vaja 25-40 hj mootorit lennukile
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
vaja 25-40 hj mootorit lennukile
vaja 25-40 hj ida päritolu tsikli mootorit lennukile, kuna selles teemas eriti ei orienteeru siis küsingi milline mootor sobiks ja palju sellistel kuupe oleks?
Viimati muutis Etsike, 13 Veebr 2005, 18:50, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Tasub otsida saanimootorit. Kuna käigukasti sul niikuinii vaja ei lähe siis see on juba eos kõrvaldatud. Õhkjahutus on ka kasuks vist. Ideaalne oleks muidugi kahe küünlaavaga, aga kahetaktilise puhul ei tohiks lisaküünlaava tegemine probleem olla. Aga vene mootoritest ei julge küll ühtegi soovitada.
-
Teema algataja
Re: vaja 25-40 hj mootorit
sellisesse 25-40hp liigasse kuuluvad igasugu dneprid, uralid ja emmilised, aga sellist mootorit kasutades tuleks kõvasti rõhku panna ilma mootorita hädamaandumiste lihvimiseksEtsike kirjutas:vaja 25-40 hj ida päritolu tsikli mootorit lennukile, kuna selles teemas eriti ei orienteeru siis küsingi milline mootor sobiks ja palju sellistel kuupe oleks?
mudu mootori plussiks on 'silindrid laiali' disain, õhus peaks olema lihtne jahutust orgunnida, samuti suhteliselt madalad pöörded, max. võimsus ~5000rpm peal ning see, et käigukast mootorist hõlpsalt eraladatav on.
igatahes, korraliku lennumõnu saamiseks soovitaks spetsmootoreid vaadata, ega mingi kasutatud ja kapremonditud rotaxi 25-40hj ei tohiks ju heas korras vene bokserist oluliselt kallim olla (elu kah maksab midagi?)
cl
-
Teema algataja
Vahepeal olen veel uurinud ja valik on kitsenenud. Kaal pole probleem, küll aga peaks tegu olema mootoriga mille väntvõll asetseb tsiklil sõidusuunas sest siis oleks tasakaalustus parem ja võimsus 40hj lähedal. Kuidas on lood sellistel tsiklimootoritel töötamisega tagurpidi (küünal allapoole)? Mis minimaalsetel pööretel tsiklimootor töötab? Propeller peaks max 2000 pööret minutis tegema ja see oleks kena varuga piisav ja mootor oleks kenasti madalatel pööretel. Üritaks kettülekannet vältida, nii vähendaks kaalu ja rikkevõimalust. Mootori töökord tuleks küll ideaalse lähedale ajada, õnneks on ilma mootorita maandumine on üsna kerge. Loomulik jahutus on väga hea kuna mootor on kohe propelleri taga ja ilma millegita mis õhku kõrvale juhiks.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Nendele kirjeldustele vastab täpselt venelaste boksermotor (Ural, Dnepr). Lisaks kõigele muule meenutab ta pisut lennuki tähtmootorit, ainult silindreid on natuke vähevõitu
Viimati muutis stretch, 29 Jaan 2005, 12:54, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Tere.
Sügaval vene ajal(seitsmekümnendad aastad), ehitas Türil üks mees ka lennukit. Mees oli tõeline friik. Nimi oli vist Noodla või midagi taolist. Lennuki kere karkass oli tehtud mingist erilisest kergest lõunamaa puu liistudest, millele peale tõmmatud ainult talle teadaolev immutatud lakitud riie. Mootoriks pani ural-i mootori, millel enne propellerit veel reduktor pöörete suurendamiseks. See mootor aga ei jõudnud lennumasinat õhus korralikult hoida, ja ta vahetas selle wolkari bokseri vastu, mida oli ka muutnud- kohandanud tublisti. Ural-i veski vastupidavus- kaal- jõud- pöörded- ökonoomsus suhe ei klappinud tema jutu järgi kohe mitte.See on mulle teadaolev tarkus tugeva meistrimehe enese käest. Kui sul vaja lennata ida poole, siis ehk peaksid seda tegema siiski mingi lääne mootoriga.
Igaljuhul jõudu ja turvalist maandumist!
