Ketiratta vahetus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
okul

Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas okul »

Tere

Probleem esimese ketiratta vahetusega, oskab keegi öelda kumbat kätt keermega võiks tegu olla, kui kett on vasaul pool

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere jah.
Kindlasti on kurakätt keere!
Pead vist siiski teada andma, mis aparaadiga on tegu - tsikkel, võimasin, jalgratas....
Siin foorumis on tarku mehi, kes teavad seletada, kui ütled oma lennuki margi
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Teema algataja
okul

Lugemata postitus Postitas okul »

Aparaadil nimeks Kawasaki zx9 1997aasta
Küsimus siis järgmine. Kas esimese ketiratta kinnitus mutri lahti keeramiseks tuleb mutrit keerata vastupäeva või päripärva? Võlli otsast keerme tuvastamine võimatu, kuna võlli ots on mutriga tasa

Teema algataja
Keks

Lugemata postitus Postitas Keks »

Hondal käib see igaljuhul vastupäeva (kella suunale vastu), ma ei usu eriti et sinul peaks see teistpidi käima!
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2190
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Ma küll ei tea mispidi "kurakätt" on.. :)
aga teeksin samuti panuse, et vastupäeva on tarvis keerata.
Ise kunagi litsusin paremalt poolt tagapidurit ja üle ratta koogutades keerasin mutri lahti.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

Teema algataja
xman

Lugemata postitus Postitas xman »

"Pead küll ei anna", aga enamus masinatel peaks see vastupäeva käima. Vastasel juhul tekib võimalus et mutter kerib end ise lahti.

Teema algataja
okul

Lugemata postitus Postitas okul »

Suured tänud!
Oletused osutusid õigeks (mutri laht keeramiseks tuleb keerata vastupäeva)

Kiks
Toetajaliige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
Tsikkel: zr-7, nc700sd
Asukoht: Kuusalu
Tänatud: 4 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas Kiks »

Tere.
Teema värskendus. Jäin hätta esimese ketiratta vahetusega. Ei tule lahti.
Proovitud - tagumiseratta blokeerimine pannes terasvarrega haamrivarre veljeavast läbi. Pidurit ei hakanud "Testima" - piisavalt on tegemist mutri avamisega.. Huvipärast proovisin avada momentvõtmega, et mis hetkel järgi annab - 240, mitte muffigi. panin tavalisele narrele pikenduse - tagaratta blokaatoriks olnud metallvarrega haamer paindus. Kodustes tingimustes haamriga löögi simuleerimine ja piisava (mõistliku) jõuga väänamine on ebaõnnestunud. Igatahes manuaali järgsest 128 momendist on hetkel asi kaugel. Käigukasti säästmiseks ei kasuta võlli lukustamist käiguga.
Nüüd siis küsimus: Kas siinkohal on ainsaks lahenduseks löögiga mutrikeraja (loodan et eelmine omanik keermeliimi ei pannud, mida vaja kuumutada). Kellel kogemust.


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis siin ikka loota, anna kuuma ja lase mingi suruõhuvõtmega lahti. eks need mõnikord on kohutavalt kõvasti kinni tõesti. mutrile kuuma ja keskelt võllile kohe külmashokki peale võib kah miskit aidata. seejärel kohe proovida keerata. niisama väänata pole väga mõtet.

kui miski ei aita siis keevitad vana ketika külge pika metallvarre, küll ta siis lahti tuleb :D

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Keeramise suund on ikka õige?


Kiks
Toetajaliige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
Tsikkel: zr-7, nc700sd
Asukoht: Kuusalu
Tänatud: 4 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas Kiks »

mx77 kirjutas: 07 Apr 2019, 20:30

Keeramise suund on ikka õige?

Pooteist keeret näha - vastupäeva käib lahti.


oil
Postitusi: 774
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas oil »

Mul oli tsiklil samamoodi see kinni. Aitas see, et panin padruni narre otsa meetrise toru ja siis seda surusin alla ning vaikselt koputasin peale ka torule. Sõber samal ajal oli kahe jalaga tagapiduril. Toimis.

Kasutaja avatar

Wtf3000
Postitusi: 69
Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
Tsikkel: DL1000
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas Wtf3000 »

Mul sama probleem ning ei tule lahti. Sai kuumutatud, suruõhuvõtmega proovitud (jõunäitajaid ei tea), pikendusega võtmega proovitud, aga enne libises pidur läbi, kui midagi lahti tuli. Vaikselt hakkavad mutri nukad kahtlast nägu minema juba. Kõiki neid tegevusi sai tehtud sõbra juures maal, aga nüüd Tallinnas mul võimalused oluliselt kasinamad ning töökodades pikad järjekorrad. Kas kellelgi on olemas vahendid ning oleks nõus raha eest seda lahti keerama mul?


