SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Olen sel aastal avastanud nähtuse, et tagaratas tahab aeglastes teravates kurvides ja nt väiksematel ringteedel libisema minna ja seda gaasiga oluliselt mängimata, seega asi ei ole jõu rakendamises või V2 mootoripidurduses.
Rehvid panin kevadel uued Qualifier II-ed, pidamist võiks nagu jaguda. Samas varem olid 10a vanad sporttouring michelinid ja nendega ma iialgi nii nobedalt ringi nõeluda ei proovinud, seega polnud ka probleemi.
Mõtted taanduvad vedrustuse kruttimise vajadusele. Mis suunas ja mida reguleerida võiks proovida enne otsust, et amort on läbi ja tuleb remontida/vahetada?

Ratas K3 SV1000N.



Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas Krl »

Alles oli kellelgi sama teema ju siin. Ei mäleta ainult, et millega. Oli vist Duc, või ktm?

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas tito »


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas will111 »

väga raske öelda kui väidad, et gaasi ei puutu ja ratas on täiesti perfektselt tasakaalus ehk mingit vedrustuse upset'i ei toimu. sel juhul jääb sisuliselt vaid variant, et kohtad kurvis ebatasasusi, mis löövad ratta niimoodi libisema.

äkki lihtsalt kallutad liiga palju ja keerad rehvi nii serva peale, et contact patch muutub üliväikseks ja seepärast tahabki libiseda? arvesta ka sellega, et see kõige viimane serv on rehvil ilmselt suht külm, eriti tänavasõidu puhul.
mul on taga samuti qualifier ja kuigi see on muidu väga hea rehv siis max kallutamist kannatab ta ikka väga vähe võrreldes paljude teiste rehvidega. seda on täiesti selgelt näha rehvi profiilist

niipalju lisaks küll veel, et sellel K3 rattal on 99% kindlalt all originaalamort, originaalõliga selle sees. Ühesõnaga, sellest võib ka teha omad järeldused :D Aga et midagi arvata või öelda oskaks edasi peaks juba ise katsuma ja proovima ilmselt.


Teema algataja
kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Ehk peaks rehvimudelit vahetama ka, 3000 km on mõlemal peal ja tagumisega ehk saab 2000 veel, kui tagasi hoida. Ühesõnaga vahetusee jooks, ootan sooje soovitusi agressiivseks külateesõiduks. Rajale sel aastal ei jõudnud ja vist ei jõua ka, töö pressib kogu aeg vahele...
Samas need Haage ringteed ongi retsilt libedad nagu ka Jüri ring. Haagel bemm driftis, jüris panin spinni. Tsikkel nussib samamoodi, järeldus - s**t asfalt, igal pool mujal saab kiiremini sõita...

Naljakas on kusjuures see, et 93 aasta gixxeril oli mul samuti 93!!! aasta amort all ja sellist fenomeni ei olnud kunagi, isegi rajal mitte ja sama rehv oli all. Ja 750 raamil oli suurendatud 1100 mootor... RIP, kunagi ajan nurgast välja, teen taas mootori vahele ja läheb uuesti :P

See vana teema isegi meenus, eks upgrade tuleb teha. Paraku esimesena saadan vist esikahvli ja -pidurid pensionile, eks tuleb talvel ka tagaamordiga tegeleda. Sagid igatahes niipalju paigas kui sai, reboundi ja compi kannataks veel mõne kliki keerata enne vägivalda.


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas oil »

Mis sul tagarehvis rehvirõhk muidu on?


Teema algataja
kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

2,4 bar külmalt viimati.
Varem sõitsin ka madalama rõhuga, ei olnud parem.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas will111 »

aga võibki olla asi asfaltis, või siis pigem selles mis jama seal peal laiali on + eestis miskipärast mõnelpool tehakse väljapoole alla kaldu nurga alla ringteid :S

tegelikult kui tahad välistada rehvi ja amordi jamad või vead, peaksid minema kuskile rajale proovima. kui seal on sama jama ning teistel ei ole, siis on ilmselt probleem rehvis või amordis. kui seal sellist jama ei ole, noh siis on üsna ilmselge.
tagarehvis võid vähe väiksemat rõhku kasutada küll, a'la 2 külmalt. kuid ega see mingit väga suurt vahet ei tee. jah, rehv läheb natuke kiiremini ja paremini soojaks vast, aga noh muud suurt see ei muuda. eriti tänaval