Sügaval vene ajal(seitsmekümnendad aastad), ehitas Türil üks mees ka lennukit. Mees oli tõeline friik. Nimi oli vist Noodla või midagi taolist. Lennuki kere karkass oli tehtud mingist erilisest kergest lõunamaa puu liistudest, millele peale tõmmatud ainult talle teadaolev immutatud lakitud riie. Mootoriks pani ural-i mootori, millel enne propellerit veel reduktor pöörete suurendamiseks. See mootor aga ei jõudnud lennumasinat õhus korralikult hoida, ja ta vahetas selle wolkari bokseri vastu, mida oli ka muutnud- kohandanud tublisti. Ural-i veski vastupidavus- kaal- jõud- pöörded- ökonoomsus suhe ei klappinud tema jutu järgi kohe mitte.See on mulle teadaolev tarkus tugeva meistrimehe enese käest. Kui sul vaja lennata ida poole, siis ehk peaksid seda tegema siiski mingi lääne mootoriga.
Igaljuhul jõudu ja turvalist maandumist!
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Vaata, sa ju tahad seda mootorit lennukile panna. Aga lennukil on G-jõud oluliselt suuremad, kui milleks on näiteks Dnepri mootor arvestatud. See tähendab jälle seda, et mõnes viraazhis jookseb kogu su mootori õli ühte nurka ja pump pumpab ainult õhku. Vaevalt see eriti hea su lennukarjäärile saab olema. Langevari kaasa .Etsike kirjutas:miks mul siis õlivanniga 4-taktiline olla ei tohi? ma küll ei näe sellest mingit probleemiAndrez kirjutas:Mootor, mida otsid peaks vist veel "kuiva karteriga" olema, ehk ükski 4T õlivanniga tsiklimootor ilma suuremate ümberehitusteta ei sobi. Võib-olla tõesti 2-taktilisi vaadata
-
Teema algataja
ma ei ehita ju mingit reaktiivlennukit, see lennuk mida ma teen on suht rahuliku iseloomuga ja G-sid seal vaevalt et rohkem on kui mootorrattal, külgkalle üle 45 kraadi küll ei lähe, kiirus max 120km/h, üles ja alla sööstud jäävad ka ära.mx77 kirjutas:Vaata, sa ju tahad seda mootorit lennukile panna. Aga lennukil on G-jõud oluliselt suuremad, kui milleks on näiteks Dnepri mootor arvestatud. See tähendab jälle seda, et mõnes viraazhis jookseb kogu su mootori õli ühte nurka ja pump pumpab ainult õhku. Vaevalt see eriti hea su lennukarjäärile saab olema. Langevari kaasa .
-
- Mode
- Postitusi: 3132
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
see projekt on kahtlaselt sarnane sinu eelkäija Jaan Tatika omale.Etsike kirjutas:ma ei ehita ju mingit reaktiivlennukit, see lennuk mida ma teen on suht rahuliku iseloomuga ja G-sid seal vaevalt et rohkem on kui mootorrattal, külgkalle üle 45 kraadi küll ei lähe, kiirus max 120km/h, üles ja alla sööstud jäävad ka ära.
uskumusega, et VAEVALT lennukil Gsid rohkem on kui mootorrattal, ma sul küll lendu ei soovita tõusta. üles-alla sööstud jäävad ära - lihtsalt kiirendad mööda maanteed?
võta ikka mõni lennundusspetsialist kampa enne kui haiglas lõpetad.
-
Teema algataja
Pea kõik CCCP-i aegsed motikamootorid olid 2 taktised. Välja-arvatud Ural, M, Dnepr ja veel mõni vähemlevinud boxer. Aga nende peale ei maksa tõesti panustada, kuna kaalu ja võimsuse suhe on masendav. Siia juurde veel töökindlus, kütusekulu- ilmselt ei oleks tegemist parima valikuga.
Mis puutub süüteküünalde arvu silindri kohta, ei näe mina seal mingit vajadust kahe küünla järele. Kui küttesegu on õige ja kütust suvalisest kankust sisse ei vala on süüteküünla töölepingu lõppemine vägagi ebatõenäoline. Kui lennumasina mootor saab olema veel kahe või enamasilindriline, siis kaob paralleelsete küünalde mõte hoopis
Aga mootorit soovitan sul otsida kas ebayst või motika romulatest. Mõne lääne päritolu vanema sõiduriista kahetaktilise peaks niiviisi päris odavalt välja ajama. Või hakkab mõni muu sobiv ilma käigukastita mootor silma.
