Räägiks läbisõidust
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Räägiks läbisõidust
ja kui veel teoretiseerida siis sama km läbimisel teeb tsikli mootor reeglina rohkem vända pöördeid kui keskmine perevagun.
sellega seoses satub põlemisjääke õlisse rohkem, mis tõttu tuleks õli tihedamini vahetada
noh jah suure mootoriga cruiserid mitte aga kõrgepöördelised baigilised küll
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Madlobster kirjutas: ↑13 Nov 2020, 17:34ja kui veel teoretiseerida siis sama km läbimisel teeb tsikli mootor reeglina rohkem vända pöördeid kui keskmine perevagun.
sellega seoses satub põlemisjääke õlisse rohkem, mis tõttu tuleks õli tihedamini vahetadanoh jah suure mootoriga cruiserid mitte aga kõrgepöördelised baigilised küll
Sellepärast ma võrdlesingi RPM-e ja km mõlemaid, aga sa vist ei viitsinud lugeda
N motik 5000rpm, 1h järjest 100km/h= 300000pööret, 100km teepikkuse lkäbimiseks
vs auto 2500rpm, 1h ...=150000pööret, 100km läbimiseks
Siit siis minu tuletus, et auto 150kkm =ca 75k motika kilomeetreid, autol õlivahetus ca 15km, motikal <<5km - ehk siis vahe õlivahetustes >3x
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Räägiks läbisõidust
no ma sulle vastu vähemalt ei vaielnud ju
Re: Räägiks läbisõidust
no kui sa juba teoretiseerima hakkasid...
"sellega seoses satub põlemisjääke õlisse rohkem, mis tõttu tuleks õli tihedamini vahetada"
see ei pruugi päris nii mustvalge ikka olla. tsiklimootor võib küll teha rohkem pöördeid sama arvu km läbimisel ja laia labidaga võttes on ehk tõesti keskmiselt 2x rohkem r4 vs. r4. aga kuskohast tulevad põlemisjäägid õlisse? ma oma lolli ajuga pakuks, et ära põletatud kütuse kogusest? millest sõltub vajalik kütuse kogus silindris per töötakt? siinkohal ma ei pea enam pakkuma vaid julgen faktina väita, et sel konkreetsel hetkel vajaminemast võimsusest, mida mootor peab arendama. kas hästi väikesest kogusest põletatavast kogusest kütuses silindris tekib sama palju põlemisjääke kui hästi suurest kogusest?
kui tsikkel sõidab 100km läbi näiteks kuluga 5l/100 ja auto ütleme et umbes kuskil 7/100 siis on üsna selge, kummast mootorist rohkem kütet läbi käis, seega on ka selge kummas mootoris rohkem "põletati". vahe pole muidugi väga suur, kuid on üsna selge, et kuigi tsiklimootor töötas kõrgematel pööretel siis ilmselt küll mitte mingi valemiga ei põletatud selles 2x rohkem kütust...kust siis teoorias oleks võinud tekkida 2x rohkem põlemisjääke
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Räägiks läbisõidust
mu arust jälle silindri seina külge mahub teatud kogus (mis siis rõngaste vahelt õlisse satub) põlemisjääke olenemata sellest kui palju seal sees kütust ära põletati.
Et kuig sul võib isegi natuke õigus olla siis teisest küljest mitte väga jälle.
Re: Räägiks läbisõidust
mahub kindlasti, aga kuskohast tuleb ühtlane kogus põlemisjääke kui kütust eriti palju silindris ei põle?
eks tegelikult see ongi väga mitmetahuline asi. mõnel autol on õli kogus näiteks 5l, mõnel teisel lausa 3.x :O tänava tsiklitel on vist pigem ühtlaselt kuskil 3-4 vahel. kõik see mõjutab. nagu ka see, et tsiklil käib õli läbi ka käigukastist. ja minumeelest see on esimene ja peamine põhjus miks vahetusvälp on 5k. kuid eks see vaid minu arvamus
Re: Räägiks läbisõidust
Tsiklil reeglina on mootor väiksema töömahuga ja seega silindri pinnad väiksemad. Pöörded oluliselt kõrgemad, aga samas põlev kütuse kogus 1 pöörde kohta väiksem ja võiks arvata, et plahvatuse (põlemise) surve väiksem ja pressib vähem saasta rõngaste pilude vahelt läbi... jne, ehk ilmselt ühest tõde siit ei selgu
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Kokkuvõtteks võiks siis välja tuua, et on päris mitu põhjust, mis mõju avaldavad.
