Räägiks läbisõidust
Moderaator: Moded
Re: Räägiks läbisõidust
Siis päris hästi venitas ära. Mu oma on vist rohkem koormusega piinatud (haagisega palju), võibolla seepärast õlikulu juba 100 000 km kandis suurem.
Re: Räägiks läbisõidust
Turist, välpade puhul tuleb arvestada kuidas kilomeetrid on läbitud. Peamiselt hästi pikad otsad sooja mootoriga võib sama õliga sõita läbi ikka palju rohkem kilomeetreid kui pidevalt külmalt kävitades ja lühikesi sõites.
Bensiin/diisel on ka minu meelest päris suur vahe. Diislis läheb mootoriõli ikka väga räigelt mustaks ja 15k peal sisaldab juba nii hirmsas koguses tahma, et see on tegelikult päris ebainimlik vaatepilt Bensiin võib sõita üsna rõõmsalt 15k õliga kui õli on väga hea kvaliteediga ning mootor ise samuti heas korras. Diisli puhul ma ütleks, et niiväga ei sõltu sellest kui korras see mootor on, paratamult tahmab õli meeletult mustaks ära.
liiter isegi 10kkm peale on muidugi juba tegelikult päris suur kulu. muus osas võibolla isegi savi, aga kui seda nii palju kulub siis võiks järeldada, et olemasoleva õli sisse suure tõenäosusega satub ka palju jama, mis lühendab selle kasulikku eluiga
-
- Postitusi: 1764
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 180 korda
Re: Räägiks läbisõidust
will111 kirjutas: ↑20 Nov 2020, 02:00Turist, välpade puhul tuleb arvestada kuidas kilomeetrid on läbitud. Peamiselt hästi pikad otsad sooja mootoriga võib sama õliga sõita läbi ikka palju rohkem kilomeetreid kui pidevalt külmalt kävitades ja lühikesi sõites.
Bensiin/diisel on ka minu meelest päris suur vahe. Diislis läheb mootoriõli ikka väga räigelt mustaks ja 15k peal sisaldab juba nii hirmsas koguses tahma, et see on tegelikult päris ebainimlik vaatepilt Bensiin võib sõita üsna rõõmsalt 15k õliga kui õli on väga hea kvaliteediga ning mootor ise samuti heas korras. Diisli puhul ma ütleks, et niiväga ei sõltu sellest kui korras see mootor on, paratamult tahmab õli meeletult mustaks ära.liiter isegi 10kkm peale on muidugi juba tegelikult päris suur kulu. muus osas võibolla isegi savi, aga kui seda nii palju kulub siis võiks järeldada, et olemasoleva õli sisse suure tõenäosusega satub ka palju jama, mis lühendab selle kasulikku eluiga
Audi v8'tel on tehasenorm liiter+ 10k km peale
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks läbisõidust
KTM LC8 mootoril on tehasenorm 0.5 liitrit 1000km peale. Mul ta midagi sinnakanti ka võttis. Päris tüütu, kui sel ajal (kui mul see kõtõmm oli) pikemalt sõita oli vaja.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks läbisõidust
will111 kirjutas: ↑17 Nov 2020, 17:56njah, kõik järgnevad väited on pigem mööda, eriti kui võrrelda pigem tänaste automootoritega, mis on väiksemad ja kus ka õli kogus on suht väike. ning võimsus kubatuuri kohta on jällegi aetud üsna suureks.
-õli kogus pigem väiksem kui autodel, saastub rutem <- reaalselt on erinevus nii minimaalne, et see sisuliselt ei oma efekti. mõnedes mootorites on need kogused lausa võrdsed.
-võimsus töömahu kohta on samuti suurem kui autodel <- MAX võimsus töömahu kohta võib ju suurem olla aga see ei mängi niiväga rolli sest loeb kasutatav keskmine võimsus. ma ei tea, et keegi tsikliga pidevalt ja ainult gaas põhjas sõidaks.
