Ümarlatt karteris kinni

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
poison
Mode
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas poison »

Esialgsed tavalised töövõtted pole aidanud, ei koputamine, ei fööniga kuumutamine, ei vussu laskmine...kuna varda pikkus on sama kui modellimisel kasutatud keermelatt, siis äkki oleks mõistlik mõlemalt poolt lühemaks lõigata, et elimineerida "töötlemisel" nn läbivetrumine?. Võtan ka teisi soovitusi vastu.

[kahandapilt]https://www.upload.ee/image/5591567/pulk_mootoris2.jpg[/kahandapilt]



Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1938
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas Vint »

Kaks mutrit, omavahel kokku keerata sinna otsa ja siis vastavalt viitsimisele- kas keerad käsitsi keermelati välja või annad püssil teha kogu töö.

Kasutaja avatar

Teema algataja
poison
Mode
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas poison »

Vint kirjutas:

Kaks mutrit, omavahel kokku keerata sinna otsa ja siis vastavalt viitsimisele- kas keerad käsitsi keermelati välja või annad püssil teha kogu töö.

Keermelatt koos suusakepijuppidega oli ainult koostamise ajal sees...nüüd istub seal sile rv varras.


vanalendur
Postitusi: 497
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Kas latil üldse otsas mingit keeret pole? Torujupp vahele ja mutriga pinge peale + teisest otsast haamriga hagu. Või 2mutrit tihedalt otsa ja üritada ringi keerutada ja samal ajal koputada. Kui mutrid ei pea siis midagi otsa keevitada ja sellest keerata.

Kasutaja avatar

zidmänn
Postitusi: 85
Liitunud: 01 Mär 2009, 14:41
Tsikkel: Suzaki
Asukoht: Sinu selja taga
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas zidmänn »

Tere!

Jagan enda kogemust ehk annab mingit mõtteainet või on kuidagi abiks. Endal oli sarnane probleem krossi cz tagaratta võlliga, tagusin kuvaldaga ja proovisin samamoodi igasuguseid trikke aga ei aidanud miski. Mingiaeg märkasin võlli otspinnale oli tehtud väike koonus ja tegin endale siis kohe mingist poldist abivahendi millel otspinna samamoodi käiasin koonuseks. Olin üsna imestunud kui peale abivahendi rakendamist, rattavõlli ja haamri löögi vahele, hakkas rattavõll liikuma ning lõpuks ka tervena kätte sain.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Keevita mingi asi -mutter või veel parem padrun, sinna võlli otsa ja löögi püssiga üks keerab ning teiselt poolt keegi annab haamriga pihta.Eelnevalt võiks ka karterit sealt kohast kergelt soojendada.Niisama kuivalt lüües võib mootori karterile viga teha.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kui tähtis on ainult mootoriploki tervena säästmine, siis ma soovitan ühelt poolt mootori juurest maha lõigata ja teiselt poolt võib kasvõi torutangidega proovida latti keerata. Kui juba keerama annab, aga välja tulla ikka ei taha, siis hoiad torutangidega endistviisi latist kinni ja lööd haamriga tangide pihta. Vahepeal keerad latti/tange ka omavahel, kuna löömine käib lati kõrvalt, siis paindub latt kolkimise käigus nii ehk naa kõveramaks, kui on.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

H3!M4R
Postitusi: 10
Liitunud: 13 Mär 2015, 17:08
Tsikkel: 1,75x Suzuki TS250X

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas H3!M4R »

lõika teiselpoolt karterit latt maha(tasa mootoriplokiga), kuna tõenäoliselt on latt väändunud just enne mootorikinnituskohta. keermesta latt või puuri ja keermesta, saab ka kasutada lukustusmutrit, mis küljepealt poltidega fikseeriv võlli külge, ning Pilt, laena või lase ca kilone pomm teha.
Karterit soojendada ka ja peaks ilusti kätte tulema.


onusnooker
Postitusi: 293
Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
Tsikkel: Honda Shadow American Edition

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

poison kirjutas:
Vint kirjutas:

Kaks mutrit, omavahel kokku keerata sinna otsa ja siis vastavalt viitsimisele- kas keerad käsitsi keermelati välja või annad püssil teha kogu töö.

Keermelatt koos suusakepijuppidega oli ainult koostamise ajal sees...nüüd istub seal sile rv varras.

Mõnes õlled sees ei mõista milles probleem.... Kui probla et pehme, siis RV varras ei ole mingi näitaja, see RV on pehme materjal, võta tugevam keermevarras.

