Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas randel »

Kui rattal lokse pole nagu ratta omanik väidab, siis saab viga ainult juhis olla. Vaid väidetavalt 3-kuuline sõidukogemus nagu viitaks ka pigem sellele probleemile. Kramplikult lenksu küljes rippudes hakkabki tunduma, et ratas on juhitamatu kuigi tegelikult on juht ise see kes ratta vänderdana paneb. Nakediga 120-130 ei tohiks küll mingi probleem olla sõltumata tuulest,
Lase korra mõni kogenud sõitja teeb ühe ringi ja on asi selge.




Teema algataja
Tauno22
Postitusi: 20
Liitunud: 25 Dets 2015, 20:47
Tänanud: 2 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas Tauno22 »

arendaja kirjutas: 19 Aug 2019, 08:22

Ebastabiilsus ikkagi viitaks tehnilisele korrasolekule või tihendile lenksu ja sadula vahel.

Olen mitmeid hooaegu vuranud nakeditega (linnas, maanteel, kui ka rinkal) ja ainuke tüütu asi oli jah suurtel kiirustel tuul.
Baigi peal lõbu alles algas seal, kus nakedil tuulega nõmedaks läks :D

Seda tehnilist poolt olen üle käinud, kõik mis võiksid seda põhjustada, korras kõik.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

randel kirjutas: 19 Aug 2019, 08:51
Spoiler

Kui rattal lokse pole nagu ratta omanik väidab, siis saab viga ainult juhis olla. Vaid väidetavalt 3-kuuline sõidukogemus nagu viitaks ka pigem sellele probleemile. Kramplikult lenksu küljes rippudes hakkabki tunduma, et ratas on juhitamatu kuigi tegelikult on juht ise see kes ratta vänderdana paneb. Nakediga 120-130 ei tohiks küll mingi probleem olla sõltumata tuulest,
Lase korra mõni kogenud sõitja teeb ühe ringi ja on asi selge.

Noh eks nakedil hakkabki suurematel kiirustel igasuguseid turbulentse tekkima ja kui küljetuul ka tugev on ja õige nurga alt puhub, siis teatav rahutus tuleb sisse, aga see ei ole asi mida peaks jubedalt parandama hakkama. Samamoodi vänderdab ratas veidi ka kulumissoontes.

Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 200
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: Tagaveoline
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas Peet »

Olen sõitnud/omanud erinevaid naketeid ja muid elukaid ning ühegagi ei ole olnud hirmu, et vänderdab kiiruse/tuule tõttu. Ainus kord kus olen sõitnud rattaga, mis tõesti oli kiirusel 90+ hirmus, oli igast otsast p*rses. Alustades üldisest mootoritööst(puterdas), lõpetades amortide, rehvide, piduritega. Vb oli ka pauku pannud..
Sulle jagati juba asjalikku nõu-anna kellelegi teisele ratas sõita ja kuula arvamus ära! Vaevalt, et paremat tarkust uutest kommentaaridest saad. Edu!

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

O.T.Kodanik kes lause keskel ise endale suure tähega osutab põeb ilmselt väikest viisi gigantomaaniat.Ja kaasfoorumlaste poolt kriitika talumine ei ole ka ilmselt kõige tugevam külg-see tundub olevat pigem plõksimine.Millise rattaga sul rohkem kogemust on kui nakediga?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas Tort »

Tauno22 kirjutas: 17 Aug 2019, 23:26
Spoiler

Tere.
Omades ca paar kuud pealkirjas mainitud isedit siis hetkel ainsaks probleemiks Horneti juhitavus suurematel kiirustel. Kas radiaatori otstesse väiksed gondlid, belly pan-i ja esimese mingi puigi madala tuuleklaasi paigaldamisega saaks masina juhitavust parandada? Kas nendel oleks mingi mõte ja abi?