-kasutajad kipuvad tsikleid rohkem piinama kui autosid <- suht müüt. ei põhine üheldi faktil ega mingil tõsiselt võetaval infol ega uuringul. lisaks, autoga "natuke peenestades" kasutad palju rohkem võimsust 10x suurema massi kiirendamiseks või tsikliga üsna vihaselt "peenestades". veel lisaks, kogu see peenestamise jutt on üldse üks paras iba. mootori lubatud pööretevahemiku kasutamine every now and then ei ole peenestamine.
-tootja võib kasutada odavamaid materjale, kuna tsiklilt eeldatavasti ei oodata sama pikka iga nagu autolt <- taaskord, kuskohast selline müüt pärineb? tundub üsna absurdne jutt. millised siis on need kallimad ja millised odavamad materjalid, mida kasutatakse ühes ja teises?
See on küll nüüd ikka korralik iba. Kasutatav võimsus, MAX võimsus? Mis seal vahet on. Kuna võimsus on ajaühikus tehtud töö, siis suurem võimsus tekib lihtsalt sellest, et ajaühikus on rohkem töökäike. Pauk, mis käib kolvi, vändakalea, saalede jane. pihta iga töötakti ajal on täpselt sama, sõltumata kas sa kruiisid 2000 pöördega või 9000 pöördega.
Ainus erinevus auto ja tsiklimootori vajel hakkab tulema siiski viimasest - tsiklimootor (ja ma räägin tsiklitest, mitte harleydest) käivad paratamatult kõrgematel pööretel ja ka mootor on projekteeritud töötamiseks kõrgematel pööretel. See tähendab et esiteks on kõik detailid vastavalt kergemad üritatud teha, teiseks mõjuvad kolvigrupile suuremad kiirenduskoormused.
Mul näiteks Duc veab mõnusalt alles alates 4000 pöördest, autol oleks see juba paras kräunutamine.
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Päris julm. Ma ei tea kas ma sain siis korras mootoriga asja, aga mul vahetusest vahetuseni täpselt sama tase...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Vist ikka pole nii
Kõrgema pöörde saavutamiseks tuleb kaelale anda tugevam mats. Tugevama matsu saab suuremast kütuse kogusest.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Lisaks suurema kütuse läbipõletamisele samas ajaühikus suurematel pööretel on ikkagi hoopis teine jõud liikuvatele osadele omavahel, sest kiirusega teatavasti kasvab EDIT: kaal ja st jõud, mis mõjub vända laagritele ja muudele osadele nt?
Olenevalt mootorist, hakkab mingist pöördest kõrgemale minek õlitusele kehvemini mõjuma sest max õlirõhk on saavutatud pumba poolt ja ülejääk suunatakse tagasijooksu klapiga karterisse tagasi. St sul on sama õlirõhk süsteemis 4 tuhande ja 9 tuhande pöörde juures. Pane sinna juurde veel suurem temp suuremast höördumisest?
Lisaks veel mootorid, mida ehitatakse suure läbisõidu jaoks optimeeritakse ikka sinna ala 16L töömaht 1750 rpm juurde mitte 8000rpm 6L kuigi neil mootoritel võib olla samad max jõu ja väände näitajad, lihtsalt erinevatel pööretel.
-
- Postitusi: 727
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Ma nüüd varjun mingi toekama objekti taha enne, kui suu/klaviatuuri valla päästan aga mass ei saa kohe kuidagi muutuda... äärmisel juhul kaal aga siin siis ilmselt ikkagi jõukomponent.
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Räägiks läbisõidust
will111 kirjutas: ↑19 Nov 2020, 22:10Ma lähen valan nüüd natuke õli tulle, süttib paremini ...sest mul on seda õli siin piisavalt kogunenud. Sedasama õli, mille omadused ei ole praktiliselt üldse muutunud ja kui vaid tahm välja sõeluda siis võiks uuesti purki panna ja täishinnaga teisele ringile müüa.
See on juba ammu selge, et urmas ei kavatse midagi laboratooriumus uurima hakata. Eks kõik need kõige paremad teadmised absoluutselt kõigest tulevad ikka laest, lambi tagant!
