Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Motodepool on käimas ettevõtmine, kus otsitakse huvilisi uusi proovisõidu rattaid sisse sõitma. Seal samas on tekkinud ka arutelu, et kas see üldse vajalik on ja milleks. Motodepoo arvas, et on vajalik aga Joosep J. oli seisukohal, et eriti mitte.
Joosep J kirjutas:On selline "vanaema sõidustiil" ikka sissesõiduks mõistlik? Näeb tehas seda tõesti selliselt ette? "Brake in period" on tegelikult ju vihje sellele kuidas mootorite sissetöötamise tsükkel läbi tuleks teha. Kuna uued silindrid on kenasti ümarad, vändakaelad poleeritud siis need asjad sissetöötamist ei vaja. Ainus mis vajab sissetöötamist mis on nuka liin, et tõukurid harjusid pöörlema mitte ühes asendis liikuma on vaja mootorile regulaarselt ka pööret anda. Lisaks aitab pööre ka normaalse õlituse tagada. Kui mina oma uut ratast laseks sisse käia siis igal juhul väldiks madala pöördega töristamist ja kohapeal käimist.
Motodepoo kirjutas:Sisukat mootori brake in teemat võiks näiteks biker-i foorumis arutada - tundub, et vajadus selleks on täiesti olemas
Joosep J kirjutas:see oleks teema küll
Mida motokommuun arvab sellise tegevuse mõttekusest?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Mina arvan,et tänapäeva mootorite koostetäpsus on nii hea,et ei näe küll mingit erilist põhjus midagi sisse sõita-töötada. Ja neid arvamusi sissesõitmisest on ka maailmas seinast seina. Olen näinud mootori sisse töötamist külmalt. Ehk mootor töötab kergetel pööretel ja radikasse lastakse koguaeg külma vett voolikust peale ning alt on vool välja.Seda siis pea terve päev. Tegelase sõnul kes nii tegi, oli see ülimalt vajalik igale mootorile. Mina ei arva sellest midagi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Etsiis kolb saab jämedaks paisuda aga silinder mitte,tark tegu.Kunagi ammu vahetasin Fj1200-l rõngaid siis tootjapoolne soovitus oli -käima 2000rpm mingi teatud aeg(aga kahjuks enam ei mäleta)ja edasi kasuta igapäevaselt nagu ikka.
http://blog.wiseco.com/proper-engine-br ... s_amp=true
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Katse elust enesest:
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Mida ütleb valmistajatehas?
Kui valmistajatehasest vastavaid soovitusi ei tule siis üeljäänu on põlvest põlve pärinev folkloor mida on edasi antud alates jalgratta, mopeedi lõpetades volga ostuga (mis ei põhine reaalsetel mõõtmistel, katsetel, võrdlemistel). Eelpool mainitud tehnika puhul võis see olla möödapääsmatu.
Esimesed paar paaki sõita ilma piirajasse laskmata tundub endale ka mõistliku tegevusena. Kas sellel reaalne mõte, vajadus olemas on ei tea.
Minule näiteks ei meeldiks osta sissesõidetud tsiklit. Ma ostan uue tsikli ja tahan ka seda uuena saada. Ma siis ise sõidan seda sisse ja välja nii, kuidas minule õige tundub või valmistaja instruktsioon ette näeb.
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Tehased näevad ette teatud kilomeetrite läbimist, teatud pööretega, mis vastavalt läbisõidule suurenevad. Ju siis on vajalik, aga see selleks. Väga raske on neid silmitseda pidevalt.
Küll aga hakkab näiteks käigukast õigesti tööle alles 1000+ läbisõidu pealt - käigud hakkavad lülituma pehmemalt ja mugavamalt - v'äga suur vahe võrreldes uue rattaga. Lisaks pidurid.
Julgen vä'ita, et ratas muutub märgatavalt paremaks peale sissesõitmist - mis võimaldab anda edaspidistele proovisõitjatele tunduvalt adekvaatsema pildi ratta tegelikust olemusest võrreldes täiesti uue rattaga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Küsimus ei tekkinudki kõigi rataste sissesõidus vaid ainult proovisõidu rataste sissesõidus @lobster - et siis ei tekiks olukorda, kus keegi võtab ratta proovisõiduks (Odol näiteks 3km) ja laseb selle sealsamad depoo ees kohe peeneks (jne. jne.), mille tulemusena võib (aga ei pruugi) tekkida mingi järk-järgult süvenev probleem ebaterve kulumisega vms.
