Tsikkel ei läinud käima
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 41
- Liitunud: 19 Mär 2012, 21:30
- Tsikkel: Suzuki Marauder VZ800
Tsikkel ei läinud käima
Nii. Proovisin sel nädalavahetusel maal hääled sisse saada ja sõitu teha. Ei õnnestunud. Tsikkel seisis maal küünis terve talve, sooja tal polnud. Olin arvestanud sellega, et aku on kutu. Nii ta ka oli, täiesti kutu. Juba eelmise hooaja lõpus näitas nõrgenemise jälgi ja plaanisin ära vahetada nüüd. Aga lootsin käima saada jumper kaablitega võttes voolu doonori küljest. Doonoriks oli auto, millel uus aku. Ning ka siis ei läinud käima, ei saanud justkui piisavalt voolu. Starter ei teinud korralikku käivitamise häältki vaid tegi häält nagu oleks ta ikka ühendatud tühja akuga. Mõtlesin et äkki ühendan vana aku täiesti lahti kuna arvasin et on kuidagi takistuseks. Isegi siis ei läinud tsikkel käima, tegi häält nagu jäi voolu ikkagi vähemaks. Jumber kaabilid olid ka natuke nigelad ja suht peenikesed, loodan et asi oli selles. Järgmine nädalavahetus lähen proovin uuesi, seekord uus aku juba ostetud ja loodan et siis saan hääled sisse AGA ikkagi jääb kripeldama see, et miks ta käima ei läinud doonori pealt kellel oli uus aku + auto mootor töötas salam ajal pööretega. Kas on võimalik, et külm võttis veel midagi ära peale aku?
Alustan oma teist tsikklihooaega ja pole varem kokku puutunud sellise asjaga, olen algaja.....andke nõu.
-
Teema algataja - Postitusi: 41
- Liitunud: 19 Mär 2012, 21:30
- Tsikkel: Suzuki Marauder VZ800
Re: Tsikkel ei läinud käima
margus014 kirjutas:vaheta bensiin värske vastu.
asi ei ole bensiinis, ta ei saanud piisavalt voolugi et natukenegi podisemist häält teha.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Tsikkel ei läinud käima
ei ole küll jumber firma käivituskaablitega kokku puutunud, aga arvatavasti oli sul kas s**t ühendus või sitad kaablid, kuna kui autoakult särtsu võtta ja aku on täis, siis tsikli starteri paneb autoaku korralikult vedama. Uus aku peale ja täkuks autoaku ka ja pane ta kima, kus ta saab.
Re: Tsikkel ei läinud käima
on minulgi ette tulud sellist jama . no name kaablid võid rahus minema visata ja korralikud osta . korraliku kaabliga on vool hoopis agaram starterisse jõudma
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Tsikkel ei läinud käima
Peale käiamist täku kaableid puutusid, olid soojad?
Kontrolli ka starteri ühendused üle, eriti mass.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Tsikkel ei läinud käima
RookieSuzuki kirjutas:Jumber kaabilid olid ka natuke nigelad ja suht peenikesed, loodan et asi oli selles.
...
matcho kirjutas:on minulgi ette tulud sellist jama . no name kaablid võid rahus minema visata ja korralikud osta .
Ma võin rubla vahele panna , et kummalgi juhul ei olnud tegu käivitus juhtmetega. Tavainimene ei tee vahet kas on käivitus või laadimis juhtmetega tegu, vaadatakse lihtsalt ,et punane ja must. Käivitus juhtme ristlõige hakkab 8mm² ja üles aga laadimise oma on 2,5 mm² ja alla.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Tsikkel ei läinud käima
pontus kirjutas:Ma võin rubla vahele panna. Käivitus juhtme ristlõige hakkab 8mm² ja üles aga laadimise oma on 2,5 mm² ja alla.
Ma küll nii julget pakkumist ei teeks, enne kui omale asja selgeks ei ole teinud!
Juhtmete ristlõigetel on ka oma standart!
International standard wire sizes (IEC 60228)
0.5 mm2 0.75 mm2 1 mm2 1.5 mm2 2.5 mm2 4 mm2
6 mm2 10 mm2 16 mm2 25 mm2 35 mm2 50 mm2
70 mm2 95 mm2 120 mm2 150 mm2 185 mm2 240 mm2
300 mm2 400 mm2 500 mm2 630 mm2 800 mm2 1000 mm2
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Tsikkel ei läinud käima
Juhtmed juhtmeteks aga mõelge ennem, kui auto min 500A käivitusvoolu oma tsikli kallale lasete
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Tsikkel ei läinud käima
Loff kirjutas:pontus kirjutas:Ma võin rubla vahele panna. Käivitus juhtme ristlõige hakkab 8mm² ja üles aga laadimise oma on 2,5 mm² ja alla.