Minul on ilma mingigi tuuleklaasita endurokast ehitatud ratas ja 120kmh küll absoluutselt ebastabiilne pole. Tuul surub muidugi rinda ja käed saavad vatti. Eks sõltub, kui pikk ja kui suure muskliga oled. Aga tee nii:

1) Tsikliproovimise teemas otsi mõni sama hornet ja vahetage ära, saad teada kas asi sinu rattas.
2) Võib ka 1. punkti vahele jätta ja osta kohe sinu nimetatud klaas. Näiteks: https://www.ebay.co.uk/itm/Fly-Screen-P ... SwQupXUR60

Väljamaa foorumites öeldakse, et on vahe küll, sõltuvalt sõitja pikkusest. Ise eelistaks vähemalt kesksuurt, mitte kõige pisemat nokka.


tauf
Postitusi: 133
Liitunud: 07 Okt 2014, 18:52
Tsikkel: Kawasaki
Tänatud: 4 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas tauf »

Kas rehvirõhk on õige?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tauno22 kirjutas: 18 Aug 2019, 23:38
Spoiler
urmas66 kirjutas: 18 Aug 2019, 22:20

Tõenäoliselt oled üldse vale ratta ostnud,niipalju kui sinu sõidu eelistusest aru saan.Ilmselgelt on vaja kiirema korras vähemalt mingi tonnine bike soetada(ntks BMW S1000RR või mõni busa),sellega tuul väga ei sega,võib olla kui üle 250 püsivalt lasta. Võimalik,muidugi,et see olemas olev ratas on sul rimakas,millel kõik loksub,sest muidu ei tohiks ikkagi nii hull see asi olla,et kohati üle 90-100 ei julge sõita. Tooreklapp ka ju ei tööta :D

Ja järgmine targutav kommentaar? Rimakas ei ole kohe kindlasti, kindlasti pole lokse ja kindlasti pole mõtet utoopiat lahmida siin. Ja mis see tooreklapp siia puutub hetkel? Tundub, et osad facebooki Eestlaste kolmnurgast ka siia sattunud juba, kahju.

Ei olnud plaani targutada,ma mõtlengi seda, mida kirjutasin. Päris tõsiselt kohe mõtlesin,et nii on.
Mul sõbral ka Honda naked(suts suurem mootor,aga ikkagi naked) ja pole tal mingeid probleeme ka 150-ga saksas kiirekal lasta. Koos küll ja veel lastud.
Kui sa sõita oskad(väidad ju,et oskad) ja ikka on sul midagi valesti,siis on ratas rimakas. Piisab mõnest lõtkust ratastes kiiges või roolikannus ja pole enamat vajagi. Ükskõik milline ratas sul oleks, oleks see nende vigadega ebastabiilne.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Tauno22
Postitusi: 20
Liitunud: 25 Dets 2015, 20:47
Tänanud: 2 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas Tauno22 »

urmas66 kirjutas: 19 Aug 2019, 19:49
Spoiler
Tauno22 kirjutas: 18 Aug 2019, 23:38
urmas66 kirjutas: 18 Aug 2019, 22:20

Tõenäoliselt oled üldse vale ratta ostnud,niipalju kui sinu sõidu eelistusest aru saan.Ilmselgelt on vaja kiirema korras vähemalt mingi tonnine bike soetada(ntks BMW S1000RR või mõni busa),sellega tuul väga ei sega,võib olla kui üle 250 püsivalt lasta. Võimalik,muidugi,et see olemas olev ratas on sul rimakas,millel kõik loksub,sest muidu ei tohiks ikkagi nii hull see asi olla,et kohati üle 90-100 ei julge sõita. Tooreklapp ka ju ei tööta :D

Ja järgmine targutav kommentaar? Rimakas ei ole kohe kindlasti, kindlasti pole lokse ja kindlasti pole mõtet utoopiat lahmida siin. Ja mis see tooreklapp siia puutub hetkel? Tundub, et osad facebooki Eestlaste kolmnurgast ka siia sattunud juba, kahju.

Ei olnud plaani targutada,ma mõtlengi seda, mida kirjutasin. Päris tõsiselt kohe mõtlesin,et nii on.
Mul sõbral ka Honda naked(suts suurem mootor,aga ikkagi naked) ja pole tal mingeid probleeme ka 150-ga saksas kiirekal lasta. Koos küll ja veel lastud.
Kui sa sõita oskad(väidad ju,et oskad) ja ikka on sul midagi valesti,siis on ratas rimakas. Piisab mõnest lõtkust ratastes kiiges või roolikannus ja pole enamat vajagi. Ükskõik milline ratas sul oleks, oleks see nende vigadega ebastabiilne.

