villa vahetus sumpas

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

villa vahetus sumpas

Lugemata postitus Postitas sys » 04 Veebr 2005, 13:53

kuna vill kipub aegajalt ära põlema, siis tuleks seda villa osa uuendada. küsimus järgmine, kui tihedalt tuleks seda villa sumbutisse (pauna siis) toppida? nii tihedaks, kui vähegi annab?


Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7537
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 169 korda
Tänatud: 239 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 » 04 Veebr 2005, 14:44

No mitte just toppida. Vill keeratakse ümber selle sisemise toru rulli. Aga tihedalt tuleb panna, sest mida lofkamaks sa selle jätad siis, seda suuremaks läheb vastuasurve.

Teema algataja
sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys » 04 Veebr 2005, 15:01

loogiline, et keeran ümber sisemise toru (muide kui sisemine on ümmargune ja välimine on ovaal, siis on päris põnev seda villaribadega paika ajada)... samas villa eesmärk ongi ju vastusurve tekitamine... või olen ma millegist valesti aru saanud?
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Re: villa vahetus sumpas

Lugemata postitus Postitas Kommionu » 04 Veebr 2005, 15:38

sys kirjutas:kuna vill kipub aegajalt ära põlema, siis tuleks seda villa osa uuendada.
Oot-oot... Kas mitte treilaastu sinna ei topita?

Terv,
Kommionu
Sõida... ja ära MÖLISE!!!

Teema algataja
sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Re: villa vahetus sumpas

Lugemata postitus Postitas sys » 04 Veebr 2005, 16:01

Kommionu kirjutas:
sys kirjutas:kuna vill kipub aegajalt ära põlema, siis tuleks seda villa osa uuendada.
Oot-oot... Kas mitte treilaastu sinna ei topita?
vill mis vill seal sees, ma vahetasin endal eelmine sügis ära ja kuna nüüd asjad laiali, siis lihtsalt huvi pärast kontrollisin, et kas sai ikka kõik õieti.
Kasutaja avatar

kahro
Postitusi: 111
Liitunud: 14 Mär 2004, 21:26
Tsikkel: XTZ750
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas kahro » 04 Veebr 2005, 16:11

Treilaastu ei soovita mitte mingil juhul panna. Ideaalne oleks panna sõelatoru ümber kerge kiht pikakiulist terasvilla ja selle ümber basaltvilla. Terasvilla mõte oleks ära hoida basaltvilla sõelast läbi lendamine. Kuna tsikli summutisse jõudvad heitgaasid on kuumemad, kui autosummuti tagumisse potti jõudvad gaasid, ei soovita kasutada ka sumpsi klaasvilla(sellised hästi pikad kiud) ega Parocit - kõrbevad sõelatorule kinni.. Spetsiaalset basaltvilla mul veel on kodus pool rulli :P Kui sõelatorus olevad avad on 2mm kandis võib isegi terasvilla panemata jätta.
Viimati muutis kahro, 04 Veebr 2005, 18:38, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7537
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 169 korda
Tänatud: 239 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 » 04 Veebr 2005, 17:01

sys kirjutas:loogiline, et keeran ümber sisemise toru (muide kui sisemine on ümmargune ja välimine on ovaal, siis on päris põnev seda villaribadega paika ajada)... samas villa eesmärk ongi ju vastusurve tekitamine... või olen ma millegist valesti aru saanud?
On ikka vastusurve tekitamine. Aga liiga suur vastusurve on ka liiast. Kui heitgaasid liiga vabalt pääsevad potis ringi jalutama ei ole see ka hea.
Tegelikult ei tekita vill vastusurvet, vaid poti maht. Ehk siis teisisõnu ei pidurdata heitgaase mitte füüsiliselt vaid potis gaaside paisumisega tekkivate gaasirõhu lainetega. Kui nüüd pott liiga tühjaks jääb on see gaasi liikumine seal potis liig suvaline.
Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga » 04 Veebr 2005, 17:27

