Transalpi käivitus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Transalpi käivitus
Probleem on Honda Transalp 650 2001a.-ga ja seisneb selles, et aegajalt ei lähe sooja mootoriga käima.
Umbes iga seitsmes käivitus on selline nagu kütust üldse peale ei saaks, käiab tühja ja ei luba ka mitte.
Siiani olen hoidunud pikast käiamisest ja mõneminutiste vahedega proovides on ikkagi lõpuks käima läinud.
Võimsuse kadu ja muid anomaaliaid pole täheldanud, kui käivitub siis poolest pöördest nagu poleks probleeme olnudki.
Selle eest, et käivitamise ajal gaasi peale mitte keerata on mind juba hoiatatud.
Panin küll depoosse juba aja kirja, aga kuna viga on selline et kord on ja kord mitte siis ei pruugi ka sealt mingit tulemust tulla.
Äkki on kellegil sarnast anomaaliat olnud ja oskab soovitada kuhu peaks tähelepanu pöörama või kust viga otsida?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Transalpi käivitus
Ei oska küll muu kohta öelda, aga mis on siis viga SOOJA mootorit käivitades väikesel gaasiandmisel? Ma pigem ütleks, et vähemalt karpaga masin, olgu tsikkel või auto, tahab kuuma mootori käivitamisel just pisukest gaasi.
Re: Transalpi käivitus
Kas immo tuli ikka kustub ilusti probleemsetel käivitustel? Mul aegajalt jama immo mahatulekuga; nendel kordadel on süüde blokeeritud. Kusjuures sooja mootoriga annan samuti pisut gaasi, käivitub nagu paremini.
Re: Transalpi käivitus
Pakuks, et tühikäigul on segu liiga rikas. Külmast peast on see OK, aga soojast peast üldse mitte.
Kas õhufilter on OK? Pigem vaheta välja, kui jää lootma, et kestab ehk veel poolpidusena
Kas seal ei ole mitte kaks karpat? Need on ikka omavahel süngis?
Kas tühikäigupöörded on normis sooja mootori puhul?
Tühikäigusegu regullib karpal tühikäigukruvi (idle screw). Tavapäraselt regullitakse seda nii, et keeratakse see kruvi täiesti oma pessa (aga mitte jõuga! Siis võib kummitihendi ära lõhkuda), siis 2 pööret välja tagasi (varieerub olenevalt mootorist, uuri manuaali) ja siis umbes poole pöörde kaupa jälle sissepoole, et leida seda kohta, kus pöörded hakkavad kukkuma, kruvi asend peaks jääma vahetult enne seda pöörete langemist. NB! Loomulikult seda kõike tuleb teha sooja mootoriga.
Ma pigem ütleks, et vähemalt karpaga masin, olgu tsikkel või auto, tahab kuuma mootori käivitamisel just pisukest gaasi.
Kui karpa on regullitud ja mootor muidu OK, siis pigem ikka ei peaks vajama, ütlen ma oma karpaga tsiklite ja autode kogemuse põhjal.
Re: Transalpi käivitus
Pole küll vastus, aga kui õhufiltri vahetuseks läheb, on mul üks väga vähe kasutatud originaal üle (Hiflo hind miski 800 kandis), annaks 300-ga ära.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Transalpi käivitus
oh sa *****. ei tea miks sellel transalbil nii kallis filter? selle raha eest saan ma oma rattale juba pestava ja jääb ülegi.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
Teema algataja
Re: Transalpi käivitus
Tavott:
Ei ole tähelepanekut teinud, et immo kuidagi teistmoodi käituks.
Sang:
Meenub et keerasin tühikäigu pöördeid natuke peale kui ratas mõned korrad fooritaga välja suri ja kui hästi meenutada, siis enne tühikäigu kruvi reguleerimist ma seda probleemi ei mäleta ka. Praegu on mul tühikäigu pöörded 1400 - 1500 ringis, enne olid 800 kanti.
Mis pöörded õiged on?
Õhufiltri vahetasin eelmise hooaja alguses ja selle hooaja alguses ütles hooldus et filter vahetust ei vaja.
Karpade sünki ei tea et talle tehtud oleks ja ise ei oska.
Kalju:
Läksid pestava peale üle?
Ütle igaksjuhuks kus kandis liigud, ehk olen filtrist isegi huvitatud, kuigi kaalun ka pestavat.
Aga tänud vastajatele, tühikäigu pöörded proovin välja uurida ja paika saada, eks siis näis.
-
Teema algataja
Re: Transalpi käivitus
Uurisin manualist tühikäigu pöördeid ja sain teada et 1300+-100rpm.
See ei olegi siis väga puus.
Üks asi mis silma hakkas on kütusekulu.
Mitte et ma nüüd kurdaks et liiga vähe võtab aga manualis oli kirjas, et mul peaks olema keskmine kulu 8,5l/100km.