Proovisõitjale ju ei saa panna kohustust "hellalt hoian sind" - selles mõttes saab, aga keda see reaalselt kotib?
Ma ise ei näe küll põhjust, miks esimesed 1000km ei võiks hoiduda piirajas sõitmisest ja vähe hellemalt gaasi keeramisest ning sidurita käiguvahetamisest. Loomulikult tuleks kasutada pöördeid laiemalt, alates tühikäigust kuni (näiteks) 75...80%? maksimumist.
Kui ma peaks endale ostma tutika ratta, siis kindlasti esmalt teeks "sissesõidu", isegi kui tootja seda ei nõua. Kindlasti hoiduks "tutika, aga sisse sõidetud ratta" ostust
Põhimõtteliselt sama nagu naisterahvastega - kohe ei minda panema
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Ma sain kunagi mingi auto proovisõiduks ,kus oli ees vist 10-12km. Öeldi ,et ära esimesed 100km piirajasse lase,aga lisati,et see on soovitus,mitte nõue. Ja lisati,et kõik autod peavad olema kohe kõigeks valmis. Pakun,et tsiklitega on sama teema. Teiseks ei ole tänapäevased mootorid üldse nii tihedaks aetud ,kui seda olid vanad mootorid,kus uue kolvi läbimõõt oli ka üsna kõikuv. Kui nüüd sattuski selline tihedam kolb sekka,siis oli mingi vajadus see natuke ära kulutada,et ta paisudes kohe kinni ei jookseks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
MOTODEPOO kirjutas: ↑08 Apr 2020, 16:27Tehased näevad ette teatud kilomeetrite läbimist, teatud pööretega, mis vastavalt läbisõidule suurenevad. Ju siis on vajalik, aga see selleks. Väga raske on neid silmitseda pidevalt.
Küll aga hakkab näiteks käigukast õigesti tööle alles 1000+ läbisõidu pealt - käigud hakkavad lülituma pehmemalt ja mugavamalt - v'äga suur vahe võrreldes uue rattaga. Lisaks pidurid.
Julgen vä'ita, et ratas muutub märgatavalt paremaks peale sissesõitmist - mis võimaldab anda edaspidistele proovisõitjatele tunduvalt adekvaatsema pildi ratta tegelikust olemusest võrreldes täiesti uue rattaga.
See viimane lõik on kindlasti kaupmehe seisukohast õige ja vajalik. Selline natuke sissesõidetud ratas tundub ostjale palju parem ja sellel asjal on ka ilmselt pointi. Mitte ,et sellel sissesõidul olulist vajadust, tehnilisest seisukohast oleks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 250
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Mina usun varajasse õlivahetusse mootori sissesõitmisel: 500 ... 1000 pealt max. Autol 3000.
Edu, L
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Kindlasti lähevad igasugu hoovad ja mudru libedamalt igasse asendisse kui on neid eelnevalt teatud kordi muljutud ja pööritatud
Kas aga hooval, võllil vms pinnal on eriline vahe kas "koostenukid" hõõruti maha 3000 rpm või 9000 rpm juures seda ma ei oska öelda.
Kui valmistaja on ette näinud, et tuleb teatud km sõita veidi rahulikumalt no ju siis tuleb polegi nagu midagi juurde heietada. Kuna aga ratas on peale maksevahendite üleandmist igamehe enda oma siis kätt ette panna ei saa.