Samas sidur on lennumasina puhul ilmselt vajalik plugin. Käigukasti kas blokeerid kindla käigu peale (vastavalt ülekandele).
Kui saad aga ilma sidurita hakkama ja vajad kõvu pöördeid, võta otse vända otsast rihma või ketiga vedu reduktorisse.
Igal juhul väga huvitav ja julge ettevõttmine.
Edu sulle ja anna teada kui katselennud toimuma hakkavad,
tulen ergutama
Mis puutub süüteküünalde arvu silindri kohta, ei näe mina seal mingit vajadust kahe küünla järele. Kui küttesegu on õige ja kütust suvalisest kankust sisse ei vala on süüteküünla töölepingu lõppemine vägagi ebatõenäoline. Kui lennumasina mootor saab olema veel kahe või enamasilindriline, siis kaob paralleelsete küünalde mõte hoopis
Aga mootorit soovitan sul otsida kas ebayst või motika romulatest. Mõne lääne päritolu vanema sõiduriista kahetaktilise peaks niiviisi päris odavalt välja ajama. Või hakkab mõni muu sobiv ilma käigukastita mootor silma.
Samas sidur on lennumasina puhul ilmselt vajalik plugin. Käigukasti kas blokeerid kindla käigu peale (vastavalt ülekandele).
Kui saad aga ilma sidurita hakkama ja vajad kõvu pöördeid, võta otse vända otsast rihma või ketiga vedu reduktorisse.
Igal juhul väga huvitav ja julge ettevõttmine.
Edu sulle ja anna teada kui katselennud toimuma hakkavad,
tulen ergutama
Kui siiski tahad kasutada õlivanniga mootorit, siis võid kasutada ühte lihtsamat rallimeeste nõksu, ehk õlitasapinna kohale pannakse lisaplaat, kus piisavalt auke õli tagasivalgumiseks ja see siis pidurdab natuke õli loksumist. Vaatasin ka Rotax-i mootoreid... kõik väiksemad on 2 taktilised ehk siis soovitaks siiski 2T vaadata. Süüte dubleerimise mõte ei ole ka vale... seda kasutatakse lennunduses vist valdavalt. Igatahes tuult tiibadesse
-
Teema algataja
Propelleri pöörded peaks olema sellised:
1.400 = hard to take off. Be light.
1.450 = take off easy. Possible flight of cruising, by reducing a little the gas. Will the engine hold?
1.500 = it is good, but not yet quite marvellous.
1.550 = that starts.
1.600 = gone up has 2 M.. To 300 M. in 3 minutes..., cruising at 1/2 gases. The beautiful life! The very small humanity group under my wheels.
Nii et 1600 pööret propellerile oleks väga hea. Palju selliste kahetaktiliste kahesilindriste mootorite normaalsed tööpöörded on? Ketiga reduktorit tuleb kindlasti kasutad, sellest pääsu pole. Kaal pole probleemiks, kui ikka kuskil 40hj on siis veab ennast üles kah. Palju sellline mootor maksma läheks?
1.400 = hard to take off. Be light.
1.450 = take off easy. Possible flight of cruising, by reducing a little the gas. Will the engine hold?
1.500 = it is good, but not yet quite marvellous.
1.550 = that starts.
1.600 = gone up has 2 M.. To 300 M. in 3 minutes..., cruising at 1/2 gases. The beautiful life! The very small humanity group under my wheels.
Nii et 1600 pööret propellerile oleks väga hea. Palju selliste kahetaktiliste kahesilindriste mootorite normaalsed tööpöörded on? Ketiga reduktorit tuleb kindlasti kasutad, sellest pääsu pole. Kaal pole probleemiks, kui ikka kuskil 40hj on siis veab ennast üles kah. Palju sellline mootor maksma läheks?
Ma pole küll Ida poolsete mootoritega eriti tuttav aga ainukene mis annaks nii palju HP nagu tahad oleks CZ mootorite seeria.
Dnepri ja Uurali mootor võib vähe rohkem(35) anda kuid kaalub sitta kanti rohkem.
Ma ütleks et jäta need mootorid kõrvale ja osta lääne 2T mootor.
See annab parima kaalu võimsuse suhte ja on piisavalt töökindel.
Mis puutub mootri pööramist siis 4t märja karteriga mootorit sa pöörata ei tohi.
