Aprilia Tuono 1000 II gen.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Tagapidur jääb peale (olen kuulnud sama viga ka teistel), mida teha?
Tänan :bsmile:

Kasutaja avatar

kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Tuono kirjutas:

Tagapidur jääb peale (olen kuulnud sama viga ka teistel), mida teha?
Tänan :bsmile:

Tõmba support juppideks, puhasta kõik ära.


romka12
Postitusi: 23
Liitunud: 03 Aug 2011, 18:11
Tsikkel: Jawa; KTM EXC250

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas romka12 »

Mul on kogemust 04 Tuonoga, lolli peaga regullisin tagapiduri hoova tühikäigu minimaalseks, tundus ilge racing värk, agressiivsemat sõitu tehes läks piduriõli kuumaks ja klotsid läksid vabatahtlikult vastu ketast, sõit lõppes pika lohajäljega :)


Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Tsikkel on hakanud õli sööma ja ise kahtlustasin klapikambri kaane tihendit aga täna, kui paagi üles tõstsin siis oli paak õline ja õhufiltri potsiku juurest ka, kas võib viga hoopis kusagil mujal olla!?
Pildid: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/sets/1397335
[url=https://www.upload.ee/image/375265 ... .JPG[/img][/url]

Tänud ette!


Jaan_S
Postitusi: 94
Liitunud: 05 Okt 2011, 22:48
Asukoht: Pärnu

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Jaan_S »

See sama õline voolik peaks karterituulutus olema. See äkki ära ummistunud kuskilt.

Yamaha RD250lc, Kawasaki ZR750f, Suzuki SV1000S, Yamaha YZF-R1 2005, Aprilia RSV1000

Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Miks on pandud lühike "pime",kui sinna koguneb õli ja seda tühjendada saab ainult õhupuhasti korpuse eemaldamisel, kas peab seal olema lühike ja kas sinna võib koguneda õli ja kas võib vedada pika vooliku, mis ulatub alt välja, et vajadudel tühjendada? Pildil punase ringiga tähistatud: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105202437/

Tänud ette!


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas piloot »

Et niimoodi hakkab tuulutusest õli vedama on 1% tõenäosust, et tuulutus umbes on, talvel suure külmaga on küll juhuseid, kui kondents tuulutusvoolikus ära külmub aga siis hakkab igalt poolt mujalt, võimaliku ja mittevõimaliku koha pealt õli välja peksma.
Kui tuulutuse kaudu hakkab õli lahkuma siis kõigepealt vaataks kriitilise pilguga õhufiltrit, kui see juba liiga umbes on siis üritab tuulutuse kaudu puudujäävat õhku tõmmata ja tavaliselt veab lisaks ka õli.
S*temal juhul ilmutavad surverõngad "väsimuse" märke.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

piloot kirjutas:

Et niimoodi hakkab tuulutusest õli vedama on 1% tõenäosust, et tuulutus umbes on, talvel suure külmaga on küll juhuseid, kui kondents tuulutusvoolikus ära külmub aga siis hakkab igalt poolt mujalt, võimaliku ja mittevõimaliku koha pealt õli välja peksma.
Kui tuulutuse kaudu hakkab õli lahkuma siis kõigepealt vaataks kriitilise pilguga õhufiltrit, kui see juba liiga umbes on siis üritab tuulutuse kaudu puudujäävat õhku tõmmata ja tavaliselt veab lisaks ka õli.
S*temal juhul ilmutavad surverõngad "väsimuse" märke.

Külmaga ei ole sõitnud, kui siis korra miinus kraadidega, õhufilter pestud ja õlitatud iga 5t. km. tagant.

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4071
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Õlivahetusintervalidest ikka kinni oled pidanud? Ühes teises teemas tuli küll välja, et ega sa korrapärastest hooldustest suurt ei tea midagi. Sel juhul pole ju kohvi mootor mingi ime.

SERTÃO

Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

holma kirjutas:

Õlivahetusintervalidest ikka kinni oled pidanud? Ühes teises teemas tuli küll välja, et ega sa korrapärastest hooldustest suurt ei tea midagi. Sel juhul pole ju kohvi mootor mingi ime.

Ma usun, et 5t. on piisav välp :D , enamus ei vaheta kindlalt nii tihti õli, kui mina.
Iga kevad uus jahutusvedelik, piduri ja sidurivedelik ja mootoriõli+filter ning pestud õhufilter :bsmile:

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1939
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Vint »

Kaaskannatajate jutu järgi, klapikambri kaane tihend. Vahemikus 15 000- 17 000km, avalduv nähtus.
Allikas; http://www.riderforums.com/z1k-z750-mai ... -leak.html
Mõned väitsid, et piisab ka lihtsalt poltide pingutamisest, kaanel- kuid samas oli märgitud, et 15 000 järel peaks klapivahed uuesti üle kontrolima. Seega mõitlikum oleks juba uus tihen.

