Tänavalegaalne maastikuratas
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Eks paistab mis saab. 2000-3000 vahel ei taha osta (arvan, et ei saa piisavalt head asja), 3000+ juba võib vaatama hakata, aga eks ideaalis sooviks ikka uut. Karburaatori vastu iseenesest pole ka midagi. Seni kuni raha pole, sõidan Voshodiga edasi. Nii lihtne ongi.
-
- Postitusi: 508
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
- Tsikkel: roheline
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 108 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Eks see on iga ühe enda asi, aga ma ei saa üldse sellest mentaliteedist aru. Selle asemel, et osta 3k eest endale täiesti sõitev ja väga palju emotsiooni pakkuv ratas, sõidad aastaid autoga ja ilastad iga kord kui tsiklit näed ja mõtled, et “kunagi saan mina kaa...”.
Taaskord, kõigil oma arvamus, aga mina pigem olen selle teise äärmuse toetaja.
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Ma arvan, et Voshod 3M-iga sõites juba saabki väga palju emotsiooni
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Minu enda nägemus on, et kui ostaks tutika kergenduuro, siis ainult juhul kui teeks võistlusporti kus eesmärgiks poodium ja sponsorid selle
lõbu kinni maksaks.
Kui sa sellist tsikklit sihtotstarbeliselt kasutad, siis tahad või ei aga pargid sa teda päris tihti horisontaalselt maaga. Odavamast pillist pole kahju
kui plastikud ragisevad. lööd jalarauad mullast puhtaks, lükkad heeblid paika ja töristad lõbusalt edasi ilma mõtlemata palju midagi maksab.
Kui hooldad ratast eeskujulikult on osad margid ikkagi suhteliselt pommikindlad isegi vanemas eas.
Ma endale ei leia küll momendil ühtegi head põhjendust miks peaksin oma pilli uuema vastu vahetama.
Kõigepealt muidugi soovitaks võtta näiteks ekstreemmotost mõni kerge endurokas renti ja vaadata kas on üldse sinu maitse.
-
- Postitusi: 127
- Liitunud: 14 Okt 2016, 15:37
- Tsikkel: Warrior
- Asukoht: Tallinn-Viimsi
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
3 tonni eest eesmärgipäraselt kasutatud kergenduro osta on paras risk. Teise mehe äraaetud hobust võidki remonti ma jääda. Müüja paneb uued plastikud peale ja räägib ilusa hooldusloo ka juurde ja ostja asi on seda uskuda.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Enamus eesti enduurosõitjaid ja krossimehi sõidavad ringi kellegi vana pilliga ja saavad hakkama.
-
- Postitusi: 2011
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Kasutatud tehnika ostmine on alati teatav risk. Kui ei oska plastikutest kaugemale vaadata/kuulata/mõõta (ega kedagi asjalikumat kaasata) ega siis ei jäägi muud üle, kui uus osta. Autoga sama lugu. Raha kulub siis palju, mis tavaliselt tähendab seda, et sõitmiseks ei jää eriti aega. Aga mees teab mis mees teeb.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
bitter kirjutas: ↑26 Apr 2019, 09:06Kasutatud tehnika ostmine on alati teatav risk. Kui ei oska plastikutest kaugemale vaadata/kuulata/mõõta (ega kedagi asjalikumat kaasata) ega siis ei jäägi muud üle, kui uus osta. Autoga sama lugu. Raha kulub siis palju, mis tavaliselt tähendab seda, et sõitmiseks ei jää eriti aega. Aga mees teab mis mees teeb.
Jah, ma olen juba aru saanud, et mõnele on olulisem aknast välja vaadata ja unistada ja mõnele teisele sõitmine.
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Ostan siis kui saan piisavalt uue osta, ei ole kiiret selle asjaga, igal aastal tuleb suvi.
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Paneb sügavalt muigama see lause, üks kõige suuremaid eksiarvamusi üldse, mis tsiklisõiduga seostub minu meelest Kui jutt käiks mingi chopperi ostmisest või uhke auto nillimisest siis oleks see veel ehk poolenisti mõistetav.
Aga noh, ei oska muud soovida kui head ootamist! kui 60 saad siis on tehnoloogia juba ehk nii hea, et sa ei pea tsikli selga ronimagi, see sõidab ise sinu eest ja peseb end pärast puhtaks ka
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Fakt on see, et lähemate kuude jooksul ei ole plaanis midagi osta (samas ei välista midagi, nagu ütlesin, et u. 100 eur kuus peaks OK olema maksta kui liisingu/laenuga osta. 3000+ eur ratta saaks niimoodi kiirelt kätte. Päris uue jaoks jääks hetkel kuutasu natuke paljuks). Pole kiiret selle asjaga, aga järgmisel aastal tahaks juba millegi muuga sõita. Täna sõitsin Voshodiga 100 km. Pinnase-ja kruusateedel sõiduga võib rahule jääda, aga maanteevõimekus võiks parem olla.
