nii
Õhkamort iseenesest on väga hea, aga tal on ebameeldiv omadus alati tagumik nii püsti ajada kui võimalik. Pidurdades ei või kunagi tagapidurit unustada, muidu on tunne et käid kohe üle lenksu. Kui õhkamort ei meeldi, siis võin Xcountry amordi alla panna, selle pikkust saab natuke muuta ka. Kuna mul on esimese satsi kõrgem Xcountry, siis sobib selle amort Xchallenge alla päris hästi, olen neid igatepidi proovinud. Aga mis siin ikka plärada, oma perse on kuningas
--
Vallo
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Kalts kirjutas: ↑18 Sept 2020, 09:59villy kirjutas: ↑17 Sept 2020, 22:48Ta pigem selline 155kg wet weight ikka koos oma 9,5L kütusega. St siis väga lähedale 690 kaalule ja selles kuni 3,5k hinnaklassis on vast tõesti X challenge kõige võimekam sõidumasin teemaalgatale. Ainsaks veaks loetakse seda õhkamorti, et kui jama hakkab siis pead välja vahetama normaalse vastu. Aga läheks ja prooviks küll seda ratast.
Keegi müüs siin hiljuti väga moditud Rally pilliks ehitatud x-challenge-t ka . Kalts võisk ratta puhtaks pesta ja normaalsed pildid teha siis vast müük läheks paremini
Hetkel on pestud olekus, aga no mis see natuke kruusatolmu dual-sportile ikka teeb, rohkem nagu kirss tordil või nii
Õhkamort iseenesest on väga hea, aga tal on ebameeldiv omadus alati tagumik nii püsti ajada kui võimalik. Pidurdades ei või kunagi tagapidurit unustada, muidu on tunne et käid kohe üle lenksu. Kui õhkamort ei meeldi, siis võin Xcountry amordi alla panna, selle pikkust saab natuke muuta ka. Kuna mul on esimese satsi kõrgem Xcountry, siis sobib selle amort Xchallenge alla päris hästi, olen neid igatepidi proovinud. Aga mis siin ikka plärada, oma perse on kuningas
Xcountry on ka müügis?
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
- Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Muidugi meeldib, pole sellist võimalustki et ei meeldi Vaata ka Honda Xr600 (üks praegu müügis), nx650 (Dominator - plastid vaja ära visata), Kawa klx650, Yamaha tt600, xt650. JA - mine võta nädalavahetuseks renti 1 kergenduuro. Siis enam tagasiteed pole
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Siin üks hea lühikokkuvõte kle st
viewtopic.php?p=853200#p853200
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
tito kirjutas: ↑18 Sept 2020, 18:53Siin üks hea lühikokkuvõte kle st
viewtopic.php?p=853200#p853200
Üks õnnetu veake, mis ilmselt ka kerge rahaga ära lahendatakse. Selle järgi küll osta ei saa. Husqvarnadel pidavat elekter olema sama hea kui Apriliadel (loe: halb), aga ikka ostetakse ja sõidetakse.
-
- Postitusi: 31
- Liitunud: 29 Aug 2017, 21:15
- Tsikkel: Kawasaki kle500, Izh Ju2k
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Minu 1992 aasta KLE-l on nüüdseks 13 aastat uuem ER-5e mootor vahel, vana mootori sõitsin sodiks ära (ei oskagi öelda mis juhtus, ühelhetkel oli kepsusaale lõtkuga ja vänt lõhkus mootori sisemust isuga, ju ta ringi ära käis).
KLE on raske, aeglane, madal, kehva esiamort ja ka tagumine võiks etem olla, paak ka väike. Ebamugavat sadulat, hooratast mis mageneteid küljest ära loobib jms ei tahaks mainidagi. Aga kui tahad midagi tuhande euro eest, mida metsas lõhkuda ja maanteel ka sõita, siis enamvähem ainus valik. Kui raha rohkem ja võtmekomplekte ei oma siis ära elusees seda uunikumi osta.
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Jah, aga pigem oleks Xchallenge see millest loobuda. Xcountryga on lihtsalt nii pagana lõbus sõita ja tundub, et õele on ka see kohale jõudnud Pealegi on Hyperpro amordiga Xcountry talle täpselt paras.