Asi ongi ju selles, et lõtke pole kuskil. Kõike järgi proovitud, kus lõtkud võimalikud.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Aga mootor ise?Sellel rattal on see oluline raami osa.Ilma mootoritta vääna raami nagu tahad ja esiots käib tilla-tölla.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Siin on üsna asjatu rohkem midagi arutada ja oletada. Kõiki maailma asju võib pakkuda ja selle üle asjatada aga sellest siin ju enam midagi selgemaks ei saa.
Kui on reaalne huvi asja rohkem süveneda, võin tulla ja üle vaadata, teha väikse prooviringi. Oskan kohe öelda kas asi võib olla näiteks vedrustuses, kuna tegelen selle asjaga sõna otseses mõttes igapäevaselt. Samuti on olemas võrdlusmoment teiste hornetite ja igasuguste muude sarnaste ja täiesti erinevate ratastega. Ja kui soov vedrustust upgrade'de siis oskan ka selles osas nõu anda, et mida ja kuidas tasuks ja tuleks teha

Kasutaja avatar

motikamees
Postitusi: 161
Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
Tsikkel: Seven Fifty
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas motikamees »

3 kommentaari kogemuste põhjal:

  • kui esiamordi juhtpuksid on kulunud, siis on ratas ebastabiilne suurematel kiirustel (eriti kui tee paigatud või tugev tuul). Peale juhtpukside vahetust paranes juhitavus oluliselt (BMW K75C).

  • mäletan, et kui vahetasin 600-se nakedi 750-se vastu, siis paranes sõidumugavus maanteel oluliselt - lihtsalt raskemat ratast tuul mõjutab vähem (rekkadest möödasõidud jms).

  • Kui kiiver on mürarikas, siis on kiiresti sõites kuidagi "ebakindlam tunne" (psühholoogiline efekt).

Hetkel: Honda Seven Fifty
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.

werst
Postitusi: 55
Liitunud: 10 Nov 2014, 19:59

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas werst »

Omast kogemusest võin öelda et see vibamine ongi alguses väga harjumatu, eriti 100kmh+. Siis on selline tunne et kõigele lisaks tahab tuul sind ka maha tsikli seljast rebida. Aitab sõidupraktika ja tuule vastu aitas hämmastavalt palju midagi sellist : https://m.louis.eu/artikel/puig-mini-sc ... r=10006599 välimus küll kannatab aga praktiline otstarve täiesti olemas(seda siis 2003 aasta omal, vaevalt et see väike facelift väga aerodünaamikat muutis)

Kasutaja avatar

ermicas
Postitusi: 88
Liitunud: 31 Dets 2013, 17:31
Tsikkel: XJR1300 Racer 6oth Anniversary
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Honda CB600 Horneti 1998 juhitavuse parandamine?

Lugemata postitus Postitas ermicas »

Minu oma hakkas mingi aeg ka 140 pealt värisema, küll ma proovisin velgi tasakaalustada, vahetasin rehvid ära, napilt oleks isegi veljed sirgendamisse saatnud jne jne.
Lõpuks tuli välja, et rattalaagrid olid täiesti otsas omadega :oops: Niiet enne kui hakkad mingeid bellypane ja esiklaase ostma, kontrolli laagrid üle ja seejärel aja rattad tasakaalu ja veendu et rehvid korras oleks (äkki oled tagarehvi kandiliseks pidurdanud/sõitnud vms). Kui see ei aita siis vaata ülejäänud tehnika üle a.la amordid jms. Bellypan on ainult silmailuks sellel rattal ja esiklaas...nohh, maitse asi aga kui sulle see vanaisa Jaava stiil meeldib siis osta see kõrge klaas endale :lol:

Kiirustest rääkides siis enda oma ajasin suht lõpuni välja, kella järgi 220. Peale 180 läks kõhutunne veits hõredaks aaga siis lihtsalt ole mees ja hoia kinni sest ega see ratas pole mõeldud nende kiiruste jaoks (crash)

Kui sa tahad Hornetil sõidumugavust ja üldist handlimist parandada siis lai lenks on MUST-HAVE asi sellel rattal!

Minu vana Hornet oli selline lõpuks. Kõht vastu paaki sõites see Buelli sirm midagi aitas aga mitte palju.

Pilt

ermicas

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”