-suuremad pöörded, autodega võrreldes
-sidur on mootoriõli sees
-õli kogus pigem väiksem kui autodel, saastub rutem
-võimsus töömahu kohta on samuti suurem kui autodel
-kasutajad kipuvad tsikleid rohkem piinama kui autosid
-tootja võib kasutada odavamaid materjale, kuna tsiklilt eeldatavasti ei oodata sama pikka iga nagu autolt
Kui võtame võrdluseks sellise mootorratta, mille mootor on nagu autol, ehk ei tööta suurtel pööretel, õli kogus on suur, sidur pole mootoriõli sees, siis sellisel juhul on mootori kulumine sarnane autole. Selline ratas on siis BMW GS/RT ja teised õhk-õli jahutusega bokserid.
Üks näide on siin http://www.motohank.com/about
Nii suurte läbisõitudega Eestis ma ei tea, et oleks, aga üle 300 000 km sõitnud GS rattaid on ka siin mitmeid. Ja ei saa öelda, et oleks lõpuni tarbitud.
Re: Räägiks läbisõidust
VAG 1,8TSI vs Honda GL1800
Renault 1,3TCE vs Honda ST1300
Ford Focus 1,0 Ecoboost vs GS1050 jne.
Võib 10a pärast selle teema üles võtta ja kokkuvõtteid teha, palju Goldwinge ja palju Kadjareid alles on.
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 46 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Automootorit ja mootorrattamootorit ei saa üheselt võrrelda. Nende materjalides ja tolerantsides on olulisi erinevusi. Lisaks töötavad nad erinevatel koormustel, võimsus versus mass. 80-90 -ndate mootorratta mootorid on veel eraldi teema surveastmete ja materjalide osas võrreldes praeguste mootoritega (vanade mootorite kasuks). See, mida öelda tahan, et 1 pööre ühes mootoris ei vasta 1-le pöördele teises mootoris.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Re: Räägiks läbisõidust
njah, kõik järgnevad väited on pigem mööda, eriti kui võrrelda pigem tänaste automootoritega, mis on väiksemad ja kus ka õli kogus on suht väike. ning võimsus kubatuuri kohta on jällegi aetud üsna suureks.
-õli kogus pigem väiksem kui autodel, saastub rutem <- reaalselt on erinevus nii minimaalne, et see sisuliselt ei oma efekti. mõnedes mootorites on need kogused lausa võrdsed.
-võimsus töömahu kohta on samuti suurem kui autodel <- MAX võimsus töömahu kohta võib ju suurem olla aga see ei mängi niiväga rolli sest loeb kasutatav keskmine võimsus. ma ei tea, et keegi tsikliga pidevalt ja ainult gaas põhjas sõidaks.
-kasutajad kipuvad tsikleid rohkem piinama kui autosid <- suht müüt. ei põhine üheldi faktil ega mingil tõsiselt võetaval infol ega uuringul. lisaks, autoga "natuke peenestades" kasutad palju rohkem võimsust 10x suurema massi kiirendamiseks või tsikliga üsna vihaselt "peenestades". veel lisaks, kogu see peenestamise jutt on üldse üks paras iba. mootori lubatud pööretevahemiku kasutamine every now and then ei ole peenestamine.
-tootja võib kasutada odavamaid materjale, kuna tsiklilt eeldatavasti ei oodata sama pikka iga nagu autolt <- taaskord, kuskohast selline müüt pärineb? tundub üsna absurdne jutt. millised siis on need kallimad ja millised odavamad materjalid, mida kasutatakse ühes ja teises?
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Vaielda ju võib, kui vaidlemine on eesmärgiks, kuid kõigil mu eelnevatel väidetel on vähemalt mingisugune loogiline alus olemas. Muidu oleks lihtsalt nii, et millegipärast mootorratta mootor kulub keskmiselt kiiremini kui auto oma, aga keegi ei tea miks , sest põhjuseid nagu pole.
Tänapäevased turbotatud mikromootorid autode peal on omaette teema. Selliste mootorite vastupidavuseelis mootorratste ees on kindlasti väiksem kui automootoril varem oli. See aeg hakkab alles tulema kui need massiliselt näiteks 15 aasta vanuseks saavad.
