Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Commix kirjutas:Mainin ka siis ära, et likvi molliga ma molli sain. Sidurit ma lahti ei võtnud, aga peale teist Motuli kirsimoosi sisse valamist oli asi palju parem ja 3. kord kadunud. Uus tross ootab ka peale monteerimist
PS. iga 2000km järel vahetasin
Kui siin pea eranditult kõigil selle õliga libiseb siis aru ma ei saa kuidas seda üldse müüa ja toota saab. Kuhu ta üldse siis mõeldud on?
-
Teema algataja - Postitusi: 1040
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
StreetMoto kirjutas:Ei saa sust üldse aru - tahad siis, et uuesti libisema hakkab või? Kui arvad, et Valvoline aitab, siis anna minna - ma arvan, et saad veel kolmas kord ka lahti võtta, sest Valvoline veel lisaks libisemisele ka kleebib kettaid kokku. Siis libiseb ja ei lahuta ka veel
Kui räägiti, et kasuta Castroli õli libisemise vastu, siis kasuta seda ja leota enne ikka sama õli sees.
Ei ma mõtlesin, et peale castroli on teisi õlisid ka, mis libisema ei pane. Et ainult see liquy moli ja see saast, mis mul sees oli, on need jamad, mida kasutada ei tohiks. Otsisin praegu, krt castroli omad päris kirve hinnaga ka.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
No pagan - Castrol on hetkel peaaegu kõige odavam korralik õli üldse. Jätame kõrvale Mannoli, OMV, Gulf jne, millest 95% ei oska midagi arveta ja võrdleme ikka tuntud tootjatega. Kõik teised tootjad on iga aasta hinda tõstnud aga Castrol on 2009 aastast alates samal pulgal. Täiesti arusaamatuks jääb, mida peaks siis üks tsikliõli maksma kui Castroli 4L 10W-40 on hinnaga 32-36 eur erinevates poodides??? Motomessil sai lausa 32 euro eest 4L ja filtrigi tasuta kauba peale! Kas see on kallis? Siis tuleb see tsiklihobi kiirelt maha matta kui 3 euro säästimine on pandud võrdusmärgi taha 3x siduri lahtivõtu ja pesu või uue siduripaketi ostuga.
Sorry kui sai vähe kuri post aga teema läheb juba jaburaks kui hakatakse paari eurot elutähtsa komponendi korrasoleku arvelt säästma. Üle siduri käib sul ka viimase käiguga maksimaalne pöördemoment ja kui tahad endale lisatööd teha, siis proovi kõikide tootjate õlid läbi ja jäta see viimaseks, mida juba mitmel korral tõsimeeli soovitatud on !
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 1040
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
StreetMoto kirjutas:No pagan - Castrol on hetkel peaaegu kõige odavam korralik õli üldse. Jätame kõrvale Mannoli, OMV, Gulf jne, millest 95% ei oska midagi arveta ja võrdleme ikka tuntud tootjatega. Kõik teised tootjad on iga aasta hinda tõstnud aga Castrol on 2009 aastast alates samal pulgal. Täiesti arusaamatuks jääb, mida peaks siis üks tsikliõli maksma kui Castroli 4L 10W-40 on hinnaga 32-36 eur erinevates poodides??? Motomessil sai lausa 32 euro eest 4L ja filtrigi tasuta kauba peale! Kas see on kallis? Siis tuleb see tsiklihobi kiirelt maha matta kui 3 euro säästimine on pandud võrdusmärgi taha 3x siduri lahtivõtu ja pesu või uue siduripaketi ostuga.
Sorry kui sai vähe kuri post aga teema läheb juba jaburaks kui hakatakse paari eurot elutähtsa komponendi korrasoleku arvelt säästma. Üle siduri käib sul ka viimase käiguga maksimaalne pöördemoment ja kui tahad endale lisatööd teha, siis proovi kõikide tootjate õlid läbi ja jäta see viimaseks, mida juba mitmel korral tõsimeeli soovitatud on !
Pigem pold selles asi, et ma õli ostes tahaks paari eurot säästa vaid selles, et mul 3 liitrit valvoline garaazis valmis ostetud, ei mõista tollega mitte midagi peale hakata siis. Seega mõtlesingi, et kui tollega libisema ei hakka, on hästi ja kui hakkab, siis ma pole sellega kaotanud mitte midagi muud, kui paar tundi enda ajast, mis kulub lahtivõtmisele.
EDIT: Kallis see castrol pole jah, sattusin esmalt lihtsalt mingile lingile, kus küsiti 16eur liitri eest.