Niiet võileivahinnaga ma Xcountryst ei loobu, olgugi tal km rohkem.
--
Vallo
-
Teema algataja - Postitusi: 898
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 61 korda
- Kontakt:
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Tõsi on
Aga teema on end 100 protsendiliselt õigustanud.
Eesmärgiks oligi laiendada oma teadmisi dual-sport ratastest. Millsieid rattaid ülde on, mida valikul kaaluda jne.
Teemat tõstatades, teadsin, et on sellised dual-spordid nagu
KLR 650
DR 650
DRZ 400
KTM 640 LC
Husqvarna 701
Nüüdseks on nimekirja lisandunud
XT 660R
Pegaso Trail
F650GS Dakar
BMW X-challenge
Honda Dominator
KTM 625 SXC
KLE500
Honda Xr600
NX650
Kawasaki KLX650
Yamaha TT600
Yamaha XT500
Eks igal siin nimekirjas oleval rattal on omad vead ja head. Seda, et kogukond üksmeelselt parima dual-spordi välja valib, polnudki loota. Ja see ongi kogukonna võlu - arvamsute paljusus.
Ise kipun endiselt natuke suuremate ja raskemate rataste poole. KLR650, DR650, Dominator, KLE500.
Põhjusel, et tihtilugu, kas tööasjus või lihtsalt lõbu pärast metsa minnes, jään sinna ka ööks või paariks. Ja need metsatukad on üle Eesti laiali. Mis tähendab, et tuleb kaasas tarida üksjagu varustust.
Ja kergeid rattaid ilmselt mõjutab iga külge riputatud kilogramm rohkem, kui raskemaid. Ja isegi kui ei mõjuta, ja jõudu jagub (ja kahtlemata jagub) ei tahaks välja näha nagu mööda metsi ukerdav ratastel kotikuhil.
Samas, kes teab, eksole, äkki juba konkreetsemalt rattaid proovides jõuan arusaamisele, et tegelikult mul polegi nii palju kola vaja kaasa tassida
Igatahes, nüüd saab vaikselt teise etapi ehk soetamsie poole liikuda.
Teen lähipäevil oma rattast pildid ja proovin esimese hooga kõige kiiremat varianti, ehk vaatan, äkki pakub keegi, kellel mõni mulle meelepärane metsalne seisma jäänud, seda Duca vastu vahetuskaubaks.
Annan ednale aru küll, et nõnda on valikuvariant väiksem ja tuleb võtta või jätta see, mida pakutakse.
Seega, kui see plaan ei õnnestu, siis müük, vajadusel lisarahastus ning ost.
Ja kui seegi plaan miskipärast rappa kisub...noh, siis painutan oma Ducaga rõõmsalt mööda linnatänavaid ja maanteid edasi.
Veelkord kraaps ja kummardus kõigile, kes siin teemas juba sõna võtnud või seda edaspidi teevad.
Õppisin omajagu ja ehk on tolku ka teistele, kes duali poole kiikavad.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Palju seda varustust siis pead kaasa vedama? Äkki mõistlik atv käruga võtta? Olen enne 690-t aastaid päris enduroga metsas sõitnud ja seal iga kg arvel
Kas ma tahaks sõita metsas 150kg ratas + 30kg varustust või 200kg klr/kle +30kg varustust valiksin igal juhul esimese, sest kogukaal mõjutab enim kui kuskil kinni oled. Asfaldil ja kruusal jah on tagumist reisijat vedada parem raske rattaga aga see ei kehti pagasi kohta metsas. Kinni jäädes saad pagasi maha ka laadida muuseas. Aga seda pead vaatama, et su varustust kuskile panna oleks. nt Hiiumaa tet-lt siis peale x arv kukkumist pehmel pinnasel see 200kg dr big ei tulnud enam üksi püsti vaid pidi inimene pidi abi ootama. 690 puhul ei ole üldse teemaks, et oled kuskil kinni või ei saa ratast püsti, irvitad korra ja sõidad edasi.