Alles tegin 1000km lõunaeesti tripi mis sisaldas nii külgees kruusal sõitu kui 120km/h maanteed ja sain tripi keskmiseks 6,2.
Linnasõiduga isegi pole saanud üle 7l/100km.
Re: Transalpi käivitus
Mul kütuse kulu kõigub kuskil 4.8 ja 6,5 l/100km vahel. See manuaali 8,5 tundub kuidagi krõbe number. oleneb muidugi sellest, et kuidas parema käega ümber käia. Samas mul vanem (96a) ja veidi väikesma kubatuuriga isend.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Transalpi käivitus
kütusekulu on sul täitsa norm.
8.5 ei tohiks transalp isegi mitte linnas võtta, rääkimata keskmisest. unusta see number ära kui ta kunagi nii palju võtma hakkab, siis on midagi väga suurt viga
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Transalpi käivitus
atmospheric!
Liigun põhiliselt Tallinnas. Nüüd kasutan Simota sportfiltrit koos 125 peadüüsidega.
Hiflo HFA1615 hind motopood.ee-s ja streetmotos 820EEK.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Transalpi käivitus
"Kui karpa on regullitud ja mootor muidu OK, siis pigem ikka ei peaks vajama, ütlen ma oma karpaga tsiklite ja autode kogemuse põhjal."
Kui, kui. Kaugeltki kõigil pole karpad korras. Minu masin üldiselt ka EI VAJA, aga on juhtunud puhtast hajameelsusest, et tõmban toore peale ka soojale mootorile. Peale seda nalja keeran käivitades gaasi kõhklematult ja soovitan teistelgi - eesmärk ju ratas käima saada, mitte nentida, et mnjah, rikkis on. Mh?
Re: Transalpi käivitus
Ma lugesin ühest karpaga masina kasutusjuhendist: " Enne väga sooja mootori käivitamist anda 1/4 gaasi ja starteri andmise ajal gaas maha lasta."
Ja kui mootor on "toorest täis tõmbanud" siis sulgeda bensukraan ja käivitada täis gaasiga.
Re: Transalpi käivitus
Tsikkelröövel kirjutas:"Kui karpa on regullitud ja mootor muidu OK, siis pigem ikka ei peaks vajama, ütlen ma oma karpaga tsiklite ja autode kogemuse põhjal."
Kui, kui. Kaugeltki kõigil pole karpad korras. Minu masin üldiselt ka EI VAJA, aga on juhtunud puhtast hajameelsusest, et tõmban toore peale ka soojale mootorile. Peale seda nalja keeran käivitades gaasi kõhklematult ja soovitan teistelgi - eesmärk ju ratas käima saada, mitte nentida, et mnjah, rikkis on. Mh?
Jutt käis algselt siiski täiesti tavalisest käivitamisest. Mootori soojast peast uputamine on loomulikult hoopis teine värk, siis võib rahumeeli rutska kasvõi põhja keerata natukeseks, et värsket õhku sisse puhuda.
Meenub et keerasin tühikäigu pöördeid natuke peale
Kust sa neid pöördeid peale keerasid? Kas näppisid selleks mingit karpa kruvi või trossi kinnitamise niplit karpa küljes?
Karpade sünki ei tea et talle tehtud oleks ja ise ei oska.
Kas mitte Transalpil aint üks karpa ei ole? Sel juhul unusta see teema ära.
-
Teema algataja
Re: Transalpi käivitus
Tühikäigu pöördeid reguleerisin sellest nipplist mis on karpa poolses otsas gaasitrossi rulliku kõrval, manualis nimega "idle speed adjuster".
Ja karpasid on Transalpil 2tk.
Re: Transalpi käivitus
Sellel Transalpil on 2 karpat. Tsikli vasakul pool paagi all on selline kruvi, millel on plastist nn. nupp, millega saab tühikaiku regullida.
Mõlemal karpal on veel lisaks kruvid (kruvikaga keeramiseks) tühikäigu küttesegu reguleerimiseks. Ühele pääseb ligi vaskult poolt, teisele paremalt (plastkatte sees on vastavad avad). Segu reguleerimiseks (kui kogemus puudub) on abiks remondimanuaal (netist laetav; kui ei leia võin meili peale saata). Üldiselt on Transalp tehaseseades pigem rikastatud kütteseguga. Ka töösooja mootoriga ajab vinguhaisu välja. Ja väga tundlik õhufiltri mustuse suhtes. Saksa foorumis kirjutavad, et mäestikus ei kannata isegi pisut mustunud filtriga sõita, kohe tõmbab täis.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Transalpi käivitus
su ratas on järjekordne tõestus Murphy seaduste olemasolust.
loodetavasti ta nüüd jääbki normaalselt käima
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.