Märtt
Postitusi: 211
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas Märtt »

Avamisõli olete proovinud?

Näide teisest maailmast, kus probleem leidis lahenduse just avamisõli/leotusõli näol.
Lootusetult kinniroostetanud sileraudse relva tšokk tuli lahti ühe käega keerates, kui ta oli 48h leotusõlis vedelenud. Enne sai proovitud nii pikemate vartega, mõistuse kui lollusega. Lõpuks aitas würth avamisõli.

Kinni said need mutrid (ja ka mainitud relvatšokk) tõenäoliselt õige momendiga keeratud, kuid oksüdatsioon teeb oma töö.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Suruõhk ei aita siin enamasti, sest käiguvõll hakkab kaasa laperdama. Suruõhuga saad lahti detailid, mis ise on fikseeritud. tagapidur hakkab ka paljudel juhtudel ikkagi läbi libisema. Siin aitab üks hästi lihtne nipp: esimese ketiratta tagant paned pika poldi läbi keti ülemise ja alumise ühenduslüli ning tõmbad mutriga kinni. See fikseerib keti ja ilma pidurit vajutamata saab kõik mutrid lahti. Teeninduses läbi käidud tee ja pole vaja ei kuumutada, ei lõhkuda pneumoga, ei üritada lahtistava õliga, vaid lihtsalt fikseerida ja siis piisavalt pika varrega keerata. Kuskil serveris on mul pilt ka sellest lahendusest aga tuhandete piltide seast ei leia hetkel kiiruga üles.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

kas selline lahendus keti rullikutele suhteliselt sügavaid arme ei jäta?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Rullikud kindlasti kangemast materjalist kui nt.8.0 polt.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

pole kahtlustki, ent jälje jätab ka natuke pehmem materjal kangema sisse. lähipäevil huvi pärast proovin ära paari ülearuse lüliga.

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Ma lihtsalt üritan mõista, miks peaks seda ketti säästma kui hammakat vahetan. Uus ketijooks läheb ju nii ehk naa peale. Või magasin midagi maha?


Teema algataja
reimps

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas reimps »

Kauri kirjutas: 08 Apr 2019, 22:51

Või magasin midagi maha?

Ei, lihtsalt osad ei viitsi Neeme kirjutisi lugeda. Väga lugupidamatu :)


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

alati ei peagi säästma...mõnikord aga on äkki tarvis? esimest ketikat võib olla tahtmine vahetada ka näiteks lihtsalt ülekande muutmiseks. või rahabossid ostavad siis ka igal juhul uue keti, olgugi, et küljes olev on sõitnud alles näiteks 3kkm. ketikas maksab 10ka, kett maksab 100. + 25 neetija rent, nagu siin kuskil kõrvalteemas välja tuli :D


Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Mehed, kes tegelevad kodus ülekande muutmisega, hooldavad oma rattaid piisavalt tihti, et need mutikad ei jää oksüdatsioonist nii kinni, et oleks vaja mingeid polte läbi "uhiuue" kullast keti panna.


Kiks
Toetajaliige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
Tsikkel: zr-7, nc700sd
Asukoht: Kuusalu
Tänatud: 4 korda

Re: Ketiratta vahetus

Lugemata postitus Postitas Kiks »

Esimese ketiratta mutter lahti. Keere täiesti kuiv ja roosteta.
Keti mittevahetamise tagamaast. Antud rattal on keti kontrollil 1-st kuni 21-ni lülini normaalpikkus 317,5-318,5mm, service limit 323mm. Minul oli 319mm. Seega vahetust ei hakanud tegema.
Tagumise ketiratta paigal hoidmiseks kasutasin kummikattega terasest haamrivart, mis oli valuvelje kodarate vahelt läbi ja toetus kiigele, takistades nii tagaratta liikumist.
Lahendust, mille kohaselt mingi polt või kruvikeeraja läbi ketilülide pannakse presenteeriti ka SinuTorus, kuid sellest plaanist loobusin, kartes ketilülide kahjustamist - parem plaan oli tõmbe jaotamine läbi tagumise ketiratta mitmele lülile.
Mutri keeramiseks võtsin akulöökmutrikeeraja - u.1 sekund päästikut ja lahti ta oligi.
Tarkuseks tulevikuks: ZR-7s manualis on esimese ketiratta mutri momendiks 127Nm ja määrde kohta kirjutatud naa - lühidalt kohalikus keeles: "Kasuta molübdeendisulfiid õli keermel ja toetuspinnal. Molübdeendisulfiid õli on segu mootoriõlist ja molübdeendisulfiid määrdest kaalu vahekorras 10:1
Jõudu nokitsemisel.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”