Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
ufoplast
Postitusi: 77
Liitunud: 10 Sept 2005, 07:54
Asukoht: Põlva/BMW F650

Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas ufoplast »

Olukord on järgmine, hakkasin piduriõli vahetama, sest esipidurid olid kergelt peal ning alustasin esialgu puhtalt piduriõli vahetusega pihta. Teadagi on sellel tsiklil CBS (combined brake system) st. kombineeritud pidurisüsteem ehk maakeeli, töötab tagumine ka siis kui esimest vajutada ja vastupidi. Õli sai vahetatud, kõik oli tiptop kuni selle momendini kui sõitma läksin. Üks esimestest, see pool kus on väike silinder tagumise rakendamiseks ja tagumine pidur jäid sõidu ajal päris vingelt peale. Kettad läksid päris kuumaks. Esimesed sadulad said ketaste vahelt ära võetud ja pidurikolbe liigutatud, kõik liigub ilusti, näpuga surub kolvid sisse.
Milles võib probleem olla, tean seda, et kui see esimene peale jääb, (mõtlen seda sadulat mille küljes ka tagumise silindrisüsteem on) jääb ka tagumine.

Kas õhutamine jäi puudulikuks?
Miks on igal sadulal kaks õhutusniplit?
Miks ei saa õhutada nendest niplitest, mis asuvad sadulal külje peal? ehk õhutada saab ainult ülemistest niplitest
Kas peaks tsikli panema mingisse vingemasse asendisse?
Kuidas vahetada õli sadulate omavahelises süsteemis?

Peaks olema arusaadav jutt ja küsimusi on palju. Kõige rohkem huvitab mind nende teiste õhutusniplite olemasolu ja vajadus.

Varadero mehed, kes on julgenud sellise triki ette võtta, võiks nõuandeid jagada. Või soovitada meest, kes jagab hästi seda süsteemi ning asja toimima paneks.

Tagumine sadul:
Pilt

Esimene sadul:
Pilt

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

prohor
Postitusi: 201
Liitunud: 20 Sept 2006, 23:24

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas prohor »

Mitu korda vahetand õli pole sellist probleemi tekkind.Q

Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas kalle »

Kaks niplit on seetõttu, et mõlemas sadulas on kaks eraldi süsteemi. Sinu esimese sadula pildil on näha veel eraldi töösilinder. See hakkab tööle, kui pidurdades jõudude kasvades seda silindit kokku surtakse. Ja selle eraldi töösilindri käsutuses on tagumises sadulas üks kolb, mida sina oma jalgpüiduri hoovaga mõjutada ei saa. Samamoodi pidurdab jälgpidur ees ühte kolvi kolmest. Kaks on siis esimese hoova all. Sedasi eraldi süsteemide toimimise jaoks ongi vaja ka kahte niplit. Küsid miks ei saa õhutada niplist, mis on küljel. Sealt saad õhutada, kui paned liikuma selle sinu pildil sadula küljes oleva töösilindri. Vedelikuga on nii, et kuna eraldi kolvidele eraldi vedeliku anumat pole, siis saad vahetada ka nendes süsteemides vadeliku samal ajal. Mul pole küll Varaderot olnud, aga seda süsteemi põgusalt uurides tegin sellised järeldused. Igal juhul kasuta manuali.

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Üllar
Postitusi: 124
Liitunud: 21 Dets 2005, 16:02
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas Üllar »

Kui enda omal klotsid vahetasin(sinter) siis uurisin asja,vist oli nii:

kui vajutad esipidurit siis ees tulevad 2 äärmist kolbi välja,taga keskmine
tagumine töötab samuti-vajutad jalaga siis taga 2 äärmist,ees keskmine
Tegemist on 2004 a.SD 02 mudeliga ilma ABS-ita-mingit jama pole olnud.
Vöimalus ,et piduriketas on köver-saanud kuumalt vett jne.
Samuti tuleks vahetada manuali järgi kui paksus on alla 4 mm-kontrolli üle,kas oli nii

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Vahetasin eelmisel aastal Varaderol ka ise õli,aga toimis enne ja jäi ka pärast toimima.Seda esi ja tagaratta vahelist torustikku on jah ilmselt ilma süteemi täiesti tühjendamatta suht võimatu uue õliga täita.Minu loogika ütleb,et kui selle süsteemi lahti võtad,siis ilma mingi pumbata, sa seda õhutatud ei saa.See ehitus on selline,et sealt ei tule(ei saa tulla) õhk lihtsalt läbipumpamisega välja.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
ufoplast
Postitusi: 77
Liitunud: 10 Sept 2005, 07:54
Asukoht: Põlva/BMW F650

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas ufoplast »