Teema algataja
kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Eks tuleb ohverdada see päev ja täita kevadine plaan - käia vähemalt korra rajal ka. Polegi sattunud juba mõne aasta jooksul. :P

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Tere.

ilma teadmata rehvi külm/soe rõhku ja temperatuuri, ei saa tema toimivuse kohta ilma piltideta midagi järeldada.
Tüüpiline vedrustuse probleem sellistel juhtudel on tavaliselt ülereguleerimine. Teine tase on muidugi vanus ja elementide mitte toimimine vanuse ja kulumise ja hooldamatuse tõttu. Õige rõhuga Q2 on kindlasti sellise pidamisega, et kui just päris sulapigi või õli maha pole valatud, siis tänava kiirustel neid libisema ei tohiks saada. Rajal tekkivaid teadmisi 1-1 le tänavale üle kanda ei saa. Sealt saab lihtsalt mõningast indikatsiooni ja referentsi võtta. Ekstreemsed probleemid muidugi on seal samuti ilmselged.

ääremärkusena - huvitav, et tood võrdluseks 93a gixxeri. Endal oli kogemus 94a gixxeriga vs 2004a. Mina suutsin nii tänaval kui rajal selle vanema 94a omaga kiiremini ja stabiilsemalt sõita just tänu mõistlikumale geomeetriale ja leebemale seadistusele. Uuema ratta käitumismaneeriks võiks lugeda (pisut hüsteeriline piirolukordades).

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas cossie »

Amordi kohapealt..... võibolla 10 aastat vanema gixxeri oma on ikka parem kui uuem SV "säästuamort". Ilmselt seda sv oma ei tasu hooldada, vaid pigem osta mingi uuema baigilise kasutatu asemele

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Mõistlik oleks pöörata ka tähelepanu esiotsale, roostes lenksulaagrid on SV puhul millegipärast tavalisus. Kui laagrid on kinni, siis puudub vastukeeramisel tagasiside ja ratast peab kurvi suruma, see tekitab tunde, et tagaots läheb kohe alt ära.
Kui esiamordid on prillidest läbi lastud, võiks proovida ka tagasi üles tõsta, see viib esirattalt raskuse tahapoole, surudes tagaratast rohkem maha - see lisab tagaotsale kindlust.

PiltPilt

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas will111 »

Good point. Võin isiklikust ja üsna hiljutisest kogemusest kinnitada, et kui kahvel liigub kuidagi takistatult siis on ratta juhtimine tõesti üsna veidra "tundega". Asi ei olnud minul küll roostes laagrites, vaid ühes teises pisidetailis seoses esiotsa swapiga aga mõte on sama. Tõsi küll ma ei tundnud kordagi just tagaratta libisemist vaid lihtsalt veidrat juhitavust, kuni sain probleemile jälile ja selle kõrvaldasin.

Mis konkreetse SV tagaamorti puudutab siis see ei tohiks niiväga "säästu" olla. tuhandasel on minu mälu järgi seal siiski täisregullitav rõhuanumaga amort vahel. 650ne on see, millel on supersääst. Aga hooldamise koha pealt, võimalik jah, et majanduslikult tõesti ei tasugi seda hooldada kui õnnestub kuskilt omale hankida mõne uuema baigi VÄHEkasutatud amort...mis ka sobib sinna asemele.


oxide
Postitusi: 507
Liitunud: 31 Aug 2008, 12:39
Tsikkel: rsv4
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas oxide »

Keera kõik amordid tehase seadesse ja mine tee üks nõva ots. Seal kiired kurvid ja aeglased kurvid. Saadki selgeks kus probleem.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas will111 »

oxide, ole meheks ja ära anna inimesele sellist nõu, mis seab tema elu ohtu!

kui sa ei tea kuidas amordid töötavad, mida need seaded teevad ja kuidas mõjuvad, kuidas amordi töö ja selle töö kvaliteet (pika) aja jooksul muutuvad siis pole tarvis tingimata kommenteerida. kui kellelgi läheb nõva tee peal kiires kurvis tagaratas põmm alt ära (sest ta võibolla keeras mingi foorumi targa nõuande peale oma seaded veel hullemaks kui need enne olid) ja ta ise lõpetab kuskil seal tee kõrval ümber puu siis vist ei saanud ikka selgeks, kus probleem oli? ja kui saigi selgeks siis kas sellest postuumselt väga palju abi enam on?