Pealgi 4T eelis on ainult see et ta on ökonoomsem.Kui sa just väga pikkasid lende ei tee et umbes see kütus mille sa võtad 2t jaoks rohkem kaasa teeb 2t kerguse tasa.Samuti võtab 2t pöördeid ka paremini ülesse ning näiteks sul endal on ka seda kergem käivitada.
Seda lennuki mootori asja võta üldiselt.Sest iga asi mis sa juurde korjad vajab extra HP et lendu tõusta.
Sa võid mõelda küll et minu idee on tobe aga osta Kuldse Börsi/Soovi
jne kaudu mingi 2T krossi mootorratta mootor.
Btw kas sa tahad selle lennukiga ise lennata või teed mingi eriti suures skaalas mudeli?
Kogu selle mootori otsimisega on väheke jama kuna selliseid mootoreid on ikka saada mis on 25-40 hp aga et just max 2000rpm.On muidugi alati võimalik juurde kookida ülekanne aga see ju kaalub.
Äkki näiteks mingi 2T diisel?
Plussid on need et pole vaja ülekannet,võid võtta vähem kütet kaasa.
Kui on hea mootor ja pole AL-iga kokku hoitud siis ei kaalu see dramaatiliselt palju.
-----------------
Küsimus ei ole mis mootor vaid kui paks on sinu rahakott.
[url] http://www.compactradialengines.com/engines.html [url/]
Dnepri ja Uurali mootor võib vähe rohkem(35) anda kuid kaalub sitta kanti rohkem.
Ma ütleks et jäta need mootorid kõrvale ja osta lääne 2T mootor.
See annab parima kaalu võimsuse suhte ja on piisavalt töökindel.
Mis puutub mootri pööramist siis 4t märja karteriga mootorit sa pöörata ei tohi.
Pealgi 4T eelis on ainult see et ta on ökonoomsem.Kui sa just väga pikkasid lende ei tee et umbes see kütus mille sa võtad 2t jaoks rohkem kaasa teeb 2t kerguse tasa.Samuti võtab 2t pöördeid ka paremini ülesse ning näiteks sul endal on ka seda kergem käivitada.
Seda lennuki mootori asja võta üldiselt.Sest iga asi mis sa juurde korjad vajab extra HP et lendu tõusta.
Sa võid mõelda küll et minu idee on tobe aga osta Kuldse Börsi/Soovi
jne kaudu mingi 2T krossi mootorratta mootor.
Btw kas sa tahad selle lennukiga ise lennata või teed mingi eriti suures skaalas mudeli?
Kogu selle mootori otsimisega on väheke jama kuna selliseid mootoreid on ikka saada mis on 25-40 hp aga et just max 2000rpm.On muidugi alati võimalik juurde kookida ülekanne aga see ju kaalub.
Äkki näiteks mingi 2T diisel?
Plussid on need et pole vaja ülekannet,võid võtta vähem kütet kaasa.
Kui on hea mootor ja pole AL-iga kokku hoitud siis ei kaalu see dramaatiliselt palju.
-----------------
Küsimus ei ole mis mootor vaid kui paks on sinu rahakott.
[url] http://www.compactradialengines.com/engines.html [url/]
-
Teema algataja
dnepri mootor ei ole sugugi paha sest tal on piisavalt pööret ja kui panna 1/2 ülekanne vahele siis on piisav, sest tiivikut mis kannataks rohkem kui 2500-3000rpm on juba raske teha.