Võin vabalt folkloori ka oma arvamuse lisada, mis on siis selline, et tavapärase kasutaja käes pole mingit vahet (st no ei juhtu selle mõne äkilisema möödasõiduga selle rattaga mitte kui midagi). Kui aga liinisoe ratas satub "ylirealbaikeri" kätte, kes pöördeid alla 8000 ei lase, siis jah sellisel juhul võib nimetatud ratas garantii nõudega poodi tagasi jõuda enne esimese paagi tühjaks saamist (et jou tule kuula, mingi kolks nagu oleks) sõnal rõhk võib aga ei pruugi
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Kasawaki ninasi ei viitsi sisse sõita aga kui mingi tonnane pluss cruiser tyypi stiili aparaat vajab nati rahuliku kuljetamist siis tõstaks käpa püsti
-
- Postitusi: 3134
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 328 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Ma ei saa, et mida sel teemal isegi vaielda on. Kui tootja on andnud juhised, kuidas ratas sisse sõita, siis tulebki seda ka nii teha. Mitte oma loogikat genereerida. Kasvõi esimesed 1000km 50km/h tunnis, kui tootja leiab, et see vajalik on.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
urmas66 kirjutas: ↑08 Apr 2020, 16:03Mina arvan,et tänapäeva mootorite koostetäpsus on nii hea,et ei näe küll mingit erilist põhjus midagi sisse sõita-töötada. Ja neid arvamusi sissesõitmisest on ka maailmas seinast seina. Olen näinud mootori sisse töötamist külmalt. Ehk mootor töötab kergetel pööretel ja radikasse lastakse koguaeg külma vett voolikust peale ning alt on vool välja.Seda siis pea terve päev. Tegelase sõnul kes nii tegi, oli see ülimalt vajalik igale mootorile. Mina ei arva sellest midagi.
See on ju täielik debiilsus, mootor on projekteeritud töötama teataval temperatuuril ja seda siis mitte ainult segu moodustamise osas vaid ka kõikide detailide soojuspaisumise mõttes.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
mx77 kirjutas: ↑08 Apr 2020, 18:14urmas66 kirjutas: ↑08 Apr 2020, 16:03Mina arvan,et tänapäeva mootorite koostetäpsus on nii hea,et ei näe küll mingit erilist põhjus midagi sisse sõita-töötada. Ja neid arvamusi sissesõitmisest on ka maailmas seinast seina. Olen näinud mootori sisse töötamist külmalt. Ehk mootor töötab kergetel pööretel ja radikasse lastakse koguaeg külma vett voolikust peale ning alt on vool välja.Seda siis pea terve päev. Tegelase sõnul kes nii tegi, oli see ülimalt vajalik igale mootorile. Mina ei arva sellest midagi.
See on ju täielik debiilsus, mootor on projekteeritud töötama teataval temperatuuril ja seda siis mitte ainult segu moodustamise osas vaid ka kõikide detailide soojuspaisumise mõttes.
Härra loogika võis käia radu pidi, mis ütlevad, et sissesõitmata mootor läheb liiga tihkeks kui kõik pilud paika paisuvad. Seega kui külmalt lõksuda lasta siis "ei hõõru ära"
Ma küll pole kunagi midagi sellist näinud aga jah igale asjale võib leida oma loogilise või vähem loogilise seletuse.
Eks iga mees oma riistale vastavalt oma loogikale valu annab. Kes kohe põhjani, kes esimese poolaasta aint õrritab.
-
- Postitusi: 22
- Liitunud: 21 Veebr 2018, 11:18
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Autodel käivad mootorid koosteliini lõpus stendist läbi kus värskelt kokku pandud mootorile pannakse ikka korralik tuli kolvi peale. Nt ühe konkreetse tootja mootorid käivad üle minuti piirajas.
Ja kui mootor juba auto peal siis koosteliini lõpus on samuti rullikutega stend kus simuleeritakse erinevaid reziime ja üks on ka tippkiiruse saavutamine. See siis tähendab samuti põhimõtteliselt peaaegu piiraja lähedaste pööretega sõitu.
Usun et küll siklitel see protsess on suures plaanis sama.
Ehk tänapäeva mootorid on nii korralikult ja täpselt koostatud et suures plaanis kestavad ka ilma sissesõiduta. Muidugi kui hakata kohe hirmsasti pähe andma siis mootor, mis muidu kestaks 300 või 600 tkm, peab vastu vaid 150 tkm.
