99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 141
- Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: Lääne-Virumaa
99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Niisis...
Rattaks 99a. Aprilia Pegaso 650. Pärast 3'ndat sõitmist see aasta (eelnevalt masin vist seisnud mingi aja) läksin garaasi ja avastasin bensiini lekke.
Sai ratas natuke juppideks võetud ja avastatud, et leke on torust mis tuleb vasaku karburaatori ujuki kambri alt.
Natuke mägnifikant kuugli abi ja arvatav remont ja parandus on järgmine :
Viga : nr 9 kruvi ja sealt läbi tilkuv bensiin.
välismaa foorum avaldab selle kohta järgmise info :
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... at-chamber
Ehk siis: peaks olema see nõel seal mis reguleerib ujuki kambris üleujutamist.
Järgmiseks peab uurima kuidas karpa maha käib
Aga igatahes: ise küsin :ise vastan. Seega keegi ei saa viriseda et otsi kuuglist ja kasuta otsingut ja loe manuaali- Lugesin, Otisisn, Leidsin! LOL!!!
Aga kogu info siia selle jaoks, et kui kellelgi peaks sama probleem esinema. Sama võib juhtuda ka BMW F650 masinatega kuna nende karburaatorid sama ehitusega.
Raunts
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Karpad käivad maha lihtsalt,selleks peab ainult ratta tagumise saba eemaldama vahelt välja võtta neid ei ole võimalik,ainult kõigest pool päeva nokitsemist
-
- Postitusi: 568
- Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
- Asukoht: TLN Liiva
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Jah see on kõva teema, ise lammutasin kah korra selle välja ja lihtne see ei olnud, ka sumpad pead küljest võtma.
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Rattaks 99a. Aprilia Pegaso 650. Pärast 3'ndat sõitmist see aasta
Paar ratast, mis on minu juurest läbi käinud on sama probleemiga olnud ja üldjuhul on karburaatori ujuk/ujukinõel kinni jäänud.
Kiirremondiks võid masinat korralikult loksutada nii vasakule ja paremale ja 90% võimalusega probleem kaob.
Pärast pikka seismist suhteliselt tavaline nähtus.
Karburaatori tühjenduskruvi üldjuhul läbi ei ole, ei kuulu kuluosade alla.
Karburaatorite maha katkumine on nii ja naa. Suure tõenäosusega võid niivõrd tühise mure pärast midagi muud ja kulukamat tuksi keerata.
Et siis, loksuta või vii mehaaniku juurde.
Edu!
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Piisab, kui tagumise poolraami 2 ülemist poltti välja keerata ja alumisi lõdvemaks lasta. Siis jääb sabaraam tagumisele rattale toetuma. Kõigepealt muidugi summutid maha. Peale karpade tagasipanekut sabaraami tagasi paigaldades vaja kindlasti veenduda et karpade ja airboxi vaheline lõdvik läheks korralikult mõlema karpa peale ega jääks karpade alumisel poolel kortsu ja hakkaks lisaõhku võtma. Seda on päris raske jälgida, sest sinna karpade alla ei ulatu õieti ei silma ega näpuga.
-
Teema algataja - Postitusi: 141
- Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Magimees kirjutas:Kiirremondiks võid masinat korralikult loksutada nii vasakule ja paremale ja 90% võimalusega probleem kaob.
