Yamaha XJ600s õlitase

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Skyrunner
Postitusi: 102
Liitunud: 16 Okt 2004, 23:55
Asukoht: Tallinn

Yamaha XJ600s õlitase

Lugemata postitus Postitas Skyrunner »

Tere Biker.ee rahvas. Mina kui värskelt liituja,sooviks teilt saada natuke infot mootori õlitaseme kontrolli kohta.Kuidas tuleks või oleks õige õlitaset kontrollida,kas algul mootor tööle panna ja lasta töödata mõni aeg ning peale välja suretamist siis spets.aknast vaadata kas õli on Min või Max.Või peab ka töötava mootoriga olema õlitase aknast näha.Minul töötava mootoriga on õlitase aknas 0,kuid kui väljasuretan,siis õli koguneb ja läheb Max-ni. Võibolla loll küsimus aga ka lollid küsimused vajavad vastuseid:)
Kasutaja avatar

rix
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Sept 2003, 19:35
Tsikkel: HD Street Bob
Asukoht: 5039862
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas rix »

õlitaset peaks vaatama ikka seisva mootoriga.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kui rattal on nn "aknaga" karter, siis peab ratast horisontaalasendis hoides õlitase olema alumise ja ülemise kriipsu vahel. Ülemine siis max ja alumine miinimum. Töötava mootoriga ei näe sealt midagi. Sama jutt käib märgkarteriga ratta kohta, millel õlikork vardaga - nagu autol. Kuivkarteriga tsiklitel on õli eraldi anumis või raami sees ning õlitaset saab vaadata väljasuretatud mootoriga peale mootori vähemalt 30 sek tööd. Samuti min ja max märgi vahele peaks näit jääma.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

kõigepealt sõidad mootori soojaks või lased kohapeal soojaks töödata ja seejärel tsikkel püstiasendis vaatad, mis on õlitase "akna" taga. täpselt nii lihtne see ongi.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Tim kirjutas:
kõigepealt sõidad mootori soojaks või lased kohapeal soojaks töödata.
Miks selle mootori peab soojaks laskma? Mina selles küll mingit uba ei näe. Pigem olgu ta ikka rohkem seisnud kui just käinud.
Näiteks. Suretad mootori välja ja vaatad õliakent. Tahad, et õlitase oleks max. ülemise piirini. Oletame, et parajasti on mõni millimeeter puudu. Kallad vastavalt niipalju juurde, et saad õli ilusti ülemise kriipsuni. Seejärel aga valgub veel ajapikku mootori ülemistest osadest (nt. nukkvõllikambritest ja õlikanalitest) libedikku alla karterisse juurde. Nii oledki hoolimata headest kavatsustest oma õlitasemega üle pingutanud.
Kogu minu eelneva loba võiks kokku võtta nii: pakun, et las tsikkel ikka enne tsipa seisab kui õlitaset kontrollid.

terv, sokk

kristo
Postitusi: 4
Liitunud: 10 Sept 2003, 12:56
Tsikkel: XJ600S Diversion
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kristo »

Minu XJ600s manuaal ütleb, et õlitaseme kontrollimiseks tuleb ratas hargile panna. Ainult siis näeb seal aknast õiget tulemust.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2190
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Näiteks Honda ütleb owners manualis igatahes nii:

-mootor peab olema käinud 3-5min (ehk siis soojaks)
-mootor peab enne õlitaseme kontrolli seisma 2-3min
-ratas püstises asendis kontrollida, et õlitase oleks aknas "lower" ja "upper" vahel (mitte kuskil pole sõnakestki sellest, et õli peaks olema ülemise tasemeni).

to Skyrunner: Mina arvan et kõik on ok, kui ratta püsti (hargil) olles on "max" ära kindlasti õli juurde lisa. Töötava mootoriga ei peagi aken midagi näitama.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Noh, okei, soojaks, siis soojaks. Manuaale ma ikka usun. Kui veel saaks kelleltki põhjenduse kah, et miks, oleks jälle pisut tarkust juures. :)

Aga see õli doseerimise värk... Ise eelistan õlitaset hoida siiski selle "max"-kriipsu juures (mitte ülevalpool muidugi!). Sel lihtsal põhjusel, et kui teel olles juhtub tekkima mingisugune väiksemat sorti õlileke, sul ei ole pagasnikus õlipudelit varuks või puudub tagakohver sootuks :oops: ning läheduses pole ka sulle sobiva tsikliõli müüjat, on teoreetiliseltki ehk võimalik tilkuva mootoriga, kuhu enne oli sisestatud lubatud maksimum kogus õli, kodule/garaazhile ligemale jõuda. Mõistan ja nõustun nüüd nendega, kes ütlevad, et see situatsioon võrdub põleva maja kustutamisega teekannu abil. Aga siiski, mõnikord võib piskustki abi olla! Ja hingerahu tsipa rohkem...
Ning pealegi, miks õlitase ei võiks ülemise kriipsuni olla? Seda ei ole ju ka manuaalis öeldud? :wink:

terv, sokk
CB500 kirjutas:
Näiteks Honda ütleb owners manualis igatahes nii:

-mootor peab olema käinud 3-5min (ehk siis soojaks)
-mootor peab enne õlitaseme kontrolli seisma 2-3min
-ratas püstises asendis kontrollida, et õlitase oleks aknas "lower" ja "upper" vahel (mitte kuskil pole sõnakestki sellest, et õli peaks olema ülemise tasemeni).

to Skyrunner: Mina arvan et kõik on ok, kui ratta püsti (hargil) olles on "max" ära kindlasti õli juurde lisa. Töötava mootoriga ei peagi aken midagi näitama.

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Skyrunner, tere tulemast meie sekka ja ära häbene küsida. Ei ole olemas lolle küsimusi on olemas LOLLID VASTUSED. :D

Õlitasemega on aga niimoodi: Õli taset mõõdetakse sooja ja seisva mootoriga. Sellise arvestusega, et õli peab olema tagasi valgunud vanni. Sooja mootoriga mõõdetakse õlitaset selle päras, et mootori töötades on mootor soe ja töösoe õli annab aknakeses või õlivardal väheke teise näidu (seisva ja külma mootoriga ei ole õlitasemel nagu mingit tähendust). Märgid max ja min on orientiiriks. Ehk siis õlikogus mootoris ei tohiks olla alla või üle nende märkide. Õli vahetusel valatakse õli ikka kuni max märgini. Valmistaja tehas annab tehnilistes andmetes mootori õlikoguseks õli hulga kuni max märgini.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Siiski-siiski, kunagi oli siin foorumis üks samalaadne teema, kus arutluse käigus tuli ilmsiks, et iga ratta puhul on oluline õlitaset mõõta nii, nagu konkreetse sõiduki kasutusjuhend seda kirjeldab. Teema sisu oli vist siis selline, et kas õlimõõtevarras tuleb mõõtmiseks sisse keerata või keermest välja keerata. Ja ilmnes et praktikas on esindatud mõlemaid juhuseid.
Suzuki GSX 750 Inazuma

Teema algataja
Skyrunner
Postitusi: 102
Liitunud: 16 Okt 2004, 23:55
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Skyrunner »

Tänud teile kõigile vastuste ja erinevate arvamuste eest.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”