Tee ise omale karpade sünkija
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Tee ise omale karpade sünkija
Andsin ühe oma sellise aparaadi ära siin ühes teemas, 2 inimest on veel küsinud selle kohta.
Joonistasin skeemi, kuidas paarikümne eegiga saate ise omale "sünkrokellad" teha.
Üsnagi täpne asjandus
Tegelikult mul kunagi oli juba selline pilt üleval, kuid ei leidnud üles enam, tegin uue:
Kui seda lisavoolikut üleval poleks, siis esimesel käivitamisel süngist väljas karpadega tõmmatakse õli lurpsti karpasse.
Selleks tasub algul pesupulk/näpitsad ülemiselt voolikult ära võtta ja siis vaikselt kinni pigistada.
Neid õpetusi leiab veel netist muidugi, tavaliselt piltidena, mitte joonisena.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Tee ise omale karpade sünkija
kas vooliku pikkusel ja läbimõõdul vahet pole? et mis läbimõõduga ja kui pikka voolikut kasutada?
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Tee ise omale karpade sünkija
aga miks just saeketiõli. on sel ka mingi teaduslik põhjendus
kasutasin samasugusel isetehtud priboorill õli asemel mootorsae rohelise õliga segubensiini. hea, et polnud torutäis puhast õli, sest juba esimesel katsetusel imes mootor selle vedeliku hetkega endasse
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Sobiv viskoossus,ei tõmble nii ägedalt.Ma proovisin ATF-i osutus liiga vedelaks,segasin mootoriõliga siis sai hea.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Tee ise omale karpade sünkija
saeketiõli oli mul esimene kättejuhtuv. Ja see sinna sisse jäigi Tõmbleb ka nagu vaja, puhas vesi on võibolla liiga äkiline ja seda ei taha, et kogemata mootorisse ka tõmmatakse. Mida jämedam õli tegelt, seda parem, elavhõbe oleks parim aga kes sellega mängida julgeb. Ning hoidku jumal et seda veel mootorisse läheb - jääme ikka õlide juurde
Vooliku pikkusel ja läbimõõdul küll mingit vahet ei ole, kui sa just aiavoolikut silmas ei pidanud. Selline sigaretijämedune kärab küll.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Ise kasutasin piduri õli, oli lihtsalt olemas ja hea vedel voolikusse toppimiseks, kui ülemist kanalit kohe umbseks ei pigista siis talutav tulemus, muidu tõesti võib asi ühte karpase kaduda. Mida pikema viitsid alumise toru panna seda andestavam on asi, kuna õli mass mida liikuma ajada on suurem aga tulemus sama. St. kui süngist väljas karpad,siis ülemist klambert hakka vaikselt sulgema, kuni õli hakkab mingi karpa poole vedama, siis regulli siiber lahtisemaks sellel karpal kuhu poole õli liikus. Seda seni kui õli jääb ühele tasapinnale mõlemas torus. Võib ka vastupidi talitada, st selle karpa siibert kuspoolt õli minema imeti võib ka koomale keerata. Vahet pole, peaasi, et saab normaalse tühikäigu kätte ja karpad sünkronni
http://www.krracing.ee/
Re: Tee ise omale karpade sünkija
ma ei saa aru miks ma aru ei saa
-
- Postitusi: 72
- Liitunud: 14 Veebr 2007, 19:16
- Tsikkel: VN2000
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 10 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Tee ise omale karpade sünkija
kas toimiks sellie asi ka nelja karpa peal. ja kuidas see kõige õigem mõõtmine seal oleks
kas selline asi oleks ennast õigustav kui valmis teha, mida muuta selle juures jne jne, iga nõuanne oleks suureks abiks:D
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Kui juba selline valmis meisterdada siis äkki peaks paigaldama ka neli kraani(sulgurit)iga vooliku otsa nagu on seieritega kelladel,ning tööjärjekord ikka sama kõigepealt esimene ja teine karpa sünki siis kolmas ja neljas sünki ja siis paarid omavahel mõõdetuna teist ja kolmandat omavahel.
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Mul on selline nelja toruga, ainult ülemist ühendustoru pole ja õli asemel on elavhõbe. Töötab väga hästi ja on nejasilindrilisel mootoril mugavam kasutada kui kahe toruga variant.