Olen üksi pimedas metsas rohke pagasiga üle palkide ka oma ratast sikutanud sest üle palgi ei saa hüpata, sest saad pagasiga selga, kindlasti ei tahaks, et see oleks raskem
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Ma metsas kuskil kinni istumas ei käi, aga võin samuti öelda, et kilosid sinna vedada küll ei tahaks kui käiks kinni istumas, siis kohe eriti ei tahaks!
Ja ma nende teiste suurte kohta isiklikust kogemusest ei tea, aga KLE500 võid küll ära unustada minumeelest. Sellega pole metsa ikka mingit asja...vähemalt mitte siis kui tahad seal ka mingitlaadi fun'i saada. See 500ne on kahepütase mootoriga, mis tahab saada juba mingit pööret, et tal ka mingisugune moment oleks. Minumeelest sellised mürakad rattad on üldse pigem dualspordid ikka selle poolest, et nendega saab sõita asfaldil ja kruusal ning võibolla ka mõnel muul võrdlemisi kõval pinnasel ja võrdlemisi sirgel rajal.
-
Teema algataja - Postitusi: 898
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 61 korda
- Kontakt:
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Ok, point taken
Selle "varustusega" on kah tegelikult pigem jah teema, et ega seda 30+ kilo reeglina pole. Hammock, magamiskott ja mõned tarvikud. Teinekord jah, kaamerakott. Aga ei miskit, mida peaks järelkäruga vedama. Samas rohkem, kui tasku mahub. Nii et mingi pagasi paigutamise võimalus peaks olema. Miks ma ka ducale küljekohvri raamid tegin.
Aga jah, ega ma enne sotti saa mida tahan ja millest räägin, kui pole ühte kergenduurot ja ühte mammutit ära proovinud. Siis saan umbes aimu, kuhu siinnimetatud rattad skaalal paigutuvad.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Hoi!
Kui tahad head ja odavat, pead ostma 2 asja: ühe hea ja teise odava!
Sama on ka tsiklitega: mis on Sinu prioriteet?
Tahad 24/7 ainult TET'i mõõta või enamasti mugavalt maanteel kulgeda
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Pagasi poolest on Kriega os base väga ok lahendus. Olematu kaaluga ja saad nt 2x18L küljekotis + saba peale midagi kerget nt 35L sw-motech veekindel kott ja muid kergeid asju. Rasked asjad pigem hoia allpool alati. Pluss paagikott. Ei ole mingeid kohvriraame ka vaja enamike rataste puhul
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
See jalgade mahaulatamise teema on suht pseudo jura, tsikkel on sõitmiseks, mitte saapataldade kulutamiseks. Pikkus annab teatud situatsioonides eelise, kuid seda kompenseerib väga edukalt hea tasakaal ja siduritunnetus. Olen ise 165cm pikk, kaalun 65kg, omasin aastaid honda transalpi (xl600v), peale seda võtsin paariks aastaks bmw gs1100 ja viimase vahetasin välja 950lc8adv vastu. Viimane on neist suurim ja ka kõige kõrgem ja pikima teljevahega. Kuna ktm on mainitud listist ainuke, millele anti kõik kolm head asja-perfomance,pidurid,vedrustus, siis mind ei koti absoluudselt fakt, et 2 jalga ei ulatu mul korraga maha mitte kunagi. See vibramiste jutt, mis siin pikalt kõlanud on, on minu jaoks järgmine pseudo, ju ma olen siis tundetu, kuid 200km kruusa/metsaringid vana 640 lc4'ga on olnud siiani ühed parimad kogemused nn dualsport sõitudest, vibra on olnud viimane asi mis häirib. Häiris lc4'ga see, et paak oli väikesevõitu ja see oli ka selle ratta ainuke miinus. Need dr'id ja tema analoogid on suht mõtetu vedrustuse ja sellest tulenevalt just teedepeal ülimalt lödi juhitavusega, mis minule üldse ei meeldi, samuti ei ole nende pidurid tõsiseltvõetavad, perfomancilt pigem uimased ja rahulikud, mis ristuva palgi liginedes ei pruugi just plussid olla jne.