Lõbusam remont (ja peaks olema sama effektiivne) on siis juba kuhugi metsa rajale väristama minna
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Koputamine karburaatori pihta aitab ka kinnise/lahtise ujukinõela puhul. Kui otse ligi ei pääse koputamiseks siis kasuta pikendust
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Pegaso 650 98a.Sama teema,alt tilkus bensiini seisu ajal kui kraani kinni ei pannud.Karpade maha võtmiseks võtsin õhupuhasti pealmise osa lahti,tagant kaks juhtblokki maha ja õhupuhasti pealmine osa tuli väikese pusimisega kenasti raami vahelt välja(ei pea tagumist raami ja sumpasi lahti laskma).Viga oli ujukinõela hülsi tihendis(joonisel nr12).Asi selles et karpa tühjenduse ava kaudu toimub ka ülejooks,kui nõelklapp ei pea või kui mainitud tihend läbi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Oma vana Kawaka karpasid koputasin igal kevadel plastist kruvikeerajapeaga. Polnud seal vaja midagi lahti katkuda. Ujuk jääb kinni ja kogu lugu. Hilisematel aastatel ei lasknud ma lihtsalt sel samal põhjusel enam karpasidki talveks tühjaks - siis ei jää kinni ka midagi. Kevadeti läks ikka lörtsti käima. Nüüd uuel omanikul soovitasin vaadata järele, kas midagi äkki karpades puhastada poleks vaja - ei leidnud ta sealt midagi. Ja pani ikka ratta lörtsti kevadel käima, 87. aasta masin.... nii palju siis talve jooksul pahaks minevast kütusest ja rohelisest sodist karpades. Sellel rattal polnud bensufiltritki.
-
Teema algataja - Postitusi: 141
- Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Mu masinal ka bensufilter puudub. Täna koputasin karpadele peale, loksutasin tsikklit, panin kokku ja keerasin kraani lahti ning mingi 20 sekundi pärast viskas sörtsaka bensu torust välja. Läksin siis metsavahe teele kus auke ja kruusa ja raputamist korralikult. Aga ei midagi.
Praegu ma neid lahti küll ei viitsi katkuda. Keeran lihtsalt kraani kinni ja ei tilgu.
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Minu Pegaso tilkus ka töötava mootoriga.Iga foori taga tekkis loik.
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Pegaso bensiinifilter on selle kahe karbussi vahelise plastist kolmiku sees, kuhu bena voolik külge läheb.Teine filter on paagis kraani küljes. Nõelklapid koos pesadega peaksid kuluosadena saada olema. Võiks küsida Motodepoost ja AP motost. Võib proovida ka kulunud nõelklappe uuesti sisse soveldada, et pidama jääksid aga pärast on lisajama mõlema karpa bensiinitaseme paika saamisega. Kindlasti mõistlikum uued klapid muretseda. Sellest karpade ja nõelade värgist on hooldemanuaalis ka juttu ja piltte.
-
- Postitusi: 568
- Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
- Asukoht: TLN Liiva
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Õhtust.
Tundub et siin Pegaso teadjaid vähe rohkem. Mul vähe teine mure, pill käivitub v.hästi, kuid sõites jõnksutab/nõksutab. Karpad puhastatud, kuid probleem juba algusest peale(kui ta ostsin).
Teema mis avastasin, et pill tulnud tehasest 25kw piirajatega(passi 35kw ja ARK väidab, et pole kunagi kuskil 25kw olnudki). Karpa ja silku vaheline muhv on kah neil erinev, sest seal on kõrgem serv, mis takistab bena jooksmist karpasse. Need on maha lihvitud, kuid ka metallist pilkal on kirjas, et 25kw.
Nüüd küsimuse juurde, et kas düüsid on neil kah erinevad? Olles omanud ka 96a Pegaso´t, siis tean ka väita, et neil sama mootor, kuid uuem ei käi kuidagi edasi selliselt, kui vana.
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
-
Teema algataja - Postitusi: 141
- Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
eh. mul ka väike jõnksutamine on teemaks. just eriti madalatel pööretel kui ühtlaselt üritan sõita. näiteks 2-3 käik ja 3k pöörde kandis.
Tunne on siuke, et käitub nagu kutsikas kes ei tea kas ta ikka tohib kohalt lahkuda või mitte, kerge selline "lähen natuke-natuke ei lähe ka" tunne on.
