veel autoõli kasutamisest

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

veel autoõli kasutamisest

Lugemata postitus Postitas sang »

Sattusin lugema üht arvamust, mis võib ehk lahendada dilemma "Kas autoõli tsiklimootorisse sobib?"

Nimelt, ajakirjas "Cycle World" selle aasta märtsinumbris annab üks tsikliehituse guru ajaloolise tagapõhja. Kunagi ammustel aegadel pandi autoõlidesse ohtralt kulumist vähendavaid lisandeid. Just need autoõli lisandid kippusid mõnikord kleepuma tsiklite märgsidurite ketastele ja tekitama libisemist. Seetõttu toodi müügile tsikliõlid, milles selliseid lisandeid ei olnud.

Kuid neil autoõlide lisanditel oli üks suur miinus: nad tahmasid. Kui automootorite areng läks edasi ning ka keskkonnanormid karmistusid, tekkis probleem: õlilisandite põlemisjäägid tahmasid ära autode väljalasketorudes asuvad andurid (lambdat mõeldakse vist selle all), mistõttu automootorid kippusid rohkem kütet võtma ja rohkem reostama, kui lubatud. Niisiis ei jäänud õlitootjatel autovalmistajate survel muud üle, kui need lisandid õlidest välja koristada.

Nii et tänapäeval ei tohiks enam vahet olla, kas valad sisse auto- või tsikliõli, tuleb jälgida vaid viskoossust. Ja see teooria seletab ka ära, kust on tulnud tsikliõli müüjate legend imelistest molekulidest, mis libestavad mootorit, aga sidurikettale sattudes enam üldse ei libesta.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sorry, aga siin on küll eksitusega tegu.
Need "energy conserving" eriti ohtralt lisaainestatud õlid on just viimase aja leiutis. Kust sa arvad nende uute autode 30 000 ja 45 000 õlivahetusvälbad muidu tulevad. Loe veidi autotootjate eneste õlispetsifikatsioone. Uutel autodel lubatakse ainult neid long-life õlisid.
Nii, et ajalooline ei ole see teema üldse mitte. Samas ei tasu kõike, mis USA-s õlide kohta kirjutatakse Euroopasse üle kanda, sest tänu erinevatele kütusestandarditele on ka sama marginimega õlid Euroopa ja USA turul erineva lisaainestusega.
Kasutaja avatar

Teema algataja
sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

mingi ubin siiski jutus peitub. on ju siingi foorumis rohkem kui üks tegelane, kes kallab on tsiklisse autole mõeldud õli ega kurda üldse. sellest võib äkki ehk hoopis järeldada, et ka õlilisandid on pika arengu läbi teinud:) ning õlimüüjate jutt, et tsikliõlis peituvad lisandid ei lase tekkida hõõrdumist siduriketastel aga lasevad sel tekkida silindri ja kolvi vahel on ju ilmselge loogikaveaga.

ja samas võib minu poolt refereeritud lugu siiski viidata ühe legendi (autoõli tsiklisse ei sobi) tekkepõhjustele.


sang@ei tea midagi autoõli spetsifikatsioonidest ja vahetab autol õli 15 tuhhi tagant
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks sa siis proovi oma tsiklis ära mõni neist uutest autoõlidest :).
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

sang kirjutas:
...ei lase tekkida hõõrdumist siduriketastel aga lasevad sel tekkida silindri ja kolvi vahel...
Kui ma nüüd õigesti aru sain, peaks see olema ikka vastupidi - keegi ei taha, et sidur libiseks nagu uiskudega jääl ning samuti ei taha keegi, et kolvid käiksid silindrites nagu mööda liivapaberit.Et siis siduri hõõrdumine jääb normaalseks ning vähendab hõõrdumist silindri ja kolvi vahel.Lihtsalt parandus.
A ja veel.Üks väike aga siiski eksitav inforaasuke on esimeses postis :P
Nimelt, ajakirjas "Cycle World" selle aasta märtsinumbris
Vist ikka eelmise aasta omas :D

primo :D
Challenge the Adventure.Ride The World

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

No märgi sidureid on ka muudel masinatel peale tsiklite ja nende ehituse juures on õli libedusega arvestatud. Märg sidur vast ikka sellepärast ellu kutsutud, et ei kuumene nii ruttu üle kui kuiv, kettaid ka reeglina rohkem. Muidugi kui õlisse lisada mingeid erilisi libestuskreeme :) , näiteks motor upi, siis mine tea?
Ei mina usu, et auto õli nii paha on aga kasutan tsiklis ikkagi tsikli õli. :D
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