Ise võtaksin selles hinnaklassis ikkagi lc4, savi, kui 50k pärast on vaja lasta kone üle käia, ülejäänud aja on ta parim võimalikest ja kui teepealne mugavus on oluline, siis kahjuks ei kõlba ükski ühepütane. Transalpiga sõitsin ka kõik metsad läbi üle riigi ning eksisin ka rumeenia metsadesse, midagi ei jäänud tegemata olenemata ratta vanusest või läbisõidust. Sinu soov kokkuvõttes on võimatu, head varianti ei ole olemas. Metsas on hea 300 2t 100kg mudapuuriga ning teepeal goldwingiga...
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Igasuguste vibrade ja ka muude sarnaste probleemidega (noh nagu näiteks kiivrimüra) on üldiselt sellised lood, neid asju sa tunned seda rohkem ja seda rohkem need sind häirivad, mida vähem sa "annad kuuma". Ehk kui sa tahad kruiisida, siis igasuguse üleliigne mootorivibra võib olla üsna häiriv. Kui sa aga lähed kuskile rajult painutama siis ega sa seda vibra suurt tähele ei pane. See ei tähenda, et seda ei eksisteeriks!
-
Teema algataja - Postitusi: 898
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 61 korda
- Kontakt:
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Nonii, läinud aastal ei õnnestundki oma dual-sporti leida. Duca jäi müümata ja jääbki.
Panin hoopis raha kõrvale. Nüüd on eelarve 1500 euri. Palju pole aga midagi ikka. Nii, et otsingud jätkuvad. Ideaalis tahaks enne lume saabumist rattad alla saada.
Vahepeal olin jõudnud selgusele, et rattaks peab saama DR650. Selline kuldne kesktee maantee ja mudaratta vahel.
Üheks peamiseks argumendiks oli, et seda on toodetud juba üheksakümnendatest. Mis tähendab suurt järelturgu igast põnevale lisavarustusele ja suuremas koguses knowhowd. Youtube on täis videosid kuidsas DRi modifitseerida ja parandada.
Aga ma ei teadnud, et see kõik kehtib 96+ aasta DRide kohta. Noid aga on pea võimatu hankida (no ikka loodan veel)
Kui aga 96 aasta DRi ei õnnestu hankida siis...noh, siis äkki ei peagi olema ilmtingimata DR see mu ratas vaid võib olla ka midagi muud.
Mis see ekvivalent olla võiks? Niipalju kui ma googeldanud olen, siis ega peale DRi ei ole olemaski sellist ratast mis mõningate modifikatsioondiega sobiks ühtviisis hästi nii pikemaks touringuks kui metsas müttamiseks.
Kõige lähem ehk mu esialgne valik - KLR. Sedagi on toodetud päris pikalt. Küll aga jah, samuti vist mitte siinmail väga levinud. Ja oma olemuselt rohkem maanteeratta poole kaldus. No aga ma ikkagi ostaks kõhklematult, kui pakutaks ja eelarvesse mahuks.
Aga nagu kasutaja morse soovitas, ega enne ei tea, kui pole rattaid läbi proovinud.
Ja vot, homme 04.09 ongi plaanis minna Tallinnasse ühte 93. aasta KLX 650 vaatama ja proovima. Mis jällegi, on DRist rohkem metsa ja muda poole kreenis. Võib-olla rohkem kui mulle meeldiks. Ehk ma usun, et mu off-road vajadused ja võimekused katab see igati ära. Aga kuidas sellega maanteel oleks - ilmselt suht ebamugav.
Aga oskab keegi äkki omast kogemusest midagi selle ratta kohta öelda?
Võiks isegi teha nii, et kui on midagi väga negatiivset öelda, siis pigem privaatselt. Sest isegi kui mina seda ratast ei osta, siis keegi ikkagi ostaks ja pole mõtet müüja diili ära rikkuda.
EDIT: Natuke totralt tunnen kah ennast, et kuidas ma 93 aasta DRist siis nagu loobun aga sama aasta KLX oleks nagu OK. Aga mõtlesin enda jaoks sellise selgituse, et noh, DRi see aastakäik oli alles selline katseeksemplar, mis varsti kõrvale heideti KLX aga oli valmsi produkt. No ma ei tea, palju see pädeb.
