Triumph Thunderbird 900 kala

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Hei :) Ehk siis põrkasin sellise probleemiga kokku, mille kohta on ka minust palju kõvemad ja kogenumad mehed käsi pidanud laiutama.
Esialgne veakirjeldus rattal - kuumeneb üle, kuna viskab ülekuumenemise tulukese põlema. Loomulikult kahtlustasime algul termostaati, siis igasuguseid andured jne. Lõpuks avastasime, et kui juhe temp anduri küljest ära kiskuda, jääb tuluke ikka põlema :? .

Hakkasin siis mööda juhtmeid liikuma ja esitule taga, juhtmekimbu vahel, leidus üks huvitav el.skeem, mis oli vett saanud ja läbi kärsanud ning andis pirnile koguaeg massi, sellepärast jäi ka tuluke juhtme andurilt eemaldades. Pidasin seda esialgu releeks ning ei saanud selle mõttest aru, jätsin ta üldse süsteemist välja arvates, et sellega kõrvaldasin vea. Kuid see el skeem tegelikult jälgis anduri muutuvat takistust ja oskas siis õigel ajal tulukese põlema visata. Selle skeemi puudumisel on praegu nii, et kohe, kui ratta käima paned, hakkab tuluke õrnalt põlema ja läheb järjest eredamaks.

Koostöös loodusinvesti meestega selgus, et see skeem (trigger) ei ole tellitav osa, õigemini, on küll, kuid ainult koos main harnessiga, mis maksab umbes 10 000 eek.

Kes annab mingi hea idee, kuidas saada olemasolev süsteem normaalselt toimima, või mingi odava idee, kuidas uus süsteem sinna peale aretada :) Äkki on mingid universaalsed temp sensorid, mida saaksin praeguse pessa keerata, ning millel ei ole muutuv takistus, vaid lihtsalt "on/off" süsteem. Ehk siis pirn põleb/pirn ei põle, ilma keerulise lisaelektroonikata.

Mul tegelt üks idee on - ventilaatori switch, mis käib ka samamoodi otsapidi jahutusvedelikus, töötabki põhimõtteliselt on/off süsteemis, ehk siis õige temp saavutades lülitatakse vent sisse. Kui oleks samasugune switch, kuid mis aktiveeruks kõrgemal tempil, olekski probleem lahendatud



  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kuna andur on muutuva takistusega siis äkki saab olemasoleva anduri ära kasutada (see oli jukorras vist?) ja minna sellest vahereleest mööda panna selle tulukese asemel mõni aftermarket temp. näidik.
See tundubki väga naljakas lahendus trumpa meeste poolt olema, et varioandurile on selleks et on/off lambikest juhtida elektroonikablokk vahele integreerida.

Tsikli töötemperatuur on sii tegelikult täitsa OK?

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Andur ise on korras jah. Sinna läheb ainult 1 juhe - mass. Ning radikas läheb õigel ajal soojaks, ventilaatori viskab kenasti järgi jms :) Jahutussüsteem ise on korras.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Eile mõtlesime mingi takisti värki ka , äkki see toimiks.
See Option 2 oleks imelihtne tekitada, midagi ei pea maha isegi katkuma, see juhe on täpselt paagi all ja sinna pääseb kergelt ligi.
Küss oleks, et mis takistusega takisti antud juhul õige oleks.
Teine küss, et mis temp tavaliselt jahutusvedelikul on, kui juba overheat tuluke põlema läheb?
Kodustes tingimustes ma lihtsalt vett keetes ja andurit sinna toppides seda takistit testida ei saa, oleks vaja mingit asja, mis läheb täpselt nii kuumaks nagu mul vaja, et torkaks selle anduri sinna külge ja erinevaid takisteid katsetades jälgiks pirni... :D

Pilt

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Äkki selline lihtsam panna?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Digital- ... ccessories

Keermed peaks suht samad tavaliselt olema.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas joel »

Võid ka otsida mõne tuttava elektrooniku, kes sulle sinna uue ploki teeb. See ei tohiks olla eriti keeruline.

Joel
Kasutaja avatar

Hanno
Postitusi: 221
Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
Tsikkel: R1200GS
Asukoht: TLN
Tänatud: 3 korda

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas Hanno »