Ma küll nii julget pakkumist ei teeks, enne kui omale asja selgeks ei ole teinud!
Sry , ma pidasin 7mm² silmas ja panin ühega mööda...
Re: Tsikkel ei läinud käima
nu jah , rublasi ju hea loopida need nii sita kursiga
Re: Tsikkel ei läinud käima
Ei maksa arvata, et tsikli starter vähem voolu tahab kui auto starter. Antud tsikli starteri vool peaks võrduma 1,6l auto starteri vooluga ja nagu ikka, on väga lihtne, liig peenikeste juhtmetega ning puuduliku pingega starter ära põletada.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Tsikkel ei läinud käima
yeekim kirjutas:Juhtmed juhtmeteks aga mõelge ennem, kui auto min 500A käivitusvoolu oma tsikli kallale lasete
mis siis saama peaks? MA panen ühe illustreeriva pildi:
sul võib see aku miljon amprit ka välja anda, ära kasutatakse ikka need, mis starter küsib. Lihtne 8nda klassi füüsika.
Re: Tsikkel ei läinud käima
Kevadel esimene käivitamine võibki vähe kauem võtta. Mootor on pikalt seisnud ja vaevalt sa viitsisid näiteks tilga õli silindrisse panna. Kui nüüd uuesti käivitama lähed, siis tsekka enne üle, et kraan ka lahti on ja ära väga pikalt starterit anna, kuumeneb üle ja võib sisse põleda. Kui pärast 4-5 korda ei taha minna, siis jäta vahepeal 15 või rohkem minti vahet, võibolla tõmbas pika käiamise peale vähe täis ennast.
Kui ikka käima ei saa, siis tuleks vaadata juba sellise pilguga, et mis viga võib olla (a-la kas säde on, kas pena peale tuleb) Keera küünlad maha ja pane süstlaga pisikese teelusika täis õli igasse silindrisse - see tavaliselt aitab seisnud mootorid kergemini käima. Kui küünlad märjad, siis kuivata ära tsäksiga või ahju peal või kuidas iganes saad.
Re: Tsikkel ei läinud käima
Pritsungiga pillid on läin kevadel paugust.
Karpadega pille sai nooremast pärast kevaditi lükatud ja tõmmatud ja ei muhvigi. Pane soojapuhur ca pooleks tunniks karpadele ja/või sisselaskekollektorile puhuma. Üllatud kui poolest pöördest käima kargab isegi üle talve seist küttega. Ka pritsungiga massina puhul ei tee soojendamine halba. Jääb kohe ilusti käima.
Re: Tsikkel ei läinud käima
Minu elukogemus on mulle tühja akuga masina käivitamist niimoodi õpetanud:
1) Ühenda juhtmetega kaks akut omavahel ära (NB! Akut päris maha EI TOHI võtta, kui tsikkel käivitub siis põletad väga suure tõenäosusega oma generaatori maha; moodsad generaatorid nõuavad et aku oleks kogu aeg vooluringi ühendatud)
2) Pane abistav auto/tsikkel käima, kui võimalik hoia pöördeid ka natukene peal (ca 2000 on juba piisav, peaasi et mitte päris tühikäik)
3) LASE SEISTA vähemalt 5 minutit, parem veel 10...15 minutit. Selle aja jooksul laeb abistav masin natuke su tühja akut
4) Proovi käivitada, mitte rohkem kui 5..6 sek korraga, siis oota 20...30 sek, siis jälle 5..6 sek ürita jne.
5) Kui käivitus, siis ära kummalegi masinale palju pöördeid anna ja vähemalt üks abijuhe (turvalisem on miinusjuhe) ühenda esimesel võimalusel kohe lahti
6) Kui ei õnnestu, siis korda alates punktist 3.
Miks nii parem on - tänapäeval poes müüdavad "booster" juhtmed on praktiliselt kõik nigelad. Üks asi on et juhe VÕIB olla peenike, aga teine ja sageli veel olulisem on need õhukesest plekist klambrid (krokodillid) seal mõlemas otsas mis ka üldse voolu läbi ei lase. Samas nö teise aku kiirlaadimisega (20...30 A või nii) saavad sellised juhtmed ilusasti hakkama, kümne minutiga kogub ka vana ja nigel aku tavaliselt niipalju eluvaimu sisse et ühel-kahel käivitamisel suudab kaasa aidata, sest osa voolu tuleb sul ju ikkagi ka käivitamise ajal juhtmete kaudu juurde.
