DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine (lahendatud)
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 126
- Liitunud: 01 Mär 2009, 00:26
- Tsikkel: vanakool.. MT9
- Asukoht: Põlva
DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine (lahendatud)
Tere.
Oli vaja pidurid maha võtta ja klotside vahetamisel mõtlesin, et teen kolvid ka ilusasti puhtaks. Pumpasin kolvid välja ja painin ilusasti pesadesse tagasi. Torud lekkisid selle käigus täiesti tühjaks.
Esipiduritega oli lihtne, valasin mahuti täis, lasin alt õli välja voolata ja tegin õhutamise meetodil: 2x pumbata, heebel jääb alla, nippel lahti, nippel kinni, heebel üles ja korrata. Kõik toimub.
Tagapiduritel on aga probleem, et pedaal käib vajutamisel põhjani ja pidurdusjõud on ratta lükkamisel ca 30%. Kolvid vajutavad klotsid vastu, aga pedaal on juba põhjas ja jäigemaks ei lähe. Ahel on täis ja olen samal meetodil ca 300 ml õli juba läbi surunud, olukord üldse ei parane.
Kas on ettepanekuid, kuidas õhku kätte saada?
Üks remondimees ütles, et tema on seda teisipidi teinud: kõik kolvid sisse vajutada, suur süstal õhutamise nipli otsa ja sealtpoolt suruda kuni tekib õli paaki.
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
eelmine vastus.
-
Teema algataja - Postitusi: 126
- Liitunud: 01 Mär 2009, 00:26
- Tsikkel: vanakool.. MT9
- Asukoht: Põlva
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Nii. Hankisin vajaliku varustuse. Proovisin tagurpidi õhku välja saada, aga see mulle eriti ei meeldinud, sest ei õnnestunud ühendust täiesti tihedaks saada ja õli kippus igale poole mujale jooksma. Viimaks proovisin kolmandat pidi: reservuaaris hoidsin õlitaset poole peal, supporti juures keerasin õhutusnipli maha ja lasin 100ml läbi valguda. Seejärel panin süstla reservuaari põhjas olevasse auku, kust õli jookseb süsteemi ja vajutasin survet. Näha oli, kuidas supporti juurest õli kaarega väljus. Nii tegin 3 korda. Lisa õhku selle käigus süsteemi ei pääsenud. Seejärel nippel otsa ja tavapärane õhu eemaldamine lisaks. Mitte midagi ei muutunud.
Kellelgi veel ideid?
P.S. ööga oli esiheebel muutunud veel tunduvalt jäigemaks (õhumulle oli üles tulud), taga oli olukord sama.
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Paned pudeli koos kummivoolikuga nipli otsa ja hakkad pumpama, pudelist näed ise ära kas tuleb õhku või ei. Vahest peadki pool liitrit läbi laskma, et seda viimast õhku kätte saada. Võid vaadata ka. et pidurivoolikul kõrgemaid kaari või kohtasid sees pole, õhk kipub neisse kinni jääma, kuna tahab ülespoole tõusta.
Või siis laenad kellegilt vaakumiga pid.vedeliku imuri aga sellega peab ka vanakooli meetodil üle pärast tegema, et ideaalset tulemust saada.
Üldiselt pole vaja olla nii kärsitu, et miks kohe õhk välja ei tule, vahest vaja suurem õlikogus läbi pumbata, et asja ideaalseks saada
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
See ei pruugi sul õhu viga olla.Tundub pigem peasilindri vea moodi olevat.Võta peasilinder lahti ja pane uued mansetid.Ilmselt olid need lihtsalt nii kulunud,et peale õli välja laskmist enam toimima ei hakka.See ei tähenda midagi,et pidur sul enne toimis.Kui survet süsteemi ei teki,on asi ikka peasilindris,mitte õhus.Kui õhk sees jääb pedaal lihtsalt pehmeks,mitte ei vaju alati põhjani läbi.Võimalik on ka mingi mustuse kuskil kolvi vahel.Tagapiduri süsteem on ju üldiselt nii lühike,et sealt õhu välja ajamiseks peaks küll tunduvalt vähema õliga hakkama saama,kui 0,5 L.Tavaliselt on minul läinud paar vajutust ja asi korras.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Õhutamiseks kasuta läbipaistvat voolikut,siis saad aru ka mis seal voolikus liigub.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Vahel tuleb süsteem maha võtta ei saa ei vaakumi süstalde, ega muuga ühku välja
lased suporti lahti keerad õigesse asendisse ja voila asi tehtud taas.
