Räägiks läbisõidust

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Vasta
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas Krl »

No päris nii lihtne see ei ole.
Peaks olema veel ka vähemalt üks naine, kes on mõne suure firma CEO, üks white nationalist, kes filmi jooksul(mida varem, seda parem) maha lastakse ja üks indiviid, kelle jaoks ainuvõimalik on kasutada korraga nii naiste, kui meeste WC`d, sest ta lase ennast ühiskonna poolt pealesurutud soonormidest ahistada.



Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Ja kuidas on see kõik läbisõiduga seotud (togi) ?

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Tuuletallaja kirjutas: 26 Nov 2020, 13:46

Ja kuidas on see kõik läbisõiduga seotud (togi) ?

Mida rohkem möla, seda väiksem läbisõit

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Räägiks siis vahelduseks ka läbisõidust.
Vahetasin just oma masinal õli, läbisõidul 86600.

MIILI!

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1486
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

yeekim kirjutas: 26 Nov 2020, 20:28

Räägiks siis vahelduseks ka läbisõidust.
Vahetasin just oma masinal õli, läbisõidul 86600.

MIILI!

Mul sai selleks sügiseks alles 60874 miili, peab vist rohkem sõitma.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ivoonu kirjutas: 26 Nov 2020, 21:08
yeekim kirjutas: 26 Nov 2020, 20:28

Räägiks siis vahelduseks ka läbisõidust.
Vahetasin just oma masinal õli, läbisõidul 86600.

MIILI!

Mul sai selleks sügiseks alles 60874 miili, peab vist rohkem sõitma.

No Sul' on uuem ka :bsmile:

Saadetud kettaga lauatelefonist!


motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Ühe suvega jõuan sõita umbes 12 000 -14 000km. Rohkem pole seni aega olnud. Hetkel minu Honda CB500X läbisõit siis ~ 25 000km, sama mootor margifoorumi kasutajate kogemuste järgi 140 000km vastu pidanud ja jätkatakse kasutamist. Hea näide, et kestavad ka väiksemad mootorid mis 100ga kruiisides käivad 6000pöörde kandis.

Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas indumen »

Macintosh kirjutas: 19 Juun 2017, 14:23

Miks meil seda mootorrataste läbisõidu numbrit nii hirmasti kardetakse ja eeldatatakse, et 10 aastat vana masina kilometraaz võiks olla alla 20K.
Ma tean küll ja küll paari aasta vanuseid masinaid, mille odomeetri näit on tühine aga teades-tundes omanikke ja nende sõiduharjumusi siis ma võtaks iga kell mõne teise tsikli. Suurema läbisõiduga.

Kust see legend tuleb, et väike läbisõit on hea ja suur halb?
Millised läbisõidud teie masinatel on, palju ise tolete sõitnud?

Tulles teema algse poindi juurde siis ise küsid ise vastad, otseselt ei kardagi seda läbisõitu vaid eelmisi omanike, väiksema läbisõiduga on suurem võimalus et pole veel igasugused kahtlased selle kallal näperdamas käinud.
suur läbisõit ühe omaniku rattana oleks samas kindlam valik küll.

Mu Guzzi ka 55k+ läbisõitnud, 2012 aasta ratas, ei tundu keritud olevat( kindlalt muidugi ei tea keegi, siinkohal digihooldus raamat euroopa piires annab natukenegi aimu ja tundub reaalne, igasugune kummine osa järgemööda vahetatud sest võrdlemisi kuum aparaat õhk õlijahutus jne.

Minu käes sõitnud aastas alla 5000km kindlasti. hetkel 3 aastat omanud,.Eestis müüa lootusetu juhtum :wack:
Isiklikult suurt läbisõitu ei karda kui ikka näha et hoitud ja lakutud tehnika, loogiline et kõik mis liigub see kulub niiet sellevõrra ehk juba keegi teine ka olulisemad asjad vahetanud ja tüüpveadki ehk kõrvaldatud.
Aga selle kõige juures on just see suur AGA, keda ja palju uskuda usaldada saab, ostja müüja vaatevinklist. :bsmile:

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Läbisõit vs kulumine.

Mul vb oleks ka paar mõtet, mida jagada.
1) ühe tuntud rasketes piirkondades reisija mõte jagada ehk kõigepealt - mida raskemad olud, seda kiiremini laguneb. Mida kiiremini sõidad, seda kiiremini laguneb. Ja offroad ratastel on absoluutselt kõik "kulumaterjal" - ka raam, sest mingil hetkel tekib piisavalt väsimust ja see on sült.
2) Läbisõit vs kulumine - on selline piiratud kulumine, mida me näeme igapäevastes kulumaterjalides ja siis on ka sügavam kulumine, mis seostub ka pigem vananemisega. Tihendid vanuvad, plastid lähevad rabedamaks ja keermed on ära juba.