Olen oma elus sisse sõitnud mitmeid uusi autosid ja pärast on suur vahe kas sissesõit on tehtud rahuliku sõidustiiliga või ikka väheke kõrgemate pööretega. Ja võidusõidumootorite sissesõidul oli meil eriti oluline mootoriga pidurdamine kolvirõngaste sissetöötamiseks.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 527
- Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
- Tänatud: 42 korda
- Kontakt:
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Mootorite sissesõit on igivana teema. Kokkuvõtvalt, kui tahad head särtsakat ja jõulist mootorit, anna kuuma! Kui aga tuima isendit, sõida nagu vanaema seda teeks (tehase juhend). Ja see toimib, korduvalt katsetatud
Kes viitsib lugeda, miks see nii on, leiab selle -> http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Motomarket kirjutas: ↑08 Apr 2020, 21:46Mootorite sissesõit on igivana teema. Kokkuvõtvalt, kui tahad head särtsakat ja jõulist mootorit, anna kuuma! Kui aga tuima isendit, sõida nagu vanaema seda teeks (tehase juhend). Ja see toimib, korduvalt katsetatud
Saaremaal on selle kohta ka vanasõna.
"if you raise a bitch, you get a bitch."
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
mx77 kirjutas: ↑08 Apr 2020, 18:14urmas66 kirjutas: ↑08 Apr 2020, 16:03Mina arvan,et tänapäeva mootorite koostetäpsus on nii hea,et ei näe küll mingit erilist põhjus midagi sisse sõita-töötada. Ja neid arvamusi sissesõitmisest on ka maailmas seinast seina. Olen näinud mootori sisse töötamist külmalt. Ehk mootor töötab kergetel pööretel ja radikasse lastakse koguaeg külma vett voolikust peale ning alt on vool välja.Seda siis pea terve päev. Tegelase sõnul kes nii tegi, oli see ülimalt vajalik igale mootorile. Mina ei arva sellest midagi.
See on ju täielik debiilsus, mootor on projekteeritud töötama teataval temperatuuril ja seda siis mitte ainult segu moodustamise osas vaid ka kõikide detailide soojuspaisumise mõttes.
Ma jätsin sihilikult mainimata,et tüüp käitas nii võidusõidu mootoreid, mida oli ise kokku pannud. Tema mootorid naljalt laiali ei läinud. Tegemist oli küll ammuse looga Moskvast. Aga oli ka neid kes seda tol ajal õigeks ei pidanud ja ka said kestvad mootorid. Teaduslikku tõestust sellele pole, aga need mootorid töötasid väga hästi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Tähtsaim komponent mis vajab sissesõitmist on siiski kolvirõngad, kõigel muul (käigukast, nukaliin, jne.) on aega ka hiljem sisse sõita. Kolvirõngad vajavad peale koostamist koheselt sissetöötamist ja seda vahelduvate pööretega ja erinevate koormustega. Kui jätta uus või remonditud ratas kohapeale tühikäigul "sisse tiksuma", siis võtavad silindriseinad endale läikiva kihi peale ja rõngad ei istu enam korralikult, tulemuseks vähem kui ideaalne mootor. Tehases tehakse küll esmane rõngaste seating ära, kuid kindlasti ei ole neil piisavalt aega seda protsessi korraikult lõpuni viia, seega kui on uus ratas, siis peale ja sõitma, vältida tühikäigul ja ummikus istumist. Ilmselgelt koguaeg punases ei ole ka muidugi mõistlik istuda, kuid ega sellest ka midagi juhtumas ei ole. Ja isegi kui juhtub midagi uue ratta peenestamisel, siis oleks see juhtunud varem või hiljem.
-
- Postitusi: 72
- Liitunud: 28 Apr 2013, 17:38
- Tsikkel: Suzuki DR750S
- Asukoht: Tallinn, Valga
- Tänanud: 1 kord
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Minu silmis peaks esialgne sissesõit toimuma aktiivses sõidustiilis kus toimub pidevalt kiirendamine ja pidurdamine,näiteks linnas, aga mitte vanaema sõidustiilis. Samas mootorit ma isiklikult täis pööretesse ei laseks, kuidagi jätab uue mootori puhul sellise piinamise mulje. Sellisel aktiivse sõidustiili puhul saavad käigukasti hoovastikud ja kõik muu ka piisavalt tööd, et kõik ilusti sobituma ja liikuma saaks.