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Tee ise omale karpade sünkija
joel kirjutas:Mul on selline nelja toruga, ainult ülemist ühendustoru pole ja õli asemel on elavhõbe. Töötab väga hästi ja on nejasilindrilisel mootoril mugavam kasutada kui kahe toruga variant.
Äkki kui kaks silkut siis ikka kahe toruga abimees?
Paar õlut abiks ja sain äsja just sellise valmis, samm lähemale karpade sünkimisele...
Torudes liigub siis tõesti suht tummine saeketiõli.
Klotsi pikkus 71cm (Piipz`u soovitusel, tänud ette igaljuhul)
http://img38.imageshack.us/i/vx012.jpg/
http://img189.imageshack.us/i/vx015.jpg/
-
- Postitusi: 913
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Küsiks siinkohal ära, kust te neid väikeseid T liitmikke saate? Ise sain ühest autopoest, kuid 3.5 eur tükk.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 23 Mai 2010, 02:12
- Tsikkel: ZX600-D3 (ZZR600)
- Asukoht: Tln -> Mustamäe
- Kontakt:
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Ma hankisin liited Bauhofist. Kindlasti on ka teistes ehituspoodides.
Vooliku võtsin vist 6mm sise läbimõõduga (või oli 8..).
Vedelikuks kasutasin läbi käinud mootoriõli. Suht tummine ja värvuse tõttu hea taset jälgida. Enne oli muidugi piisavalt kaua nurgas settinud.
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-1.jpg
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-2.jpg
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-3.jpg
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Lemmy kirjutas:Ma hankisin liited Bauhofist. Kindlasti on ka teistes ehituspoodides.
Vooliku võtsin vist 6mm sise läbimõõduga (või oli 8..).
Vedelikuks kasutasin läbi käinud mootoriõli. Suht tummine ja värvuse tõttu hea taset jälgida. Enne oli muidugi piisavalt kaua nurgas settinud.
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-1.jpg
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-2.jpg
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-3.jpg
Kust kohast sa seda õhk sinna voolikusse lased. http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-1.jpg
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 23 Mai 2010, 02:12
- Tsikkel: ZX600-D3 (ZZR600)
- Asukoht: Tln -> Mustamäe
- Kontakt:
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Õhk on juba voolikus sees. Egas meil pole vaja läbilaset mõõta, vaid seda, et iga karpa peal hõrendus võrdne oleks.
Või oli küsimusega midagi muud mõeldud?
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Ise sai tehtud oma kahele karpale lihtne süsteem 5mm voolikust, ca 1,5m pikast lauajupist ja 2-taktilise õlist. Toimis suht. ok.
Kas mõni kogenenum äkki saaks ka ehk veidi sünkimise protsessi ennast kirjeldada? Ise omast tarkusest Africa Twinil panin algul n.ö. "sünki" ainult tühikäigul. Peale proovisõitu tundus, et olen vast midagi paigast hoopis ära keeranud. Teistkordsel üritusel õnnestus peale mõningast pusimist lõpuks leida kruvi asend, kus nii tühikäigul kui ka ca 5000 pöördeni eri kiirustega pöördeid tõstes olid nivood enam-vähem (ca mõni mm vahet ) kohakuti. Tundus, et lõppasendiks jäigi mingi kompromiss 1000 ja ca 5000 pöörde vahel. On see teoorias OK? Ja mul oli vaid 2 karpat. Neljaga võib olla pusimist vähemalt poole rohkem.
-
Teema algataja - Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Tegin esimese postituse korda (pilt oli jalutama läinud).
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Sellist voolikust sünkijat 2-le karpale saan Tartus laenata. M5 otsadega.
-
- Postitusi: 402
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Tegin kunagi paarist õllepudelist ja voolikujupist oma V2'le sünkroniseerimise abilise. Sisse läks jahutusvedelik, et oleks lihtsam jälgida.
Mahtu rohkem kui voolikus ja andestab rohkem eksimusi. Pole ka ohtu, et vedeliku nö sisse imeks.
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: 22 Juun 2022, 22:24
- Tsikkel: Yamaha YZF600R Thundercat 98'
- Tänatud: 2 korda
Re: Tee ise omale karpade sünkija
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.