kui see plokk tõesti ainult andurit lambile vahendas, siis on seda üpris lihtne ka ise teha.
Selleks vali tevalost sobiv komparaator - mille toitepinge diapasooni jääb 12V ja sobiliku lülitusvooluga, et suudaks pirni otse lülitada. (See tuleks välja arvutada oomi seaduse abil ). Komparaator on antud juhul selline mikroskeemi korpuses lihtne asi, kuhu sa teed referntstakistusega ahela kahe vastava mikroskeemi jala vahele ja kui anduri takistus on ületanud sinu näidisahela piiri, siis komparaatori väljund rakendub.
Näiteks, eeldades, et seal on pt100 tüüpi (kõige klassikalisem) temp.andur, siis siit tabelist näeme, et 95 kraadi juures on anduri takistus 136,6 oomi. Seda temperatuuri, kus tegelikult lülitada oleks vaja, peab kindlasti täpsustama, aga noh, umbes nii ehk. Siis, ostad vastavad takistid ja ühendad sobiliku taksitusega referentsahela komparaatori külge. Samuti ühendad komparaatorile toite ja anduri. Ühendusskeeme saab samuti elfaelektroonika tootenimistust. Ja resultaadina peakski olema, et kui anduri takistus tõuseb üle 136 kraadi, siis lamp süttib. Kuna ilmselt on tegemist hõõglambiga, siis ilmselt ei leia komparaatorit, mis piisava lülitusvooluga oleks. Võib osta Perel Eestist sinna sobiva sokliga ledi, või panna vahele väike mikrorelee. Relee lahenduse puhul on eelarve ilmselt umbes 100 krooni, ledilahenduse puhul ehk pisut üle.

ise olen kasutanud neljakanaliseid komparaatoreid, aga neid on ka kindlasti kahe kanaliga, võibolla ka ühega. Näiteks LM339 on üks nelja kanaliline, millega saad kindlasti asjad aetud. Maksab midagi 15 krooni vms.

lõpuks on vaja ilmselt valada kuhugi mögina sisse see asi, et välitingimustele sobiks. See osa on minu jaoks praktiseerimata, aga kui keeruline seegi saab olla.

Lambi süttimise temperatuuri võiks tuletada termostaadi lülituspiirkonna alusel näiteks. see võiks vast olla termostaadi peal kirjas? Ning kui anduri ei ole juhtumisi PT100, ja ei õnnestu ka tuvastada mis ta on, siis saab teda lihtsalt veekeetjas mõõta, nagu sa vist isegi eelpool pakkusid. Referentstakistuse saab vajadusel paika ka poteka abil...

loodan, et oli abi,
Hanno


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas matti »

Tegelt autopoodides saadaval sellised 12 volti näidikud ka igast asju näitavad, sealhulgas jahutusvedeliku temperatuuri 40C-120C välja oli vist nii, taustvalgus ja keermestatud osa(andur) radikasse või siis plokikaane sisse lasta paigutada ja ning 12V järele ning töötab, ära jumalaeest anduri "juhet" ainult lühemaks tee, kuna sees mingi gaas, nagu üks tarkpea hiljuti avastas.
Pilt
Neid ka natuke odavamalt ka Eestis autopoodidest saadaval, suhtkoht küsimise värk üldjuhul. Erineva läbimõõduga kah neid näidikuid, ehk saab 1/1le asenduse originaaliga teha.
Ise teeks vähemalt nii. :)


4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas 4cl »

Piipzule auto andurite otsimiseks.

http://www.ladu24.ee/et/ladu1/0/,,,,ven ... ri%20andur

Sääl keermevalikut ja t valikut a otsimist on palju.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas Piipz »

tänud kõigile vastanuile, siit võiks hakata midagi aretama :)

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Hanno, aga kui ma paneks sinna pessa hoopis ventika anduri, põhimõttel on-off. Nende töötemperatuur on muidu teada, äkki saab sinna midagi lihtsamat vahele aretada, et seda tempi tõsta veits?

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

Autodel on ka neid ventikaandureid erineva temp.-ga. Näit. osadel Audidel on ventika 1. aste 85 kraadi, teine aste 110 kraadi (see võiks temperatuuri poolest sobida). Aga kas selline andur keerme poolest sobib ei tea. Loomulikult on võimalik ka üleminek treida lasta.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas Piipz »

kalju hakkab sinna jõudma, kuhu mul kõige lihtsam jõuda oleks :)
kui saaks nüüd sama mõõtu anduri, mis lihtsalt kuumemast peast reageerib, siis poleks rohkemat vajagi.. jääks igasugune keemia ära :bsmile:

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Hanno
Postitusi: 221
Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
Tsikkel: R1200GS
Asukoht: TLN
Tänatud: 3 korda

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas Hanno »

Piipz kirjutas:

Hanno, aga kui ma paneks sinna pessa hoopis ventika anduri, põhimõttel on-off. Nende töötemperatuur on muidu teada, äkki saab sinna midagi lihtsamat vahele aretada, et seda tempi tõsta veits?

võib jah, vabalt panna. Küll minuteada on need n.ö. on-off andurid sisuliselt bi-metall kontaktid, seega nii peenikesi neid ilmselt pole, kui tavaline takistusandur füüsiliselt olla saab. Ma ei tea kas leiad sellise, mis kinnituse poolest sobib? Mul jäi mulje, et sul on see keermega avasse vaja saada?

terv,
Hanno


A30M

Re: Triumph Thunderbird 900 kala

Lugemata postitus Postitas A30M »

Piipz, siuke vastus tuli muidu...

GlowShift Customer Service to me
Hello,
The thread size on all of our sending units in every series is 1/8 NPT.
Thank you,
Will

We strive on Customer Service - let us know immediately if we did not live up to your expectations.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”