Seda villa on ju igalt poolt saada... milleks peakski mingi klaasvillaga mässama hakkama. Keerad nii tihedalt ümber kui palju korpus kannatab ja tõmbad mingi paksema niidiga kinni, et paigal püsiks. Pärast surud korpuse peale ja voila. Kuigi esimene kiht võiks olla küll mingi spets riie, mis oleks natuke tugevam ja tihedam. Paljas vill pannes, siis kipub see väga kähku ära närustuma või hakkab lihtsalt torust välja pudenema vaikselt...

gs
Postitusi: 181
Liitunud: 21 Mär 2003, 13:27

Lugemata postitus Postitas gs » 08 Veebr 2005, 21:08

jändasin kah kunagi ovaalse sumpa ja villadega. Poest ostetud vatt ca 300 eek... lendas üsna rutta 4 tuule poole läbi summuti tagumise ava... Järgmine täide oli Kahro poolt mainitud materjalidega ja see oli juba kauakestvam. Minust ta sinna jäigi. Villa tihedust ei oska kommenteerida.. düno pingis erineda täidistega ei käinud :D

btw.. ilusaim hääl tuleb siiski kui summuti tagumine ots on ära ja täidis väljas :D

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge » 08 Veebr 2005, 22:23

Oot, kas te räägite nüüd mingitest spets "tee-see-ise" sumpadest või peab iga tsikli sumpa puhul aeg-ajalt seda nagu last mähkima...? Ma arvasin seni ajani, et need asjad töötavad nagu ilma täiendava hoolitsuseta...?!

gs
Postitusi: 181
Liitunud: 21 Mär 2003, 13:27

Lugemata postitus Postitas gs » 09 Veebr 2005, 08:46

Minul konkreetselt oli tegu Vance&Hines SS2R summutiga. Sellel oli summuti tagumine ots poltidega kinni. Seninähtud tehasesummutid ei ole lahti võetavad olnud. Vähemalt mitte ilma relakata :D
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7537
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 169 korda
Tänatud: 239 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 » 09 Veebr 2005, 08:54

Fazer kirjutas:Oot, kas te räägite nüüd mingitest spets "tee-see-ise" sumpadest või peab iga tsikli sumpa puhul aeg-ajalt seda nagu last mähkima...? Ma arvasin seni ajani, et need asjad töötavad nagu ilma täiendava hoolitsuseta...?!
Peaks ikka kõigil vahetama, kui sumpa päris kinnine konserv ei ole. Vill kipub ikka ajapikku lihtsalt ära põlema. Tsiklipoodides peaks ikka seda spetsvilla ju olema? KTM-i poes igatahes on ja sellest krossinelarile mõeldud portsust peaks ka bikele jätkuma. Kui sumpa on kinni needitud, siis tuleb needid lihtsalt välja puurida ja pärast tõmbneetidega kinni panna.

mega1
Postitusi: 472
Liitunud: 13 Sept 2004, 19:02
Asukoht: Tallinn.
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mega1 » 09 Veebr 2005, 09:32

Vill maksis Ramos 300 eeki 1 padi ja bike sumpa sisse läheb neid 2tk.
ise panin mingi rohelise kivivilla kas on tõenäosus et ta sealt minema lendab?
mis kõige optimaalsem lahendus oleks?