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Jõnksutamine tõenäoliselt tingitud ebaühtlasest segukoostisest (väga tõenäoline,et saab kusagilt lisaõhku). Võib proovida, kas jõnksutamine kaob ära, kui tooreklapp panna poolde vinna. Kui toorega töötab normaalselt, siis segu liiga lahja. Kui nõelklapid kulunud ja bena välja tilgub, siis bensiinitase kindlasti liiga madal ei ole. Düüse vahetada kindlasti ei maksa. Kül aga võib tõsta peadüüside nõelu kõrgemale- seal vist oli 4 võimalikku asendit ja seda saab teha ilma karpasid maha võtmata. Ühtlasi näeb, siis ära ega membraanid ei ole katki- ka üks võimalikke jõnksutamise põhjusi. LIsaõhku võib võtta kõige tõenäolisemalt kas karpade ja airboxi vahelisest kummilödvikust või siis karpade ja silindri vahelistest luttidest (et seda näha, kas lutid pragunenud, tuleb karpad maha võtta). Kui mootor käivitub hästi ja sooja ilmaga ilma tooretta, siis lisaõhu viga ei ole. Soovitan kirjutada AP Motosse- olen ise sealt asjalikke vastuseid saanud.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Üldiselt on bensiini ülejooksmise põhjuseks nendel karpadel ülevalpool mainitud nõelapesade tihendi ära väsimine!
Olen seda Rotaxi mootorit näppinud 3 korral ja 2 l neist olid need kummirõngad kas katki või nii kokku tõmmanud, et nõela pesa ei püsi karpa korpuses enam sees(uue tihendiga nõela pesa peale oma avavusse pannes välja ei kuku!).
Teema selles, et kui see kummirõngas ei pea, jookseb bensiin nõelast mööda ja ujutab karpa üle!
Kui vähem immitseb, võib see ka madalamate pöörete jõnksutamist põhjustada(ujuki tase läheb suuremaks).
See isend mis minul töös oli, töötas minu arust laitmatult nii 4000 pöörde pealt(oli jõudu, kadus vibra jne.)
2 küünlaga variant sellest mootorist töötab madalamal põõrete vahemikul ühtlasemalt(BMW F650)
-
- Postitusi: 568
- Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
- Asukoht: TLN Liiva
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
OK. Katsetan selle toorega variandi ära, muhvid mul korras. Kus kohast saab neid service kit´e osta?
Karpaks Mikuni BST 33 ja neid veel 2tk´i.
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Ei ole karpa margi järgi juppe otsinud (kui õnnestub- on need kindlasti odavamad). Ise olen ostnud ratta margi järgi- motodepoo.ee ja kõige kallim valik- aprilia.piaggio.ee (AP Moto- Eesti aprilia esindus). Enamus BMW f650 mootori juppe sobib ka Aprilia 650 mootorile. Kui keegi oskab õiged varuosa koodid leida ja sobivuse kindlaks teha (aastakäikudele vastavalt)- võib kõvasti raha kokku hoida. Starteri vabajooksu siduri eest küsiti Motodepoos 450€, United Motorsist ostsin 105€ eest. KTM-is oleks maksnud 80€ aga keegi ei osanud sobivust kinnitada (KTM-il on ka Rotax). Selle juppide vastastikuse sobivuse kohta ei osatagi üheski töökojas vastata, abiks on internet ja Aprilia foorumid. Nende Aprilia juppide hindadega on teistes riikides samamoodi, kui meil st. teiste markide omadest kordades kallimad.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Kas oskab keegi juhatada aadressi, kus saaks karpade margi järgi nende tükke tellida?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
http://www.dellorto.co.uk/
Nädalaga Eestis.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja - Postitusi: 141
- Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Pärast pikemat sõitu karbuss enam ei tilgu. igaks juhuks hoian siiski kraani kinni kui garagesse ära panen. aga lahti ma neid hetkel siiski kiskuma ei hakka.
Jõnksutamine aga ei kao ka siis ära kui toore klappi näppida.