Müüja seisukohalt ma saan aru miks oleks proovisõidutsiklil vaja sissesõit teha, sest potentsialsele kliendile on vaja anda selline tsikel proovida mis sarnaneb võimalikult palju sellele milline see tsikel hakkab olema hiljem. Käigukast ja pidurid vajavad mõningast liigutamist ennem kui kõik korrektne oleks, sest null läbisõiduga tsikli omadused erinevad mõnevõrra sellest kui võrrelda kerge sisseõidu saanud tsikliga. Minu sõbral olid ka uue tsikliga probleeme tiheda käigukasti tõttu ning algselt keeruline neutraali leida ning sellised asjad võivad heidutada klienti kui talle sattub olema äsja pakendist välja võetud proovisõidu tsikel.
Muidugi mõne arvates 1000km sissesõiduks on meeletult palju, aga kui arvestada nende hooaja läbisõitu 4000-5000km, siis muidugi on palju Samas on paljude inimeste hooaja läbisõiduks 10 000+ km siis see sissesõidu aeg on juba kaduv väike. Seega järeldus, sõita tuleb rohkem mitte vinguda
urmas66 kirjutas: ↑08 Apr 2020, 23:53mx77 kirjutas: ↑08 Apr 2020, 18:14urmas66 kirjutas: ↑08 Apr 2020, 16:03Mina arvan,et tänapäeva mootorite koostetäpsus on nii hea,et ei näe küll mingit erilist põhjus midagi sisse sõita-töötada. Ja neid arvamusi sissesõitmisest on ka maailmas seinast seina. Olen näinud mootori sisse töötamist külmalt. Ehk mootor töötab kergetel pööretel ja radikasse lastakse koguaeg külma vett voolikust peale ning alt on vool välja.Seda siis pea terve päev. Tegelase sõnul kes nii tegi, oli see ülimalt vajalik igale mootorile. Mina ei arva sellest midagi.
See on ju täielik debiilsus, mootor on projekteeritud töötama teataval temperatuuril ja seda siis mitte ainult segu moodustamise osas vaid ka kõikide detailide soojuspaisumise mõttes.
Ma jätsin sihilikult mainimata,et tüüp käitas nii võidusõidu mootoreid, mida oli ise kokku pannud. Tema mootorid naljalt laiali ei läinud. Tegemist oli küll ammuse looga Moskvast. Aga oli ka neid kes seda tol ajal õigeks ei pidanud ja ka said kestvad mootorid. Teaduslikku tõestust sellele pole, aga need mootorid töötasid väga hästi.
Olen näinud lausa sellist varjanti kus vanamehed ajasid elektrimootoriga äsja kokkupandud volga mootorit külmalt ringi, et nii pidi veel eriti hea ja tihe saama. See protsess toimus ikka mitmeid päevi järjest rahulikul pöördel (umbes 250rpm)
-
- Postitusi: 22
- Liitunud: 21 Veebr 2018, 11:18
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Omal ajal Saaremaa tuntud rinkamees Rein Tiidus ajas samuti oma mootoreid külmalt pingis elektrimotooriga ringi. Ega ta väga rääkida tahtnud, miks ja mida täpselt teeb aga kuna tulemusi tal tuli, ju siis oli asjal mõtet
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Või siis tulid tulemused sellest, et ta oskas teistest paremini sõita ning kogu see külmalt ringiajamise hookuspookus oli lihtsalt üks random rituaal?!? :O
Ma saan aru, et neid legende rääkida on tore ja põnev aga millest ma ei saa aru on see, et miks keegi peaks võtma tõsiselt mingite x praktikate suurt "tulemuslikkust" kui see ei ole konkreetselt ja faktiliselt katsete ja mõõtmistega kontrollitud ja kinnitatud? et mingi mees pani 3 kilo värskelt püütud silku omal ajal mootorisse, tegi lükke alla ja siis ajas seda oma kuldse vängada täpselt 4 päeva ringi täpselt 5 pööret minutis. Ja no krt kus pärast vana ikka sõitis ja võitis ning terve nliit kiitis! vägev värk aga kuidagi vähe teaduslikku datat
-
- Postitusi: 726
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
OT: aga kurat, ma olen siiamaani ikka selliseid rattaid ostnud, mis on enne müüki vähemalt 50k sisse sõidetud ja siiani pole veel prsst saanud.
