Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl »

will111 kirjutas: 28 Mai 2021, 03:30

ma ei saa aru, mis hetkeks vastu ketiratast ja pöörlema jutt see on? ..

Rullid ju pöörlevad vabalt ja nühi vastu hammasrtast, nagu siis, kui on kaks hammasratast ühenduses. Teoreetiliselt.
Reaalsuses, kui mõelda, kui kiiresti see kett seal peal tegelikult liigub, siis ilmselt nühitakse seda ka ikka igast suunast.



Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas AzA »

Minu jaoks ongi müra ja roostevastasus.
Eks näe, millal mul see kord kuus müra vastu veidi pintseldatud kett ära suusatab vs. korralikult spetsvahenditega vahatatud ja pestud kosmos.
Räägime ju ikka tavalisest tänavasõidust eks.
EI tea, mismoodi need minu ketid on hakanud nö. venima, ju nad siis ei veni, aga puka peal tagaratast keerates on kord pingul ja kord lödi.
Kasutagem miskit teist sõna, olen valmis lingvistiliseks doosiks.

In the end on kett koos ratastega kuluosa, määri palju tahad, lõpuks läheb ikka kortsu ja peab välja vahetama :-|||

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kulumine on keti puhul see termin, mida tuleks kasutada.
Hea visuaalne indikaator oleks keti läbipaindumine lülidega risti suunas - uus kett seisab pea-aegu sirge, aga kulunud vajub totaalselt kaareks ära.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

JanA
Postitusi: 17
Liitunud: 04 Okt 2017, 20:29
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas JanA »

Päris hea selgitus jalgrattaketi kulumise ja hoolduse kohta asub siin: https://jooks.cc/jooksev/su-jalgratta-k ... -olitamist
Mootorratta keti erinevus jalgrattaketist seisneb motoketi rullikute otstes olevates kummitihendites, mis ei lase mustust ja ilmselt ka määret rullikute ja tihvtide vahele.
Üldised põhimõtted nagu keti puhtus, määrimisvajadus ja kulumine/venimine on ilmselt samad. Kulunud kett sööb ära hammasrattad, põhjustab keti pingsuse erinevust ratast ringi ajades ja keti hüplemist.


joha123
Postitusi: 228
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joha123 »

nädalavahetuse soe pani keti ka kasvama... ehk tunnike 90...100 kulgemist ja siis äkist kolksud esimesega minema hakates... no päris maani just ei venind, on veel arenguruumi.... kasutusiga ei tea , sai eelmise omanikuga kaasa.

Kasutaja avatar

plei
Postitusi: 80
Liitunud: 03 Sept 2004, 16:03
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas plei »

Tulekul Monster 1100 keti vahetus.
Seoses selliga üks rumal küsimus - mis allpool olevate kettide vahe?
Spetsi järgi mõlemad sobilikud. Hetkel soodukaga hinna vahe väga suur pole aga ikkagi...

https://carpimoto.it/en-US/46127_DU-122 ... ain-15.htm
https://carpimoto.it/en-US/46128_DU-122 ... ain-15.htm

Viimati muutis plei, 30 Sept 2021, 13:48, muudetud 1 kord kokku.
elu on lill
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 »

ZVM-X on paksemate küljeplaatidega ning seega tugevam.

2,2/2,2 vs 2,4/2,6

https://didchain.com/chains/

Kasutaja avatar

morkus
Postitusi: 1
Liitunud: 11 Juul 2022, 17:31
Tsikkel: N/A
Asukoht: Talinn
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morkus »

Tere!

Kiire küsimus ketipdedele.

Kui määret (vähke paksemat libestit) kanda nö keti välisküljele, siis kas see ka aitab? Või, kui palju see parem on, kui üldse mitte määrida?

Äkki sõites sulab ja jookseb niikuinii igalepoole, kuhu vaja?