ja lennukil ei ole HP oluliseim näitaja
esimesed gnomed arendasin 40hp ja lendasid suurte lenukite peal mis pidid olema hävitajad
lenulik on oluline vääne
nii et 2T ei sobi klassikalisele lennukile mitte
2T sobib deltaplanile sest on kerge
ja lennuk mille suudab üles viia 25hp mootor on kindlasit juba nii hea planeerimis võimega et ta ei kuku ka siis puruks kui kepsud läbi karteri sulle lehvitama hakkavad
see lennuk mille türi taat tegi oli üsna suur
ta oli 10m siru ulatusega ja ruumi kahele inimesele
see moootor on tal ka alles mis seal peal lendas ja ära oli selles et see moootor ei suut seda lenukit piisavalt kiireks ajad nagu taat soovis ja ta pani sinna kodukasutaja jaoks parima mootori mis kätte on saada ja see on põrnikas
ja lennukil ei ole HP oluliseim näitaja
esimesed gnomed arendasin 40hp ja lendasid suurte lenukite peal mis pidid olema hävitajad
lenulik on oluline vääne
nii et 2T ei sobi klassikalisele lennukile mitte
2T sobib deltaplanile sest on kerge
ja lennuk mille suudab üles viia 25hp mootor on kindlasit juba nii hea planeerimis võimega et ta ei kuku ka siis puruks kui kepsud läbi karteri sulle lehvitama hakkavad
see lennuk mille türi taat tegi oli üsna suur
ta oli 10m siru ulatusega ja ruumi kahele inimesele
see moootor on tal ka alles mis seal peal lendas ja ära oli selles et see moootor ei suut seda lenukit piisavalt kiireks ajad nagu taat soovis ja ta pani sinna kodukasutaja jaoks parima mootori mis kätte on saada ja see on põrnikas
Äkki ütled palju kaalub ja arendab võimsust ning väänet Dnepri mootor?Karvik kirjutas:dnepri mootor ei ole sugugi paha sest tal on piisavalt pööret ja kui panna 1/2 ülekanne vahele siis on piisav, sest tiivikut mis kannataks rohkem kui 2500-3000rpm on juba raske teha.
ja lennukil ei ole HP oluliseim näitaja
esimesed gnomed arendasin 40hp ja lendasid suurte lenukite peal mis pidid olema hävitajad
lenulik on oluline vääne
nii et 2T ei sobi klassikalisele lennukile mitte
2T sobib deltaplanile sest on kerge
ja lennuk mille suudab üles viia 25hp mootor on kindlasit juba nii hea planeerimis võimega et ta ei kuku ka siis puruks kui kepsud läbi karteri sulle lehvitama hakkavad
see lennuk mille türi taat tegi oli üsna suur
ta oli 10m siru ulatusega ja ruumi kahele inimesele
see moootor on tal ka alles mis seal peal lendas ja ära oli selles et see moootor ei suut seda lenukit piisavalt kiireks ajad nagu taat soovis ja ta pani sinna kodukasutaja jaoks parima mootori mis kätte on saada ja see on põrnikas
-
Teema algataja
Dnepr
Mootori maht: 649 cm3
Silindrite arv: 2
Silindri diameeter: 78 mm
Kolvi käik: 68 mm
Surveaste: 7,0
Võimsus 5200 pöörde juures: 32 hp
vääne 45Nm 4000 pöört
vana ural on u. sama ja uus on järgmine
Mootori maht: 745 cm3
Silindrite arv: 2
Silindri diameeter: 78 mm
Kolvi pikkus: 78 mm
Surveaste: 8,4
Võimsus 5600 pöörde juures: 40 hp
vääne 52 Nm 4000 pööret
uuest uralist on saada ka jämmumate klapidega versioon millel on 45hp
uue urali täiskomplektse mootori koos KEIHINI karpade ja genekaga saab u. 28 000.- eest
Mootori maht: 649 cm3
Silindrite arv: 2
Silindri diameeter: 78 mm
Kolvi käik: 68 mm
Surveaste: 7,0
Võimsus 5200 pöörde juures: 32 hp
vääne 45Nm 4000 pöört
vana ural on u. sama ja uus on järgmine
Mootori maht: 745 cm3
Silindrite arv: 2
Silindri diameeter: 78 mm
Kolvi pikkus: 78 mm
Surveaste: 8,4
Võimsus 5600 pöörde juures: 40 hp
vääne 52 Nm 4000 pööret
uuest uralist on saada ka jämmumate klapidega versioon millel on 45hp
uue urali täiskomplektse mootori koos KEIHINI karpade ja genekaga saab u. 28 000.- eest
Ma ei kahtlegi selles et kas Urali mootor on hea või mitte aga ma arvan et ta on tsipa raske lennuki jaoks.Tegelt ma ei viitsi enam eriti vaielda kuna mul pole õrna aimugi palju see lennuk üldse ise hakkab kaaluma.
-
Mind huvitab hoopis see et kui see inimene tahab/osakb valmis ehitada lennuki siis kuidas ta ei tea mitte midagi mootoritest?
-
Mind huvitab hoopis see et kui see inimene tahab/osakb valmis ehitada lennuki siis kuidas ta ei tea mitte midagi mootoritest?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.