Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Piipz »

scottoileri mõte on jälle teine, ta peseb ketti, mitte ainult ei määri. st selle võib ka heaks kiita



  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas romulus »

Kuna see reklaam hakkas silma BMW pressiteatena, siis uurisin nt F800GS user manuali - praegune "tavaline" rõngastihenditega kett ei ole siiski hooldevaba, 1000km takka on puhastus ja määrimine ette nähtud. See uus tuleb esialgu tänavaratastele, saab näha kas nad julgevad siis manuaalis ka öelda, et "pole vaja määrida ega puhastada". Ning kas seda ka nt F seeriale paigaldama hakatakse. Kui seal mingit hullu hinnavahet ei ole, siis ma vist proovin järgi kunagi. Ehkki jah, määrimisest päris vist ei pääse, sest kuiv kett teeb tõesti rõvedat häält ja sellest see pinnakate ei päästa.

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... anguage=en

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

Eks need, kes räägivad hooldevabadusest, peavadki silmas seda, et sisemised liikuvad tiftid ja bushingud on püsimääritud ja kinnised. Loomulikult see ei tähenda, et mõistlik oleks sõita paarkümmend tuhat kunagi ketti välispidiselt õlitamata. ja loomulikult seda teab ka tootja.

Näis jah kuidas selle hinnavahega tuleb aga ma usun, et esialgu tuleb ikka hind ka "ebamõistlik". nagu peaaegu kõigi uute asjadega :D


Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Mina olen viimasel ajal sõitnud irise kettidega, kestavad umbe hästi ja hinnaskaala on ka hea. Kuna kasutus on kergenduurol, mis saab kõike ja kõige ropemaid tingimusi üldse, siis tänaval peaks asi ikka eriti hea olema.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

ADVrideris oli selle bemmi ketist juttu ja kui üldiselt öeldakse, et hind pole teada, siis kusagilt käis läbi mingi 600 tuuris number (ma eeldan, et USD'd ja hind BMW ketiringile koos hammakatega). Aga see info on nüüd küll selline naised saunas rääkisid...

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Paned automaat õlitaja ongi iga kett hooldevaba :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Ain »

kuidas muidu automaat õlitusega kasutajatel kogemus on? Palju eluiga on? Mul endal oli kunagi Scottoiler DL650-l ja kett oli ok veel 33k.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 469
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Aga palju siis ikkagi saab sõita, kui ketiga peale pingutamise, mitte midagi ei tee?

...
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel »

zorten22 kirjutas: 15 Sept 2020, 12:59

Aga palju siis ikkagi saab sõita, kui ketiga peale pingutamise, mitte midagi ei tee?

Scottoileriga 18.5k. Võibolla oleks saanud rohkem, aga rehvivahetus tuli peale.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

[mention]zorten22[/mention] Kui pead silmas õlitajaga,siis see oleneb ikka rattast ja ratta võimsusest ning mis oludes sõidad. 35kw ratas linnas-maanteel versus 100kw kruusateed ja metsarajad on sama keti eluiga võibolla poole erinev. Ega siis õlitaja seda eluiga ei suurenda, hoolsalt ise õlitatdes saab ka sama tulemuse,kuid õlitjaga on lihtsalt mugav, ei pea ühe ebamugava tegvusega tegelema. Mina õlitasin käsistsi enne iga sõitu kodukandis ja reisil õhtul ning päeval peale tankimist kui olid transiidi päevad.
Ma sõitsin enda rattaga 26-28000 umbes(ei pannud täpselt kirja) ja kett oli enne mind peal. OEM Yamu kett ja hammakad olid. Üle poole oli käsistsi õlitamine ja viimased 6-7tkm õlitajaga. Lasin ketti pesta ühe korra,kui kett oli õlist,kruusast ja sopast juba ümar ning käisin rehvivahetuses.
Nüüd õlitajaga võtad ratta ja lähed kohe sõitma ja kett on koguaeg puhas ka.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 469
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Täiesti õlitamata, puhastamata jne. Ainult pingutamine, kui selleks vajadus tekib. Pole elus ühtegi ketti veel puhastanud, aegajalt määrinud küll. Et palju siis see vahe ikkagi tuleb, olgu siis kas 35 või 100kw kruusateepill.

...
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

zorten22 kirjutas: 15 Sept 2020, 14:06

Täiesti õlitamata, puhastamata jne. Ainult pingutamine, kui selleks vajadus tekib. Pole elus ühtegi ketti veel puhastanud, aegajalt määrinud küll. Et palju siis see vahe ikkagi tuleb, olgu siis kas 35 või 100kw kruusateepill.

Arvad ,et keegi on tõesti seda proovinud?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel »

zorten22 kirjutas: 15 Sept 2020, 14:06

Täiesti õlitamata, puhastamata jne. Ainult pingutamine, kui selleks vajadus tekib. Pole elus ühtegi ketti veel puhastanud, aegajalt määrinud küll. Et palju siis see vahe ikkagi tuleb, olgu siis kas 35 või 100kw kruusateepill.

