Ketiratta vahetus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Ketiratta vahetus
Probleem esimese ketiratta vahetusega, oskab keegi öelda kumbat kätt keermega võiks tegu olla, kui kett on vasaul pool
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Ketiratta vahetus
Tere.
Teema värskendus. Jäin hätta esimese ketiratta vahetusega. Ei tule lahti.
Proovitud - tagumiseratta blokeerimine pannes terasvarrega haamrivarre veljeavast läbi. Pidurit ei hakanud "Testima" - piisavalt on tegemist mutri avamisega.. Huvipärast proovisin avada momentvõtmega, et mis hetkel järgi annab - 240, mitte muffigi. panin tavalisele narrele pikenduse - tagaratta blokaatoriks olnud metallvarrega haamer paindus. Kodustes tingimustes haamriga löögi simuleerimine ja piisava (mõistliku) jõuga väänamine on ebaõnnestunud. Igatahes manuaali järgsest 128 momendist on hetkel asi kaugel. Käigukasti säästmiseks ei kasuta võlli lukustamist käiguga.
Nüüd siis küsimus: Kas siinkohal on ainsaks lahenduseks löögiga mutrikeraja (loodan et eelmine omanik keermeliimi ei pannud, mida vaja kuumutada). Kellel kogemust.
Re: Ketiratta vahetus
mis siin ikka loota, anna kuuma ja lase mingi suruõhuvõtmega lahti. eks need mõnikord on kohutavalt kõvasti kinni tõesti. mutrile kuuma ja keskelt võllile kohe külmashokki peale võib kah miskit aidata. seejärel kohe proovida keerata. niisama väänata pole väga mõtet.
kui miski ei aita siis keevitad vana ketika külge pika metallvarre, küll ta siis lahti tuleb
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Ketiratta vahetus
Mul oli tsiklil samamoodi see kinni. Aitas see, et panin padruni narre otsa meetrise toru ja siis seda surusin alla ning vaikselt koputasin peale ka torule. Sõber samal ajal oli kahe jalaga tagapiduril. Toimis.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
- Tsikkel: DL1000
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 29 korda
Re: Ketiratta vahetus
Mul sama probleem ning ei tule lahti. Sai kuumutatud, suruõhuvõtmega proovitud (jõunäitajaid ei tea), pikendusega võtmega proovitud, aga enne libises pidur läbi, kui midagi lahti tuli. Vaikselt hakkavad mutri nukad kahtlast nägu minema juba. Kõiki neid tegevusi sai tehtud sõbra juures maal, aga nüüd Tallinnas mul võimalused oluliselt kasinamad ning töökodades pikad järjekorrad. Kas kellelgi on olemas vahendid ning oleks nõus raha eest seda lahti keerama mul?
Re: Ketiratta vahetus
Avamisõli olete proovinud?
Näide teisest maailmast, kus probleem leidis lahenduse just avamisõli/leotusõli näol.
Lootusetult kinniroostetanud sileraudse relva tšokk tuli lahti ühe käega keerates, kui ta oli 48h leotusõlis vedelenud. Enne sai proovitud nii pikemate vartega, mõistuse kui lollusega. Lõpuks aitas würth avamisõli.
Kinni said need mutrid (ja ka mainitud relvatšokk) tõenäoliselt õige momendiga keeratud, kuid oksüdatsioon teeb oma töö.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Ketiratta vahetus
Suruõhk ei aita siin enamasti, sest käiguvõll hakkab kaasa laperdama. Suruõhuga saad lahti detailid, mis ise on fikseeritud. tagapidur hakkab ka paljudel juhtudel ikkagi läbi libisema. Siin aitab üks hästi lihtne nipp: esimese ketiratta tagant paned pika poldi läbi keti ülemise ja alumise ühenduslüli ning tõmbad mutriga kinni. See fikseerib keti ja ilma pidurit vajutamata saab kõik mutrid lahti. Teeninduses läbi käidud tee ja pole vaja ei kuumutada, ei lõhkuda pneumoga, ei üritada lahtistava õliga, vaid lihtsalt fikseerida ja siis piisavalt pika varrega keerata. Kuskil serveris on mul pilt ka sellest lahendusest aga tuhandete piltide seast ei leia hetkel kiiruga üles.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Ketiratta vahetus
Rullikud kindlasti kangemast materjalist kui nt.8.0 polt.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Ketiratta vahetus
pole kahtlustki, ent jälje jätab ka natuke pehmem materjal kangema sisse. lähipäevil huvi pärast proovin ära paari ülearuse lüliga.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Ketiratta vahetus
Ma lihtsalt üritan mõista, miks peaks seda ketti säästma kui hammakat vahetan. Uus ketijooks läheb ju nii ehk naa peale. Või magasin midagi maha?
-
Teema algataja
Re: Ketiratta vahetus
alati ei peagi säästma...mõnikord aga on äkki tarvis? esimest ketikat võib olla tahtmine vahetada ka näiteks lihtsalt ülekande muutmiseks. või rahabossid ostavad siis ka igal juhul uue keti, olgugi, et küljes olev on sõitnud alles näiteks 3kkm. ketikas maksab 10ka, kett maksab 100. + 25 neetija rent, nagu siin kuskil kõrvalteemas välja tuli
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Ketiratta vahetus
Mehed, kes tegelevad kodus ülekande muutmisega, hooldavad oma rattaid piisavalt tihti, et need mutikad ei jää oksüdatsioonist nii kinni, et oleks vaja mingeid polte läbi "uhiuue" kullast keti panna.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Ketiratta vahetus
Esimese ketiratta mutter lahti. Keere täiesti kuiv ja roosteta.
Keti mittevahetamise tagamaast. Antud rattal on keti kontrollil 1-st kuni 21-ni lülini normaalpikkus 317,5-318,5mm, service limit 323mm. Minul oli 319mm. Seega vahetust ei hakanud tegema.
Tagumise ketiratta paigal hoidmiseks kasutasin kummikattega terasest haamrivart, mis oli valuvelje kodarate vahelt läbi ja toetus kiigele, takistades nii tagaratta liikumist.
Lahendust, mille kohaselt mingi polt või kruvikeeraja läbi ketilülide pannakse presenteeriti ka SinuTorus, kuid sellest plaanist loobusin, kartes ketilülide kahjustamist - parem plaan oli tõmbe jaotamine läbi tagumise ketiratta mitmele lülile.
Mutri keeramiseks võtsin akulöökmutrikeeraja - u.1 sekund päästikut ja lahti ta oligi.
Tarkuseks tulevikuks: ZR-7s manualis on esimese ketiratta mutri momendiks 127Nm ja määrde kohta kirjutatud naa - lühidalt kohalikus keeles: "Kasuta molübdeendisulfiid õli keermel ja toetuspinnal. Molübdeendisulfiid õli on segu mootoriõlist ja molübdeendisulfiid määrdest kaalu vahekorras 10:1
Jõudu nokitsemisel.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.