Huvitav on samas lugeda kuidas siin juba mitmes inimese räägib mingisugusest vaidlemusest vaidlemise pärast. Tea, kas isad tõsimeeli ise usuvad, et nemad ise vaidlevad siin mingi suure teadusliku eesmärgi nimel...jumalauta
Ega see tarkus või teadmine kuidagi parem pole, millega will111 teiste "teadmameeste" vastu oponeerib, mis on nagu teise poole täiesti loogiliste väljaütlemiste mahategemine. Samal ajal ega see teine pool ju ei väidagi, et tema poolt nimetatu ainukesena rolli mängib, on vaid üks mitmetest faktoritest.
Suured õlivahetusvälbad on huvitav teema ning vähemalt mingitel juhtudel näitab teaduslik lähenemine, et võivad ka toimida. Ei ole nii, et 10 000 km juures automaatselt muutub õli halvaks ja teist varianti pole. Materjali leiab internetist küllaga, näiteid sellest, kus paljusõitnud õli käib laborist läbi on ka, rohkem kui jõuab uurida. Seega pole vaja Urmasel laboris midagi uurida, seda on teised juba palju kordi teinud.
Üks näide, ja see pole ainuke, kus 20 000 miili sõitnud õli tunnistati laboris sobilikuks.
Samuti meenuvad mõned Autobildi 100 000km testid. On selgelt meelest, kuidas 100 000 km juures võeti lahti Ford Focuse 1.0 ecoboost 3 silindriline mootor, mille igasugused kulumisjäljed puudusid.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Tuuletallaja kirjutas: ↑20 Nov 2020, 12:26Ma nüüd varjun mingi toekama objekti taha enne, kui suu/klaviatuuri valla päästan aga mass ei saa kohe kuidagi muutuda... äärmisel juhul kaal aga siin siis ilmselt ikkagi jõukomponent.
Jah, sul õigus, vahetasin sõna "kaal" vastu
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Räägiks läbisõidust
kristjankk kirjutas: ↑20 Nov 2020, 12:46Samuti meenuvad mõned Autobildi 100 000km testid. On selgelt meelest, kuidas 100 000 km juures võeti lahti Ford Focuse 1.0 ecoboost 3 silindriline mootor, mille igasugused kulumisjäljed puudusid.
Autobildis on olnud ka juttu sellest, et kümmekond aastat tagasi moodi läinud väikese töömahuga turbokate ressurss ongi ainult ca 200k.
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Postitus suunaga nendele teoreetikutele, kes postitavad siin oma arvamust selles osas, mis neljataktilise sisepõlemismootori sees toimub selgitamaks erinevaid õlivahetusvälpasid.
Ma saan aru küll, et netifoorumis on üldjuhul "võitja" see, kes oma arvamuse võimalikult valjusti või veenvalt välja ütleb, aga see tegelikult ei muuda fakti, et sisepõlemismootori tööprotsessid alluvad füüsikaseadustele ja füüsika on üldjuhul teadus, kus ei räägita arvamustest vaid mõõtmistest ja arvutustest. Eriti, mis puudutab seda füüsika lihtsamat otsa. Kui me läheme tänaste füüsikateadmiste piirile, kuhugi sinna Higgsi bosoni või kvanfüüsika teemadesse, siis võib seal olla rohkem ruumi hüpoteesidele ja arvamustele, aga need füüsikaseadused, mille eiramise tagajärjel keps läbi karteri tuleb on juba kaugelt üle 100 a vanad.
Muidugi on füüsikal see probleem, et inimesed väga ei viitsi seda õppida ja pealevaadates tundub jube keeruline ka, seega on igatahes lihtsam veenva häälega kellegi teise arvamusi duplitseerida või siis nende arvamuste pealt oma arvamusi genereerida ja nende eest rajult võidelda.
Kahtlemata on ka minu postitus üks järgmine arvamus muude arvamuste reas, aga oma arvamuse illustreerimiseks lisan ühe lihtsustatud valemi, millega arvutatakse (mitte ei arvata) kolvigrupi edasi-tagasi liikuvatele osadele mõjuvaid inertsjõude:
Tahab keegi äkki välja arvutada, missuguse väntvõllinurga juures (theeta) on inertsjõud suurim?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Räägiks läbisõidust
ja kui nüüd see väntvõlli nurk välja arvutada, siis kuidas aitab see meid praeguses teemas lähemale õlivahetusvälba väljaarvutamisele?
