EN 500 A keti pingutamine ?
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
EN 500 A keti pingutamine ?
Oskab keegi öelda, kas EN 500 A saab mootori ketti pingutada voi on tal
isepingutav mehanism.
isepingutav mehanism.
-
- Postitusi: 479
- Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: EN 500 A keti pingutamine ?
esiteks, mehhanism kirjutatakse kahe h-ga.pulsar kirjutas:Oskab keegi öelda, kas EN 500 A saab mootori ketti pingutada voi on tal
isepingutav mehanism.
kui sa mootori keti all pead silmas nukkvõlli ketti, siis on tal automaatpingutus olemas, aga ega seegi igavene pole - ühel hetkel pole enam midagi pingutada ja siis tuleb kõik välja vahetada. st kett ja selle miskid tugitallad.
minu en500 on nukaketi vahetuses juba 16. oktoobrist peale
diagnoos pandi nii, et algul läksin klõbinate ja kolinate pärast klapiregulli. see võttis küll "tiksumise" ära, aga kolin jäi. seda tegi liiga lõtv nukakett, mis vastu oma tugitaldu peksis, pinguti oli lõpus. läbisõitu oli midagi üle 50 000 seks ajaks.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
Re: EN 500 A keti pingutamine ?
Ma küll ei taha kellegi lukksepa võimeid kahtluse alla seada, aga kas diagnoos pandi ikka kogemusele tuginedes? Pean silmas, et kas tõesti sellise läbisõidu juures on vaja juba nukakett ära vahetada??Mari Öö kirjutas:kui sa mootori keti all pead silmas nukkvõlli ketti, siis on tal automaatpingutus olemas, aga ega seegi igavene pole - ühel hetkel pole enam midagi pingutada ja siis tuleb kõik välja vahetada. st kett ja selle miskid tugitallad.
diagnoos pandi nii, et algul läksin klõbinate ja kolinate pärast klapiregulli. see võttis küll "tiksumise" ära, aga kolin jäi. seda tegi liiga lõtv nukakett, mis vastu oma tugitaldu peksis, pinguti oli lõpus. läbisõitu oli midagi üle 50 000 seks ajaks.
Hondal on see samuti tihtiesinev viga, et nukakett hakkab klõbisema (mitte kolisema). Oma CB500-l vahetasin pinguti ära ja klõbin oli hoobilt kadunud. Vedru seal pinguti sees lihtsalt väsivat ära (mõnikord juba 20k+ läbisõidu juures). UK honda foorumites see kah tihtiesinev teema, aga keti ja taldade vahetus see eeldab Hondal vähemalt kahe kuni kolmekordset läbisõitu mis sinu rattal.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
-
- Postitusi: 479
- Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
ei, see käinud ikka nii, et klappe tehes uuris ta nii igaks juhuks ketti ka ja nägi, et pinguti on lõpus. sellest, et osa ebameeldivast helist võib pärineda nukaketist, oli juba enne masinasse sukeldumist juttu.
aga ma tunnistan, et mulle võib ükskõik mida rääkida. mina ise mootorisse ei lähe ja kellegi selleteemalist juttu kontrollida ei oska.
blondiin
ps honda pidigi palju vastupidavam ja täpsem ja igapidi etem tehnika olema, räägitakse...
aga ma tunnistan, et mulle võib ükskõik mida rääkida. mina ise mootorisse ei lähe ja kellegi selleteemalist juttu kontrollida ei oska.
blondiin
ps honda pidigi palju vastupidavam ja täpsem ja igapidi etem tehnika olema, räägitakse...
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Nukakatiga on tihti igasugu lugusi. Alati ei saa öelda, et läbisõit xx ja nüüd on vaja või õige aeg vahetada. Kasutaja stiilist oleneb tihti päris palju. Nt sellest, kui palju on kellelgi kombeks mootorit kohapel "haukuma" panna ja teistelegi näidata, kui hästi pöördesse kargab. Selline kiire pöörete kõrgele ja maha vise rapsib ketti karmilt ja kui seda tihti teha, siis on vahetus palju kiirem tulema. EN tüüpi rattal tehakse seda ehk harvem.