Kasutaja avatar

Teema algataja
poison
Mode
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas poison »

onusnooker kirjutas:
poison kirjutas:
Vint kirjutas:

Kaks mutrit, omavahel kokku keerata sinna otsa ja siis vastavalt viitsimisele- kas keerad käsitsi keermelati välja või annad püssil teha kogu töö.

Keermelatt koos suusakepijuppidega oli ainult koostamise ajal sees...nüüd istub seal sile rv varras.

Mõnes õlled sees ei mõista milles probleem.... Kui probla et pehme, siis RV varras ei ole mingi näitaja, see RV on pehme materjal, võta tugevam keermevarras.

eks ma panengi hiljem kas tavalise keermelati või tavalise roostetava ümarlati...roostevabaga ongi see kamm et see ei roosteta eest ära kui alumiinium sees kobrutab või elab või mis iganes...ehitamise ajal oli seinalt võtta ja tulemus käes...aga siin on nõu juba piisavalt, kui mootorile ligi saan, katsetan köiki soovitusi, või peaaegu kõiki :bsmile:

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas mella »

Tavalist keermelatti ma küll ei julgeks sinna panna. See nii pehme, et ainult aiapostide juures või mujal ebaolulises kohas kasutamiseks.

poison kirjutas:

eks ma panengi hiljem kas tavalise keermelati

Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

eks neid keermestatud vardaid on mitut tugevust ja RV varraste hulgas peaks ka mitmeid valikuid olema. Mis see õige on ... seda otsustab panija.

sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul on TDM-l 12mm RV keermelatt sama koha peal ja pole siiani kinni jäänud.Ma lasin tegelikult enne paigaldust augu 13mm puuriga läbi ka,sest ühe kohas ei läinud mootori pooled ilmselt perfektsekt kokku ja augud olid veits nihkes.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas koi »

Mul tummine spotter olemas, 12mm sisekeere otsas. Võin laenata. Mis mõõdus seal polt on?
Räige spottimisega võib muidugi karterist tüki välja rebida.
Ma prooviks esmalt selle suusakepi asemele tugeva toru jupi (paksu seinaga) ja mutriga keerates polt välja tõmmata.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas Loff »

Seal karteris on ÜMARteras, kalibreeritud, EI OLE keermelatt.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas koi »

Kui pilti uskuda, on seal mutter otsas! Kui mutriga keerates liigub kasvõi 10 mm, on lahendus ligidal.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas Loff »

Pildile on kirjutatud tekst. Lisaks Poison on maininud edaspidi ka oma tekstis r/v kalibrovkat.

poison kirjutas:

Keermelatt koos suusakepijuppidega oli ainult koostamise ajal sees...nüüd istub seal sile rv varras.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas koi »

No seljuhul on jah asi puhta perses! Eestis ei ole selle vardaga jah midagi teha. Võimatu leida kedagi, kes sinna veidi keeret otsa keeraks, või keevitaks kasvõi poldi...
Kuusakoski kaup kogu projekt...

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
poison
Mode
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas poison »

koi kirjutas:

No seljuhul on jah asi puhta perses! Eestis ei ole selle vardaga jah midagi teha. Võimatu leida kedagi, kes sinna veidi keeret otsa keeraks, või keevitaks kasvõi poldi...
Kuusakoski kaup kogu projekt...

Miks sa kohe ei öelnud! :ner:


tarmoel
Postitusi: 306
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Mina prooviksin teha keermelatist ja vinkelrauast/nelikanttorust puidu pitskruvi moodi asjanduse. Võib olla ongi kõige lihtsam teha mingist tugevamast reguleeritavast pitskruvist. Selle pitskruvi liikumatus otsas peaks olema auk või kahvli taoline väljalõige, mis toetub võimalikult täpselt vastu karterit ja millest käib selle varda ots läbi. See peaks välistama karteri küljest tüki ära murdumist, kui teisest otsast peale keerata. Samas tuleks seda poldi ava kohta põletiga soojendada. Kuumaõhu föönist jääb väheks ja soojus hajub ka laiali. Kui kuumaks lasta on selline tunde värk, et asi liiale ei läheks ( Ise olen lasknud sellist kinnitusvarda ava aluga keevitada ja tihendile ei ole kuumus viga teinud).
Jutt jäi küll segaseks aga loodan, et annab vähemalt mõttetööd.

Päikest!


kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Ümarlatt karteris kinni

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

torutangidega otsast kinni ja proovida edasi-tagasi pöörata-loksutada? Ehk hakkab liikuma? Kui ära murdub, siis tuleb välja puurida. Võib proovida pressi all välja pressida, aga siin on oht, et painutab karteripooled kõveraks või lausa murrab ära.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”