Samas jah KLX 650e vsit ainult kolm-neli aastat toodetigi ja siis pandi liinid kinni. Nii et neid aftermarket juppe ja varuosi on ilmsetl veel vähem kui vanematel DRidel.
EDIT2: Ja-jah, morse ütles ka seda, et ma peaks internetist natuke eemale hoidma ja rahulikumalt võtma. Mis on kah õige, sest oma tekste lugedes saan ise kah aru, et olen end üle ja kinni mõelnud
-
Teema algataja - Postitusi: 898
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 61 korda
- Kontakt:
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Nii....esimesed rattad üle vaadataud ja järgi proovitud. KLX 650 ning BMW funduro, mida kasutaja raitsraisk vaadata, näppida ja sõita pakkus. Lihtsalt tutvumiseks, mitte ostmiseks.
Kõigepealt KLX-st.
Esimene emotsioon : oibljaa....see on NII kõrge. Kuidas ma sinna peale saan. Teine emotsioon oli, et pagan, see on ikka ilgelt laheda välimusega pätikas.
Mis selgus, oli see, et tegelikult lendab jalg ilusti üle selle kitsa ja kõva puki, mida selle ratta puhul sadulaks nimetatakse. Ning kui juba rattal, siis üllatus-üllatus jalad ulatavuda täistallal maha. Nii, et esimene hirmutav välimus oli petlik. Tõsi, olles siiani sõitnud vaid crusieritega (mugav, tahapoole nõjatuv asend) ja nüüd oma naked ducatiga (kergelt ettepoole paendus asend) tundus see tikksirge ning kõrge istumine esiti veider.
Aeg proovisõiduks....mootor tööle. OMG milline võimas möire! Äge! Nii, sidur tasa-tasakesi lahti. Olin lugenud, et ühepütased on ikka kuratlikud terava tõmbega, mistõttu pelgasin, et kui natuke liiga palju gaasi anda, siis on kohe tagarattas. No ei olnud.
Tegelikult...see oligi selle ratta juures minu jaoks kõige nõrgem koht. Ma ei tea kas midagi oli nässus või ma ise tegin midagi valesti aga ükskõik kui palju ja järsult ma rustkat rebisin, ratas liikus nagu läbi vati. Võib-olla see ongi see kurikuulus libisev sidur. Ehkki ma ei täheldanud ka väga pöörete üles minekut.
See öeldud, siis tegelikult, juba mõned minutid pärast sõidu algust tundsin ennast selle ratta seljas väga koduselt. Ei, isegi uljalt. Täpselt sellised mõtted käisid peast läebi, et oot, see muruplats, siit võiks ju otse üle paarutada. Nii, siit pööran tagasi, hah..kas saaks kuidagi pöörata kannakaga, üks jalga maas, nii et tagaratta alt kruusa lendab.
Noh, neid mõtteid ma teoks ei teinud aga natuke võtsin teepervelt lisa ja ajasin ennast püsti ratta selga ja....jap....ilgelt lahe tunne oli ikka. Vaatamata sellele, et ma sõitsin lihtsalt mingitel eramajade vahelistel pisikestel tänavatel. Fun - Fun - Fun. Ehk sai küll silma särama ja suu irvele.
Kui ei oleks olnud seda uimast või ütleme ülirahulikku hoo kogumsit, mis tundus kahtlane, oleks ehk ostu-müügi lepingu taganttaskust välja sikutanud.
Aga oskab ehk keegi selgitada, mis jama see on - kas peabki olema uimane (äkki on selle eest hästi jõuline) või on miski häda.
Ka on mul kahtlus, et maanteesõit (isegi legaalsetel kiirustel) ja pikem reisimine ei ole päris selle ratta teema. Hea küll, taga on väike raam, millele saab top-kohvri paigutada. Ja pisikesele pensupaagile ka veel ühe väikese pauna. Aga....magamiskott, hammock, todutegemsivarsuts, vahetusriided...no ei kujuta ette hästi. Pigem selline: lähen ja lammutan pool päeva metsas ja mudas ning siis tulen koju tagasi ratas.
Nüüd Funduro
See oli kõige õnnelikum ratas mida mina elu sees näinud olen. Kõige! Õnnelikum!