Kui õlivahetuse välpasid vaadata, mis mootorratastel on autodest tihti ca 2x väiksemad, siis sellest võib järeldada, et õli saastumine/vananemine on ka 2x suurem. Tootja muidugi "valetab" hea meelga selle välba suuremaks, siis on kliendile apetiitsem. Õli üksi muidugi ei tingi mootori kiiremat kulumist, aga oleks rumal väita, et õli kogusel ja märjal sidurilt pole üldse mingit rolli selles, et mootoris võib õli kiiremini saastuda/vananeda ning seetõttu siis ka mootor ise kiiremini kulub.
Kuna võimsus on pöörete ja pöördemomendi korrutis, siis väiksema töömahu korral tähendab suur võimsus pmst alati suuremaid pöördeid. Kui mingi suvaline automootor töötab oma keskmise võimsuse juures näiteks 2500rpm, siis tsiklimootoril võib see pöörete number olla hoopis 5000rpm. Kahkordne vahe, samuti ei saa väita, et on välistatud selle osa mootori kiiremas kulumises.
Vahet pole kuidas me peenestamist defineerimine, sest mootori töötamisel lubatud pööretevahemikus võib motoori kulumise vahe olla mitmekordne. Piiraja on selleks, et mootorit päris laiali ei lastaks. Ei ole nii, et kuni piirajani mootori jaoks kõik täpselt sama hea. Mootorrattad on hobisõidukid, nendega ikka keeratakse rohkem peale kui autodega, piisab sellest kui linnas ringi vaadata. Tsikleid on autodest vähem, kuid "peale keeramas" näeb neid vaat et sama palju kui autosid.
Materjalidest rääkides...
Absurdset pole nii midagi. Suurtootjad alati mõtlevad millised on nende klientide ootused ja vajadused ning proovivad siis nendele kõige odavamal võimalikul moel vastata. Eesmärk pole toota igavesti kestavaid mootoreid, eeldatav kasutusiga on oluline komponent materjalide ja tehnoloogiate valikul. Ka materjali odavus ei pea tsikli juures põhiline olema, kaal on samuti teema. Surve toota võimalikult kergeid mootoreid on ka suurem kui automootorite tootmisel.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Tsikli ja auto mootorite kulumise võrdlus võib mingil määral olenda küll läbisõidust,aga pigem võiks ikka võrrelda aega enne ja pärast katalüsaatorite ning muu mudru lisamisest. Tänapäeval kulub auto lühikestel ostel vast isegi vähem kui maanteel, sest väike mootor sõidab linnas autkastiga väikeste pööretega normaalselt, maanteel aga lähevad pöörded palju kõrgemaks. Auto mootoritel on küll pikem hooldusvälp, aga ka üldjuhul ka tõhusam ja suurem õlifilter. Mõnedel autodel lausa 2-3tk. Vanemate tsiklite õlifiltrid on võrreldes ka tolleaegsete auto omadega suht mannetud, aga ka uuematel on nad väiksed ja seega peabki tsiklil välp tihedam olema. Õli kogus ei anna eelist pikemale välbale või ei vähenda vahetusvälpa. Puutun tööalaselt kokku rasketehnikaga ja seal on välbad tänaseks 50-150tkm olenevalt tootjast. Üldine on seal kuskil keskel ja läbisõiduga 400-500tkm mootor loetakse pigem vähekasutatuks, sest ette nähtud ls on a´1,3mil/km peal. Samas on samad mootorid rasketes oludes sõites täiesti läbi 700-800tkm peal. Minu (2015) kogemus VAG 2,0TDI mootroriga oli lühike,sest peale teist õlivahetust 30tkm pealt(välp 15tkm) hakkas keskmisest suurem õlikulu. 45tkm pealt valasin juba 2l välpade vahel sisse. 75tkm läks müüki. Hetkel sõidan MB 2,2l mootoriga ja ls 180tkm ning null õli lisamist hoolduste vahepeal. Välp mõõdiku järgi a´37000km on siiani olnud. Tsikliga(97a) olen sõitnud umbes 55tkm see ka õli ei võta,käivitub iga ilmaga ja sõidab hästi. Ja tuleb arvestada, et ka tsikli mootoreid on tehniliselt väga erinevaid. Minu jaoks on ls ainult üks ja mitte kõige-kõige tähtsam argument sõiduki juures. Mida kaasaagsem sõiduk,seda olulisemaks võiks pidada korralikku hooldusajalugu. Ei pea olema esinduses tehtud, aga peab olema tootja nõutele vastavalt tehtud. Sellise kontrollitava ajalooga sõiduk võib rahulikult olla ka suurema läbisõiduga versus suvaline ajaloota masin. Ja nagu ikka, on ka läbisõit kõigest üks number, mida saab ju muuta vastavalt soovile.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Eestisse oleks justkui tekkinud nii autotehas, kui ka mootorrattatehas, mille mõlema mootorite konstrueerimise osakondades paistab kõrgetel kohtadel biker.ee liikmeid olema, kes siin nüüd omavahel vaidlevad... t***, väga lahe kutid! Kas teie tehastesse kuidagi ekskursioonile saaks tulla? Mind väga huvitavad sellised teemad...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Räägiks läbisõidust
tootmisesse kõrvalisi isikuid ei lubata.