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
No ma jändasin oma Yamaha siduri õhutamisega tunde. Lõpuks hammustasin lahti, et õhumull peab tekkima süsteemi kõige kõrgemasse punkt, ehk kui tsikkel seisab küljejala peal, vasakule poole kaldu, siis antud juhul oli kõrgeimaks "jonksuks" peasilindri vooliku ühenduskoht. Probleemi lahendasin nii, et pumpasin võimalikult palju õhku välja nii, et tsikkel toetus külje jala peale. Edasi kallutasin ratta paremale poole, vastu seina ning sellisel viisil suutsin kogu õhu süsteemist välja ajada.
Arvan, et sul on samuti seal mõni nurk kuhu õhu mull kinni saab jääda. Proovi ratast vastavalt kallutada õhutamise aeg.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Sellel rattal support ja peasilinder praktiliselt samas tasapinnas,ei usu ,et seal kuskile midagi kinni jääb.Voolikut on seal ka napilt pool meetrit.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Üks variant, õhutamise lihtsustamiseks on, kui võtta pidurisuport üldse küljest ära, tõsta see võimalikult kõrgele, klotside vahele on soovitav panna midagi, mis ei ole õhem, kui piduriketas. Teine kord ei ole õhutusnippel supordi peal kõige kõrgema koha peal, kui aga suport on vooliku otsas kõrgemale tõstetud siis leiab õhutamise ajal ka sellise asendi, et nippel jääks kõige kõrgemale.
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Ma enda Tuonol ei saanud ka peale ölivahetust kuidagi enam öhku välja. Siis leidsin ka öpetuse, kus tagasupport vöetigi küljest ära ja tösteti körgemale nagu eelmine postitaja kirjeldas. Koheselt sai asja ilusti toimima.
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
XL1000 kirjutas:Sellel rattal support ja peasilinder praktiliselt samas tasapinnas,ei usu ,et seal kuskile midagi kinni jääb.Voolikut on seal ka napilt pool meetrit.
Ma pidasin peasilindri (master) all silmas seda mida sa ülevalt hoovaga litsud. Alumine sadula küljes, peaks olema töösilinder (slave). Võin ka eksida
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
võll kirjutas:XL1000 kirjutas:Sellel rattal support ja peasilinder praktiliselt samas tasapinnas,ei usu ,et seal kuskile midagi kinni jääb.Voolikut on seal ka napilt pool meetrit.
Ma pidasin peasilindri (master) all silmas seda mida sa ülevalt hoovaga litsud. Alumine sadula küljes, peaks olema töösilinder (slave). Võin ka eksida
jutt käib tagumisest pidurist
-
Teema algataja - Postitusi: 126
- Liitunud: 01 Mär 2009, 00:26
- Tsikkel: vanakool.. MT9
- Asukoht: Põlva
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Kahjuks oli tarvis objektile ära sõita... autoga. Järgmine nädalavahetus saan edasi katsetada.
Supporti tõstmist võib isegi proovida, kuigi õhutusnippel on supporti mõttes küll kõige ülemises punktis. Avastasin ka, et pidurivoolik teeb korraliku tagasipöörde peasilindri (pumba) juures. Huvitav on lihtsalt see, et ma õhku kätte ei saanud, kui ma süstlaga õli kiirelt liigutasin. Õhumullid liiguvad seal õlis nii aeglaselt, et vool oleks halva mulli kindlasti pidanud edasi liigutama.
Kahtlustasin ka ise juba korraks pumpa, aga enne õlivahetust sellega mingeid probleeme polnud. Ei usu, et nii järsku midagi juhtuks. Ei mõista testida ka.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
v6savillem kirjutas:Kahjuks oli tarvis objektile ära sõita... autoga. Järgmine nädalavahetus saan edasi katsetada.
Supporti tõstmist võib isegi proovida, kuigi õhutusnippel on supporti mõttes küll kõige ülemises punktis. Avastasin ka, et pidurivoolik teeb korraliku tagasipöörde peasilindri (pumba) juures. Huvitav on lihtsalt see, et ma õhku kätte ei saanud, kui ma süstlaga õli kiirelt liigutasin. Õhumullid liiguvad seal õlis nii aeglaselt, et vool oleks halva mulli kindlasti pidanud edasi liigutama.
Kahtlustasin ka ise juba korraks pumpa, aga enne õlivahetust sellega mingeid probleeme polnud. Ei usu, et nii järsku midagi juhtuks. Ei mõista testida ka.