Teema algataja
sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys » 09 Veebr 2005, 13:58

Yamaha esindus pakkub CRD villa, kui mu mälu mind ei peta. Vist oli ka mingi 300 eeku/pakk. Minul läks sumpasse ca 1 pakk (kui oleks toppinud tugevamalt, siis oleks natuke veel võinud sinna sisse mahutada (mida ma ka tegin, kui selle asjanduse uuesti lahti kiskusin). Sumpaks siis Two Brothers Racing slip-on.

korgits
Postitusi: 202
Liitunud: 28 Veebr 2004, 13:29

Lugemata postitus Postitas korgits » 10 Veebr 2005, 00:14

kõige kavalam oleks osta endale supertrapp summuti ....ei ole villa ei ole probleemi ;)
Kasutaja avatar

loonik
Postitusi: 163
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik » 14 Dets 2005, 21:33

Ka talveigavuse peletamiseks käsil üks tagasihoidlik summutiehitus. Toorikuks siis ümmargune Kawasaki ZX tagumine paun. Sai siis see lühemaks võetud ja orig. sisu välja roogitud. Poldiaugud GSXRile sobilikuks freesitud.
Kui nüüd panna ümber sõelatoru see nn. spets riie, peaks ju kivivill olema täiesti aksepteeritav materjal poti täitmiseks? Läbi selle riide see ju potist välja ei pääse ja usun, et ka selle temperatuuri kannatab ära. Sellega hoiaks vill pealt kokku 2x300 krooni ning summuti maksumuseks kujuneks 0.- krooni + käibemaks.
Või on veel peale väljapugemise põhjust eelistada spets vatti?

mega1
Postitusi: 472
Liitunud: 13 Sept 2004, 19:02
Asukoht: Tallinn.
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mega1 » 15 Dets 2005, 09:53

ise panin mingi rohelise kivivilla kas on tõenäosus et ta sealt minema lendab?
mis kõige optimaalsem lahendus oleks?
ja läinud ta ongi mingi 4000 km ja sumpa seest tühi :x
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2407
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 » 15 Dets 2005, 10:39

kasutada võib misiganes tulekindlat villa - pole see nn. spetsvill midagi nii väga teistsugune. Äralendamist tuleb takistada tulekindla kangaga sõela ümber - ise olen kasutanud nõukaaegset vaskkangast... no üks ühele sarnasus näiteks Akrapoviku omaga - ülemine sel pildil: http://pilt.ee/photo/669063/15948805/
Spets asju ostke kui raha üle - endal hea tunne, et jube gigahüperturbo värk sees ja paremat pole olemas... saate sõpradele ka öelda jne :wink:
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu » 15 Dets 2005, 10:42

Sinna sobiks hasti kivivillast võrkmatt, mis on peene metallvõrguga kaetud ja hoiab kivivilla paremini kinni. ~300 kr 0,4 m3 pakk. Sellest saab isoleerida küll mitu sumpsi. Ja toode peab olema tulekindel kivivill mahukaaluga vähemalt 100 kg/m3 ja paakumistemperatuuriga 1000 kraadi C. Sama villa kasutatakse moodulkorstende valmistamisel. Mingil juhul ei tohiks panna nn" rohelist" kivivilla, kuna selle sideaine põleb ära 200 kraadi juures ja kogu villpudeneb laiali. Õige vill näeb välja valkjasroheline. Kas ei võiks panna kohe sisemise toru ümber klaasriidest võrku ja seejarel villa? Klaasriie ei sula kindlasti nii madalal temperatuuril ja on suhteliselt tugev. Lihtsalt mõte.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2407
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 » 15 Dets 2005, 11:00

saqu kirjutas:Sinna sobiks hasti kivivillast võrkmatt, mis on peene metallvõrguga kaetud ja hoiab kivivilla paremini kinni. ~300 kr 0,4 m3 pakk. Sellest saab isoleerida küll mitu sumpsi. Ja toode peab olema tulekindel kivivill mahukaaluga vähemalt 100 kg/m3 ja paakumistemperatuuriga 1000 kraadi C. Sama villa kasutatakse moodulkorstende valmistamisel. Mingil juhul ei tohiks panna nn" rohelist" kivivilla, kuna selle sideaine põleb ära 200 kraadi juures ja kogu villpudeneb laiali. Õige vill näeb välja valkjasroheline. Kas ei võiks panna kohe sisemise toru ümber klaasriidest võrku ja seejarel villa? Klaasriie ei sula kindlasti nii madalal temperatuuril ja on suhteliselt tugev. Lihtsalt mõte.
villa koha pealt väga õige jutt...
aga klaasriiet vahetult vastu sõela panna ei tohi... temaga ei juhtu küll midagi kuid ta ei jäta tuuldumisruumi ja ummistub pikapeale kuna heitgaasid sisaldavad igasugu paska. Võrk jätab riide ja villa vahele pisukese ruumi ja riie saab plärina taktis pisut laperdada - nigu vaibakloppimine - ja ummistumine on vähetõenäolisem...
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu » 15 Dets 2005, 11:10