-
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Härrased, väljas näitab hetkel mul akna taga +11c. Ajage rattad välja ja minge mõne CircleK tanklasse soe kohv näpus filosofeerima.
Kui tulemuseni jõuate, tehke rumalatele inimestele ka kokkuvõte.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Mäletan kui aastaid tagasi olid ikka välbad teisest mastaabist
10-15tuhat tundub nagu sel ajal oleks rapsiõliga sõidetud, et tuli tihedalt vahetada
Nüüd tundsin tööautoga muret Transit, et kas hooldust ei peaks vahepeal tegema
vastati, et õli välp on 60tuhat ei ole vaja muretseda, et õli nagu niipalju paremaks läinud on.
Huvitav mitu õlivahetust selline mootor kestab?
Algul oli korralik vaikne mootor kuid ammu enam mitte kuna määrdeomadusi seal vist pole ka ammu enam
Tõmbate tõsisema arutelu käima?
Re: Räägiks läbisõidust
See 60 000 on ideaaltingimustes kusagil soojemas ja kuivemas riigis. Eesti puhul alati intervallid 2-ga jagada (kui on huvi, et mootor maksimaalselt kestaks. Kui max. 4-5 a kasutada ja siis liisingusse tagasi anda, pole vahet). Ma väikekaubikul vahetanud 15 000 pealt (ette nähtud 30 000) ja tegelikult justkui kusagil 10 000 kandis juba on mootori heli natuke teistsugune (suhteliselt vaikne bensiinimootor) ja peale õlivahetust on kohe erinevusest aru saada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Räägiks läbisõidust
puna kirjutas: ↑18 Nov 2020, 23:32Mäletan kui aastaid tagasi olid ikka välbad teisest mastaabist
10-15tuhat tundub nagu sel ajal oleks rapsiõliga sõidetud, et tuli tihedalt vahetada
Nüüd tundsin tööautoga muret Transit, et kas hooldust ei peaks vahepeal tegema
vastati, et õli välp on 60tuhat ei ole vaja muretseda, et õli nagu niipalju paremaks läinud on.
Huvitav mitu õlivahetust selline mootor kestab?
Algul oli korralik vaikne mootor kuid ammu enam mitte kuna määrdeomadusi seal vist pole ka ammu enam
Tõmbate tõsisema arutelu käima?
Meil on Transit 2,0 125kw 2018a ja välp on meil ka 60tkm , aga vahetame iga aasta. Siiani pole mootori hääles erinevusi olnud. Minu enda MB on välp 40tkm näidiku järgi,hetkel veel 4tkm hoolduseni ehk mingi 32tkm sõidetud peale elelmist hooldust ja ei taju küll mingit erinevust ei hääles ega tõmbes.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Pöördeid oleks aus võrrelda heal juhul protsendina maximumist, kolvikäigu ja kolvi jämeduse suhe määrab selle. Kui pill on ette nähtud pöördesse käima ala 12k ja auto ala 6k, üks väntab maanteel 2500, teine 5000 rpm kandis, siis oleksime nagu samas kohas? Samuti tekitab tahma pigem liiga madalate pööretega joristamine, kui mõõdukad pöörded. Lisamata ei saa jätta siia ka küttesegu, mis koormamisel ülerikastatakse ja eriti ülelaade puhul. Mina väidan, et tänane 1000cc kandis mootorratta mootor sõidab oluliselt kaugemale, kui 1000cc automootor, mis on ülelaetud, et kuidagigi universaalkerega perevaguniga künkast üles kiirendada. Samuti on enamik tsikliomajaid siiski hooldamise kohapealt oluliselt pedantsemad, kui autoomanikud. Vanakooli tsiklitele ei olnud 400000 mitte mingi küsimus. Need pikad õlivahetused on minu silmis müstiline idiootsus ja nende masinate eluiga ka kannatab selle pealt tõsiselt, olete mõnel 40-60kkm sõitnud pillil õli vahetanud? See on jube lihtsalt. Seda tehakse ainult selleks, et jumala eest ostaksid garantiiaja lõpus uue, sest muidu ei ole loogiline oma tehast enam üleval hoida...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Räägiks läbisõidust
FORD'i mikro ecoboost'ide puhul räägivad teenindusemehed u.200 000km elueast....