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
no sinu puhul on positiivne see, et sa vähemalt sõidad millegagi kui lihtsalt istuks ja mõtleks, et vot kus kunagi hakkan sõitma, siis oleks ikka eriti mage lugu...sest tsiklisõit ei ole asi, mis vanemaks saades paremini välja tulema hakkab, ükskõik kui palju tuhandeid sa sinna ratta alla investeerid
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Kindlasti. Kui Voshodiga maanteel jalgu ei jääks ja see natuke töökindlam oleks, siis võibolla ei soovikski muud. Üsna kerge ja hea juhitavus (kui amordid korras, siis ka auklikul teel). Ausalt öeldes maanteekiirusel sõites tuleb väike hirm peale, sest kunagi on sellisega läbi kogetud igasuguseid tehnilisi rikkeid, mis oleks võinud halvasti lõppeda, näiteks tagant mingi vidin tuli lahti ja pidurdamisel ratas blokeerus (tookord õnneks väikese kiiruse pealt), minu arust ükskord keti katkedes ka ratas blokeerus, tagumine sisekumm lõhkes pauguga kiirusel 110, öösel kurvis sõites tuli mingi pistik lahti ja tuled kustusid...
Aga sellest teemast on ikka kasu olnud, nüüd vähemalt enam-vähem tean milliseid kaasaegsete tsiklite mudeleid üldse piiluda tasuks. KTM EXC on hea avastus, millest ei teadnud. Varem nähtud/kuuldud variantidest olid "laual" LC4, Kawasaki KLE500, Yamaha TT.
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
"olid "laual" LC4, Kawasaki KLE500, Yamaha TT" kõik on olnud, ühtki ei soovitaks kuigi, yamaha oleks võinud olla enamvähem okei kui keegi varasem omanik ei oleks selle kallal nii räigelt hooranud. ei oska oodata, et näiteks süüteküünal lendab maanteel keset sõitu lihtsalt raketina minema sest see on silindrisse topitud mingi "pornopulbri" abil
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Kui sa saad voshodiga enamvähem hakkama ja oled peaaegu rahul, siis pole vahet, mille sa võtad, kas uuema või vanema, lc4 või exc, pudenevad nad nagunii vähem, olenemata, kui ära rapitud on exc ja muudest kergseeriatest ei tasu küll erilist maanteemugavust oodata, kisub vägisi veidi raskemate poole see jutt.
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Maanteel meeldib mulle EXC ga sõita nii, et ise roolis ja pill taga bussis
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Kui KLE oli nimekirjas, siis pakuks 500 Cagiva Canyoni-it. KLE-st kergem, lihtne õhkjahurusega 1 silindrine. Hooajaks valmis, kehtiv ülevaatus. Maastikusõiduks vajab rämedamat rehvi.
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
KLE on ikka täiesti pommikindel elukas. Kõrgendused netist tellida, põhjakaitse ja kõige kärnamad rehvid ning saab hakkama pea igalpool.
Cagiva... kindel? https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... on_500.htm
-
- Postitusi: 2011
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
KLE-ga saab maastikul hakkama umbes samamoodi nagu EXC-ga (vms hardenduroga) maanteel. KLE-ga saab metsateid v. hästi sõita aga teelt maha keerata pole pointi. Samamoodi pole mõtet 10h õlivahetuse välbaga pilli maanteel kräunutada. 100 kmh asfaldil nupurehviga on ebamugav ja imelik. Erinevalt kruusast.
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Mingit kõige karmimat nupurehvi ilmselt siis ei paneks alla kui sellega maanteel väga hull sõita on (pole veel proovinud), see on ilmselt hädavajalik siis kui on vaja mudasel pinnasel kiiresti sõita, kiirus aga pole mul eesmärgiks. Eks peab mingi kompromissi leidma maantee ja kaardile märkimata teede ning kruusateede vahel. Peaasi kui 1. käiguga vaikselt töristades läbi saab. Oluline on, et 1. käik võimaldaks aeglast sõitu. Oskab keegi käikude kiirust kommenteerida EXC vs. ... ? Ja kui kerge on ülekuumenemine tulema, on seal ka olulisi erinevusi 2T vs. 4 T teemal?
KLE500 jms oma 170+ kg tühikaaluga jätaksin teemast kõrvale (nagu teema alguses mainitud, kindlasti alla 150 kg). Lihtsalt kunagi oli see (KLE500) mu jaoks nö. teemana laual, aga enam mitte. Voshodi 120 kg on väga hea. Võimalusel oluliselt raskemat ei sooviks, pigem kergemat. Jawa oli väidetavalt 149 kg, see tundus juba natuke liiga raske maastiku jaoks.
