Turboküsimused

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas cossie »

Mõtted mõlguvad ja huvi on ülelaadimise teed minna, olen pikemat aega igasugu foorumites kolanud ja ''õppinud'' turbotamis teooriaid, aga mõned küsimused on veel õhku jäänud. Enda ratta jaoks olen umbes 250hj ''baaskomplekti'' põhimõtteliselt kokku pannud (lukustav sidur, sepistatud kolvid, paksem kaanetihend, ploki puurimine ja hoonimine, uued karpade tihendid + valmis turbokomplekt, kõigele eelmainitule lisaks veel töökindluse ja ohutuse mõttes: sädeme ''tugevdamine'', segukell ja vesi-metanoolipritse) Tükid kokku jämedalt 1000 + 2000 (+1000)

Niisiis küsimused:

  1. Mis hetkest/rõhust/võimsusest on vajalik vesi-metanooli pritse? (intercoolerit ei kasuta)
  2. Kui vajalik on afr näidik peale seadistamist?
  3. Kuidas karpamootoril detonatsiooni vältida/avastada (puudub knock sensor)
  4. Kes sellise asja Eesti pinnal paika oskaks kruttida? (tuntuimad spetsialistid on soomes polaarjoone kandis või UK's)
  5. Kas peab kasutama mingeid erilisi süüteküünlaid?

asjatundjate kommentaarid on teretulnud :bsmile:

Pole olemas rumalaid küsimusi vaid harimata inimesed :mrgreen:



Kasutaja avatar

Laur
Postitusi: 377
Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
Tsikkel: VTX1800R
Asukoht: Muhv nõudmiseni
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas Laur »

Suurim valukoht on karpad... töötavad ju hõrendusega, ku föön puhuma hakkab pole enam hõrendust.
osadel motika karpadel on miski ramairi nimeline lahendus, mis tasakaalustab rõhud ujukikambris ja sissetulevas õhus, kas ka turbomootoriga tööle jääb..

M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas munaz »

Oskan vastata vaid automootorite turbotamise kogemusega.

  1. Vesi-metanooli otseselt vaja ei olegi, aga sedasi õnnestub lihtsalt sama raua detonatsioonipiiri kaugemale nihutada ning rohkem jõudu välja võluda (suurema süütenurga ja/või rõhuga). Üldiselt kasutatakse ikkagi kõrgema surveastme ja 1.0+ bar boostiga.
  2. AFR näidik peale seadistamist otseselt vajalik ei ole, üldiselt püsib seade piisavalt hästi paigas. Küll aga on see hea abimees paljude tekkivate riistvaravigade avastamiseks/diagnoosimiseks.
  3. Peab lihtsalt segu hoidma õiges vahemikus ja süüdet piisavalt hilisena. Mingit tagasisidestatud süsteemi küll karpamootorile pole vast mõtet installida. Hea mõte oleks lihtsalt installida silme alla tuluke, mis detonatsiooni korral punaselt põlema läheb. Selliseid on müügil igasuguseid. Knock sensor tuleb sellise jaoks lihtsalt külge installida - see on kõige väiksem mure.
  4. Karpa puhul pole aimugi, progeajuga usun, et saab hakkama igaüks, kes on mõned automootorid seadistanud.
  5. Suuremate rõhkude ja jõudude puhul on hea mõte panna vabalthingavaga võrreldes kraadi võrra külmemad küünlad, muus osas erilisi minu kogemuse põhjal pole mõtet kasutada. Tasub osta tavalisi korralikke ühe elektroodiga küünlaid ja neid suhteliselt tihedalt vahetada. Üks elektrood annab hea tugeva sädeme ning saab ka sädevahet vajadusel timmida.

Ma pole kunagi karpaga turbomootorit ehitanud ja see tundub minu jaoks ikka täiesti ulme ning võimatu. Aga tean, et on tehtud.
Minu silmis on progeaju ainus normaalne variant, sest siis saad hetkega mistahes tabeliala seadistust muuta.

Jaksu!


Dront
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Sept 2015, 07:08

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas Dront »

Kui sa pole veel peale sattunud, siis
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=749


Dront
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Sept 2015, 07:08

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas Dront »


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Karpad saab rõhu all tööle kenasti, tuleb need õigesti survestada. Häälestada peaks saama ka "siinsamas" Helsingis.