Tänud

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

see ei aita mitte midagi, eriti paksema puhul. määre tuleb kanda rullpindadele ja ketisisekülgedele. väliskülgedel peaks olema ja sinna peaks sattuma nii vähe määret kui võimalik.

sõites lendab määre tsentrifugaaljõu toimel keti pealt nahhui, ja ilmselgelt mitte kuskile sissepoole, vaid ikka väljapoole. ketti määritakse pihustades suunaga seest poolt välja, tavaliselt kiige alt ja ratast ringi keeratas või siis puki peal mootor käima ja käik sisse
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 205
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Yamaha T7
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Stinger »

morkus kirjutas: 11 Juul 2022, 17:35
Kiire küsimus ketipdedele.
Ei võta isiklikult (kuna mul veel alles ka üks kardaaniga tsikkel :D) kuid paratamatult jäi silma et tsiklifoorumi kontekstis ei leia ilmselt palju nõmedamat viisi küsimuse sissejuhatamiseks - viidates sellele et sisulise vastusega küsimusele kaasneb endale vabatahtlinult ketipede tiitli võtmine. :-|||
Yamaha Tenere 700 2021; Honda Dominator NX650 1994 - poolik projekt
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Stinger kirjutas: 12 Juul 2022, 09:33
...tsiklifoorumi kontekstis ei leia ilmselt palju nõmedamat viisi küsimuse sissejuhatamiseks...
[ :-||| ] Ehk noorsand tahtis lihtsalt olla popp ja noortepärakuline ning propageerida moodsaid euroopalikke väärtusi... [/ :-||| ]
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas cossie »

Loll küsimus võibolla, aga kas kasutada on-road või off-road õli? Ratas on yamaha xt660r. Sõidab enamuselt kruusa ja pori. Kett on o-rõngastega......
Siiamaani olen offroad õli kasutanud, aga see kaob ketilt jube kiiresti. Kas onroad õli liiga palju tolmu ja sodi ei korja külge sellistes oludes?
:-|||

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

kasuta o-rõngale sobilikku õli lihtsalt. vahet ei ole ausalt öeldes kas see on off-road või on-road. pigem oleneb tootjast ja konkreetsest tootest. mul on neid erinevaid riiulis umbes 5-6 purki ja olen kasutanud läbisegi kõigil oma erinevatel tsiklitel. ei saaks öelda, et seal mingit märgatavat vahet on.

tolmu külge kogumine ongi paratamatu trade-off õlil, mis kleepub ka keti külge paremini (ja püsib seal paremini). rõngaga ketil suurt vahet ei ole iseenesest kui palju seal paska küljes on aga kui sõidad tõesti peamiselt kruusa ja pori siis mina kasutaks ikkagi vähem kleepuvat õli ning õlitaks ihtsalt tihemini. kruus ja pori on ikkagi ju selgelt ja üheselt offroad tingimus
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas kiilas »

cossie kirjutas: 24 Juul 2022, 12:09
Loll küsimus võibolla, aga kas kasutada on-road või off-road õli? Ratas on yamaha xt660r. Sõidab enamuselt kruusa ja pori. Kett on o-rõngastega......
Siiamaani olen offroad õli kasutanud, aga see kaob ketilt jube kiiresti. Kas onroad õli liiga palju tolmu ja sodi ei korja külge sellistes oludes?
:-|||
Kõlab küll veidi reklaamina, aga Liquy Moly valge ketimääre sobib nii rõngastega kui rõngasteta kettidele, lihtsalt tuleks mõistliku aja tagant määrida. LM on võimalus ka 400ml pudelist täita väikest 50ml pudelit mida on mugav kaasas kanda ja sellega välistada keti kuivusest tuleneva kulumise. Mul on isegi paar 50ml pudelit olemas millest surve on välja jooksnud 6+ aastat seismise jooksul, aga võimalik suurest pudelist uus vuss sisse lasta, kes soovib saab aitäh eest omale.
image.png
image.png (110.64 KiB) Vaadatud 828 korda

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

seesama LM valge määre on muidu ka üsna adekvaatne. üks neist pudelitest, mis mul omalgi riiulis olnud palju aastaid. olen seda ka krossika ketile paar korda susistanud aga peamiselt tänavarattale ning kuskil 400km saab ilusti sõita peale määrimist, enne kui kett hakkab sellist kuivemat häält tegema. otseselt offroadi omadusi küll ei oska kommenteerida aga o-ring keti puhul tundub, et hoiab rõngad üsna värske ja liikuvana. väga palju sodi ka ei tundu külge kleepivat (sellist suuremat ja raskemat liiva, mulda jne)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”