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
A pole probleemi, tee depooga diil ära, ma sõidan sul ta korralikult sisse. Tasu osas saame vast kokkuleppele, mul varustus olemas, a mingi 100€ ilusalongi kinkekaart oleks ok, et Viru ringil tüdrukute silme all hea välja näha
Täiendus: jäin siin mõtlema, Kawasaki krt, sinna on tegelt vaja vähemalt 200€ eest mukkimist, et latini ulatuda...
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Sa pead silmas neid "tüdrukuid", kes seal ringi kõrval oma tsikleid käivad päikese käes peesitamas?
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Džentelmeni tunnuseks on see, et ta jääb elegantseks ka kõige keerulisemates oludes!
Ja muidugi see, et ta tegelt oskab Kawasakiga sõita, aga ei tee seda kunagi seltskonna nähes
-
- Postitusi: 1010
- Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
- Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
- Asukoht: Veelinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 27 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Teavad nii potsepad kui kergejõustiklased, et kui värskele ahjule suur tuli alla teha või vahetult peale ärkamist koheselt maailmarekord püstitada, siis suure tõenäosusega võib peagi midagi kusagilt "kärisema" hakata. Simulatsioonile või prognoosile lisandub päriselus "tambovi koefitsent", mis asjale "jume" annab.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Kunagi, kui transalpil kap remondi tegin, siis sõitsin sisse nagu too mototune usa tegelane seletas, laiali ei lennanud ja toimis pikalt ja muretult. Samuti hakkasin kohe "sõitma" ka 2 taktilisega peale kolvivahetust, ei oska tollega töristada, ta kipub provotseerima hirmsasti Kui subarul sai uus mootor kokku, siis sõitsin sisse nagu vanaema, sest tükid olid kallid ja osad asjad haruldased. Ma usun ka tegelikult, et sissesõidul on oluline koormuste vaheldus, käiguga pidurdamine ja selline teema, mitte ühtlane, pidev pöörete hoidmine. Külmavee vooliku hoiaks kindlasti mootoritest eemal...
-
- Postitusi: 3134
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 328 korda
Re: Mootorite sissesõidust (ja muust ka)
Modern versus older break-in regimens
For many kinds of equipment (with automotive engines being the prime example), the time it takes to complete break-in procedures has decreased significantly from a number of days to a few hours, for several reasons.The main reason is that the factories in which they are produced are now capable of better machining and assembly. For example, it is easier to hold tighter tolerances now, and the average surface finish of a new cylinder wall has improved. Manufacturers decades ago were capable of such accuracy and precision, but not with as low a unit cost or with as much ease. Therefore, the average engine made today resembles, in some technical respects, the top-end custom work of back then.[5] Engine design has changed and most engines use roller lifters not flat lifters. For some equipment, break-in is now done at the factory, obviating end-user break-in. This is advantageous for several reasons. It is a selling point with customers who don't want to have to worry about break-in and want full performance "right out of the box". And it also aligns with the fact that compliance rates are always uncertain in the hands of end users. As with medical compliance or regulatory compliance, an authority can give all the instructions it wants, but there is no guarantee that the end user will follow them.
The other reason for shorter break-in regimens today is that a greater amount of science has been applied to the understanding of break-in, and this has led to the realization that some of the old, long, painstaking break-in regimens were based on specious reasoning[citation needed]. People developed elaborate theories on what was needed and why, and it was hard to sift the empirical evidence in trying to test or confirm the theories. Anecdotal evidence and confirmation bias definitely played at least some part. Today engineers can confidently advise users not to put too much stock in old theories of long, elaborate break-in regimens[citation needed]. Some users will not give credence to the engineers and will stick to their own ideas anyway; but their careful break-in beliefs are still harmless and serve roughly like a placebo in allowing them to assure themselves that they've maximized the equipment's working lifespan through their due diligence. Some manufacturers have removed break-in procedures because mechanically they are no longer useful. Other manufacturers list procedures to avoid customer arguments the manual was incomplete because the procedures were missing.[citation needed] The useful side effect of a "break-in at slower speeds" for vehicles is operator familiarization. An overly exuberant operator crashing the new vehicle hurts people, reputation and sales.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.