kõrtsmikumolu kirjutas:
No märgi sidureid on ka muudel masinatel peale tsiklite
Aga päris tihti on nende muude masinate kasutusjuhendites manitsused, et õli peab seal siduris/reduktoris olema SAE30 ja kindlasti single grade. Tegu siis õigustatud püüdega vältida heades mootoriõlides sisalduvaid lisandeid jms. Olen ka selliseid märgsiduriga lülitatavaid reduktoreid kohanud, kus tingimusteta nõudeks on seatud hoopis ..ATF.
Muude masinate all pidasin siis siinkohal silmas paate-kaatreid, kus suuremate mootorite puhul kasutatakse jõuülekandes reeglina märgsidurit.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kõrtsmikumolu kirjutas:
No märgi sidureid on ka muudel masinatel peale tsiklite ja nende ehituse juures on õli libedusega arvestatud. Märg sidur vast ikka sellepärast ellu kutsutud, et ei kuumene nii ruttu üle kui kuiv, kettaid ka reeglina rohkem. Muidugi kui õlisse lisada mingeid erilisi libestuskreeme :) , näiteks motor upi, siis mine tea?
Ei mina usu, et auto õli nii paha on aga kasutan tsiklis ikkagi tsikli õli. :D
Kaasajal rääkida üldistavalt "autoõlidest" on väga väär. On autoõlisid, mis sobivad ka mootorratastes kasutamiseks ja on selliseid, mis ei sobi ühise karteriga (st. mootori ja kastiõli on üks) motikamootoritesse üldse. Selliste autoõlide tähistuses leidub tavaliselt inglise keeles märge "energy saving" või "energy conserving", saksa keeles "leichtlauföl". Sellistesse mootoritesse, kus on kastil ja mootoril eraldi õli, peaks mootori poolele kõik sobima. Ma hiljem võin õlivalmistajate kodukatelt need mitte sobivad margid siia kokku koguda.
Kasutaja avatar

Teema algataja
sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

juba OT, aga siiski:
Tsiteerin::
Nimelt, ajakirjas "Cycle World" selle aasta märtsinumbris


Vist ikka eelmise aasta omas
ikka selle aasta märtsinumbris. usakatel on mingi imeline komme nimetada kuu alguses postkasti jõudev ajakirja number järgmise kuu omaks. ehk siis veebruari alguses jõudis minuni märtsi number. ärge küsige, miks, ei tea.

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Olen ka panud autoõli motikale ja probleeme pole olnud siduriga ega millegi muuga, ka manuualis on kirjas ainult viskoossus, õli kohta muud juttu pole.
Ja ma tahaks teada millisel autol on õlivahetus ette nähtud 45000km tagant, ma pole veel näinud.
___________________________
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Uus MB Sprinter näiteks.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Uuematel raskeveokitel peaks vist ka räigelt pikk hooldusvälp ( 100 000 km???) olema. Kahjuks ei oska kommenteerida. Cowboy teab kindlasti...
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Need ulmeliselt pikad välbad eeldavad ilmselt, et tegemist oleks esiteks: madalapöördelise diisliga, (ilmselt midagi sellist, millel harva pöörded 3k rpm-i ületavad, kui üldse ületavad).
Teine tingimus on ilmselt see, et see läbisõit saavutatakse suhteliselt lühikese ajaga. (pikad otsad pidevalt)
Kolmas eeldus võiks olla ühtlane tööreziim, ehk sõidetakse pikalt (kümneid ja sadu km) ühtlases tempos, mitte ei kiirendata foorilat foorialla.

Parandage, kui eksin. Selline mulje on jäänud.

