Tagumine hammasratas

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Rannu

Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Rannu »

Tagumine hammakas , alumiinium v teras. Terashammakas tuleks ju odavam osta, samas peaks materjali poolest teras vastupidavam olema? Milles point on?

Kasutaja avatar

seff
Postitusi: 49
Liitunud: 18 Dets 2007, 17:04
Tsikkel: ktm
Asukoht: tartu.last seen heading that => way

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas seff »

kergem....ja ega vastupidavuselthalvem pole

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas TDM »

seff kirjutas:

kergem....ja ega vastupidavuselthalvem pole

Kestvuskrossis ja eriti mudas on vastupidavuse vahe ikka tohutu, minu kogemustel!
Seda siis raudse poolele!

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Rannu kirjutas:

Tagumine hammakas , alumiinium v teras. Terashammakas tuleks ju odavam osta, samas peaks materjali poolest teras vastupidavam olema? Milles point on?

Point on ainult massis ja mitte milleski muus. Mitte ainult see osa millega maa külgetõmbejõud hammakale kaalu annab vaid pöörlev mass on asi mis tehnikaarendajaid alumiiniumi eelistama paneb. Pikemalt saab sellest lugeda siit: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=27400
Jõudu paraadiks

Kasutaja avatar

kallutaja
Postitusi: 23
Liitunud: 17 Mär 2010, 18:04
Tsikkel: yamaha xt 600e

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas kallutaja »

mul oleks selline küsimus et kui paned tagumise hammaka originaalist suurema kas siis hakkab ketti ja esimest hammakat sööma või mitte?

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

ei

Kasutaja avatar

seff
Postitusi: 49
Liitunud: 18 Dets 2007, 17:04
Tsikkel: ktm
Asukoht: tartu.last seen heading that => way

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas seff »

pori ja liiva sees müttamiseks tasub loomulikult võtta odavam terashammakas,seal pole hammasratta kaalul mingit vahet
pole ju teada mis rattale teemaalgataja hammakat otsib


Teema algataja
Rannu

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Rannu »

...supermoto 450 4t, põhiliselt asfaldil, vahest mõni kilta kruusa ka.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

kallutaja kirjutas:

mul oleks selline küsimus et kui paned tagumise hammaka originaalist suurema kas siis hakkab ketti ja esimest hammakat sööma või mitte?

kui sul on vahetushammakas samale ketile siis pole midagi karta. ma ei tea täpselt kuidas mudakäiadel need asjad on aga näiteks vanale gixxerile banditi swapi tehes pidi see olema probleemiks, 1200-l ja 750 erineva laiusega ketid.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

näiteks vanale gixxerile banditi swapi tehes pidi see olema probleemiks, 1200-l ja 750 erineva laiusega ketid.

:wack:
loomulikult on see probleemiks kui ei süveneta asja olemusse. sama teema kui läheksid naiste osakonda omale nr 42 pükse ostma, usun et see swap sul ka ei õnnestu. tagahammakas paar hammast siia sinnapoole on alati võimalik osta-tellida, vaja on teada ainult keti laiust ning mudelit millele sul hammakat vaja on. ehk siis lihtsamalt lahti seletades - toeta eesti kaupmeest ning saad õige asja. seni pole keegi eestis suuremates motopoodides asju ajades eelpool kirjeldatud probleemi otsa sattunud.

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!

Teema algataja
Rannu

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Rannu »

Hei mehed! ...probleem ei olle mitte ketiratta hammaste arvus, ega keti laiuses.... vaid selles, (alumiinium v teras ketiratas) kaupmees ütles mulle, et võta terashammakas. See pidi kordi parem, vastupidavam ja ka poole odavam olema. Küsisingi siin lihtsalt infi sõidumeeste/vanemate/targemate kogemusi selles osas, kuidas terashammakas ketti suhtub :D . Hammakat vaja Rattale 450 Supermoto 4t. linnasõiduks - vahest mõni kilta kruusateed ka.

Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

no aga milles küsimus - see mida kaupmees sulle ütles vastab tõele. suuremad ja tuntumad kaupmehed eestis annavad üldjuhul normaalseid soovitusi. alumiiniumhammakaid kasutatakse nende väikese massi pärast rinkal, kiirendusel, crossis jne kus iga gramm on arvel. pööra tähelepanu tramm66 postitusele, kuldsed sõnad. tavainimesele on terashammakas parim hinna kvaliteedi ja kestvuse suhte osas. thats it.

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!

Teema algataja
Rannu

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Rannu »

Kri$o$ kirjutas:

no aga milles küsimus - see mida kaupmees sulle ütles vastab tõele. suuremad ja tuntumad kaupmehed eestis annavad üldjuhul normaalseid soovitusi. alumiiniumhammakaid kasutatakse nende väikese massi pärast rinkal, kiirendusel, crossis jne kus iga gramm on arvel. pööra tähelepanu tramm66 postitusele, kuldsed sõnad. tavainimesele on terashammakas parim hinna kvaliteedi ja kestvuse suhte osas. thats it.

Olen kogenud, et tavaliselt saab kogu kompl. ühelajal otsa... esihammakas, kett ja tagumine AL hammakas. Nüüd tekib olukord, kus vajaliku vahetuse korral läheb käiku ...uus esihammakas, uus kett ja teist ringi läheb käiku juba kulunud, kuid see-eest hästi vastupidav tagumine terashammakas?

Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

kui sa oma küsimusele ei saa vastuseks piisavalt inffi või see ei ole sinu arust õige vastus sinu probleemile, siis saab järeldada ainult üht - küsimus on valesti formuleeritud.

