Tee ise omale karpade sünkija

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Andsin ühe oma sellise aparaadi ära siin ühes teemas, 2 inimest on veel küsinud selle kohta.
Joonistasin skeemi, kuidas paarikümne eegiga saate ise omale "sünkrokellad" teha.
Üsnagi täpne asjandus :)
Tegelikult mul kunagi oli juba selline pilt üleval, kuid ei leidnud üles enam, tegin uue:

Asset 1.png

Kui seda lisavoolikut üleval poleks, siis esimesel käivitamisel süngist väljas karpadega tõmmatakse õli lurpsti karpasse.
Selleks tasub algul pesupulk/näpitsad ülemiselt voolikult ära võtta ja siis vaikselt kinni pigistada.
Neid õpetusi leiab veel netist muidugi, tavaliselt piltidena, mitte joonisena.



  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

AutomatiC
Postitusi: 26
Liitunud: 02 Sept 2009, 21:54
Tsikkel: GSXR

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas AutomatiC »

kas vooliku pikkusel ja läbimõõdul vahet pole? et mis läbimõõduga ja kui pikka voolikut kasutada?


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas petz »

aga miks just saeketiõli. on sel ka mingi teaduslik põhjendus :lol:
kasutasin samasugusel isetehtud priboorill õli asemel mootorsae rohelise õliga segubensiini. hea, et polnud torutäis puhast õli, sest juba esimesel katsetusel imes mootor selle vedeliku hetkega endasse :mrgreen:

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Sobiv viskoossus,ei tõmble nii ägedalt.Ma proovisin ATF-i osutus liiga vedelaks,segasin mootoriõliga siis sai hea.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas Piipz »

saeketiõli oli mul esimene kättejuhtuv. Ja see sinna sisse jäigi :) Tõmbleb ka nagu vaja, puhas vesi on võibolla liiga äkiline ja seda ei taha, et kogemata mootorisse ka tõmmatakse. Mida jämedam õli tegelt, seda parem, elavhõbe oleks parim aga kes sellega mängida julgeb. Ning hoidku jumal et seda veel mootorisse läheb - jääme ikka õlide juurde :)

Vooliku pikkusel ja läbimõõdul küll mingit vahet ei ole, kui sa just aiavoolikut silmas ei pidanud. Selline sigaretijämedune kärab küll.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas madjs »

Ise kasutasin piduri õli, oli lihtsalt olemas ja hea vedel voolikusse toppimiseks, kui ülemist kanalit kohe umbseks ei pigista siis talutav tulemus, muidu tõesti võib asi ühte karpase kaduda. Mida pikema viitsid alumise toru panna seda andestavam on asi, kuna õli mass mida liikuma ajada on suurem aga tulemus sama. St. kui süngist väljas karpad,siis ülemist klambert hakka vaikselt sulgema, kuni õli hakkab mingi karpa poole vedama, siis regulli siiber lahtisemaks sellel karpal kuhu poole õli liikus. Seda seni kui õli jääb ühele tasapinnale mõlemas torus. Võib ka vastupidi talitada, st selle karpa siibert kuspoolt õli minema imeti võib ka koomale keerata. Vahet pole, peaasi, et saab normaalse tühikäigu kätte ja karpad sünkronni :bsmile:

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

kolka
Postitusi: 37
Liitunud: 13 Okt 2009, 13:52
Tsikkel: yamaha r1/yamaha fzr 1000

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas kolka »

ma ei saa aru miks ma aru ei saa :bsmile:

iz jupiter 2,iz 56,iz 49,jawa 250,jawa 350,iz planeta 5,dnepr,yamaha fzr......
Kasutaja avatar

recaro
Postitusi: 72
Liitunud: 14 Veebr 2007, 19:16
Tsikkel: VN2000
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas recaro »

kas toimiks sellie asi ka nelja karpa peal. ja kuidas see kõige õigem mõõtmine seal oleks

Pilt

kas selline asi oleks ennast õigustav kui valmis teha, mida muuta selle juures jne jne, iga nõuanne oleks suureks abiks:D

suzuki:)
Kasutaja avatar

OGGY
Postitusi: 36
Liitunud: 29 Aug 2008, 19:59
Asukoht: Tartu

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas OGGY »

Kui juba selline valmis meisterdada siis äkki peaks paigaldama ka neli kraani(sulgurit)iga vooliku otsa nagu on seieritega kelladel,ning tööjärjekord ikka sama kõigepealt esimene ja teine karpa sünki siis kolmas ja neljas sünki ja siis paarid omavahel mõõdetuna teist ja kolmandat omavahel.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas joel »

Mul on selline nelja toruga, ainult ülemist ühendustoru pole ja õli asemel on elavhõbe. Töötab väga hästi ja on nejasilindrilisel mootoril mugavam kasutada kui kahe toruga variant.

Joel

onusnooker
Postitusi: 293
Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
Tsikkel: Honda Shadow American Edition

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

joel kirjutas:

Mul on selline nelja toruga, ainult ülemist ühendustoru pole ja õli asemel on elavhõbe. Töötab väga hästi ja on nejasilindrilisel mootoril mugavam kasutada kui kahe toruga variant.

