Jahutusvedelik lekib karterist

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas mmz »

Võibolla peaks rumalate küsimuste alla panema, ent katsetan siiski uue teemaga.
Selline mure, et 99 aasta R1 jahutusvedelik lekib karterist. Täpsemalt seal asuvast miskist august. Mis auk see selline üldse on?
Jahutusvedelik ise selline ilus ja puhas, õliga segamini ei ole. Õli ka korralik:
Pilt
Ehk on keegi sellise sümptomiga kokku puutunud. Milles võib probleem olla ja kuidas seda lahendada võiks? Miskid veepumba tihendid äkki või miski muu? On sellele miskit soodsat ja ise teostatavat lahendust?
Palun arvestada, et minu senised kogemused tsiklite remondist ja hooldusest on piirdunud õlivahetustega ja muud tööd olen lasknud teha spetsialistidel. Hetkel pole seda aga kahjuks/õnneks võimalust kuhugi esindusse remonti viia ja küsiks seega siit nõu.



Kasutaja avatar

t2g
Postitusi: 353
Liitunud: 13 Dets 2006, 20:35
Tsikkel: zx6r suure R-iga

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas t2g »

pole ise kokku puutunud aga lugesin nagu välja ,et nii juhtub vigase veepumba tihendi puhul
http://www.justanswer.com/motorcycle/22 ... right.html

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas mmz »

Umbes sinna ma jõudsin ise ka. Pump asub siis täpsemalt kus ja kuidas sellel ligi pääseb? Pean ilmselt õli ja jahtusvedeliku välja laskma, karteri lahti võtma ning altpoolt lähenema? Kui keeruline töö see tihendi vahetus on?

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas 426f »

kui võll kulunud pole peaks üsna odavalt ise simmeri vahetatud saama kui keermeid ära ei riku

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas mmz »

Hakkasin vaikselt remondijuhendi järgi siis ratast lahti võtma. Silma hakkas erinevate määrete ja keermeliimide vajadus tihendite-poltide puhul kui kogu kupatus vaja taas kokku panna. Antud vahendeid mul aga olemas ei ole, ent kuna eelistan ebameeldivate üllatuste vältimiseks teha asju nii nagu targad insenerid on kirja pannud, siis siit küsimus - mida endast kujutavad ja kust on võimalik saada:

  1. Lithium soap base grease
  2. Locking agent
    Esimesest pole mul aimugi, teine siis minu arusaamade kohaselt keermeliim? Aga neid ju ka erinevaid? Milliseid variante oleks tsikli puhul soovitatav kasutada?
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas 426f »

http://www.maardekeskus.ee/valvoline-mu ... 6d797d7cc6# esimene on nagu punane 'tavott' mida bensiin maha ei pese
http://www.stokker.ee/p:1934611/toostus ... e-290-10ml keermeliim peaks keskmise tugevusega olema

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

aivar1988
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Mär 2015, 23:22
Tsikkel: Yamaha XV750
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas aivar1988 »

Minu kogemus veepumba remondiga chopperil - tuleb vahetada palju tihendeid, simmereid ja ka laagrid ja ka võll, kui see on kulunud.
Siit skeemilt näed veepumba ehitust (kui sai nüüd õige ratas): http://www.ronniesmailorder.com/oempart ... water-pump
Põhisüüdlane on alati nr.4 e. see vedruga tihend. Videos näha kolmandal minutil. See tuleb lasta nii või naa sisse pressida spets tööriistaga. Laagrid ka siis juba.
Küsi hinnapakkumist tervele veepumbale ja detailidele ja kaua detailide tellimine aega võtab (minul võttis ikka meeletult kaua). Sealt edasi tee siis otsus.

E: Ja see vedruga tihend oli minu veepumbas ikka nii kõvasti sees kinni, et tuli seda puurida ja lõhkuda ja väänata. See sinine riba seal ümber on mingi spets liim. Sellepärast tulebki see sisse lasta pressida õige tööriistaga. Muidu võib uuesti lekkima hataka.


madispilt
Postitusi: 140
Liitunud: 05 Mai 2011, 00:23
Tsikkel: FJ600 '88
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas madispilt »

Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis see auk seal karteri põhjas peaks olema ülevool kui veepumba tihendid lekkima hakkavad. Sel mootoril on veepump ja õlipump ühe võlli peal seega kui veepumbas midagi õhtale läheb siis võib olla oht et lööb õlipumba poole ka jahutusvedelikku ning siis on selle mootoriga kõik ka kui õigel ajal jaole ei saa.
Kogu selle pumba majanduse kätte saamine nii lihtne ülesanne ei olegi kuna pumpa käitatakse kettülekandega käigukasti peavõllist. Selleks on aga vaja sidur maha võtta. Kui mootor pukis oli, siis oli juba see üks omaette ooper. Seda peaks olema võimalik ka mootorit maha võtmata sealt kätte saama aga ropendada saad kindlasti paar korda rohkem kui muidu.