Üks näide tuleb meelde GPz 1100(mootor 2x EN500:-) tüüpi Kawa kohta, kus suht väikse läisõiduga rattal oli nukakett sootuks imelikult kulunud. Kett, mis enamjaolt ilusti pingul, viskas ühest kohast äkki tunduvalt lõdvameks. Selline ebaühtleselt kulunud kett tegi nt suht vaikset häält, aga pärast vahetust kadus seegi hääl täielikult. EN tüüpi mootor on kasutusel mitme ratta peal, seega osi ikka küsitakse ja peaks olema alati laos ja kiirelt saadaval.
Häältest ka...minu Kawa KZ on nt üks kõige vaiksem õhkjahutusega mootor, mida ma kuulnud olen ja käib (viimati käis küll juba 2a tagasi:/)
ilma mingite häälteta, mida õhkjahutuse puhul ikka rohkem kuulda on.
Kui selle ratta aga kunagi ostsin, tegin kohe alguses väikse uuringu mootori sisse. Ja selgus, et nukaketi üks suunaja oli üldse pooleks ja kogu kett oli nii lõdva, et oli lausa ime, et see üle hammaste polnud karanud. Mootori hääl oli aga väga puhas ja miski ei reetnud mootorit ootavast hävingust, kui kett korralikult oleks üle karanud.
Automaatpinguti on paljudele tsiklitele peavalu valmistanud. Nende samade KZ mootorite baasil on aretatud palju kiirendusrattaid ja seal on selle vidina ümber tegemine väga tihe nähtus. Probleem on selles, et pinguti mis peab liikuma ainult ühte pidi ja teist pidi lukustuma, kipub järgi andama ja keti lõdvaks laskma. Seetõttu on saadaval lausa jäiga poldi põhimõttel tehtud pingutid, kus kogu vedrumäng on ära jäätud. Pingutiks on nüüd suht lihtne polt, mis istub vana pinguti aluse kujuga tallas ja sellest keeratakse ise õige pingus ja lukustatakse mutriga paigale. Selline pinguti on netis ka müügil ja ksutatakse ka tavalistel tänavaratastel.
Aut. pinguti hoolduseks oleks hea aegajalt stopper peale keerata ja kogu pinguti eemaldada, et kontrollida kuda vedruga pingutit surub ja kas kuulidega vm stopper ei lase seda tagasi liikuda. Ise tegin Kawa pingutile väikse lisa ja pinguti on nn pooljäik. St pikendasin hooduseks mõeldud stopperpolti nii, et see stoperdaks varrast kogu aeg. Sellel süsteemil on miinuseks see, et pingutit tuleb aegajalt lahti jasta ja kontrollida, kuna vedru ei saa seda ise peale lükata. Plussiks aga see, et tagasi ka kindlasti ei lase.
Nukaketi pinguti hooldust je ehtistust uurides, soovitaks kindlasti kasutada
remondiraamatut. Samuti tasub uurida laiast ilmast oma ratta iseloomulikke omadusi selle asjanduse kohta, sest vead on päris sagedased paljudel ratastel.
Igasugu uusi asju tuleb ette. Mul nüüd on hoopis hammasrihmaga veetavad nukad Hondal. Kogu süsteem nagu autol ja kuigi kõik on ilus, puhas nagu uus, läheb rihm ja pinguti ja tugirull vahetusse, sest km-d on täis. No tegelt lubab Honda sõita rihmaga 160k, mina nii kaua ei riski, vaid vahetan veidi üle 100k pealt.
Kk
Üks näide tuleb meelde GPz 1100(mootor 2x EN500:-) tüüpi Kawa kohta, kus suht väikse läisõiduga rattal oli nukakett sootuks imelikult kulunud. Kett, mis enamjaolt ilusti pingul, viskas ühest kohast äkki tunduvalt lõdvameks. Selline ebaühtleselt kulunud kett tegi nt suht vaikset häält, aga pärast vahetust kadus seegi hääl täielikult. EN tüüpi mootor on kasutusel mitme ratta peal, seega osi ikka küsitakse ja peaks olema alati laos ja kiirelt saadaval.
Häältest ka...minu Kawa KZ on nt üks kõige vaiksem õhkjahutusega mootor, mida ma kuulnud olen ja käib (viimati käis küll juba 2a tagasi:/)
ilma mingite häälteta, mida õhkjahutuse puhul ikka rohkem kuulda on.