See pump e. peasilinder teebki selliseid trikke kui on kulunud.Nii kaua kui oli õli sees toimis,aga kui korraks õli kadus,siis enam korralikult survet taha ei võta.Tegelikult ta ei ime piisavalt õli peale,et kogu õhku süsteemist välja saada.Sellisel juhul,kui tahad kuidagi asja paremaks saada,ilma silindrit näppimatta,pressi supporti poolt õli sisse.Soovitavalt lase enne kogu õli välja.Seda on minul juhtunud ka autodega,nii et see ei ole midagi erilist,et nii juhtub.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 126
- Liitunud: 01 Mär 2009, 00:26
- Tsikkel: vanakool.. MT9
- Asukoht: Põlva
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine
Probleem on leidnud lahenduse ja üpriski üllatava!!
Nimelt võtsin suppordi maha ja panin lauajupi klotside vahele. Esimesel testil kohe oli pedaal jäik, järelikult õhus viga ei ole, sest õhku pole . Ega siis midagi, surusin kolvid uuesti sisse ja panin suppordi oma positsioonile kettale. Pedaal täiesti pehme ja pumpamine tulemust ei anna. Hakkasin siis skeptliselt kõike üle kontrollima ja selgus, et kui panin kolvid sees suppordi oma positsioonile, siis oli klotsidel paar millimeetrit logisemise ruumi. Ja korduvalt logises kolvi poolne klots oma pesast kergelt välja nii, et selle kõrv jäi suppordi raami taha. Seetõttu jäi lähem klots ca 2mm kallaku alla. Küll aga ei saa ma aru, miks support ei saanud survet üles? FAIL SAFE süsteem mingi?? Kuigi ei saa aru, kuidas see saab toimida/surve maha lasta.. Igatahes kui jälgisin klotsi asendit ja pumpasin kolvid välja, siis oli kõik kohe ok.
Eelmine nv sai küll maha võetud supporti, aga peale pannes tõenäoliselt kukkus klots paigast, ja seda oli väga raske märgata.
Tänan kõiki hea nõu eest! Rajal näeme.
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine (lahendatud)
pedaal või siis hoob saab pehmeks jääda, samuti pidurdusjõud nõrgaks jääda ainult ja ainult siis kui master silindris tekitatud surve (eeldusel, et see seal ikka tekib!) ei kandu piisavalt väikeste kadudega üle slave silindrile ehk siis sinna klotse kokku suruva kolvi taha.
klotsid ja seal vahel asetsev ketas on antud juhul nö. jäik "kuhi", millele pidurisilindri abiga rakendatakse jõudu. teoreetiliselt on võimalik, et ehk sul siis jäi seal kuidagi midagi kuskilt läbi painduma...kuigi ma päris täpselt ei saanud kirjeldusest aru, et mismoodi ikkagi. kohe kui supporti vahele jääb kuidagi liiga palju kokku surutav moodustis, siis ongi pedaal pehme. samasuguse kokkusurutava moodustisena toimib ju ka süsteemi jääb õhk.
-
Teema algataja - Postitusi: 126
- Liitunud: 01 Mär 2009, 00:26
- Tsikkel: vanakool.. MT9
- Asukoht: Põlva
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine (lahendatud)
will111 kirjutas:pedaal või siis hoob saab pehmeks jääda, samuti pidurdusjõud nõrgaks jääda ainult ja ainult siis kui master silindris tekitatud surve (eeldusel, et see seal ikka tekib!) ei kandu piisavalt väikeste kadudega üle slave silindrile ehk siis sinna klotse kokku suruva kolvi taha.
klotsid ja seal vahel asetsev ketas on antud juhul nö. jäik "kuhi", millele pidurisilindri abiga rakendatakse jõudu. teoreetiliselt on võimalik, et ehk sul siis jäi seal kuidagi midagi kuskilt läbi painduma...kuigi ma päris täpselt ei saanud kirjeldusest aru, et mismoodi ikkagi. kohe kui supporti vahele jääb kuidagi liiga palju kokku surutav moodustis, siis ongi pedaal pehme. samasuguse kokkusurutava moodustisena toimib ju ka süsteemi jääb õhk.
Saan aru ja sain sellest ka ennem aru. Juba isa õpetas, et töötavat asja pole mõtet näppida. Seega las ta jääda, oli-mis-oli
Re: DR650 Piduriõlist õhu kätte saamine (lahendatud)
Tuttav värk. Endal oli Pegaso tagapiduriga sama asi. Ratas käis alt ära, ratast tagasi pannes tuli üks klots pesast välja (klotsid said enne sisse surutud) ja jäi ühe otsa peale kandma ja vedrutama. Pidurit vajutades vetrus nagu oleks õhk sees. Proovisin siis ka õhutada (loomulikult tulemuseta) aga õnneks sain kiiresti vea kätte. Kruvika otsaga klots pesasse tagasi ja kõik ok.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.