Selge, sain palju targemaks ning tuleb hakata ise pusima. Omavahelisest süsteemist peaks õhu kätte saama vaakumiga. Mul peaks see isegi olemas olema see riistapuu, käib nipli otsa.
Kas seda ei võinud juhtuda, et üleval lingi juures üks mansett mäkra paneb? Et ei lase õli tagasi vms. Või ei juhtu selliseid asju lambist?
Ja huvitav on ka see, et kui õli olin ära vahetanud, läksin nn. proovisõidule (siis kui see pull hakkas ja kiskus piduri peale). Jätsin tsikli seisma, lõin käega. Paari tunni pärast läksin uuesti väiksele sõidule ning sõidu alguses polnud pidurid peal. Peale jäid nad peale pidurdamist. See tundub kahtlane, sest kolvid, kelgud liiguvad ilusti.
Probleem peab olema omavahelises süsteemis, sest ma keerasin neid sadula küljel asuvaid nipled kõige pealt lahti ning samatargalt kinni tagasi kuna sealt ei tulnud õli, enne kui avastasin ülemised.


Ennukas
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
Tsikkel: GSXR 750 k7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas Ennukas »

Minul oli sama teema: kiskusin lahti sadulad; vahetasin õli; ei mingit abi...
Pidurdades pidur peal ja soita edasi ei saa.
Viga mis lopuks avastasin- piduripedaali silmapuks oli kulunud karedaks tööpinnalt ja söönud karedaks ka telje millel pedaal liigub.
Pronkspuks on vahetatav kuumutamisega, telje lihvid liivakaga siledaks.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Esi- ja tagapiduri vahel on veel pidurdusjõu regulaator, mis reguleerib esi- ja tagapiduri omavahelist rakendumist. Selle tööd juhib vasaku esipidurisadula küljes olev kolbsüsteem, mille sisuks on klapisüsteem. Kui pidurdad esimesega, siis liigub esimene pidurisadul amorditorule lähemale ja surub kolvi silindrisse sügavamale. See omakorda suurendab rõhku süsteemis ja rakandab tagapidurit intensiivsemalt. Kui lased piduri lahti ja rõhk regulaatorahelas ei vähene, siis jääbki pidur peale. Äkki ongi just seal miskit vähe umbes või klapimajanduse sisu tagurpidi sees? Näiteks - kui selle kolvi tolmukate on puruks, siis läheb sodi sisse ja süsteem jääb kinni.

NB! kui hakkad seda legotama, siis detailid on seal imepisikesed ja kõik on vaja ÕIGESTI tagasi panna. Seal on kuulikene oma pesas ja see peab olema õigetpidi.
https://zc.ee/SGRvqxmt
https://zc.ee/H42cwfl9

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
ufoplast
Postitusi: 77
Liitunud: 10 Sept 2005, 07:54
Asukoht: Põlva/BMW F650

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas ufoplast »

Niisiis, täna sai lõpuks tegeletud piduritega. Tegin pidurite õhutamist manuali järgi ja sain igast õhutusniplist õli jooksma. Õhutamisprotseduuri sai tehtud mitmel korral. Aga nüüd on ikka jälla sama jama, käisin sõitmas ning kõik kettad lähevad ikka tulikuumaks ja pidurid on ikka peal. Kuna pidurisadul liigub kelgu peal, ja huvitav on see, et väga lihtsalt jõuab klotsid kettast eemale lükata. Pidurisadulates kolvid liiguvad väga vabalt. Nagu ma sellest silmapuksist aru sain, on tegemist siis tagumise piduri töösilindriga Väga võimalik, et ongi see sama silmapuks kulunud, sest kui tagumise pedaaliga õhutada, siis pedaali põhja minnes käib imelik kriuksatus.


Ennukas
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
Tsikkel: GSXR 750 k7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas Ennukas »

Ära ennem nyyd kolbide-pumpadega jama, kui oled piduripedaali kyljest votnud.
Selleks ratas keskhargile ja tagaõõtsa telg välja ja parem tugikronsa maha.
Puksi saad hydroskandist.
Kogu see suguelu labitehtud, kui otsid rõõmu lase aga ABS-u mootor molekulideks lauale ja tutvu ehitusega... :P
Xl1000v abs 2004