Hooldamise juhend :idea: ( aprilia tuono 1000 service manual <otsingu jaoks )
http://www.rsvforum.com/leirasok/tuono_service.pdf
PDF-is ja põhjalik, sisaldab elektri skeemi, andurite takistusi ja palju muud asjaliku.
Ei sisalda- mootori ja käigukasti remonti.

Soovitatav salvestada huvilistel, kuna tavaliselt need manualide lehed tükivad kaduma ja kunagi krt teab kuna, taas tekkima.
:bsmile:


Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Uus tihend olemas ja vahetan selle kindlalt ära, uurisin sellepärast, et äkki peaks midagi muud veel vaatama.


Teema algataja
reimps

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas reimps »

Tuono kirjutas:

Ma usun, et 5t. on piisav välp :D , enamus ei vaheta kindlalt nii tihti õli, kui mina.

Ma vahetan ka 5000 tagant, kuigi manual ütleb 7500. Muide.


Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Tuono kirjutas:

Miks on pandud lühike "pime",kui sinna koguneb õli ja seda tühjendada saab ainult õhupuhasti korpuse eemaldamisel, kas peab seal olema lühike ja kas sinna võib koguneda õli ja kas võib vedada pika vooliku, mis ulatub alt välja, et vajadudel tühjendada? Pildil punase ringiga tähistatud: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105202437/

Tänud ette!

See "pime" vaevab mind ikka, sest ühes videos nägin, et seal oli voolik otsas :roll:


001WTR
Postitusi: 74
Liitunud: 22 Aug 2011, 17:43

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas 001WTR »

reimps kirjutas:
Tuono kirjutas:

Ma usun, et 5t. on piisav välp :D , enamus ei vaheta kindlalt nii tihti õli, kui mina.

Ma vahetan ka 5000 tagant, kuigi manual ütleb 7500. Muide.

KTM 990 manual näiteks ütleb et õlivahetus kas peale igasid rajapäevi või 7500km. Nii et eks oleneb sõidustiilist ja 5000 võiks olla hoolitsetud masinal ülemine piir ;) Sellist hoolt saanud LC8 mootoritel on ka 60,000km läbisõidul silindritel tehase hoonimisjäljed pea sama värsked kui uuena. Päikest!


Rattal
Postitusi: 117
Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
Asukoht: Viljandi

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Rattal »

Tuono kirjutas:
Tuono kirjutas:

Miks on pandud lühike "pime",kui sinna koguneb õli ja seda tühjendada saab ainult õhupuhasti korpuse eemaldamisel, kas peab seal olema lühike ja kas sinna võib koguneda õli ja kas võib vedada pika vooliku, mis ulatub alt välja, et vajadudel tühjendada? Pildil punase ringiga tähistatud: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105202437/

Tänud ette!

See "pime" vaevab mind ikka, sest ühes videos nägin, et seal oli voolik otsas :roll:

See "pime" peaks asukoha järgi olema miski vaakumi ots ja jäta rahu! Karterigaasis sisalduv üleliigne õlitolm peaks siiski kogunema kuskile õhupuhasti korpuse küljes olevasse voolikusse, ilmselt see voolik kus oli eelmisel pildil pisut liiva sees.
Õlikulu see tuulutusest või mujalt pika aja jooksul välja imbunud õlikirme ei põhjusta, näit. 10-20 ml. õlitolmu laialipihustamisega mootoril võib asi väga hull tunduda. Kui mootori alt just otseselt ei tilgu ja tuul neid tilkasi terve ratta peale pole määrinud, siis põleb see kulunud õli siiski mootoris ära!
Põhjuseks võib olla aja jooksul kõvaks läinud klapisääre tihendid. Korraliku hoolduse puhul ei tohiks kolvigrupis kulumist olla, kui läbisõit pole suur...
Ei ole selliste mootorite spetsialist ega pretendeeri absoluutsele tõele aga ehk on abiks!


Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Eks ma siis ei torgi seda aga isegi vintsvindi antud manualis on ka seal voolik, läbisõit on kella järgi 40t aga tegelikult on nats rohkem, sest spidokas vahetatud esimese omaniku poolt garantiikorras.
Imelik jh, kopsik oli ka seest liivane, ilmselt sportfiltrist kuigi iga õlivahetuse ajal pestud ja õlitatud, peab vist ikka paberfiltrit kasutama hakkama.
Mõtlesin, et võtan selle ära http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105213983 ja jätan nii http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105214037/
:bsmile:


Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Kuna tuleb teha esiamortidel simmerite vahetus siis tahaks teada, kas peab vahetama ka ülemised "O" tihendid?
Tänan!


