Yamaha XJ600s õlitase
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Yamaha XJ600s õlitase
Tere Biker.ee rahvas. Mina kui värskelt liituja,sooviks teilt saada natuke infot mootori õlitaseme kontrolli kohta.Kuidas tuleks või oleks õige õlitaset kontrollida,kas algul mootor tööle panna ja lasta töödata mõni aeg ning peale välja suretamist siis spets.aknast vaadata kas õli on Min või Max.Või peab ka töötava mootoriga olema õlitase aknast näha.Minul töötava mootoriga on õlitase aknas 0,kuid kui väljasuretan,siis õli koguneb ja läheb Max-ni. Võibolla loll küsimus aga ka lollid küsimused vajavad vastuseid:)
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Kui rattal on nn "aknaga" karter, siis peab ratast horisontaalasendis hoides õlitase olema alumise ja ülemise kriipsu vahel. Ülemine siis max ja alumine miinimum. Töötava mootoriga ei näe sealt midagi. Sama jutt käib märgkarteriga ratta kohta, millel õlikork vardaga - nagu autol. Kuivkarteriga tsiklitel on õli eraldi anumis või raami sees ning õlitaset saab vaadata väljasuretatud mootoriga peale mootori vähemalt 30 sek tööd. Samuti min ja max märgi vahele peaks näit jääma.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Miks selle mootori peab soojaks laskma? Mina selles küll mingit uba ei näe. Pigem olgu ta ikka rohkem seisnud kui just käinud.Tim kirjutas:kõigepealt sõidad mootori soojaks või lased kohapeal soojaks töödata.
Näiteks. Suretad mootori välja ja vaatad õliakent. Tahad, et õlitase oleks max. ülemise piirini. Oletame, et parajasti on mõni millimeeter puudu. Kallad vastavalt niipalju juurde, et saad õli ilusti ülemise kriipsuni. Seejärel aga valgub veel ajapikku mootori ülemistest osadest (nt. nukkvõllikambritest ja õlikanalitest) libedikku alla karterisse juurde. Nii oledki hoolimata headest kavatsustest oma õlitasemega üle pingutanud.
Kogu minu eelneva loba võiks kokku võtta nii: pakun, et las tsikkel ikka enne tsipa seisab kui õlitaset kontrollid.
terv, sokk
Näiteks Honda ütleb owners manualis igatahes nii:
-mootor peab olema käinud 3-5min (ehk siis soojaks)
-mootor peab enne õlitaseme kontrolli seisma 2-3min
-ratas püstises asendis kontrollida, et õlitase oleks aknas "lower" ja "upper" vahel (mitte kuskil pole sõnakestki sellest, et õli peaks olema ülemise tasemeni).
to Skyrunner: Mina arvan et kõik on ok, kui ratta püsti (hargil) olles on "max" ära kindlasti õli juurde lisa. Töötava mootoriga ei peagi aken midagi näitama.
-mootor peab olema käinud 3-5min (ehk siis soojaks)
-mootor peab enne õlitaseme kontrolli seisma 2-3min
-ratas püstises asendis kontrollida, et õlitase oleks aknas "lower" ja "upper" vahel (mitte kuskil pole sõnakestki sellest, et õli peaks olema ülemise tasemeni).
to Skyrunner: Mina arvan et kõik on ok, kui ratta püsti (hargil) olles on "max" ära kindlasti õli juurde lisa. Töötava mootoriga ei peagi aken midagi näitama.
Noh, okei, soojaks, siis soojaks. Manuaale ma ikka usun. Kui veel saaks kelleltki põhjenduse kah, et miks, oleks jälle pisut tarkust juures.
Aga see õli doseerimise värk... Ise eelistan õlitaset hoida siiski selle "max"-kriipsu juures (mitte ülevalpool muidugi!). Sel lihtsal põhjusel, et kui teel olles juhtub tekkima mingisugune väiksemat sorti õlileke, sul ei ole pagasnikus õlipudelit varuks või puudub tagakohver sootuks ning läheduses pole ka sulle sobiva tsikliõli müüjat, on teoreetiliseltki ehk võimalik tilkuva mootoriga, kuhu enne oli sisestatud lubatud maksimum kogus õli, kodule/garaazhile ligemale jõuda. Mõistan ja nõustun nüüd nendega, kes ütlevad, et see situatsioon võrdub põleva maja kustutamisega teekannu abil. Aga siiski, mõnikord võib piskustki abi olla! Ja hingerahu tsipa rohkem...