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
mella kirjutas:Et kui on osadele apriliatele mõeldud, siis on kõigile õige?
Apriliate õli, muide, on küll sama firma oma, kuid teise tähistusega.Tuono kirjutas:See just ongi õige õli, sest on osadele Aprilia´tele (mootorratastele) mõeldud ja toimib paremini, kui mingid motulid ja castrolid
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Keegi ju targutas, et 15W 50 pole mingi õli, loe ka ikka vahest!
-
Teema algataja - Postitusi: 1040
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Lugesin ka mingeid muid teemasid õlist siin. Mujal ka väidad, et valvoline on jama, kui siduriga muresid. Nüüd aga suure ringi küsimus, kust ma tartus castroli õlisid osta saan? Motohoov vaatasin, et ei pakkunud.
Teiseks, et tegu on 26a vana v2 mootoriga endurokaga, mis minu käes naljalt üle 6000rpm väga tihti ei käi ja õli ta sööb ka, kas sinna mõistlik panna poolsünt või mineraal?
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Enne piipzu "targutust" oli juttu rolleriõlist.
Kui sa tema teksti kontekstiväliselt kasutad, võid mida iganes väita.
Tuono kirjutas:Keegi ju targutas, et 15W 50 pole mingi õli, loe ka ikka vahest!
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Liqui Moly libistab sidurit. Motul 5100 ei kannata kõva andmist, käigud hakkavad väga raskelt käima (ühekordse kogemuse mulje, pead ei anna et iga kord nii on).
Castrol ilmselt way to go... Hästi kättesaadav ja piisavalt taskukohane peaks ka olema.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Cado kirjutas:[Kui siin pea eranditult kõigil selle õliga libiseb siis aru ma ei saa kuidas seda üldse müüa ja toota saab. Kuhu ta üldse siis mõeldud on?
Mina olen 4 aastat LM õliga sõitnud ja ei libise miskit, see hooaeg jätkan tõenäoliselt sama margiga.
-
Teema algataja - Postitusi: 1040
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Kurat. Uurisin ka motodepoo ja brauermoto kodukat lisaks motohoovile. Ei paista üheski neist castroli toodangut sees olema.
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Kas veltmotocentrumis pole mitte castrolit? Kui ei siis pane motulit
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Mina olen saanud viimased 4 aastat castroli alati Õlimaailmast Ringtee 19 Gobus-i kõrval.
(Kõik mis pole keelatud, ei ole siiski tihti ka lubatud)
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
sinilind123 kirjutas:Kurat. Uurisin ka motodepoo ja brauermoto kodukat lisaks motohoovile. Ei paista üheski neist castroli toodangut sees olema.
Põhimõtteliselt leidsid vist kaks motopoodi kus Castrolit ei müüda Biker24'jas saad vaadist ka kui vaja aga kanistrites on pea kõigil seda.
-
Teema algataja - Postitusi: 1040
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Ahsoo, siis tuleb õlimaailma poole sammud seada.
Aga siiski küsimus. 87a transalpile, mis õli ka üsna mõõdukalt joob. Poolsünt või mineraal?
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Poolsünt või mineraal
Esiteks: ära pea ennast tehaseinseneridest targemaks ja pane seda õli sisse, mida tehasemanual soovitab.
Ainuke põhjus, miks peaks poolsünteetilise õli valima on asjaolu, et õli viskoossus on väiksem (õli on voolavam) külma mootori korral.
Seda juhul, kui poolsünteetilise õli esimene viskoossus näitaja on väiksema numbriga. näiteks 10w-40 poolsünteetiline vs 15w-40 mineraal.
Parem voolavus külma mootori korral loogika järgi sobib paremini meie kliimasse.
Nii mineraal kui ka poolsünteetilise MOOTORRATTA õliga sõidad suure tõenäosusega probleemivabalt.
Mootorrattas on suuret kirjutatud, sest sinu siduriprobleeme põhjustav õli on Rolleritele mõeldud. Võivad puududa lisandid märja siduri jaoks.
Edaspidi ENI õlisi ostes küsi müüjalt üle ,mida sa täpsemalt ostad. Eni mootorattaseeria õlidel on teine tähistus.
See vähemalt minu nägemus asjast, et ära 100% tõepähe võta.
edu,
Magi
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Kusjuures liitrise mootoriga ratastele on isegi mõni mees pannud Zigulit ja Kamazi sisse ja sõitnud ilma siduriprobleemita.