Küsisingi siin lihtsalt infi sõidumeeste/vanemate/targemate kogemusi selles osas, kuidas terashammakas ketti suhtub

loe nüüd oma postitus siin teemas läbi ja vaata kas sa ikka alguses justnimelt nii küsisid.

tavaliselt saab kogu kompl. ühelajal otsa

saabki. ja kui ei saa, siis on soovitatav vahetada kogu komplekt korraga. vahet pole on sul seal alumiinium või teras.

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!

Teema algataja
Rannu

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Rannu »

Yess boss, no nüüd on küll asi selge!
...mis aga eneseväljendusoskusesse puutub, siis tunnistan ausalt, et see pole mu tugevam külg, sry.
See mida ma alguses küsisin ja see mida ma pärast küsisin on kaks ise asja, loomulikult. On tavaline, et suhtluse käigus tuleb teemaga haakuvaid küsimusi juurde. Kui tähele panid, küsisin kolmandat korda ka veel iseasja.
Tänan muidugi, et tähelepanu juhtisid minu küündimatusele. Luban, et oma edaspidistes küsimustes üritan küsimust täpsemalt formuleerida ja kinnitan, et suhtluse käigus enam teemast kunagi kõrvale ei kaldu. :D :D :D

Lugupidamisega.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Kri$o$ kirjutas:

näiteks vanale gixxerile banditi swapi tehes pidi see olema probleemiks, 1200-l ja 750 erineva laiusega ketid.

:wack:
loomulikult on see probleemiks kui ei süveneta asja olemusse. sama teema kui läheksid naiste osakonda omale nr 42 pükse ostma, usun et see swap sul ka ei õnnestu. tagahammakas paar hammast siia sinnapoole on alati võimalik osta-tellida, vaja on teada ainult keti laiust ning mudelit millele sul hammakat vaja on. ehk siis lihtsamalt lahti seletades - toeta eesti kaupmeest ning saad õige asja. seni pole keegi eestis suuremates motopoodides asju ajades eelpool kirjeldatud probleemi otsa sattunud.

ülevalpool mainitud probleem on sellise loomuga, et kaupmees võib mabalt "õige asja" pähe määrida ja klient ei saa arugi, et midagi valesti on, ainult kette hakkab kuidagi palju minema ja imelik ragin kohati. Eesti kaupmees on enamasti siiski nõus igast sodi välja ajama suust, et raha saada, see ei käi muidugi kõigi kohta aga eks need kes ennast puudutatuna tunnevad, teavad ise millest jutt.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

Eesti kaupmees on enamasti siiski nõus igast sodi välja ajama suust, et raha saada...

Alati ei saa Kaupmeest ja kaupmeest võrrelda. Tallinna mitte margiesindustest tsiklikaupluste - depoo (on küll kawa esindaja, kuid tegelevad kõigi tsiklitega), street, keskus - kohta võin öelda, et üldjuhul seal midagi pähe ei määrita, kuulatakse kliendi jutt ära ning üritatakse nõuga aidata kui võimalik. Ei ole mingit mõtet ühe õnnestunud diili (ehk siis pähemäärimise) pärast hävitada 10 aastaga üles ehitatut. Pigem on mõningaseks probleemiks tarneaegadest kinnipidamine, kuid see on hoopis teine teema.

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!

jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas jawam. »

rannu soovib jõuda asja juurteni - saan aru, olen ka sarnase mõtlemisega, et kui lihtsalt jah või ei vastus, siis sellest ei piisa... Küllap krossimehed teavad AL tagahammaka eeliseid - kergem kaal ja parem kiirendus, mis võistlustel oluline. Teisejärguline on, et AL tagahammakat tuleb tihedamalt vahetada. Tänavasõidu enduurol peaks esmatähtis olema hammasrataste ja keti vastupidavus. Terashammakas igati omal kohal, nagu ka eespool palju mainitud. Ja kui 2 hammakat ja kett kõik korraga vahetada, siis läbisõit kindlasti maksimaalne... kallutaja küsis, et kui paned tagumise hammaka originaalist suurema, kas hakkab siis ketti ja esimest hammakat kulutama? Kett hakkab veits teise nurga all üle plastist juhtijate jooksma ja neid võib rohkem kulutada küll, kui nii suur tagumine hammakas panna, et juba ketti pikemaks peab tegema. Krossimehed vahetavad tihti vastavalt rajale tagumist hammakat ja mingis väiksemas piiris ongi see tehase poolt nii mõeldud.


Teema algataja
Rannu

Re: Tagumine hammasratas

Lugemata postitus Postitas Rannu »

jawam. kirjutas:

rannu soovib jõuda asja juurteni - saan aru, olen ka sarnase mõtlemisega, et kui lihtsalt jah või ei vastus, siis sellest ei piisa... Küllap krossimehed teavad AL tagahammaka eeliseid - kergem kaal ja parem kiirendus, mis võistlustel oluline. Teisejärguline on, et AL tagahammakat tuleb tihedamalt vahetada. Tänavasõidu enduurol peaks esmatähtis olema hammasrataste ja keti vastupidavus. Terashammakas igati omal kohal, nagu ka eespool palju mainitud. Ja kui 2 hammakat ja kett kõik korraga vahetada, siis läbisõit kindlasti maksimaalne... kallutaja küsis, et kui paned tagumise hammaka originaalist suurema, kas hakkab siis ketti ja esimest hammakat kulutama? Kett hakkab veits teise nurga all üle plastist juhtijate jooksma ja neid võib rohkem kulutada küll, kui nii suur tagumine hammakas panna, et juba ketti pikemaks peab tegema. Krossimehed vahetavad tihti vastavalt rajale tagumist hammakat ja mingis väiksemas piiris ongi see tehase poolt nii mõeldud.

Tänud infi eest, nüüd siis tean, milles point on! :bsmile:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”