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Räägiks läbisõidust
No need pikema välbaga mootorid on ka hoopis teiste õlide ja teistsuguste õli filtritega. Õli endaga ei juhtu midagi,vaid õlisse kogunev kulumisjääk ja tahm on need mis õli mustaks teevad. Tänapäevasele sünt õlile võid anda kuuma palju tahad selle omadused oluliselt ei muutu. Minu üle eelmine auto oli minu käes 8a ja ls 12-397000km. 20tkm välp ja mootor käivitus viimasel talvel ka -30 kraadiga poolest pöördest ega suitsenud. Volvo 2007 R5 2,4 136kw oli see. DPF-i kordagi eraldi ei põletanud ja mingeid rem töid mootori juures ei tehtud. Järgmine omanik sõidab siiani sellega. Ei pea välpa kartma vaid peab korralikult hoolduses käima(või ise tegema,kui oskad) ja kõik mis seal hoolduses ettenähtud ka ära tegema. Ainult õlivahetus ei ole hooldus.
Mul on tööl üks veok,mille ls on 1,2 milj km ja see suuremas osas linnas-linnalähedal sõidetud. Töötab ja on täiesti korras. Mootori juures on pihusti pesad, turbo ja veepump ära vahetatud. Muus osas tehase jupid küljes. Ei suitse ei tahma,töötab igati hästi. Hooldus välp 1/2 aastat ehk ajapõhine.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Räägiks läbisõidust
urmas sa paned vahepeal ikka nii segast, et täitsa jama kohe
kuidas sa tuled sellisele järeldusele, et õli endaga ei juhtu midagi? et kui tahma õlisse ei koguneks siis see oleks sinu arvates igavene?
võid anda kuuma palju tahad ja omadused ei muutu? iga õli omadused muutuvad ja sõltuvad temperatuurist, me ei ela utoopiamaailmas. sünt kannatab kuuma rohkem ja kauem, muud midagi.
ära laguneb ta tööd tehes sellegipoolest. tsiklimootori õlid lagunevad oluliselt kiiremini sest käivad lisaks mootorile ka läbi käigukasti, kus toimub kiirendatud mehaaniline lammutamine. see on põhjus miks tsiklimootoril on tihe vahetusvälp.
"Over time, petroleum-based oils will degrade or break down from the heat and pressure inside the engine. As this occurs, the chemical composition of the oil changes and it becomes contaminated. After thousands of miles, petroleum-based oils are unable to protect the engine and must be replaced.
Synthetic motor oils have a higher tolerance to heat and aging. The performance characteristics of these synthetic lubricants can be custom-designed to exceed the performance limits of petroleum-based motor oils _ and their use can possibly increase the life of your engine."
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Räägiks läbisõidust
No sina tead, et juhtub ja mina ka tean, et midagi ikka juhtub, kuid see on marginaalne muutus, kui see toimub ettenähtud hooldusvälba piires. Sulle peab ikka kõik nagu algkooli õpilasele lahti seletama. Kas jutu point jäi arusaamatuks või on tahtmine lihtsalt vaielda vaidelmise pärast?
See, et õli mingi protsendi oma omadusi muudab pole ju asja point. Jutt oli mootori suuremast kulumisest pikema hooldusvälba jooksul ehk kas see võib muuta mootori üldist läbisõitu. Jah ma väidan veel, et selle jooksul õli omadused ei muutu mootorile kahjulikuks ja seda pikka välpa aitavad pikana hoida paremad filtrid ja parem õli.
