Kett. Mis , miks ja kuidas?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Kett. Mis , miks ja kuidas?

Lugemata postitus Postitas spinna »

http://www.liikkuvapoliisi.info/ldr/tekniikka.html

Sellise huvitava asja leidsin kogemata. Kuna pildimaterjal on väga näitlik ja hea, siis tundus olevat mõteks siia üks link panna.
Ja keti puhul siis teame, et isegi kui räägime keti venimisest, on tegemist tegelikult ikkagi täiesti mehhaanilise kulumisega.
Suzuki GSX 750 Inazuma

xman

Õige aega õlitamiseks?

Lugemata postitus Postitas xman »

Kuidas saab teada kuna on õige aeg keti õlitamiseks. Kui üleliia tihti õlitada kas siis teeb see rohkem paha kui head?

cl

Lugemata postitus Postitas cl »

keti parim töökeskkond on õli sees, st keti liigõlitamine talle kahju ei tee :)

vedela õli puhul tuleb tihemini õlitada, mootoriõli püsib kuiva ilmaga 50-100km max, märja ilmaga paar kilomeetrit, spets venivad möginad püsivad kauem, aga kas ka määrivad...parim määre keti-kummitihenditele võiks olla mingi tavoti-vahalaadne ollus, mis niisama minema ei lenda ja natuke ka libe-omadusi pakuks.

cl
Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Ketti tuleks iga päev enne sõitu õlitada. Jutt käib nö. tavasõitjast mitte matkajast.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Tervitused, tuleb neemelikult pikk jutt ketimajandusest:

Ehk siis keti õlitusintervall peaks jääma 300km kanti. Kehvades oludes ka tihemini. Kui kasutada vaha, siis see seisab veidi kauem peal ja intervall võiks jääda 500km kanti. Kuidas tunda ära kulunud ketti? Kulumisastet võib tinglikult jagada kaheks.

Aste 1, mille tunnuseks on järjest sagenev pingutusintervall (iga 500-1000 järel peab pingutama) ja tõstes tagumise ketiratta peal ketti, siis see tõuseb miski 5-10mm ja loksub. Selline seisund tähendab seda, et kett hakkab väga lähiajal päris õhtale minema (muide selleks on D.I.D-i komplektides kaasas isegi venimise mõõtja) aga veel saab mõned tuhanded kulgeda.

Aste 2 tähendab seda, et kett on põhjalikult veninud ja teatavasti teeb ta seda ebaühtlaselt. Tunnuseks siis ühtlase keskmise gaasiga sõites tõmblused tagarattas. Koha peal saab asjast aimu, kui pingutad keti õige "loksuni" ja siis pöörad tagaratast, mille tulemusena kett on kord tugevalt pingul, kord nii lõtv, et tahaks veel pingutamist.
Ketti ostes on mõistlik võtta komplektina ka rattad, sest kulunud saehambad kulutavad uue keti 25% kiiremalt läbi. Lisaks tuleks jälgida, et ketimüüja annab Sinu rattale (võimsusele) vastava tugevusega keti. On kodanikke, kes 10-15% ketiostul säästavad ja seetõttu uue keti 2 korda varem juba ostma peavad.

Mida tähendav "tavaline kett", O-ring, X-ring. Tähendab see seda, et tavaketil (väiksekubatuurilised 125, 250 ja võistlusrattad) käivad lülid üksteise vastu ja seal vahel vaid määrivaks ja kulumisvastaseks olluseks õli. O- ja X-ring kettidel on lülide vahel kummirõngad, mis on õlist "tatised". Seetõttu kestab O- ja X-ring kett tavaketist 2-3 korda kauem. Omakorda nimetused O ja X tulenevad kummirõnga ristlõike kujust. Miks üldse kasutatakse veel tavaketti??? Sest selle mõju tagaratta veeretakistusele on oluliselt väiksem. Väikesekubatuurilistel ja võistlustingimustes on oluline iga kW murdosa ja seetõttu nad kasutusel ongi.

Pikk jutt s**t jutt :)
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

xman

Lugemata postitus Postitas xman »

Väga asjalik jutt. See pikk jutt polnus s..... jutt :)
Kasutaja avatar

Hondarebel
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
Tsikkel: MotoGuzzi
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hondarebel »

na na na na naaa naaa



(Savagel rihmavedu)
Think positive
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”