OK tänan, panen kõrvataha.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

tomcat

Lugemata postitus Postitas tomcat » 15 Dets 2005, 11:29

kui tihti või millal tuleks seda villa siis vahetada?
sorry, kui loll küsimus, aga /me suht "roheline" tehnilistel teemadel :oops:
Kasutaja avatar

analoog
Postitusi: 164
Liitunud: 19 Juul 2005, 13:48
Asukoht: Pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas analoog » 15 Dets 2005, 13:51

Soovitavalt tuleks vahetada iga ~5000km tagant
Kasutaja avatar

airbourne
Postitusi: 14
Liitunud: 27 Juun 2004, 02:41
Asukoht: Tartu / CBR1100 XX

Lugemata postitus Postitas airbourne » 18 Juul 2006, 17:36

Oskab keegi äkki soovitada, kust seda tulekindlat kangast või mõngit materjali saada, mis sinna villa alla sobiks. Ise midagi peale klaasriide ei suutnud kuskilt leida.
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart » 19 Juul 2006, 08:50

Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1080
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas makuke » 08 Sept 2006, 22:00

Häda korras tõtataks korra selle tema veel ülesse. Mul on pocket bike, millel ei ole summutis villa. lärmab nii, et ei julge sõitagi kohe. kunagi kui oli veel vill siis oli palju vaiksem. siit siis küsimus, kas pocketil ajaks asja ära ka nn "odavam vill" ilma lisasõelade jm jamata? ei ole spets aga arvan et need heitgaasid pole pooltki nii kuumad kui bike tüüpi ratastel. Kas isover sobiks? :lol: Ärge näkku lööge, et mopeedijutuga siia teemasse trügisin.

mega1
Postitusi: 472
Liitunud: 13 Sept 2004, 19:02
Asukoht: Tallinn.
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mega1 » 08 Sept 2006, 22:12

see on nii odav terasvill 1 pakk annan 300 eeki
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1080
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas makuke » 09 Sept 2006, 14:32

300 kr on sama hind mis maksab mu pocket ju :lol: kuna sinna läheb 30 cp pikkuna ja ligi 10-20 cm laiune siis ei hakka tervet pakki ka ostma. pigem sooviks osta neilt kellel kodus ehitusest on jäänud mõned üleliigsed jupid.

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge » 09 Sept 2006, 18:03

Mis juhtub siis, kui see vill ära on põlenud (sõitnud mingi 10 000 km oma laser racing pütiga ja ei ole küll midagi vahetanud...)? Kas lihtsalt hakkab rohkem lärmama või on ka mingid tõsisemad tagajärjed?

Fazer
Kasutaja avatar

sander81
Postitusi: 174
Liitunud: 25 Dets 2007, 17:26
Tsikkel: ktm 300 exc
Asukoht: elva

Re:

Lugemata postitus Postitas sander81 » 22 Mär 2009, 11:03

airbourne kirjutas:Oskab keegi äkki soovitada, kust seda tulekindlat kangast või mõngit materjali saada, mis sinna villa alla sobiks. Ise midagi peale klaasriide ei suutnud kuskilt leida.
mul sama mure, kas keegi etab kust seda tulekindlat riiet saaks
Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”