oxide
Postitusi: 507
Liitunud: 31 Aug 2008, 12:39
Tsikkel: rsv4
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas oxide »

Ära nüüd will ülearu mõtle. Tehaseseades sõidab ta täiesti normaalselt ja kui teemaalgataja natuke sõita oskab ja veidi analüüsida, ei saa keegi hukka. Ei pea kohe nõval täiega panema või on sul ainult on off stiilis sõit.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas yeekim »

90% kõigist tsiklistidest sõidavad tehaseseades amortide ja -ratastega igatsugu teedel(ka Nõval) ja näedsa-täitsa elus on!

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Kulunud ja väsinud õliga amordi tehaseseade võib olla väga kaugel juhitavast mootorrattast.
Inimene harjub kõigega, sh. ka halva vedrustusega, reaalsus tabab siis, kui tekib võrdlusmoment teiste ratastega või hakkad oma piire kompama.

PiltPilt

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas will111 »

õnneks öeldi ära täpselt see, mis siinkohal oli vaja öelda...kahju lihtsalt näha, et siin on siiski ka selliseid hirmus enesekindlaid "nõuandjaid", kes hirmsasti tahavad head nõu anda aga tegelikult teemat ei jaga ning nõuanded on seetõttu hirmus kaheldava väärtusega. ja siis loomulikult veel yeekimi sugused takkakiitjad, kes pole kunagi ühegi amordi seadeid puutunud ning arvavad, et peaks ka oma ekspertarvamuse igaks juhuks ikka ära märkima.
tõepoolest, sõidetakse kohati isegi mootorratastega, millel polegi tagavedrustust...ja näedsa, mõned neistki on täitsa elus. loogiline järeldus - tagavedrustust polegi vaja, eksole?! :D

kurikristjan, kui harjumaal liigud siis võin sul selle amordi olukorda hinnata ja vajadusel ka seadistada. aga üldiselt arvan, et ju seal on õli lihtsalt sees oma elu 2kordselt ära elanud ja variandid on kas hooldus või vahetus. minu käest on ikka päris mitmeid sv'sid läbi käinud, millel need amordid pehmelt öeldes ei ole enam väga funktsionaalsed. muidugi see kõik võib olla täitsa eraldi teema sellest teatud ringidel teatud koha peal libisemistest, aga ega kehvasti toimiv amort kuskil, kunagi üheski sellises olukorras midagi kaasa ei aita. Isegi kui see ei ole võibolla niivõrd põhjus miks algselt libisema läheb siis näiteks mõnda libisemist päästa võib olla hästi toimiva amordiga üsna lihtne ja mittetoimiva amordiga sisuliselt võimatu. Ka heast rehvist pole midagi kasu kui amort ei hoia seda teepinnases kinni

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas Krl »

Pange linki sellele nõva jupile parem.
Kuidas seal on? Kõlbab jäiga rattaga ka painutada, või rohkem enduuromeeste teema, kellele meeldibki risti üle kartulipõldude sõita?

Viimati muutis Krl, 18 Aug 2020, 15:34, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Oi, ma kohe punastasin ja parasjagu, seda kirjutades, vajun häbist maa alla! Läbi Nõva kurvide asfaldi kusjuures...

Saadetud kettaga lauatelefonist!


oxide
Postitusi: 507
Liitunud: 31 Aug 2008, 12:39
Tsikkel: rsv4
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas oxide »

Aga keegi ei tea kas on vana õli sees ja väsinud. Amatööri tasemel ongi kõige õigem lähtuda tehase null seadest ja sealt edasi regullida vastavalt oma kaalule ja sõidustiilile. Ja kui siis ikka jama, siis remontima. Ja enamik sõitjaid ei kompa iial ei rehvi ega ka vedrustuse piire. Aga eks me yeekimiga nüüd läheme ja häbeneme, et julgesime moto gp instruktor willi õpetada.


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas oil »

Krl kirjutas: 18 Aug 2020, 15:33

Pange linki sellele nõva jupile parem.
Kuidas seal on? Kõlbab jäiga rattaga ka painutada, või rohkem enduuromeeste teema, kellele meeldibki risti üle kartulipõldude sõita?