Minu hoolduskogemus ütleb suhteliselt üheselt seda, et heade teede peal sõites ja korralikult hooldatuna on tänapäevased rattad päris pikaealised (kui pidada silmas võimalikke läbitud km). Isegi sellised vihatud tootjad, kellede rataste kohta räägitakse pidevalt iseeneslikke plahvatusi ja seda, kuidas iga tanklas nuuskamise järel peab jälle hooldust tegema - on ennast tõestanud sellega, et tegelikult on omaniku hooletus viinud nad viimase piirini. Ilma igasuguse perspektiivi tundeta masinate hooramine ja väärkasutamine ja siis nende hoolduse pealt kokkuhoid on tavainimese loomuses. (nähtavasti suur osa ka teadmatusest)
Väga odavatest ja lausrämpsmaterjalidest toodetud sõidukitest ma ei oska väga rääkida, neid olen ainult põgusalt näppinud ja isegi poe-uuena on mõned neist nii nutused, et ei hakka ma neid ka hilisemas nende elutsüklis puutuma.

Aga illustratsiooniks ja võrdluseks mõni number ka siia:
2018a AT AS - sõiduks euroopas tänavatel/teedel - remondi ja hoolduskulu 30 tuh km peale ainult mahlad/filtrid ja üks ketivahetus.
2019a AT AS - reisiks Mongoolia ja Pamiir jms - pärast 15tuh km reisi hoolduskulu (kõik mis vähegi liigub välja vahetada).

2010a KTM 990 adv r - 106 tuh km. sõitnud euro teedel ja pisut kruusateid. originaal sidur, teine veepumbavahetus (profülaktika) ja muidu ainult tavahooldused - 3x ketikomplekt.
2007a KTM 990 adv S - 60 tuh km sõitnud venemaa avarustes ja balkanit jms. 1 raamivahetus, 2x mootorivahetus, 2 purunenud tagaamorti, 3 või juba 4 piduriketaste vahetust, 3 sadulat, lugematul arvul suunatulesid ja plastikuid.

2016a tänavaratas - pärast rajapäevi jms jäetud õli vahetamata - õlitusdüüsid ummistunud - rõhk madal, ketipingutid umbes ja 16tuh km peal saab inimene teha mootoriremonti ja huvitub "tjuunimisest".

Näide ka dakarilt - säästlik sõitja esikümne piirimailt - sõidab 1000km päeva ära ja tagarehv on selline, et "kõlbab veel" ja ratas vajab ainult pesemist ja filtrite/õlide vahetust järgmiseks päevaks ja jälle valmis.
Mittetehnikasõber sõitja teisest sajast - 500km läbimisel on vaja laenata katkestajalt teist tagarehvi ja jõudes hooldusesse ootab ees juba mootorivahetus.
...
Kui oled lenksus ja lõhud, siis pead hooldama ja kinni maksma selle lõbu.
kui oled ostja - siis lase üle vaadata - aga hooldatud ja hästi sõitnud ratas on kindlasti paremas seisus kui sitasti hoitud ja vähe sõitnud.
:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

indumen kirjutas: 28 Nov 2020, 14:05

.......Aga selle kõige juures on just see suur AGA, keda ja palju uskuda usaldada saab, ostja müüja vaatevinklist. :bsmile:

See teema on ükskõik millise sõidukiga üleval. See väikese läbisõidu teema on meil vist ka veel mingi nõukakaja lõpu, vabariigi algusaastate psüühiline hälve-trauma. Muud moodi mina seda seletada ei oska.
Kui on vähegi kontrollitav hooldusajalugu,siis mina võtan asja nii,et sõiduki vanus ja välja käidus ls ning tehniline seisukord peavad nö üksteisele vastama. Kui seal tekib kasvõi ühes punktis neist kahtlus, siis lihtsam on seda ostu mitte teha, kui pärast planeerimata suuri summasid sellele kulutada.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Snowhite kirjutas: 28 Nov 2020, 16:22

Läbisõit vs kulumine.

Mul vb oleks ka paar mõtet, mida jagada. ...........

Väga hea ülevaade. Pole kehva sõidukit vaid on kehvasti hooldatud ja valesti kasutatud rattad(ja ka muud sõidukid).
Ma siin eespool viitasin tsikliga sõidule kui hobile, millest võiks midagi ka teada(peale sõiduoskuse) ehk võiks oma ratast ka tehniliselt tunda ja seega vältida selle ära hooramist.
See tadmatusest-oma enese lollusest ära hooramine on kahjuks tänapäeval väga levinud igasuguste sõidukite kaasa arvatud töömasinate ehk veokite puhul. Lollus on tehnika puhul laastav haigus ja alati ei allu see tehnika enam ka ravile.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”