TEE ÄRA! :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas cossie »

Laur kirjutas:

Suurim valukoht on karpad... töötavad ju hõrendusega, ku föön puhuma hakkab pole enam hõrendust.
osadel motika karpadel on miski ramairi nimeline lahendus, mis tasakaalustab rõhud ujukikambris ja sissetulevas õhus, kas ka turbomootoriga tööle jääb..

no niipalju olen juba tarkust kogunud, et karpade ujukikambrid survestatakse ära ja seal on rõhk kogu aeg pisut kõrgem kui boost ise. Seda asja aitab teha spetsiaalne karpa-turbomootorile mõeldud kütuserõhuregulaator, mida juhib ülelaaderõhk ''pitot tube'' kaudu.

Tänan munaz, üks küsimus tuli veel. Miks osadel süsteemidel BOV'i ei kasutata, kas väiksemate rõhkude juures pole vajadust?


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas Tort »

BOV-i puhul lastakse üleliigne rõhk atmosfääri, aga süsteemi säästmiseks on ka teised lahendused, kus üleliigne rõhk suunatakse tagasi sisselaskesse (diverter, bypass). Vist oli nii, et MAF-i puhul niikuinii blow-offi kasutada ei saa, läheb lolliks. Võin muidugi eksida.

Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas munaz »

BOV/bypass pikendab turbo eluiga, väldib turbo surge'imist. Väiksemate rõhkudega (ütleksin kuni 0.5bar boosti) ei ole tõesti otseselt vajalikki, kuid paha ta ei tee ning toreda heli tekitab ka.

Turbotamise kohta tasub uurida/küsida foorum.turboclub.ee, seal asjalikke ja selles vallas kogemustega kasutajaid palju.

Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas cossie »

selge, midagi sellist ma ise ka arvasin. Rõhku tahaks üle 0,5 keerata ja heli on ka tore, seega mul on seda vaja :D Täna lugesin paar tunnikest ''maximum boosti'' ja nüüd kolan turboklubis ringi. Kahjuks on seal karpade kohta vähe teemasid. Suurem know-how tuleb vast ikkagi oldskoolsuzuki.info ja spartgsxrspecials.com kaudu. Õnneks on antud mootoreid turbotatud päris palju ja infot liigub.

Ja uus küsimus ka jälle, kui mul on ülelaade-rõhukell, kütuse-rõhukell ja wideband kell, kas siis saaks asja niiöelda põlve otsas ära seadistada st. ilma dünopingita? (seadistada oleks vaja kütterõhuregulaator, WG, kütusetase ujukikambris, düüside jämedused ja vb ka süüde hilisemaks?)

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas puna »

Ilma pingis seadistamatta pole kogu sellel tööl eriti mingit pointi
ja seadistaja peaks ka ikka pädev olema.
lihtne on vaid vale seguga mootor maha põletada

Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

Ei ole sul mingit sepissisu vaja osta 250hp jaoks, tihendiga cr alla ja korras. 20a vanast 1200cc yammust võeti 1.2 bariga 280hp ja peale seda sõitnud 17tkm ning ikka veel heas korras. Turbo mootorile tuleb valida lihtsalt vastav sõiduviis.Karpade liimimis meistreid tean mitut tükki Helsinki piirkonnast. 0.5 bar on enesepetmine eriti siis kui surveastet ka madaldatud on. 1bar kestab bandiit hãsti ja rohkemgi kuniks segu paigas on.

P.S Mul oleks sulle hea hinnaga turbo, plenumi lased mõnel alumiiniumi spetsil valmis teha, liitrise mootori kohta vähemalt 1l plenum ning muu oskad vast ise paika sättida ?

Edu ja tee ãra see ûkskord juba. Bomber foorumi peale lugesime kokku ainuûksi ca 300 turbo ratast. Siin foorumi meestel aind 3tk ? :D

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas cossie »

Kui mootoril juba müts maha käib siis lähevad ka teised kolvid, hayabusa omad nimelt. See paarsada euri mis kulub kolbidele ja silindrite üle uurimisele, annab hingerahu ja võimalust rõhku julgemalt peale keerata. Ma seda liimimise asja pole suzukide puhul küll veel kuulnud, räägitakse lihtsalt uutest tihenditest karpadele. Turbo ja muu sinna juurde kuuluv tuleb ilmselt ühe komplektina ''Fastbyme racingust'', selline tegija nagu Dave Dunlop on UK's juba paarkümmend aastat selle asjaga tegelenud ja oskab ilmselt toimiva süsteemi kokku valida. Kahjuks ma soome keelt ei valda, et bomberi foorumis kolada.