Kuivanud muda ja pori, samblatutid, siins seal mõned kriipsud kraapsud, suunakas rippus, lenks kergelt kõver aga nii nii nii rahulolev. Täpselt sellise olekuga et ta saab teha täpselt seda, mida ta kõige rohkem armastab teha - metsas mütata. Nagu selline, edukalt jahiretkelt tagasi tulnud taks. Õhhh...
Vaadates selle ratta pilte ei aimakski, et see ratas tegelkult metsas hullamsieks on. Aga raitsraisk on ratta õnneks tema päris olemusest aru saanud. Ehk siis tegemist on puudliga (mitte halvas mõttes) kellel on taksikoera (kõige paremas mõttes) hing ja iseloom.
Paraku mina jah, ehkti raitsraisk seda pakkus, metsa seda elukat ei viinud. Tegin hoopis kvartali ümber väikese tiiru. Noh ja seal käitus ta nagu tänavaratas. Selline vaoshoitud, tagasihoidlik ja viisakas sakslane. Ei lärma, ei rabele nagu pidevas ärevusseisus, temperamentne Ducati seda teeb. Noh, usaldusväärne. Aga elevust ei tekita. Ei peagi tekitama - ta on metslane.
Seega, kõik Fundure omanikud, kes te oma rattaga poes piima järel käite, minge taga hoopsi metsa ja laske loom valla - siis te alles näete!
Erinevalt KLXist on sel rattal ka ruumi ja võimalusi kogu pikemaks reisiks vajaliku kraami mahutamiseks. Kuni elsut swuuremate kohvrite ja telgini välja nagu raitsraisk demonstreeris. Ehk siis jah - on küll matkakas ja maastikuratas. Ja kui vaja, siis ka linna ratas.
Kokkuvõte
Neist kahes rattatüübist ma eelistaksin midagi KLXi ja Fundura vahepealset. Ehk siis ratast, mis tooks irve näole ja meelitaks lollusi tegema, aga millega saaks samal ajal ka noh...mõnusamalt matkata, kui parasjagu ei taha hullu panna.
Ehk siis jällegi, tundub et DR peaks mu valik olema
A muide, ei ole ma vanema generatsiooni DRi mõtet kah ikkagi maha matnud. Täna helistasin ikakgi ka selle Iisaku vennale, kes DRi pakkus. Paraku nagu selgus, see DR vajab veel nokitsemist ja ei ole sõidukorras. Nii, et täna jäis see avantüür ära.
Aga pakkuge mulle veel rattaid proovida Mulle hakkas see meeldima.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: 11 Mär 2015, 21:59
- Tsikkel: Iz
- Tänatud: 15 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Ise sama otsingu tulemusel jõudsin Honda XR650R-ini.
Sõidab nii maanteel kui ka mudas. Aga TET-i teed sellele ideaalsed.
Miinuspoolepealt, enamus vennad tänapäeval ei saa ainult kickstarteriga hakkama.
-
Teema algataja - Postitusi: 898
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 61 korda
- Kontakt:
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Mhmh...
Olen kah aru saanud, et tegelikutl valik ei olegi väga suur: DR, KLR või XR.
Aga pagan, kõik on suht rariteetseda ning väga ei müüda. Või kui, siis...
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Püha müristus, mitte paha pärast, aga kui sa suudad juba sellised kaks suht harju keskmist tsiklit majade vahel kaheksaid sõites enda jaoks nii parajaks mõelda, et lõikude kaupa proosat tulema hakkab, siis mida siin enam otsida on... Osta misiganes vähe karvasem riistapuu ära, lumeni veel on natuke aega, pärast ühte-kahte TET-i nädalavahetust tead oma täpseid soove juba kümme korda paremini. Ja kui väljavalitu tõesti ikka meeldima ei peaks, siis kevadel sama hinnaga turgu ja moos.
Kuigi ma ei usu, et nii läheb, ega mets enam seda meest niisama lihtsalt tagasi ei anna, kes sinna juba saapanina sisse pistnud on Mingid libisevad sidurid, kolisevad amordid või 70kg tühimassi siia-sinna on asjade suures plaanis üsna väikese tähtsusega nüansid.