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Fakt on see, et VAG`i 1,9Tdi läbisõitudeni ei jõua enam ükski kaasaegne mootor.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks läbisõidust
Madlobster kirjutas: ↑20 Nov 2020, 10:49Vist ikka pole nii
Kõrgema pöörde saavutamiseks tuleb kaelale anda tugevam mats. Tugevama matsu saab suuremast kütuse kogusest.
Sul on mingi eriline mootor tsiklil mille töömaht muutub vastavalt sellele, kuidas sa gaasrutskat väänad või?
Ürita natuke süveneda, mis rolli su gaasirutska mängib. Seal trossi teises otsas on selline asi nagu gaasisiiber, mis reguleerib õhu pääsemise kiirust silindrisse. Iga töötaktiga jõuab silindrisse ikka sama hulk õhku ja sama hulk kütust. Kui siiber on kinni siis selle silindrisse imemiseks kulub lihtsalt rohkem aega. See määrabki pöörete arvu minutis.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Kuidas on sellises olukorras, kus on sõit mäkke vs sõit tasasel? Sama käik, samad pöörded, aga mäkke sõites on gaasisiiber rohkem pärani kui tasasel. Pöörded on mõlemas olukorras samad, kuid mäkke sõites arendab mootor siiski suuremat võimsust kui tasasel.
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Madlobster kirjutas: ↑20 Nov 2020, 15:13ja kui nüüd see väntvõlli nurk välja arvutada, siis kuidas aitab see meid praeguses teemas lähemale õlivahetusvälba väljaarvutamisele?
No näiteks nii, kepsulaager on üks suurema koormusega komponente mootoris, mis on seetõttu ka tundlik õli omadustele. Saad teada, missuguseid jõude see hüdrodünaamiline liugelaager peab suutma ilma läbivajumiseta kanda, missugused peavad olema nende jõudude kandmiseks vajalikud õli parameetrid ja siis saad teisest otsast arvutada, kui kaua olemasolevate tingimuste juures õli töötada saab, enne, kui ta neid parameetreid enam välja ei anna.
Kui see nurk ja sealjuures avalduv jõu suurus välja arvutatud on, siis on üks kolmest vektorist käes. Üks tuleb pöördliikumisest juurde ja üks kütuse põlemisel/õhu pumpamisel tekkivatest jõududest. Liidad kolm vektorit kokku, arvutad resultantvektori pikkuse ja ongi maksimaalne koormusjõud mingitel konkreetsetel pööretel käes!
Võib muidugi ka nukkvõlli ja tõukuri/nookuri vaheliste jõudude kaudu arvutada. ja võib ka mõlemad jõud välja arvutada ja vaadata kumb neist kriitilisem on.
Kui täpselt õiget õlivahetusvälpa välja arvutada ei viitsi/oska, siis tulebki lasta mingi arvamuse järgi. Kas siis tehase hooldusjuhendi või mõne foorumikaaslase soovituse järgi.
Võib ka kombineerida a'la 50% osakaaluga õlivahetusvälba juures on tehasejuhend, 20% Will'i soovitus ja 30% Urmase soovitus.
Näiteks võidusõiduautol me vahetame õli enne iga võistlust. Lihtsalt sellel põhjusel, et õli vahetamine on odavam, kui raisata aega selle üle juurdlemisele, missugune see õige õlivahetusvälp on.
Teise näitena 25 a. tagasi ma ei vahetanud Ford Sierral kordagi õli 120 000 km jooksul. Seda kadus sealt umbes sellise hooga, et 10 000 km kohta kadus 3-4l ära ja tundus, et pole põhjendatud vahetamine. Mootor töötas, auto väärtuse langemine kasutusaja jooksul oli 0,1 EEK/km. Kui sellest õli mittevahetamisest mingi probleem tuli, siis jäi see järgmise omaniku lahendada, kes sai minu poolt detailselt informeeritud auto eelnenud ekspluatatsioonitingimustest.