Linki pole mõtet panna, sõida lihtsalt Nõvale. Kui Harjumaa poolt lähed, siis eksida ei saa. Ja kui isu otsa ei saand, sõida Nõvalt Dirhamini.

Sobib igale rattale. Viimati sõitsin seal ka perewagoniga ja pean nentima, et sain rehvid soojaks (piirkiirust ületamata). :bsmile:

PS: lähen ka vaatan kus need häbenejad on ja ühinen, kuna absull ei koti mis seal amordi sees toimub, kuniks perse ütleb, et sõiduergonoomika on olemas. Ega ma võistlusele lähe homme sellega...

PS2: tsiklit ostes proovisõidule minnes tee kindlaks, et 1) tsiklil oleks kehtiv ülevaatus ja kindlustus; 2) tsikli tagaamorti poleks hiljuti seadistatud tehaseseadesse. ELUOHTLIK!


lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Lase kellegil filmida enda sõitu. Ma ei usu, et mingit massiivset libisemist valest vedrustuse seadest saab väikestel kiirustel tekkida. Kuidas see libisemine lõppeb?
Minul tekib ka libisemise tunne siis kui aeglases kurvis palju kallutada. Igasugused rehvi siirdenurgad + esirehvi ja tagarehvi laiuse erinevusesed ja teised faktorid tingivad selle, et esirattas ja tagarattas sõidavad erinevates olukordades mööda erinevaid raadiuseid. Mida püstisem on ratas ja väiksem kiirus seda rohkem tagaratas lõikab kurvi. Mida suurem on kaldenurk seda vähem tagaratas kurvi lõikab ja võibolla tekib libisemise tunne. Tagarehvile koormuse kasvades siirdenurk suureneb, tekib ühtlane läbilibisemine (moto gp mehed suudavad seda kiirel ringil kasurada aga tänaval peaks seda võtma kui märki liiga kiirest sõidustiilist) kuni ületatakse rehvi pidamine ja siis läheb rehv järsult kontrollimatusse libisemisse.
Kompa enda piire mõnel kardirajal ja ära tänaval kihuta - arvatavasti ei ole su vedrustusel viga midagi, kuna see vedrustus üldse moodi tuli? :-|||


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ta ju selgitas kohe alguses, et selleks pole üldse tarvis midagi pushida ja pole see libisemine ka nii massiivne. Sellised väiksed läbilibisemised tavaliselt lõpevad sellega, et tõstad ratast rohkem püsti ja selle tulemusel grip taastub, kas siis sujuvamalt või suurema "pauguga", väga ebaõnnelikul juhul viskab ka üle ehk highside'i. Mida kiiremini jaole saad ja mida väiksem inerts, seda väiksem võimalus muidugi, et asi nii halvasti lõpeb. Samas, kui vedrustus "loadib" ennast ära kuna vedru on üsna pehme ning low speed compression seade laseb amordil end väga kiirelt kokku pakkida - mis juhtub siis tavaliselt kurvist välja kiirendama hakatas - siis võibki juhtuda see, et mingil hetkel tagarehvi pidamine järsku kaob ära. Kui nüüd rebound on ka selline, mis laseb amordil end kiirelt pauguga lahti tagasi pakkida siis võib see tagaotsa alt ära libisemine olla ikka väga ebameeldiv ja kehvemal juhul ka päästmatu.
Päris nii aga ei ole, et alati ja iga rehv läheb kohe väga järsult ja puhta kontrollimatult. See oleneb ikkagi päris palju rehvist ja samuti justnimelt sellest kuidas vedrustus on seadistatud ja kui hästi ta töötab. Ehk et iga rehv iga ratta all ei lähe tingimata nii järsult ja nii kontrollimatusse libisemisse. Lisaks sõltub veel rajakattest (teekattest) ning sellest, mis temperatuuril see rehviserv parasjagu on. Väga erinevalt võivad rehvid käituda selle koha pealt. Põhimõtteliselt muidugi on seda momenti pigem hästi tunda jah.