Väiksed bensiinimootorid ei tohiks selliseid pikki õlivahetus välpasid küll saavutada. Olenemata sellest mis lisandeid sinna õlile hulka segatake.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

mx77 kirjutas:
Selliste autoõlide tähistuses leidub tavaliselt inglise keeles märge "energy saving" või "energy conserving", saksa keeles "leichtlauföl". Sellistesse mootoritesse, kus on kastil ja mootoril eraldi õli, peaks mootori poolele kõik sobima. Ma hiljem võin õlivalmistajate kodukatelt need mitte sobivad margid siia kokku koguda.
Inglise keeles võib need asjad võtta kokku mõistega "friction modifiers".
Ka mina arvan et tegelikult ei ole vahet millist õli kasutada ... aga enda ratasse valan siiski "spetsiaalset" tsikliõli. Rahuliku ööune pärast :-)

Sõiduautode suured õlivahetusvälbad on osalt tekkinud ka seepärast et autode eluiga ei arvestata enam nii pikaks kui "vanasti" ja kõigil on tegelikult savi kogu teemast. Autofirmadel lihtsalt hea reklaamida väikesi hoolduskulusid. Ei eita õlide väljatöötamise arengut aga suur osa kindlasti ka auto kasutusea drastilisel lühenemisel (kui palju praegustets MB autodest on liikvel näiteks 25a pärast? pakun et kordades vähem kui praegu 1980-ndatel toodetud isendeid).

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

kris. kirjutas:
[(kui palju praegustets MB autodest on liikvel näiteks 25a pärast? pakun et kordades vähem kui praegu 1980-ndatel toodetud isendeid).
Mõtleme lisaks väljalaske aastale ikka läbisõitude peale ka !
Kui palju vanasti oli ...khm...mootorrattaid, millega sõideti ilma suurema remondita 300 000km? :wink:
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Raitz kirjutas:
Need ulmeliselt pikad välbad eeldavad ilmselt, et tegemist oleks esiteks: madalapöördelise diisliga, (ilmselt midagi sellist, millel harva pöörded 3k rpm-i ületavad, kui üldse ületavad).
Teine tingimus on ilmselt see, et see läbisõit saavutatakse suhteliselt lühikese ajaga. (pikad otsad pidevalt)
Kolmas eeldus võiks olla ühtlane tööreziim, ehk sõidetakse pikalt (kümneid ja sadu km) ühtlases tempos, mitte ei kiirendata foorilat foorialla.

Parandage, kui eksin. Selline mulje on jäänud.

Väiksed bensiinimootorid ei tohiks selliseid pikki õlivahetus välpasid küll saavutada. Olenemata sellest mis lisandeid sinna õlile hulka segatake.
Eelmine auto oli Renault Laguna II 1,6 bena, piisavalt pöördemootor! Õlivahetusvälp 30 000 km ilma mingite lisatingimusteta (või vähemalt kord aastas, aga ma arvan, et ka muud hooldused olid seotud õlivahetusega, siis selleks see kord aastas nõue, muidu mõni papi ei satu mitu aastat hooldusesse).

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

mx77 kirjutas:
Eelmine auto oli Renault Laguna II 1,6 bena, piisavalt pöördemootor! Õlivahetusvälp 30 000 km ilma mingite lisatingimusteta (või vähemalt kord aastas, aga ma arvan, et ka muud hooldused olid seotud õlivahetusega, siis selleks see kord aastas nõue, muidu mõni papi ei satu mitu aastat hooldusesse).
vaata mina selle laguna II koha pealt ei kilkaks... meil firmas neid paar tükki ja pooltel jooksid kõik klapid pähe ja teisel poolel on püsivalt sada häda.

aga teemast ka... arutati, et kuidas sama õli määbib kolbi, aga samas on selline, et sidur ei libise... keegi erinevatele materjalidele pole mõelnud?
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

mx77 kirjutas:

Eelmine auto oli Renault Laguna II 1,6 bena, piisavalt pöördemootor! Õlivahetusvälp 30 000 km ilma mingite lisatingimusteta (või vähemalt kord aastas, aga ma arvan, et ka muud hooldused olid seotud õlivahetusega, siis selleks see kord aastas nõue, muidu mõni papi ei satu mitu aastat hooldusesse).
Sai siis nädalavahetusel ühe Renault-i esindajaga koos istutud ja huvitatuna su jutust teda ka natuke pinnisin.
Tõesti, teahas lubab kuni 30k km läbisõitu, aga see pole mõeldud meie kliimasse.
Ise nad pidid tugevalt soovitama 20k km läbisõitu. 30k läheb ainult nendesse hangetesse, mis on vaja hooldus kuludega võita, kuna garantii sellega veel kehtib.
Küsimuse peale, et kui pikk on sellisel juhul mootori eluiga ütles ta, et vähemhankijat see ei huvita ju, sest lubatud 100 000 km sõidab ta ikka täis ja vbolla saab isegi 200 000 täis, kui hästi läheb.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”