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Pohhui sees sidur aga kui 210+ kg Banditit kolmandat korda vett täis mudasest rööpast välja venitad siis tuleb küll mõte, et miks kuradi pärast nii raske rattaga sai sinna metsa ronitud. Sel hetkel annaks 150kg dual spordi eest pool kuningriiki ja sellesama raske kolaka kauba peale.
-
Teema algataja - Postitusi: 898
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 61 korda
- Kontakt:
Re: O/V : EDIT: Oma Dual-Spordi leidsin ma üles: KLR 650
Tehtud!
Olemas!
TET - siit ma tulen!
Suure ja ligi aasta väldanud ringiga jõudsin tagasi algse soovi juurde: täna, õhtuhämaruses saabusin koju legendaarse Kawasaki KLR 650 ga. Just selle rattaga, mida kõige rohkem olen tahtnud. Selles mõttes on õige tunne, et sain täpselt selle ratta, mis tahtsin ja ei jää kripeldama, et äkki oleks pidanud ootama vms.
Konkreetne isend siis aastast 1999. ning läbisõit kõigest 40 000.
Rattal, mida vaatama läksin, puudus igasugune kaubanduslik välimus. Tolm, kuivanud pori, isegi mõned ämbikuvõrgud, roostetavad mutripead. Küljest murdunud peegel ning mittetöötav suunatuli, lõhkised...mis need on..cripid. Mittetöötav spidokas ja nagu mulle näib, kergelt paendes lenks.
Kõlab hirmsalt, eksole. Samas, viitab sellele, et omanik pole püüdnud midagi varjata ega ilusamaks teha ning müüb ratast nii nagu see on. Ja ega ma päris kindel pole, et mulle mütsi pähe ei tõmmatud aga....
Mootor läks külmalt kenasti käima. Mingit musta suitsu kusagilt välja ei ajanud. Tühikäigul popsus ilusti. Mingit kahtlast kolinat ei kostunud.
Tegin proovisõidu nii maanteel kui liivasel külateel. Mõlemil käitus ratas nii nagu ta minu arust käituma peab. Keerad rulli ja sööstab edasi. Ei mingit viivitust.
Ja nii ma siis ta ära ostsin ning 15 kilomeetirt koju sõitsin - selle teekonna pidas vastu
Eks ta muidugi kohendamist tahab.
Kõige suurem praegu teada olev probleem - spidomeetri tigu. (Omanik andis ka Zümo moto gpsi kaasa, nii et kiirust näeb tegelikul ka sealt aga noh...)
Cripid on mul olemas aga tuleks nagunii soojendusega tellida.
Peeglid on samut olemas.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
Õnnitlused, lõpuks ometi midagi olemas ja teooria kohtub praktikaga.
PS kui kunagi oma sual sport ratast müüma hakkan, siis peaks sult peale proovisõitu ratta kohta lühitutvustuse tellima.
Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles
kalleu kirjutas: ↑14 Sept 2021, 20:09Pohhui sees sidur aga kui 210+ kg Banditit kolmandat korda vett täis mudasest rööpast välja venitad siis tuleb küll mõte, et miks kuradi pärast nii raske rattaga sai sinna metsa ronitud. Sel hetkel annaks 150kg dual spordi eest pool kuningriiki ja sellesama raske kolaka kauba peale.
Nojah, ma siin venitasin aastaid aukudest välja nii kakssadakrtsedateabmitu kilo kaaluvat AT-d, 90kg 125SX-i kui 110kg 350 EXC-d. Kõigiga oli ja on väga raske, eri mudelite vahe on ainult selles, kui kaugel lähimast tsiviilteest see konkreetne auk on. Umbes nagu valguse kiirus, mõõda mispidi tahad, ikka on täpselt sama kiire.
Pärast selle fakti igakülgset läbi kontrollimist tuli pähe idee, et tegelt võib ju aukudest ka mööda sõita
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 29 Apr 2005, 12:40
- Tsikkel: XT600
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: O/V : EDIT: Oma Dual-Spordi leidsin ma üles: KLR 650
Mul on korralik KLR-i tigu koos trossiga Ostsin KLX-ile, kuid ei sobi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.