-
- Postitusi: 304
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Mina jällegi ei saa Liqui Moly kohta halba sõna öelda, meil on viimased 5 aastat umbes kümme väga erinevat ratast (superspordist enduuroni) selle õliga sõitnud ja ei ole ühelgi veel sidur libisema hakanud. Samuti oleme seda kasutanud krossimootorrataste käigukastis ning samuti pole mingit probleemi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Minu arvamus kipub ühtima Magimehe omaga. Vana kawakas sõitis eranditult Valvolinega, ei mingeid probleeme. Uus ei sõida ka teps mitte Kastruliga ja pole ka probleeme. No ei saa välistada, et MÕNEL juhul võib õli tootja (tingimusel, et tegu pole puskariajajaga, vaid normaalse tootjaga) mängida rolli, aga minu kogemus ei kinnita küll kuidagi seda, et KORRAS ratta sidur ühe tootja õliga libiseb ja teisega ei libise vmt. Nagu ma ei usu ka, et rikkis ratast saab arstida parema õliga (tingimusel, et juba algne õli oli ka ikkagi õige tsikliõli). Olen üpris veendunud, et üldjuhul võib parem õli vaid maskeerida juba olemasolevat riket. Aga see ei paranda seda. Arvan, et see kirutud LiquiMoly, või mis ta on, sõidab paljudes ratastes edukalt, mõnes aga mitte - mõelgem siis, et MIKS??? Sidurite põhimõte ja isegi materjalid on laias laastus samad? Miks üks sidur on nii piiri peal, et vähimgi õli omaduste erinevus kohe rolli mängib, teine töötab aga tõesti vanaema aia kirssidest tehtud moosiga? Need on küsimused, mitte postulaadid. Kui keegi teab, andku mullegi teada, saan targemaks.
Ja eriti vanemate mootorite puhul ei näe ma ühtegi põhjust uhtuda sinna sisse täissünteetilist. Need mootorid tehti kasutamaks mineraalõli, nende õlivahetusvälbad on arvestatud selle õliga, nagu ka mootorite koormused - milles siis probleem?
Olen jätkuvalt seisukohal, et kui mootor läheb õhtale õliprobleemide tõttu, siis pole õli tegelikult süüdi: ta kas ei viibinud kohalgi või oli juba ammu surnud (st vahetamata tont teab mis ajast).
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Minsk sõidab vaadi diisliga, wut kvaliteet kettad, ausalöeldes ei tea kas 50-60 aastat tagasi keegi disainis kommunismi kangelasele masinat mis moosiga ei sõidaks, mõelda vaid mida neist vanadest mootoritest on välja tulnud.
Ohverdan bensiini !
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Olen aastaid Transalpiga('91a) sõitnud Valvoline 20W50 mineraaliga ja pole mingeid probleeme olnud....metsas,ummikus,maanteel,pikal otsal.
Minul hakkas just Gulf õliga mootor kahtlaselt käituma.
(Ja Alpil on juba tehase poolt üsna suur õlikulu manualis kirjas, eriti 87-89a mudelitel millel vanem must mootor...lihtsalt infoks)
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
-
Teema algataja - Postitusi: 1040
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Tafka kirjutas:Olen aastaid Transalpiga('91a) sõitnud Valvoline 20W50 mineraaliga ja pole mingeid probleeme olnud....metsas,ummikus,maanteel,pikal otsal.
Minul hakkas just Gulf õliga mootor kahtlaselt käituma.
(Ja Alpil on juba tehase poolt üsna suur õlikulu manualis kirjas, eriti 87-89a mudelitel millel vanem must mootor...lihtsalt infoks)
Kui palju see alpi õlikulu tehas ette näitab? Mul nõme manuaal, mingi piltidena need failid vist, searchida ei saa.
Tsikkelröövel kirjutas:Minu arvamus kipub ühtima Magimehe omaga. Vana kawakas sõitis eranditult Valvolinega, ei mingeid probleeme. Uus ei sõida ka teps mitte Kastruliga ja pole ka probleeme. No ei saa välistada, et MÕNEL juhul võib õli tootja (tingimusel, et tegu pole puskariajajaga, vaid normaalse tootjaga) mängida rolli, aga minu kogemus ei kinnita küll kuidagi seda, et KORRAS ratta sidur ühe tootja õliga libiseb ja teisega ei libise vmt. Nagu ma ei usu ka, et rikkis ratast saab arstida parema õliga (tingimusel, et juba algne õli oli ka ikkagi õige tsikliõli). Olen üpris veendunud, et üldjuhul võib parem õli vaid maskeerida juba olemasolevat riket. Aga see ei paranda seda. Arvan, et see kirutud LiquiMoly, või mis ta on, sõidab paljudes ratastes edukalt, mõnes aga mitte - mõelgem siis, et MIKS??? Sidurite põhimõte ja isegi materjalid on laias laastus samad? Miks üks sidur on nii piiri peal, et vähimgi õli omaduste erinevus kohe rolli mängib, teine töötab aga tõesti vanaema aia kirssidest tehtud moosiga? Need on küsimused, mitte postulaadid. Kui keegi teab, andku mullegi teada, saan targemaks.