Kui ma kuskil eksisin, siis parandage.
Marti
BMW K1 (1991)
Jawa 634 - orig.korras, ls 2200 km (1982)
motovedu.ee - tsiklireis on puhkamiseks, mitte ühest bensiinijaamast teise täristamiseks
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Tsikkel ei läinud käima
Nagu sa isegi aru said viska vana aku selleks ette nähtud kohta ja pane uus. Ja need kaablid sebi kuskilt korralikud.
-
- Postitusi: 1102
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Tsikkel ei läinud käima
üldjuhul käivitamise ajaks seisatakse ikka auto mootor,et seal midagi per*e ei keeraks
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Tsikkel ei läinud käima
Töötava mootoriga autolt tsiklile juhtmetega voolu võtmine on üldse väga halb mõte. Kui tsiklil on püsimagnetiga generaator ja auto pingeregulaator juhtumisi kõrgemat pinget hoiab kui tsikli oma, siis on väga hea võimalus tsikli pingeregulaatori maha põletamiseks.
Re: Tsikkel ei läinud käima
Njaa, ei tahtnud enda rataski käima minna, vana aku talvega ikka ära surnud. Hoidsin teda küll talvel soojas, aga nõrk ta oli, mõõtsin elektrolüüdi tihedust ja testriga koormust... See selleks.
Ostsin uue aku, ikka ei tahtnud minna. Sai siis lihtsalt üks autoaku kõrvale toodud ning juhtmetega külge, sai siis käima küll. Loomulikult sai ka küünlaid puhastatud ja sädet kontrollitud, mitu korda veel.
Re: Tsikkel ei läinud käima
Mul endal ei tulnud mõttessegi kevadisel esmakäivitusel elektristarterit puutuda, õigel tsiklil on selleks kickstarter
-
Teema algataja - Postitusi: 41
- Liitunud: 19 Mär 2012, 21:30
- Tsikkel: Suzuki Marauder VZ800
Re: Tsikkel ei läinud käima
OK uus aku on olemas. Järgmine nädalavahetus, võib olla ka homme lähen maale ja proovin uuesti tsikkliga tagasi tulla Ma tõesti loodan et asi on ainult akus ega millegis muus. Igaks juhuks ostan ka korralikult krokodillid et vajadusel saan doonorilt veel rohkem voolu kui uue aku suudan kohe tühjaks imeda...
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Tsikkel ei läinud käima
Romka: kirjutas:Mul endal ei tulnud mõttessegi kevadisel esmakäivitusel elektristarterit puutuda, õigel tsiklil on selleks kickstarter
Mul mõte tuli, aga mida ei olnud, oli el. starter...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Tsikkel ei läinud käima
Jälle teema, millest ma aru ei saa.... enam-vähem korras masin läheb alati käima. Ja ma oleks väga imestunud, kui mu 87. aasta loom 5 sekundiga ei käivituks, vaatamata sellele, et bensiin eelmisest aastast ja ma pole viimastel aastatel talveks isegi karburaatoreid enam viitsinud tühjaks lasta. See vana bensiini jutt ei päde, vabandust. Ja ei juhtu ka küünaldega talve jooksul midagi, mis poleks ära juhtunud juba eelmisel hooajal. Aku tervis on muidugi teema. Ja niiskus juhtmetes-ühendustes on ka teema. Vb isegi kõige tõsisem teema käivitusraskuste puhul.
Re: Tsikkel ei läinud käima
Tsikkelröövel kirjutas:Jälle ........ vaatamata sellele, et bensiin eelmisest aastast ja ma pole viimastel aastatel talveks isegi karburaatoreid enam viitsinud tühjaks lasta. See vana bensiini jutt ei päde,......
See on nagu jumalauskumisega - pole näinud, ei usu. (Me teame, et sa ei usu.) Mina näiteks pole ühtegi pimesoolt näinud aga ma ei kuuluta kõigile, et sellist asja olemas pole.
Isegi tuttuue poes müügis oleva näidismasina, millel 5l pentsu paagis ja mida kord paar nädalas käivitatud, karbuss võib sügiseks sellist seepi täis olla, et käima ei lähe.