Eks ma üritan suvel mingeid variante reaalselt järgi proovida (võimalik, et rentida), natukene ikka mingi suund on nüüd teada. Hetkel tundub 2T nagu hingelähedasem kuna senine kogemus ainult sellega, aga ega 4T päriselt ei välista ka.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
2t käib enamasti oluliselt jahedamalt, 4t isenditel kusagil pusimisel ikka vent pidevalt huugab, 2t pillidel tihti ei olegi venti. Kui peaees mäest alla kukud ja jalg leekari vahele jääb, siis on 4t miinused tunda nii leekari temperatuuris, kui ajas, mis kulub selle leekari enda jalapealt ära saamisele tänu lisakilodele
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Dusterx kirjutas: ↑02 Mai 2019, 22:322t käib enamasti oluliselt jahedamalt, 4t isenditel kusagil pusimisel ikka vent pidevalt huugab, 2t pillidel tihti ei olegi venti. Kui peaees mäest alla kukud ja jalg leekari vahele jääb, siis on 4t miinused tunda nii leekari temperatuuris, kui ajas, mis kulub selle leekari enda jalapealt ära saamisele tänu lisakilodele
Eks see ole mõnes mõttes ka loogiline, kuna suht jahe segu teeb enne silindrisse jõudmist korraliku tiiru mootoris.
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
bitter kirjutas: ↑02 Mai 2019, 15:09KLE-ga saab maastikul hakkama umbes samamoodi nagu EXC-ga (vms hardenduroga) maanteel. KLE-ga saab metsateid v. hästi sõita aga teelt maha keerata pole pointi. Samamoodi pole mõtet 10h õlivahetuse välbaga pilli maanteel kräunutada. 100 kmh asfaldil nupurehviga on ebamugav ja imelik. Erinevalt kruusast.
Ma ei tea, äkki oleneb ikka sõitjast ka? Siin üks 21 aastat vana KLE omas elemendis, nädalavahetusel käisime sõitmas sõbraga.
-
- Postitusi: 2011
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Muidugi oleneb. Kogemused loevad alati. 70 kg on siiski päris suur vahe tasa teha. Väga palju oleneb rehvist. Pildil ilmekas näide, kuidas metsateelt maha keeramine võib päris jumekas mõte olla .
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Metsades käimegi kogu aeg. Kruusateed ei tõmba eriti, mõttetu tolmutamine. Selline seiklemine gpsi abil mööda kraave ja kraavipervesid ning metsasihte on kogu aeg midagi uut pakkuv.
Aga neisse kohtadesse tuleb ka kohale saada. Käruga vedada ei viitsiks, siis peaks ka alati käru juurde tagasi jõudma ringiga, see on mõttetu. Nii et sai valitud masin, millega maanteel mõnus kulgeda (tõsi, üle 100 km/h me ei sõida ülekannete tõttu), millega saab hakkama metsateedel ning olenevalt sõitjast ka metsas. Algajale KLE-d uputamise rattaks ei soovitaks, tõsi. 180 kg paras asi üle metsa väljaveo teede palgimerede trikitada.
Rehv peab olema max kärnaga (asfaldil sõitmises küll mitte midagi ebameeldivat ei tunneta ning ei kulu ka eriti, terve hooaja saab sõidetud) ning tsikkel kõrgemaks tõstetud, kui piloot ise just väga lühike pole.
Pulksadulatega krossikalaadsete enduurodega mina pikalt sõita ei jaksa ei asfaldit ega kruusa.
-
- Postitusi: 2011
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Need polegi selleks mõeldud ju. Kanni laiaks istumiseks on raskemad rattad
Kergega on äge mööda pinnavorme kõõluda. Enamasti jalaraudadel. Künkad, mäed, ojasängid, palgid, puujuured, tõusud, laskumised, hüpekad...
Vahelduseks tüüp matkab rahulikult mööda mägesid
Vaheldusrikas maastik, paraku kaamera liiga maha suunatud. Sellistele radadele - nagu 18:15 mõned kiiremad kurvid ja alates 19:40 - ma ei ole KLE-ga sattunud. Kergema rattaga küll. Ja väga meeldib. Selle nimel võiks autoga käru vedada küll.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Tegelikult on igasugune jutt teemas "tänavalegaalne maastikuratas" mingitest KLE, TT ja muudest sellistest arusaamatutest moodustistest et saab ka nendega sõita ikka täielik jama. OK, eks ka sexivaldkonnas on ka sado-maso huvilisi, aga korraliku kergenduuroga võrreldes on nad maastikul ikka täiesti mõttetud.
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
TT, XT, XTZ, AT jne põlvnevad nn rallikatest ja olid 80 ja 90-ndatel üsna lähedased Dakari jaoks ehitatud ratastega. Neid (kerg)endurodega võrrelda on sama, kui supermoto ratast võrrelda rinka omaga. Oman kahte vanakooli rallikat ja mööda kruusa ning pinnasteid nendega täiega lasta on ülim.
Edu, L
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Tänavalegaalne maastikuratas
Nõus, kaalu suhtes ma kindlasti järeleandmisi ei tee. Max. 120 kg tundub mõistlik variant olema.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.