Teema algataja
reimps

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas reimps »

Manual soovitab küll, aga nad soovitavad ka õilvahetusel O-rõngast vahetada. Eks see kõhutunde ja rahakotipaksuse järgi käib - vaene vahetab, rikkal on poogen.

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas puna »

Sul kannatab vahetada küll
milleks jätta asja kust võib taas peavalu tulla


Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Mis õli peaks panema esiamortidesse?
Soome foorumis soovitasid osad panna 10w aga Dr. Neeme saatest jäi meelde, et peaks/võiks panna 5w :roll:


krõps
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2013, 21:54
Tänatud: 1 kord

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas krõps »

5w on tänapillile väga luks

Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas stev666 »

see ikka sõltub ratta kaalust ka vist

dr800 2x
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Amordiõli valik sõltub eelkõige amordist, täpsemalt klapisüsteemist, mis seal sees. Lihtsad reguleerimatud amordid, kus õli liigub surve jõul läbi mõne mm läbimõõduga aukude on enamasti 10-15W parajaks viskoossuseks. Enamasti peab louis.de pealt tehtud mudelikohane andmeotsing paika. Aprilia on tootja, kes ei taha anda viskoossust oma toodetud mudeli esiamortidele ja jätab ka tehasmanualis valikuks 5-20W ning soovitab seda sobivas vahekorras kokku miksida.

Reegel on see, et kui on reguleeritav klapisüsteemiga amort, siis 5w, kui lihtsam reguleeritav amort, kus sees muudetakse reguleerkruvi keerates lihtsalt augu läbimõõtu, siis 10W. Sõitja ja ratta kaaluga vastavuses peaks olema vedru jäikus ja vedru eelpinge. Õli viskoossus sellest ei sõltu. Kui on igivana (üle 20 aasta) aparaat, millel lhtne amort ja esiots vedel nagu talle saba, siis annab hea tulemuse 80W ja ATF segu 50:50 vahekorras. Ei ole mingi omaväljamõeldis, vaid vanematel pillidel lausa tehase juhendis toodud ja töötab tõepoolest hästi -paremini kui tänapäevane amordiõli!!! PS! mitte kasutada reguleeritavates amortides - sinna on see liiga viskoosne.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Mu võrril on samasugused amordid http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Aga mis see 7,5w on, hea ju panna seda 5 ja 10 vahepealne :wack:


Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Kui palju peaks jätma ülevalt äärest esiamortidel õli, kas 85mm. v. 90mm. ja kas see 5mm. mõjutab palju?
Samas ei soovi sellist pehmet esiotsa nagu on Honda Hornet 900.
Tänan!

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4071
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Kas mitte 122mm+/-2mm ülemisest servast?
Kogus 520cm3+/-2,5cm3? Pool liitrit siis ühe toru kohta. Ma siin juhendist vahin :roll:

SERTÃO

Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

holma kirjutas:

Kas mitte 122mm+/-2mm ülemisest servast?
Kogus 520cm3+/-2,5cm3? Pool liitrit siis ühe toru kohta. Ma siin juhendist vahin :roll:

Ma lugesin Aprilia foorumist need nr.-id :roll: Vist käib see 85-90mm. Öhlinsi omade kohta aga mul on vaesemehe tavalised amordid :wack:

Kasutaja avatar

Magimees
Postitusi: 369
Liitunud: 18 Juul 2006, 23:06
Tsikkel: Aprilia Shiver 750cc
Asukoht: Nõmme

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Lugemata postitus Postitas Magimees »

Holma jõudis vastusega ette :(. Aga, kuna otsisin juba pildi välja, siis siin on pilt tehasemanualist õlikoguste kohta :D.

Pilt

Võrr-> Stella 50cc -> Moskva 125cc ->Dirt bike 110cc ->Kawasaki KMX 125cc -> Aprilia Shiver 750 cc

Teema algataja
Tuono

Re: Aprilia Tuono 1000 II gen.

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Nii, 40kg kellal ja hakkavad need jamad pihta, enamus tarkasi soovitas küljejala anduri ära vahetada, et see jebib, vahetatud aga viga ikka alles, nimelt jätab sõites vahele, mida veel vaadata/vahetada (vist tsikkel)!?
Kas peale klapikambrikaane tihendi vahetust peaks natuke sõitma ja siis uuesti poldid üle pingutama (küsimus sellepärast, et kusagilt hakkas mingit kärssavat ollust tagumise leegika peale nirisema :roll: :roll: :wack:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”