Re: Tsikkel ei läinud käima
Kusjuures, see niiskuse teema on tõesti vist tõenäoline. Auto seisis mul poolteist nädalat veebruari lõpus ja kohe kuidagi ei tahtnud minna. Õrnalt lubas ja kõik. Lõpuks oli aku kotti käiatud ja kui doonorilt kaablid peale veetud sai mitu korda käiatud enne kui podisema lõpuks hakkas. Okei küünlad on sellel autol vanad ja omast laiskusest vahetamata. Samas peale seda seisis ta veel 2 nädalat ja proovides läks esimesest korrast.
Lugesin ka EBKś kuidas üks 740 lootusetult isegi ei lubanud peale pikka seismist. Lõpuks prooviti ühte saadud soovitust, et sooja puhur kapoti alla ja las küpsetab. Peale seda oli käivitunud nagu üks V8 käivituma peab.
-
- Postitusi: 332
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Tsikkel ei läinud käima
Tsikkelröövel kirjutas:Jälle teema, millest ma aru ei saa.... enam-vähem korras masin läheb alati käima. Ja ma oleks väga imestunud, kui mu 87. aasta loom 5 sekundiga ei käivituks, vaatamata sellele, et bensiin eelmisest aastast ja ma pole viimastel aastatel talveks isegi karburaatoreid enam viitsinud tühjaks lasta. See vana bensiini jutt ei päde, vabandust. Ja ei juhtu ka küünaldega talve jooksul midagi, mis poleks ära juhtunud juba eelmisel hooajal. Aku tervis on muidugi teema. Ja niiskus juhtmetes-ühendustes on ka teema. Vb isegi kõige tõsisem teema käivitusraskuste puhul.
Teoreetiliselt olen eelneva jutuga nõus. Autod seisavad samuti pikka aega ja käivituvad. Praktiliselt poolelt on aga teine kogemus. Oman ratast aastast ´93 ja eks seal ole ka mingid kulumid mootoris, kuid olen piisavalt hästi tema eest hoolitsenud. Peale esimest sõiduhooaega ei käivitunud kütmata talvekorteris olnud ratas. Karburaatorid olid bensiisnist liiga märjad aga mitte üks mats. Järgmised aastad olen enne talvekorterisse panekut kraani kinni keeranud ja lasknud töötada kuni väljasurmiseni e siis karburaatorid tühjaks. Kevadel tegin kraani lahti, natuke ootamist karburaatorite täitumisel ja mootor töötas. Ühel aastal hakkasin natuke varem e siis külmemal ajal käivitama ja siis panin tsiklile katte ning sinna alla mõneks ajaks soojapuhuri, mis karburaatorid üles soojendas. Jälle läks käima normaalselt. Ilmselt autode küttesüsteem on hermeetilisem, kui vanematel tsiklitel, kus bensiin karburaatoris lahtub. Sama teema on paljudel muruniidukitega. Teoreetiliselt on seda tõesti raske uskuda aga praktiliselt räägivad ainult kogemused enda eest. Aga eks rattad on kõik erinevad ja igal mehel või naisel oma kogemus.
-
Teema algataja - Postitusi: 41
- Liitunud: 19 Mär 2012, 21:30
- Tsikkel: Suzuki Marauder VZ800
Re: Tsikkel ei läinud käima
Bensukaarni jätsin küll lahti kui talveperioodiks küüni viisin :S Kas see oli suur viga? Muide kas proovida tooreklapp väljas või sees? Kas ma peaksin igaks juhuks ostma korralikult krokodillid ka veel et juhul kui nüüd uue akuga lähen proovin aga suudan uue aku tühjaks teha kuna algul ei taha käivutuda?
-
- Postitusi: 95
- Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
- Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
- Asukoht: Pärnu
Re: Tsikkel ei läinud käima
Tervist. Minul mure oma SXV 550. Tegin täitsin kõik eeldused, et see pirtsakas ratas käima saada. Eelmine aasta kuskil oktoobri lõpus v nov alguses lõpetasin hooaja. Eile viisin ratta sooja angaari( ligikaudu +15C), võtsin aku maha ja laadisin täitsa täis. Täna siis heas tujus minnes käivitama, selgus et ratas isegi ei luba mitte, ei tea milles asi olla võib. Proovisin mitmeid kordi, kuid lihtsalt juhmilt käiata ka lasta hea ei ole, niiet ootan huviga nõuandeid..