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ma saan aru,et pedaal võib halvasti liikuda,aga see on ju tuvastatav ilma kogu kupatust laiali lõhkumatta.Silmaga peaks ka aru saama,kas pedal on tagasi tulnud või mitte.Vardero pole küll praegu kaepärast,aga homme vaatan kohe huvi pärast selle asja üle.Peast ei mäleta seda ehitust,sest pole temaga juba 4 aastat sõitnud.
Mina kahtlustaks ka pigem seda,mida Neeme soovitas vaadata.
Äkki seal õhuga ajas midagi paigast ära(mõni mansett või klapp)või on õhk ikka sees.Kuidas sa üldse seda õli vahetasid?Lasid kõik tühjaks ja siis uus õli kopsikusse ning õhutama?Ja õhutasid manuali järgi pidurit pedaaliga-heebliga pumbates,mitte vaakumiga või pumbaga alt ülesse pressides?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Sorry,ei lugenud esimest posti piisavalt hoolikalt.Sul oli pidurite peale jäämine juba enne õlivahetust ja sellega arvasid sa seda ravivat,aga läks hoopis hullemaks?Siis ikkagi vaata seda ,mida Neemegi soovitas vaadata.Või on üldse mõni peasilindritest vigane,et surve peale jääb.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Ennukas
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
Tsikkel: GSXR 750 k7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas Ennukas »

urmas66 kirjutas:

Ma saan aru,et pedaal võib halvasti liikuda,aga see on ju tuvastatav ilma kogu kupatust laiali lõhkumatta.Silmaga peaks ka aru saama,kas pedal on tagasi tulnud või mitte.Vardero pole küll praegu kaepärast,aga homme vaatan kohe huvi pärast selle asja üle.Peast ei mäleta seda ehitust,sest pole temaga juba 4 aastat sõitnud.
Mina kahtlustaks ka pigem seda,mida Neeme soovitas vaadata.
Äkki seal õhuga ajas midagi paigast ära(mõni mansett või klapp)või on õhk ikka sees.Kuidas sa üldse seda õli vahetasid?Lasid kõik tühjaks ja siis uus õli kopsikusse ning õhutama?Ja õhutasid manuali järgi pidurit pedaaliga-heebliga pumbates,mitte vaakumiga või pumbaga alt ülesse pressides?

Loogiliselt võttes küll, aga võta näpust.
Olin samuti korduvalt kõike molekuliseerinud ja kokku tagasi ladunud, isegi pid.peapumba võtsin pedaali juurest molekuliks.
Panin kokku ja esimene pidurdus olid jälle pidurid peal....
Välistamise meetodil jäi viimasena sõelale pedaali puks.

Jagan vaid oma enda kogemust.
Õige eesti mees õpib ikka enda vigadest, mitte ei kuula teiste soovitusi ;)
Tervitused siinkohal õigetele eesti meestele!

"Vaata, kui ma eelmine kord murul lebavale rehale astusin, siis juhtus nii- LAKS- jajah, täpselt nagu eelmisel korral.." (crash)

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas pühak »

Lappisime sugulasega kunagi tema Jawat, millel jäi gaas peale. Viga oli kiirelt tuvastatav, et gaasitrossi kõri oli kuskilt pihta saanud ja poos trossi kinni. Probleem oli aga selles, et kui kõri pihtasaanud kohalt ümmarguseks tagasi toksisime ja kõik tundus isegi pärast kokku lappamist korras olema, oli tont teab mitmel esimesel sõiduproovil viga jälle tagasi. Lõpuks selgus, et tross litsuti kuskil varjatud kohas kuhugi vahele siis, kui lenksu lõpuni keerasid. Nojah, ja me iga kord töökojast välja manööverdamise käigus keerasime lenksu mitmel korral lõpuni...

Ühesõnaga, kui kõik detailid on pealtvaates korras, otsi kas koosteviga (miskit käib kuhugi vastu) või äkki on mõne pidurivooliku sisepind viga saanud ega lase pidurivedelikul tagasi voolata. See minu "puusalt tulistatud" arvamus.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
ufoplast
Postitusi: 77
Liitunud: 10 Sept 2005, 07:54
Asukoht: Põlva/BMW F650

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas ufoplast »

Sain asja natuke paremaks. Pumpasin kolvid võimalikult välja ning puhastasin kolvipinnale tekkinud mustuse ära. Päris hea ei saanud veel, aga peaaegu. Sõidust tulles ja ilma pidurita seisma jäädes on ikka esimesed kettad kergelt leiged, vabajooks on isegi enamvähem. Põhimõtteliselt võib nüüd enam vähem rahul olla, sõita saab.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Honda Varadero XL1000V probleem piduritega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ufoplast kirjutas:

Sain asja natuke paremaks. Pumpasin kolvid võimalikult välja ning puhastasin kolvipinnale tekkinud mustuse ära. Päris hea ei saanud veel, aga peaaegu. Sõidust tulles ja ilma pidurita seisma jäädes on ikka esimesed kettad kergelt leiged, vabajooks on isegi enamvähem. Põhimõtteliselt võib nüüd enam vähem rahul olla, sõita saab.

Et,siis supporti kolvid ei liikunud piisavalt hästi, on veaks?Sa ju algul väitsid algul,et käivad väga kergelt?Siis pääsesid ju väga lihtsalt.Kergelt leiged on ketaspiduri kettad alati peale sõitu.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”