Aga see on iseenesest hea mõte, lasta filmida või siis paigaldada kaamera tsikli külge, filmima tagaratast. Eelistatult nii, et on näha ka vedrustuse "tegevus". Seda meetodit kasutan ise päris tihti nii esiotsa kui tagaotsa fine-tuningu jaoks.


lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

will111 teab mis ta räägib vedrustusest, ma ei taha ja ka ei oskaks vaielda. Ma ei tea mootorratta vedrustuse seadmistamisest mitte midagi - minu rattal ei saagi seal midagi muud seadistada peale eelpinge.

Aga ma tahaks saagida selle libisemise kalla. Kui see üldse tekib, siis miks?

  1. Kuival puhtal soojal asfaldil kannatab mootorratta rehv summaarset kiirendust (pikk + külg) kokku umbes 1...1,1 g interneti andmetel.
  2. Kui pikkikiirenduse komponent osava gaasi käsitlemisega sättida nii, et külg komponent on maksimaalne, siis teoreetilise lõpmatult peenikese rehvi korral saaksime maksimaalse külgkiirenduse 45 kraadise külgkalde korral (laiema rehvi korral peab nurk olema suurem)https://content.invisioncic.com/r77270/ ... 5b104.jpeg
  3. Kurvi läbimisel peaks olema eesmärgiks viia enda raskuskese võimalikult sisekurvi ja hoida ratast võimalikult püsti, et läbida kurv andtud kiiruse ja raadiuse juures kõige suurema pidamise varuga ja et oleks võimalus ratta kallutamise (vastu roolimise) teel vajadusel kurvi raadiust vähendada.
  4. Kui asfalt on puhas sile, soe, rehv normaalne, puhas, soe, siis ei saa normaalne rattas hakkata libisema enne 40...45 kraadist nurka (0,8...1 g külg kiirendust, mida on väga palju) kui just:
    a. ei kiirendata või pidurdata kurvis liiga tugevalt (nii, et summaarne kiirendus ületab 1,1 g) - mida me eeldame, et kurikristjan ei tee
    b. rattast ei kallutata enda all ja ise ollakse püsti https://i.redd.it/zu7769henkcz.jpg <- nii ei tohi - mida me eeldame, et kurikristjan ei tee
    c. asfalt siiski ei ole puhas ja sile - mida me eeldame, et on, sest liivasel kohal sõidame me kõik ettevaatlikult ja ega need ringid nüüd nii libedad ka ei ole, et seal üldse kurvi võtta ei saaks.
    d. ratas on tehniliselt kuidagi väga korrast ära - huvitav mis tunde tagakiige lõtk kurvis tekitab?

Vedrustus tuleb minu arusaamist järgi siledal teel mängu alles siis kui ratas juba libiseb või vedrustus on nii pehme, et see ühel hetkel lihtsalt äkki otsa saab, aga see on normaalse ratta juures väga ebatõenäoline.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: SV1000 tagaratas libiseb kurvis

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ühe asja oled oma nimekirjast justkui välja jätnud. Ei saa kuidagi eeldada (vähemalt mitte praktikas), et igasugused suvalised avalikud teed ja ringid ongi tõepoolest perfektselt siledad - ehk ilma igasuguste ebatasasusteta. Isegi erinevad rajad ja sealsed kurvid ei ole niiväga ideaalselt siledad minu kogemuse põhjal. Avalikest teedest pole mõtet rääkidagi...tihtipeale on isegi täiesti uued, vastvalminud lõigud parasjagu bumpy.

Samuti ei ole liiv ainuke asi, mis võib teekatet libedaks muuta. Eriti seal ringidel, kus mõne allika väitel pidavatki suht tihti igasugust õli ja muud s*tta pritsima erinevate autode alt. Ja tõepoolest, eks ta loogiline ole kui natuke mõtled. Aga kui ka on liiv või mingi lahtine puru. Sõitjana sa võibolla näed ja paned tähele mõnda suuremat sellist kohta, aga vaevalt küll, et iga väiksemat. Ringil väikse kiirusega aga suures kaldes olles täitsa piisab üsna väiksest liivasest kohast, et tekiks hetkeline pidamise kadumine.

"Vedrustus tuleb minu arusaamist järgi siledal teel mängu alles siis kui ratas juba libiseb" see on kahjuks täiesti vale arusaam. Vedrustus on mängus kogu aeg, igasugusel teel. Vähemalt niikaua kuni sa sõidad nii nagu ikka tavaliselt sõidetakse ehk pidurdad, keerad gaasi ja võtad kurve.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”