Seega minu kogemuste kohaselt jääb mõistlik õlivahetusvälp automootoril kuhugi 100 km ja 120 000 km vahele. Kelle või missuguse arvamuse järgi keegi joondub, on igaühe enda asi, lihtsalt ärme ajame seda segamini korrektse õlivahetusvälba väljaarvutamisega vastavalt kasutustingimustele, ning selle põhjalt teistele soovituste andmisega
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Ega ma ei arvanudki, et füüsika kõigi jaoks üle mõistuse on
Paljudele, et mitte öelda enamusele, paraku on
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Mitte, et ma su füüsikalises suutlikuses kahtleksin.
Aga küsimus oli nurgas mitte jõus. Ja mind huvitas, et kui ma saan selle nurga teda, kus jõud on kõige suurem siis, mis ma selle väärtusega pihta hakkan:)
Seal neid tegureid ikka palju rohkem kui see jõud ja nurk.
(materjalid nende iseloomud külmalt kuumalt, istud lõtkud kuumalt külmalt, õli omadused. tegurid, mis õli reostavad, õli filtreerimis kvaliteet, sõidu iseloom, ühesõnaga jah võib kirjutada terve teatmeteose, võib usaldada tootjat, võib oma tarkusele toetudes kasutada oma välpasi ja õlisi.
Ok ilmselgelt on kogulugu juba tiba iba aga ega sõita ka ei saa ju
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Madlobster kirjutas: ↑20 Nov 2020, 16:18Mitte, et ma su füüsikalises suutlikuses kahtleksin.
Aga küsimus oli nurgas mitte jõus. Ja mind huvitas, et kui ma saan selle nurga teda, kus jõud on kõige suurem siis, mis ma selle väärtusega pihta hakkan:)Ok ilmselgelt on kogulugu juba tiba iba aga ega sõita ka ei saa ju
Vektorite liitmisest kuulsid nüüd esimest korda siit foorumist?
Sul päris vedas, et sa oma eelmise postituse ära jõudsid kustutada... Ma juba peaagu oleks seda quotenud aga tegin veel igaks juhuks refreshi
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2506
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Räägiks läbisõidust
mx77 kirjutas: ↑20 Nov 2020, 15:22Madlobster kirjutas: ↑20 Nov 2020, 10:49Vist ikka pole nii
Kõrgema pöörde saavutamiseks tuleb kaelale anda tugevam mats. Tugevama matsu saab suuremast kütuse kogusest.Sul on mingi eriline mootor tsiklil mille töömaht muutub vastavalt sellele, kuidas sa gaasrutskat väänad või?
Ürita natuke süveneda, mis rolli su gaasirutska mängib. Seal trossi teises otsas on selline asi nagu gaasisiiber, mis reguleerib õhu pääsemise kiirust silindrisse. Iga töötaktiga jõuab silindrisse ikka sama hulk õhku ja sama hulk kütust. Kui siiber on kinni siis selle silindrisse imemiseks kulub lihtsalt rohkem aega. See määrabki pöörete arvu minutis.
Genereeritava võimsuse määrab ikkagi kütuse kogus, mida reguleeritakse parema käega
Ja õhu hulk silindris muutub oioi kui palju pööretega (mida suurem rpm seda vähem!)
PS Kui tegu oli reede õhtule kohase väikese naljaga, siis vabandust, ma ei lõiganud lahti
Re: Räägiks läbisõidust
mx77 nalja ei mõista! nii et ei maksa naljatada selliste asjadega
samas mõtle kui tore, paned pöörded paika ja muudkui sõidad. kütusekulu absoluutselt ei muutu, olgu vastutuul või taganttuul, olgu mäest üles sõitmine või mäest alla veeremine. pöörded on paigas ja võimsus on koguaeg üks, elu päris ilus niimoodi
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Räägiks läbisõidust
[mention]Lembit[/mention] eelmine post (kustutatud) oli mxile. Õnneks ma ikka sain sabast kinni ja selle siit ära. Krt reede õhtu ja teine nii ilusti rääkis(kirjtas), et ma peaaegu jäin juba teda uskuma
Sinule ma nagu väga ei vastanudki, sest vaatamata väga ilusale valemile ja lisatud kirjeldusele pole selle teema kontekstis nedega mitte midagi teha. Need pigem sobiksid saale materjali ja suuruse valikule kui õlivahetusele.