Tööriistadena läheb sul veel kindlalt vaja jõuvõtit kuna sidurikorv on vaja ikkagi õige jõuga kinni saada, jama kui see end lahti seal otsustab kerida. Lisaks veel pead kuidagi sidurikorvi kinni ka hoidma kui seda kinni keerad, ka selleks on spetstööriistad olemas. Lisaks soovitan veel varuosa nimekirja panna sidurikorvi muttri stopperseibi.

Edit: tagantjärele mõeldes vb. saad pumba võlli otsas oleva hammasratta poldi lahti lasta ja pole vaja sidurit maha võtta aga sellele variandile igaks juhuks täispanust ära pane.

Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas mx77 »

madispilt kirjutas:

Tööriistadena läheb sul veel kindlalt vaja jõuvõtit kuna sidurikorv on vaja ikkagi õige jõuga kinni saada, jama kui see end lahti seal otsustab kerida. Lisaks veel pead kuidagi sidurikorvi kinni ka hoidma kui seda kinni keerad, ka selleks on spetstööriistad olemas. Lisaks soovitan veel varuosa nimekirja panna sidurikorvi muttri stopperseibi.

Täpsustaks, et mitte sidurkorvi, vaid seda sisemist rummu vms ta on (ingl. k.: clutch hub) peab kinni hoidma. Korv pöörleb võllil vabalt.

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas mmz »

426f kirjutas:

http://www.maardekeskus.ee/valvoline-mu ... 6d797d7cc6# esimene on nagu punane 'tavott' mida bensiin maha ei pese
http://www.stokker.ee/p:1934611/toostus ... e-290-10ml keermeliim peaks keskmise tugevusega olema

Tänud. Mis puudutab lahtivõtmist ja uuesti kokku kruvimist, siis õnneks remondimanual nüüd käepärast ja selle järgi peaks selle pumba kätte saama vaid karteri avamisega:
Pilt Pilt

2, 5 ja 6 tellisin ära. Tarneaeg nädal ja kulu 90 EUR.
Pilt

aivar1988 kirjutas:

...Ja see vedruga tihend oli minu veepumbas ikka nii kõvasti sees kinni, et tuli seda puurida ja lõhkuda ja väänata. See sinine riba seal ümber on mingi spets liim. Sellepärast tulebki see sisse lasta pressida õige tööriistaga. Muidu võib uuesti lekkima hataka.

Ilmselt selle veepumba enda kokkuladumise uute juppidega usaldaksin miski spetsialisti hooleks. On kellelgi kogemusi, et kuhu oleks mõistlik sellise tööga pöörduda ja mis see töörahana umbes maksma võiks minna?

Kasutaja avatar

aivar1988
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Mär 2015, 23:22
Tsikkel: Yamaha XV750
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas aivar1988 »

"2, 5 ja 6 tellisin ära. Tarneaeg nädal ja kulu 90 EUR."

Oled pumba juba lahti ka teinud? Laagri soovitaks ka ära vahetada aga selle saad ka mõõtude järgi laagripoest. Võlli soovitan üle vaadata. Kui on juba nähtavad sooned sisse kulunud vms siis soovitan ka selle ära vahetada. Minul oli täpselt simmeri all 2 soont võllis, mis oleksid ilmselt ka uut simmerit kahjustama hakanud.
Karterikaanele ka siis uus tihend?!

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik lekib karterist

Lugemata postitus Postitas mmz »

Kruvisin täna karteri ja enamiku veepumbale ette jäävatest juppidest küljest, pumpa pole aga veel kätte saanud, tegelen sellega ilmselt homme edasi.
Karteritihend on ka tellitud jah, see samuti selle 90 EUR kulu sees. Laagrit mõtlesin ise ka, et peaks ilmselt vahetama ja mõõdu järgi mujalt ostma, ent eks homme selgub täpsemalt ja vb. tõesti veel midagi vaja.

edit:
Kruvisin lahti ja võll tundus ok olevat. Igaksjuhuks viisin pumba koos uute juppidega Streetmotosse kokkupanemiseks. On Küll väike töö, ent pigem ei riski hetkel sellega, et endiselt midagi enda oskamatusest lekkima jääb. Neeme arvas, et ka laager ilmselt ok ja seda vast vahetama ei pea.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”