Kui selle ratta aga kunagi ostsin, tegin kohe alguses väikse uuringu mootori sisse. Ja selgus, et nukaketi üks suunaja oli üldse pooleks ja kogu kett oli nii lõdva, et oli lausa ime, et see üle hammaste polnud karanud. Mootori hääl oli aga väga puhas ja miski ei reetnud mootorit ootavast hävingust, kui kett korralikult oleks üle karanud.
Automaatpinguti on paljudele tsiklitele peavalu valmistanud. Nende samade KZ mootorite baasil on aretatud palju kiirendusrattaid ja seal on selle vidina ümber tegemine väga tihe nähtus. Probleem on selles, et pinguti mis peab liikuma ainult ühte pidi ja teist pidi lukustuma, kipub järgi andama ja keti lõdvaks laskma. Seetõttu on saadaval lausa jäiga poldi põhimõttel tehtud pingutid, kus kogu vedrumäng on ära jäätud. Pingutiks on nüüd suht lihtne polt, mis istub vana pinguti aluse kujuga tallas ja sellest keeratakse ise õige pingus ja lukustatakse mutriga paigale. Selline pinguti on netis ka müügil ja ksutatakse ka tavalistel tänavaratastel.
Aut. pinguti hoolduseks oleks hea aegajalt stopper peale keerata ja kogu pinguti eemaldada, et kontrollida kuda vedruga pingutit surub ja kas kuulidega vm stopper ei lase seda tagasi liikuda. Ise tegin Kawa pingutile väikse lisa ja pinguti on nn pooljäik. St pikendasin hooduseks mõeldud stopperpolti nii, et see stoperdaks varrast kogu aeg. Sellel süsteemil on miinuseks see, et pingutit tuleb aegajalt lahti jasta ja kontrollida, kuna vedru ei saa seda ise peale lükata. Plussiks aga see, et tagasi ka kindlasti ei lase.
Nukaketi pinguti hooldust je ehtistust uurides, soovitaks kindlasti kasutada
remondiraamatut. Samuti tasub uurida laiast ilmast oma ratta iseloomulikke omadusi selle asjanduse kohta, sest vead on päris sagedased paljudel ratastel.
Igasugu uusi asju tuleb ette. Mul nüüd on hoopis hammasrihmaga veetavad nukad Hondal. Kogu süsteem nagu autol ja kuigi kõik on ilus, puhas nagu uus, läheb rihm ja pinguti ja tugirull vahetusse, sest km-d on täis. No tegelt lubab Honda sõita rihmaga 160k, mina nii kaua ei riski, vaid vahetan veidi üle 100k pealt.
Kk
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
ketid ja asjad
ma pole ka suurem mehhaanik, a see v6ib olla nukaketi jama jah, mul miski 40000 ees ja kolin on peris k6va juba, ma ise olen ka selle asja lahti v6tnud, ketipinguti vedru ei oma mu arust yldse t4htsust, sest see lykkab neid tugesi ainult edasi, tagasi ei liigu ta ilma kruvikata, mul kett suht l6tv, a ikka kahtlustan seda ketti mi8s k4imakasti ja v4ntv6lli vahel on, see nukakett tuleb vist 6igesti pingutada ka, sest tal aind yx pinguti, vist peab nii, et istujapoolsele kyljele ei j44ks mingit l6tku, kogu l6tk tuleb venitada mootori esiotsa, sinna sis kus see neetud pingutividin on. Klapid teevad kl6bisedes hoopis teist h44lt ja palju tihedamalt mu arust, neid ju rohkem ja need kuluvad ikka yhtlasemalt, a see kolks on aeglasema taktiga ja sjuuke j6ulisem. V6ibolla ma ajan jama, a see on minu n4gemus.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Hommik,
te vastajad olete ka pullid vennad Vaadake teema algust - küsimus oli mootoriketi osas. Nukakett on hoopis midagi muud - sellel rattal tüüpi 79RH2015, 148 lüliga. Mootorikett on korralik jäme jurakas ja ei ühenda mitte nukkvõlli vändaga, vaid kisub peaülekande ja siduri suunas. Kawasakide tüüpveaks on selle jämeda juraka pidev "kolisemine". Ja kolisevadki sedasi "meeldivalt". Kuna see kett selline jäme jurakas, siis sellest midagi hirmsat peale väga ebameeldiva hääle reeglina ei juhtu. Siiski vahetab korralik rattaomanik selle asjanduse uue vastu Hinnaklass sellel ketil kuskil 3kilo kandis. Minu teadmist mööda seda käsitsi pingutada ei saa.