Sest õli vahetad sa õli saastumise pärast, mitte sellepärast mitu ja kui suurt pauku see saanud on.
Ja saastumine sellest nurgast või jõust ei olene määral, mis õli vahetuse välpa mõjutaks
Aga jah tore on ikka
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Temperatuur ikka ka lisaks saastumisele, sest isegi kui õli ei saastuks, aga käiks ekstreemsete temperatuuride juures, saavad ainuüksi sellest õli viskoosusnäitajad kahjustatud. Ehk siis näiteks kui õli-õhkjahutusega tsikkel võtta ja sellega hardcore offrad teha või kusagil troopilises kliimas pikkades ummikutes passida, siis võib-olla tasuks see õli juba enne välba täis saamist ära vahetada. Kehtib eriti veel mineraalõlide puhul, mida näiteks BMW bokserites veel tänapäeval ka palju kasutatakse.
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Räägiks läbisõidust
Madlobster kirjutas: ↑20 Nov 2020, 16:33Sinule ma nagu väga ei vastanudki, sest vaatamata väga ilusale valemile ja lisatud kirjeldusele pole selle teema kontekstis nedega mitte midagi teha.
Selle valemiga oli teema kontekstis täpselt ja ainult niipalju teha, et illustreerida fakti, et valdav enamus siin teemas teistele soovituste jagajaid ei oma kõige väikseatki aimdust sellest, kuidas õlivahetusvälpa päriselt arvutada saab või kui palju teadmisi selleks tegelikult vaja on. Loomulikult on vaja palju rohkem arvutusi teha, kui selle ühe võrrandi lahendamine. Mina seda ei suudaks/viitsiks arvutada aga tean vähemalt niipalju, et ma suurt midagi ei tea ja seega teistele soovitusi andma ei kvalifitseeru.
Autotehaste mootoriinsenerid ilmselt suudavad sellised asjad välja arvutada. Mitte paberil küll, aga tarkvara võimalused on tänapäeval üsna muljetavaldavad. Arvutavad välja ja annavad müügiosakonnale info edasi. Ja siis tuleb turundusosakond ja ütleb inseneridele "poisid, nii ei saa. Meie konkurendil on pikem õlivahetusvälp ja meie suurklient xxx võib niimoodi konkurendi juurde minna". Panevad insenerid pead kokku ja ütlevad. OK, me võime sama lubada, aga siis ilmselt tuleb y% autosid garantiiajal selle või teise sõlme veaga sisse. Mingi asjakohane osakond teeb riskiarvutused, kui suur on selle riskiga kaasnev kulu vs turunduse poolt lubatav müügitulu kasv seoses pikema õlivahetusvälbaga, esitatakse andmed juhtkonnale ning keegi otsustab ära, mis number brozüüri läheb
Seega ka tehasevälp ei pruugi olla parim mootori pikaealisuse seisukohalt. Küll on see aga tõenäoliselt parim kompromissnumber tootjale.
Su väide, valemi, saale suuruse, materjali ja õlivahetuse kohta ei ole korrektne, aga las see olla, see ei ole palju mööda.
Igasuguste sisepõlemismootorite hingeelu iseloomustavate pärlite hulk on siin juba muljetavaldav ja meeste virtuaalsed vembad vist juba ammu lohisevad tsiklile järgi või on külgkorvi poolile keritud.
Nagu ma ühes teises lõimes juba mainisin - teadmised pole enam populaarsed.
PS. Samas seda MX'i tsiklit, mis kohapeal, käik väljas, muidu piirajasse ei lähe, kui rutska pole valgete sõrmenukkidega põhja keeratud... Seda tahaks kohe näha lausa.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.