Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
- Tsikkel: vesigixxer
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 1 kord
Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Keegi originaal ylekannet on muutnud? Näiteks +3 taha? Kuida muljed?
Re: Rumalad küsimused 2
Smm kirjutas:Keegi originaal ylekannet on muutnud? Näiteks +3 taha? Kuida muljed?
Ketti reeglina pikendama ei pea, "tõmmet" on alt rohkem, maanteel jõuab kiiremini piirajasse, kütsekulu tõuseb. Soovitan. Veel parem, kui ette -1 ka paned, kisub iga äkilisema liigutusega nina tõstma. Aprilia kogemusele toetudes vähemalt. Aga linnas on lõbusam.
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
- Tsikkel: vesigixxer
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused 2
Ette 14 hammast liiga väikseka ei jää? Keti vaatevinklist?:-)
Re: Rumalad küsimused 2
Ei jää. Vaata stundimeeste teemasid, neil on need hammakate vahekorrad eriti äärmuslikuks aetud.
Re: Rumalad küsimused 2
Ei jää väikseks. On rattaid mille ülekannet peabki muutma meie teedel sõitmiseks. Oma Ducati 999 jaoks tõin Depoost kataloogi järgi 15(16?)*36 ülekande. Vahetama hakates selgus, et eelmine omanik oli taha 40 hambalise ratta pannud. Panin uue jooksu siiski külge. Selgus, et maantee peal oli paras sõita nii 3. või 4. käiguga. Kuna õiget ratast taha kohe võtta ei olnud siis panin ette ühe hamba jagu väiksema. Eriti hea sai aga siis kui ka tagumine hammakas lõpuks kohale jõudis ja külge sai. Minu arvates ei ole meie tingimustes originaalülekanne asjakohane. Sest isegi mõlemast otsast muudetud ülekandega ei jõua ta viimase käiguga tahomeetrit külili sõitta. Ilmselt kusagil autobahnil oleks okei, kuna parim moment ongi kusagil keskpööretel sellisel rattal.
Lear
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Rumalad küsimused 2
1 hammas ees = suures plaanis 3 hammast taga, peaks olema selline kurss. Keegi võib parandada.
moilo kirjutas:Minu arvates ei ole meie tingimustes originaalülekanne asjakohane.
Minu arvates ei ole kükkissõidu rattad Eesti oludes asjakohased
-
- Postitusi: 971
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Smm kirjutas:Ette 14 hammast liiga väikseka ei jää? Keti vaatevinklist?:-)
tere
keti vaatevinklist... mida suurem hammakas seda vähem ketti murrab ja seda suuremale pinnale jaguneb koormus seega kulub kett vähem.
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Smm kirjutas:Keegi originaal ylekannet on muutnud? Näiteks +3 taha? Kuida muljed?
Kui pead silmas oma gixxerit - siis ökonoomsuse mõttes midagi eriti ei muutu.
tavaline lahendus on -1 ees ja +3 taga.
selline abimees aitab simuleerida - http://www.gearingcommander.com/
ketti on vaja vahel pikendada või siis teisel juhul väib jääda pisut pikaks.
Seda aga tavaliselt mitte, kui on korras kett ja õigelt reguleeritud (reguleerimise keskasendis).
Meie tingimustes jutt, et põhja ei saa keerata kehtib. aga sõidetavus peab ka säilima.
Et pikalt sõites pöörded jube kõrgel pole ja kiirendus oleks mõistlik ning hallatav.
Esihammaka väga väikseks vahetamine tekitab ketile lisa "murdumist" ja kiirendab nii hammaka kui keti kiiremat kulumist.
Tavaliselt peab üks tagahammakas aga üle elama vähemalt 2 esimest - nii, et kui läheb esimese vahetamiseks, siis ongi hea vahetada väiksema vastu ja proovida, kuias käitub.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
- Tsikkel: vesigixxer
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Aga kuidas suhtuvad 530 hammakad 532 ketti?
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
kui sul 750, siis selle standard ülekanne on 530.
kettidel on rullid erinevad, seega ei soovita mixida. see 532 on jabur ja kallis kett, soovitan välja vahetada kui vaja.
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
- Tsikkel: vesigixxer
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Samas praegusel ketil 10k läbisõitu juba.. Aga mootoriks on 750 jah.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Ma panin tagumise+1kui oleks suurema pannud siis oleks juba pikemat ketti vaja. Veninud ja vana ketiga oleks ka ehk +2 saanud. Pane ette üks hammas vähem, saad sama ülekande umbes ja esihammakas on ka umbes 3x odavam kui tagumine. 14hambaga esimene on veel ok keti seisukoalt 13 hakkab juba rohkem kulutama. Pöörded muutuvad sajaga sõites max 1000 rpm
Voshod 3M + XT660R
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6614
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Hoi!
Kunagi olin sama dialemma ees ja siis otsustasin "targemate" soovitusel suurendada tagumist.
Minu arust oli soovitus loogiline: liiga väike ketiratas ees hakkab ketti "murdma"
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Mul on orikas ülekanne 17/38. Asendasin esimese 15-ga ja tükk maad lõbusam sõita.
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Keti "murdmise" teema on rohkem "udu-uurijate" ja tippinseneride valdkond- keegi ei tea, kas reaalselt ka on kulumine märgatavalt/äratuntavalt suurem. Lohakas ja harv/korrapäratu määrimine see, mis ketile põntsu paneb.
ILUSAID JÕULE!
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
...samas suuremad hammakad = rohkem ketti = rohkem massi mõlema näol = suuremad inertsjõud, mis pole ka kuigi hea, seega tuleb leida kuldne kesktee.
Ette ei saa lõpmatuseni väikest hammasratast nii või naa paigaldada, kuna lõpuks käib kett vedrustuse ülemsites millimeetrites tihkelt vastu tagumist õõtsa.
Tahad aga ketile karuteenet teha - pese temalt mustus maha (ja määre seest välja) lahusti, bensiini või muu tugevatoimelise "pesuvahendiga".
Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?
Mu 600-sel honda oli ees 14 ja taga 70 ja ligi kolm aastat juba ainult ketiõli peal töödanud.D.I.D. kett on ja siiamaani uue omaniku käeski veel toimib.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.