te vastajad olete ka pullid vennad Vaadake teema algust - küsimus oli mootoriketi osas. Nukakett on hoopis midagi muud - sellel rattal tüüpi 79RH2015, 148 lüliga. Mootorikett on korralik jäme jurakas ja ei ühenda mitte nukkvõlli vändaga, vaid kisub peaülekande ja siduri suunas. Kawasakide tüüpveaks on selle jämeda juraka pidev "kolisemine". Ja kolisevadki sedasi "meeldivalt". Kuna see kett selline jäme jurakas, siis sellest midagi hirmsat peale väga ebameeldiva hääle reeglina ei juhtu. Siiski vahetab korralik rattaomanik selle asjanduse uue vastu Hinnaklass sellel ketil kuskil 3kilo kandis. Minu teadmist mööda seda käsitsi pingutada ei saa.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Mootorikett koliseb neh, ei sest saa üle ega ümber. Sooja mootoriga ei ole tavaliselt suurt midagi. Aga kui nädalakese seisab siis algulses kiliseb paar minutit ikka. Ei ole eriti mõtet paanitseda, see kolin on mootoril juba kaasa sündinud ja keti eluiga peaks mootori eaga võrreldav olema. Vaevalt, et see keti vahetamine kolisemise ära lõpetaks.Aga kui raha on ,proovi ära:) Anna mulle kah teada.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Veel infoks abivajajale, et selle mootoriketi tootekood on 92057-1229 (sama kõikidel EN500A-del sõltumata aastast). Tellida saab Kawa maaletooja Tiit Kuuse käest 50 46 722.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
http://www.streetmoto.ee/?s=ketid - on olemas kohapeal!
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Tjah, ma vaatasin ka vastuseid, mitte algset küsimust ja läksin vee sogamisega kaasaStreetMoto kirjutas:
te vastajad olete ka pullid vennad Vaadake teema algust - küsimus oli mootoriketi osas. Nukakett on hoopis midagi muud -.
Aga jah...nn esmaveo ketid kas siis sidur, või kasti ketid tavaliselt pingutit ei oma, aga erilist muret nende kolisimisega tavaliselt ei ole ka.
ps. ketipressi hinda loeks isegi huviga.
Kk
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
On jah, aga tundub kööbakam, kui need mida netipoed pakuvad ja hind ei ole ka mitte odavaim.StreetMoto kirjutas:http://www.streetmoto.ee/?s=ketid - on olemas kohapeal!
Minu väikesel Zefiiril teeb ka peaülekande kett päris korralikku häält, aga rohkem just sooja mootoriga. Käivitades, ehk siis külma ja paksu õliga, võiks arvata, et on Honda.U79 kirjutas:Mootorikett koliseb neh, ei sest saa üle ega ümber. Sooja mootoriga ei ole tavaliselt suurt midagi. Aga kui nädalakese seisab siis algulses kiliseb paar minutit ikka.
Olen ka lugenud, et selle keti vahetamine on suurem peavalu ja raharaiskamine kui asi kokkuvõttes väärt on. Paarikümne tuhande km-i möödudes pidi vana tuttav hääl jälle mootorist kosta olema. Kas selleks tasub osta uus kett, mille kaalu ja hinna suhe ei jää kullale palju alla ning mootor pulkadeks lammutada? Vast ainult siis kui mõnd rariteeti taastad.
EN 500 ei ole ju nii jõuline mootor ka, et peaülekannet väga rapsiks ja vägistaks. Samas muidugi, mõnede kodanike (mõnede eelmiste omanike) lolluse jõud võis olla suur ja vääramatu. Siiski loodan ja oletan, et tegemist on tavalise "Kawa tööhäälega", mis ei ole mitte viga, vaid isikupärane omadus.
terv, sokk
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.