Äkki kui kaks silkut siis ikka kahe toruga abimees? :bsmile:

Paar õlut abiks ja sain äsja just sellise valmis, samm lähemale karpade sünkimisele...
Torudes liigub siis tõesti suht tummine saeketiõli.

Klotsi pikkus 71cm (Piipz`u soovitusel, tänud ette igaljuhul)

http://img38.imageshack.us/i/vx012.jpg/
http://img189.imageshack.us/i/vx015.jpg/

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Küsiks siinkohal ära, kust te neid väikeseid T liitmikke saate? Ise sain ühest autopoest, kuid 3.5 eur tükk.

Kasutaja avatar

Lemmy
Postitusi: 44
Liitunud: 23 Mai 2010, 02:12
Tsikkel: ZX600-D3 (ZZR600)
Asukoht: Tln -> Mustamäe
Kontakt:

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas Lemmy »

Ma hankisin liited Bauhofist. Kindlasti on ka teistes ehituspoodides.
Vooliku võtsin vist 6mm sise läbimõõduga (või oli 8..).
Vedelikuks kasutasin läbi käinud mootoriõli. Suht tummine ja värvuse tõttu hea taset jälgida. Enne oli muidugi piisavalt kaua nurgas settinud.
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-1.jpg
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-2.jpg
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-3.jpg

Pilt
Kasutaja avatar

oz-vald
Postitusi: 39
Liitunud: 18 Juul 2010, 21:28
Tsikkel: Kawasaki ZX9R
Asukoht: Pärnumaa

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas oz-vald »

Lemmy kirjutas:

Ma hankisin liited Bauhofist. Kindlasti on ka teistes ehituspoodides.
Vooliku võtsin vist 6mm sise läbimõõduga (või oli 8..).
Vedelikuks kasutasin läbi käinud mootoriõli. Suht tummine ja värvuse tõttu hea taset jälgida. Enne oli muidugi piisavalt kaua nurgas settinud.
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-1.jpg
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-2.jpg
http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-3.jpg

Kust kohast sa seda õhk sinna voolikusse lased. http://lemmy.planet.ee/Kawasaki/Sync-1.jpg

Kasutaja avatar

Lemmy
Postitusi: 44
Liitunud: 23 Mai 2010, 02:12
Tsikkel: ZX600-D3 (ZZR600)
Asukoht: Tln -> Mustamäe
Kontakt:

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas Lemmy »

Õhk on juba voolikus sees. Egas meil pole vaja läbilaset mõõta, vaid seda, et iga karpa peal hõrendus võrdne oleks.
Või oli küsimusega midagi muud mõeldud?

Pilt

rayokas
Postitusi: 42
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:17
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Viimsi

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas rayokas »

Ise sai tehtud oma kahele karpale lihtne süsteem 5mm voolikust, ca 1,5m pikast lauajupist ja 2-taktilise õlist. Toimis suht. ok.
Kas mõni kogenenum äkki saaks ka ehk veidi sünkimise protsessi ennast kirjeldada? Ise omast tarkusest Africa Twinil panin algul n.ö. "sünki" ainult tühikäigul. Peale proovisõitu tundus, et olen vast midagi paigast hoopis ära keeranud. Teistkordsel üritusel õnnestus peale mõningast pusimist lõpuks leida kruvi asend, kus nii tühikäigul kui ka ca 5000 pöördeni eri kiirustega pöördeid tõstes olid nivood enam-vähem (ca mõni mm vahet ) kohakuti. Tundus, et lõppasendiks jäigi mingi kompromiss 1000 ja ca 5000 pöörde vahel. On see teoorias OK? Ja mul oli vaid 2 karpat. Neljaga võib olla pusimist vähemalt poole rohkem.

Minsk 125 -> Jawa 350 -> 17 a. vahet -> BMWF650 GS -> Honda XL 1000V -> Honda XRV 750
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Tegin esimese postituse korda (pilt oli jalutama läinud).

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas romulus »

Sellist voolikust sünkijat 2-le karpale saan Tartus laenata. M5 otsadega.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Tegin kunagi paarist õllepudelist ja voolikujupist oma V2'le sünkroniseerimise abilise. Sisse läks jahutusvedelik, et oleks lihtsam jälgida.
Mahtu rohkem kui voolikus ja andestab rohkem eksimusi. Pole ka ohtu, et vedeliku nö sisse imeks.

IMG_20180407_123605.jpg
Kasutaja avatar

YZF600R
Postitusi: 19
Liitunud: 22 Juun 2022, 22:24
Tsikkel: Yamaha YZF600R Thundercat 98'
Tänatud: 2 korda

Re: Tee ise omale karpade sünkija

Lugemata postitus Postitas YZF600R »

Keihin karburaatorite jaoks sai selline meisterdatud. Materjali kulu ~20€ ja valmistamise aeg ca 1h.
1B9E325B-F342-4423-81A0-C287CC6B7B8B.jpeg
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”