Ning pealegi, miks õlitase ei võiks ülemise kriipsuni olla? Seda ei ole ju ka manuaalis öeldud?
terv, sokk
Aga see õli doseerimise värk... Ise eelistan õlitaset hoida siiski selle "max"-kriipsu juures (mitte ülevalpool muidugi!). Sel lihtsal põhjusel, et kui teel olles juhtub tekkima mingisugune väiksemat sorti õlileke, sul ei ole pagasnikus õlipudelit varuks või puudub tagakohver sootuks ning läheduses pole ka sulle sobiva tsikliõli müüjat, on teoreetiliseltki ehk võimalik tilkuva mootoriga, kuhu enne oli sisestatud lubatud maksimum kogus õli, kodule/garaazhile ligemale jõuda. Mõistan ja nõustun nüüd nendega, kes ütlevad, et see situatsioon võrdub põleva maja kustutamisega teekannu abil. Aga siiski, mõnikord võib piskustki abi olla! Ja hingerahu tsipa rohkem...
Ning pealegi, miks õlitase ei võiks ülemise kriipsuni olla? Seda ei ole ju ka manuaalis öeldud?
terv, sokk
CB500 kirjutas:Näiteks Honda ütleb owners manualis igatahes nii:
-mootor peab olema käinud 3-5min (ehk siis soojaks)
-mootor peab enne õlitaseme kontrolli seisma 2-3min
-ratas püstises asendis kontrollida, et õlitase oleks aknas "lower" ja "upper" vahel (mitte kuskil pole sõnakestki sellest, et õli peaks olema ülemise tasemeni).
to Skyrunner: Mina arvan et kõik on ok, kui ratta püsti (hargil) olles on "max" ära kindlasti õli juurde lisa. Töötava mootoriga ei peagi aken midagi näitama.
Skyrunner, tere tulemast meie sekka ja ära häbene küsida. Ei ole olemas lolle küsimusi on olemas LOLLID VASTUSED.
Õlitasemega on aga niimoodi: Õli taset mõõdetakse sooja ja seisva mootoriga. Sellise arvestusega, et õli peab olema tagasi valgunud vanni. Sooja mootoriga mõõdetakse õlitaset selle päras, et mootori töötades on mootor soe ja töösoe õli annab aknakeses või õlivardal väheke teise näidu (seisva ja külma mootoriga ei ole õlitasemel nagu mingit tähendust). Märgid max ja min on orientiiriks. Ehk siis õlikogus mootoris ei tohiks olla alla või üle nende märkide. Õli vahetusel valatakse õli ikka kuni max märgini. Valmistaja tehas annab tehnilistes andmetes mootori õlikoguseks õli hulga kuni max märgini.
Õlitasemega on aga niimoodi: Õli taset mõõdetakse sooja ja seisva mootoriga. Sellise arvestusega, et õli peab olema tagasi valgunud vanni. Sooja mootoriga mõõdetakse õlitaset selle päras, et mootori töötades on mootor soe ja töösoe õli annab aknakeses või õlivardal väheke teise näidu (seisva ja külma mootoriga ei ole õlitasemel nagu mingit tähendust). Märgid max ja min on orientiiriks. Ehk siis õlikogus mootoris ei tohiks olla alla või üle nende märkide. Õli vahetusel valatakse õli ikka kuni max märgini. Valmistaja tehas annab tehnilistes andmetes mootori õlikoguseks õli hulga kuni max märgini.
Siiski-siiski, kunagi oli siin foorumis üks samalaadne teema, kus arutluse käigus tuli ilmsiks, et iga ratta puhul on oluline õlitaset mõõta nii, nagu konkreetse sõiduki kasutusjuhend seda kirjeldab. Teema sisu oli vist siis selline, et kas õlimõõtevarras tuleb mõõtmiseks sisse keerata või keermest välja keerata. Ja ilmnes et praktikas on esindatud mõlemaid juhuseid.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.