-
- Postitusi: 568
- Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
- Asukoht: TLN Liiva
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Jep. Mul sama teema, ei kao jõnksutamine kuskile vaid tundub, et järjest hullemini hakkab tegema.
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Jõnksutamine vist eriti ühepütastel kulunud ketist, kett ei kulu ühtlaselt ja kui natuke ka lõtv siis madalamal kiirusel päris hästi sügab hargivahet .
Ohverdan bensiini !
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Et kett hammasratta peal üle annaks peab see hammakas ikka päris sile olema ja kett lõtv. Samas olen sellist asja ka ise erinevate ratastega paar korda kogenud. Oluline kindlaks teha, kas tõmblemise pöhjuseks on mootori töötaktide vahelejätmine või või mingi mehhaaniline rike jõu ülekandesüsteemis. Kui tömblemisega kaasnevad valjud raksud on tegu mehhaanilise rikkega (endal kogetud). KUi mootor jätab lihtsalt vahele saab viga olla kas küttesegu koostises (karpad) või süütesüsteemis. Soovitan endiselt pöörduda AP Moto poole, teistest töökodadest ei ole Apriliatega seoses ühtegi kompetentset vastust saanud. Ise oskan öelda ainult selle kohta, mida ise järele proovinud. Kui endal mootor kehvasti töötas (ka käivitus oli vaevaline), sai õhudüüse rohkem kinni keeratud- tehase seadistus oli vist 2 pööret lahti, praegu on 0.5 pööret. Süütesüsteemi kõige lihtsam viga võib olla sädeme ülelöömine kõrgepingejuhtmelt või süütepoolilt. Võib proovida need õlise lapi või mingi aerosoolõliga üle teha. Ise viskasin ka piibu ümber oleva plekist katte minema. Süüteploki ja muude el. vidinate kohta ei oska midagi öelda. Veel on võimalus. et süüteanduri külge koguneb metallipuru näiteks kulunud vabajooksu sidurist ja andur hakkab suvalisel ajal (liiga vara ) kontakti andma - süüde siis varasem ja mootor tahaks nagu tagasi lüüa.
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: 08 Juul 2005, 12:57
- Tsikkel: 3 olnud, unistustes järgmine..
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Palju õnne,mina ostsin selle Pegaso ratta endale ja see bens lekib siiani. Ma ei tea kas ja kuidas see leke üldse tol aastal parandati.. (Tean vana teema).. Üdini pettunud, üks häda ajab teist taga. Ei jõua enam ise järgegi pidada..
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
17 aastat vana Pegasoga ajabki üks häda teist taga. Algajale esimeseks rattaks ei soovita - võib tsikliisu igaveseks ära võtta. Eelmine omanik siis tähendab nõelklappe ära ei vahetanudki. Veel võimalus, et ujuki kinnitusel või ujukil mehaaniline vigastus aga see on vähetõenäoline. Loe seesama teema algusest läbi, siin kõik kirjas kust ja milleks.
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Ja veel eelnevale lisaks: teemaalgatajal on esimeses postituses joonis. Olulised on seal numbrid 10, 11 ja 12. Jama tõenäoline põhjustaja on nr.12 (nõelklapp koos pesaga). Ära nimetatud kruvi nr.9 on karpa tühjenduse kruvi ega ole veaga kuidagi seotud.
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: 08 Juul 2005, 12:57
- Tsikkel: 3 olnud, unistustes järgmine..
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Kas kellegil pole seisvat üleliigset v romu Pegasot? Kõiki juppe peab tellima ja mega aeg läheb..Süüteluku juhtmestiku alguse pesas ka katkestus..
51 null null 824 võib pakkuda..
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: 99 Aprilia Pegaso bensiini leke
Oeh, targem on see ratas vist "koolirahaks" lugeda, nii palju maha parseldada kui võimalik ja midagi väheke püsivamat osta...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.