Ja küll ma selle ära teen, ainult aja/raha küsimus. Ma tahan esimese korraga hästi teha, sellepärast maad uuringi ja üritan kodutöö võimalikult hästi ära teha


moilo
Postitusi: 139
Liitunud: 11 Mai 2005, 23:00
Tsikkel: K750M
Asukoht: Kiisa
Tänatud: 11 korda

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas moilo »

Tegelikult on Eestis juba aastaid üks sõitev turbotatud õlijahutusega GSXR 1100. Selle mootor on Banditi mootorile väga sarnane. Asub Tallinnas nõmmel. Kui huvi on siis ma võin sulle omaniku kontakti sebida. Mäletan tema jutust, et kõige suurem häda ongi karpade häälde saamisega. Peale düüside pead hakkama ka nõeltega mängima. Ma mõtlen mitte ainult tõstma-langetama, vaid leidma sobiva kuijuga nõelad. Plenumi ehitamisel jälgi seega, et karpade eemaldamine käiks võimalikult lihtasalt, sest neid tuleb sealt eemaldada kohe mitu korda. Ja kui isetegemise isu nii suur ei ole siis selliseid rattaid on päris palju turbotatud Soomes Proboostis. Sealt saab tellida terve kiti või ainult vajalikud jubinad. Nad ka häälestavad ka aga asuvad Rovaniemis, Lapimaal. proboost.fi. Just vaatasin, müüvad kiti ka sinu rattale aga hind on kuidagi rasvane, vanasti oli märksa soodsam. Edu igatähes!

Lear

Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

See Eesti turboõligixxer peakski olema Proboosti juppidega tehtud ning selle firma näpunäidete järgi. Busa kolvid ok, siis arusaadav jah, mõtlesin et hakkad mingeid CP kolbe ja carillo kepsusid sinna sisse toppima :D Mis hinnaga sealt FastbyMe butiigist kätte saad ja milline see banditi turbokit välja näeb ?

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas cossie »

Tean jah seda gsxr'i, omanik peaks olema Klaus? Plenumit ja kollet ei hakka ise leiutama, neid saab ''poest'' :mrgreen: Fastbyme'st pole hinnapakkumist küsinud, aga foorumites on juttu olnud, et koos paigalduse, seadistamisega ja lukustava siduriga on teenuse hind 2100 naela ''Ride in - ride out''. Seega koplekt ise kindlasti odavam. Komponente täpselt ei tea, aga tundub et suurem osa britte sõidab selle venna tehnikaga ja kiidavad.

http://www.fastbyme.co.uk/store/p5/POSTAL_KIT.html seda vaadates tundub et null raha :D

http://www.mrturbo.com/turbo-sys/suzuki ... andit.html USAs texasest saab 3995 dollariga näiteks, a see on draw-through

http://carsonlineuk.com/motorcycles/suz ... turbo.html See vend pakub ka 510 naelaga komplekti, aga ei taha mu meilidele vastata
http://www.holeshot-racing.co.uk/images ... 121125.pdf ja kõige kallim ja ilmselt ka kvaliteetseim kit

Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

Kirjuta FB-s Bigcc Racingule, äkki neil mingine sobiv kit vedelemas su rattale ? Neil on kindlasti ülim kvaliteet.

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Turboküsimused

Lugemata postitus Postitas cossie »

Ma usun jah, et küll nad leiaks mulle midagi, aga nende teiste koplektide hindasid vaadates...... Eesti lennunduses on hetkel kahtlased ajad :mrgreen: seega ei hakka üle oma varju hüppama. Kuulan maad, uurin siit-sealt ja õpin tehnoloogiat. Ei olegi plaani kevadeks asja peale saada, kui just midagi soodsat sülle ei kuku, järgmine talv tundub juba loogilisem, sest suvel on vaja sõita mitte garaazis n*ssida :bsmile:

Leidsin veel ühe asutuse http://www.warpspeedracing.co.uk/?page_id=312

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”