Ja eriti vanemate mootorite puhul ei näe ma ühtegi põhjust uhtuda sinna sisse täissünteetilist. Need mootorid tehti kasutamaks mineraalõli, nende õlivahetusvälbad on arvestatud selle õliga, nagu ka mootorite koormused - milles siis probleem?
Olen jätkuvalt seisukohal, et kui mootor läheb õhtale õliprobleemide tõttu, siis pole õli tegelikult süüdi: ta kas ei viibinud kohalgi või oli juba ammu surnud (st vahetamata tont teab mis ajast).
Ma välistaksin selle, et sidur rikkis, kuna reaalselt ongi uued kettad, vahekettad ja vedrud. Kogu see komplekt ca 500km sõitnud ainult.
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
sinilind123 kirjutas:Tafka kirjutas:Olen aastaid Transalpiga('91a) sõitnud Valvoline 20W50 mineraaliga ja pole mingeid probleeme olnud....metsas,ummikus,maanteel,pikal otsal.
Minul hakkas just Gulf õliga mootor kahtlaselt käituma.
(Ja Alpil on juba tehase poolt üsna suur õlikulu manualis kirjas, eriti 87-89a mudelitel millel vanem must mootor...lihtsalt infoks)Kui palju see alpi õlikulu tehas ette näitab? Mul nõme manuaal, mingi piltidena need failid vist, searchida ei saa.
Kuni 1L/1000km.
Enamasti võtab õli siis kui pikemalt üle 90-100km/h lasta.
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1939
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Tsikkelröövel, miks konnasööjate autod lagunevad keskmisest kiiremini?
Miks ma enda mammutiga ( nx 650 ) näen vaid vana, lc4 porgandi, tagu tuld?
Miks ma naabrinaist pole veel pannud?
Jutt on siiski õlist, sellest mida tsikli tootja soosib, mitte kõikvõimalikest muudest.
Sama hästi võiks tavotti panna käigukasti, määrib ju kah?
Hiljem;
Yeekim, mis selle "pooliku" lugu on? Poolitasid või tuligi poolikuna, autot ostes kaasa?
( Ikkagi siis tagavara juppideks! Kolm on arusaadav arv autode kohta. )
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
vintisvint kirjutas:Tsikkelröövel, miks konnasööjate autod lagunevad keskmisest kiiremini?
Miks ma enda mammutiga ( nx 650 ) näen vaid vana, lc4 porgandi, tagu tuld?
Miks ma naabrinaist pole veel pannud?Jutt on siiski õlist, sellest mida tsikli tootja soosib, mitte kõikvõimalikest muudest.
Sama hästi võiks tavotti panna käigukasti, määrib ju kah?
Hoi!
Prantslaste autod ei lagune, endal olnud 3,5 masinat ja VÄGA töökindlad ja mugavad masinad olid nad kõik
Õlid: Siiani on igas masinas soodsaim saadaolev vastav vedelik sees olnud ja tee mis tahad, ei libise see sidur
Paar vanemat isendit on sõitnud suisa tavalise diiselõliga (on teist vabalt käes) ja samuti No Problemo Pirtsutama hakkas siis, kui pidevate ümberehituste käigus sai miski kompott sisse suratud. Vot siis oli siduri bensiinileotus ja uus mineraal jälle abiks
Kui nüüd uskuda ühe väljamaise margifoorumi selli juttu, kes töötas õlitehases, siis tema väite järgi läks ühele ja samale õlile lihtsalt erinev etikett peale
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Kuskil turbotamisfoorumis üks kutt kunagi rääkis, et pani turbo baigile ka odavaimat õli sisse mis vähegi sai.
Samas märkis kohe ka seda, et vahetab seda õli nagunii pidevalt. Arusaadav, aga ärge päris igal rattal nii tehke, karteri õlipunni keere kulub ära...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Sidurikettad libisevad. Mis värk on?
Küll Sa, Vint aru said, mis Yeekim mõtles.
Mis aga sidureid puudutab - no ei muuda pelkade arvamuste põhjal oma arusaamist asjast. Igal asjal on alati konkreetne põhjus. Kui sidur on uus ja õigesti koostatud, aga ikka libiseb, usun pigem ikkagi reguleeringu viga vmt.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.