Kas nüüd on piisavalt selge, et ma ei kavatse laboratooriumis õli koostist uurima hakata vaid sõidan ettenähtud õliga ettnähtud välba piires ja olen kindel, et selle aja jooksul ei muutu õli määrimisomadustega mitte midagi, kui sealt on filti abil kulumisosakesed eemldatud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Mul on kogemus nende paremate filtrite ja õliga. Citröen berlingo (2010), välp 30k/1a. Auto läbisõit oli sellel ajal veel tugevalt alla 100k km. Viimasest hooldusest oli möödas umbes 25k km ja tühikäigul läks õlirõhu hoiatustuli põlema. Filter oli juba nii umbes, et pump ei suutnud enam rõhku hoida. Sõitsin siis hooldusesse, ristmikel seisma jäädes hoidsin pöördeid kuskil 2k peal, et õli filtrist läbi pressida. Õnneks midagi fataalset ei juhtunud, tänaseks läbisõit 330k ja päris ront ei ole veel.
Kes tahab, võib ära osta - https://www.auto24.ee/used/3426974
Re: Räägiks läbisõidust
Ma lähen valan nüüd natuke õli tulle, süttib paremini ...sest mul on seda õli siin piisavalt kogunenud. Sedasama õli, mille omadused ei ole praktiliselt üldse muutunud ja kui vaid tahm välja sõeluda siis võiks uuesti purki panna ja täishinnaga teisele ringile müüa.
See on juba ammu selge, et urmas ei kavatse midagi laboratooriumus uurima hakata. Eks kõik need kõige paremad teadmised absoluutselt kõigest tulevad ikka laest, lambi tagant!
Huvitav on samas lugeda kuidas siin juba mitmes inimese räägib mingisugusest vaidlemusest vaidlemise pärast. Tea, kas isad tõsimeeli ise usuvad, et nemad ise vaidlevad siin mingi suure teadusliku eesmärgi nimel...jumalauta
Re: Räägiks läbisõidust
Ivoonu kirjutas: ↑19 Nov 2020, 22:04Mul on kogemus nende paremate filtrite ja õliga. Citröen berlingo (2010), välp 30k/1a. Auto läbisõit oli sellel ajal veel tugevalt alla 100k km. Viimasest hooldusest oli möödas umbes 25k km ja tühikäigul läks õlirõhu hoiatustuli põlema. Filter oli juba nii umbes, et pump ei suutnud enam rõhku hoida. Sõitsin siis hooldusesse, ristmikel seisma jäädes hoidsin pöördeid kuskil 2k peal, et õli filtrist läbi pressida. Õnneks midagi fataalset ei juhtunud, tänaseks läbisõit 330k ja päris ront ei ole veel.
Kes tahab, võib ära osta - https://www.auto24.ee/used/3426974
Millist välpa edaspidi kasutasid? Kuidas õlikulu oli? Mul sama auto, natuke uuem, ette nähtud on 30 000, aga vahetan 15 000 juures. Õli kulu on hetkel 1 L/6500 km kohta (läbisõit alles natuke üle 100 000). Eelmise omaniku käes toimus õlivahetus 20 000-25 000 km vahemikus kuna 30 000 ei sõitnud aastaga ära, aga kord aastas peab ikka vahetama).
Samas üks 25 a vana auto on 375 000 km sõitnud ja õlikulu on 1 L/10 000 km.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Turist kirjutas: ↑19 Nov 2020, 22:49Millist välpa edaspidi kasutasid? Kuidas õlikulu oli? Mul sama auto, natuke uuem, ette nähtud on 30 000, aga vahetan 15 000 juures. Õli kulu on hetkel 1 L/6500 km kohta (läbisõit alles natuke üle 100 000). Eelmise omaniku käes toimus õlivahetus 20 000-25 000 km vahemikus kuna 30 000 ei sõitnud aastaga ära, aga kord aastas peab ikka vahetama).
Edasi läks ikka õlivahetus iga 30k tagant ja hoolduste vahepeal juurde ei valanud. Õlikulu tekkis kuskil 290k km juures ja enne 300k hooldust läks liiter juurde. 300..330k km hoolduste vahel läks 2 või 3 liitrit õli, täpselt ei mäleta enam.
Nüüd on järgmine selle aasta jaanuaris ostetud Berlingo, sellel on välp juba 40k km ja tundub, et jaanuari keskpaigaks tuleb see täis ka.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.