Kusagilt ammu lugedes jäi millalgi silma, et baigi all pidavat 525 kett kestma umbes 5k, kui 0 hooldust.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

Siis sa peaks vähemalt iga tankimise ajal ketti pingutama. Ma miskipärast arvan, et baigilise all kestaks kauem...

Kasutaja avatar

saintgeorge
Postitusi: 120
Liitunud: 05 Nov 2006, 21:16
Tsikkel: Aprilia RSV R-Factory
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas saintgeorge »

Äkki oskab keegi targem öelda mis on neil kettidel vahet? DID525VXG&B108 ja DID525ZVMX108 tegemist ühe firma kettidega aga hinnavahe umbes 25 euri. On siis kallim pikema elueaga? Rattaks Aprilia RSV 2008a.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 »

saintgeorge kirjutas: 20 Okt 2020, 13:47

Äkki oskab keegi targem öelda mis on neil kettidel vahet? DID525VXG&B108 ja DID525ZVMX108 tegemist ühe firma kettidega aga hinnavahe umbes 25 euri. On siis kallim pikema elueaga? Rattaks Aprilia RSV 2008a.

Oma küsimustele saad vastused siit: https://didchain.com/chains/

See G seal VX järgi tähendab ilmselt Gold ja on ise juurde poogitud (ma ei tea, kust sa need nimetused oled võtnud)

Kasutaja avatar

saintgeorge
Postitusi: 120
Liitunud: 05 Nov 2006, 21:16
Tsikkel: Aprilia RSV R-Factory
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas saintgeorge »

Spoiler
mx77 kirjutas: 20 Okt 2020, 14:06
saintgeorge kirjutas: 20 Okt 2020, 13:47

Äkki oskab keegi targem öelda mis on neil kettidel vahet? DID525VXG&B108 ja DID525ZVMX108 tegemist ühe firma kettidega aga hinnavahe umbes 25 euri. On siis kallim pikema elueaga? Rattaks Aprilia RSV 2008a.

Oma küsimustele saad vastused siit: https://didchain.com/chains/

See G seal VX järgi tähendab ilmselt Gold ja on ise juurde poogitud (ma ei tea, kust sa need nimetused oled võtnud)

Intercars pakub selliste koodidega.
Saan siis õieti aru et pean vaatama mis seeria oma on,kas VX Series või ZVM-X Series. Mulle endale tundub et antud rattale sobib ka hästi VX3 Series.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

Sesoses sellega, et mul taaskord kett väga kiirelt ära kulus, olen kolmes seltskonnas viimastel nädalatel pikemalt arutanud keti mitteõlitamise teemat.

Ise olen alati ketti umbes kord 350-500km jooksul õlitanud. Nii kruusal kui maanteel. Aga on olemas terve hulk motomehi, kes ketti ei õlita või teevad seda vedela multilube'iga ainult peale pesu, kuna paks ketiõli pidi asja HULLEMAKS tegema... Jutt siis O või X-ring tihenditega ketist.

Et arutelu lihtsam oleks, siis täpsustan, et teema ikka pigem sellise ratta kohta, mis alati 500km jooksul vähem või rohkem liiva ja pori sisse satub.

Väidetavalt see paks kleepuv ketiõli lihtsalt liimib poris sinna kinni ja ei aita suurt midagi... Ma mõtlesin, et kuna kõik mu ketid on nii ilgelt kiirelt ära kulunud (stiilis 10-20K jooksul kindlalt, hetkel pigem kiiremini), siis mis mul ikka kaotada on. Prooviks.

Täpne rezhiim on siis selline, et tsikli pesemise käigus lased keti veega puhtaks (muidugi mitte nii suure survega, et vesi tihendite vahele pressiks). Rooste välitimiseks (ja tegelikult minu arvates ka tihendite eluea tagamiseks) määrdad kõige lihtsama ja väga vedela multilube'iga üle (mitte kleepuva kraamiga) - siis ei lähe rooste.

Ma usun, et ma teeks seda umbes iga 500km tagant. Mõnikord kui 3-4 päeva sõidus olen, siis võib juhtuda, et u. 1500km tagant.

Sellisel moel on head tulemust saanud KTMi esindus ja Adventure.ee inimesed, kellelt ma just tsiklit rentisin ja lisaks ka osa mu sõpradest, kellega koos sõidame.

Vaatame, mis saab. Kui aus olla, siis 2X kallimat õli 2Xtihedamini kasutades, tuleb eelarve kokku ikka päris korralik. Ja kui tuleb välja, et odav õli annab ketile pikema kestuse, siis oleks ju eriti lahe!

:bsmile:

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ma kasutan oma krossika juures just seda lahendust. X rõngas kett, peale pesu vett tõrjuva multispreiga üle ja enne kuluvad plaadi küljed ära, kui vaja ketti pingutada.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

mx77 kirjutas: 20 Okt 2020, 17:11

Ma kasutan oma krossika juures just seda lahendust. X rõngas kett, peale pesu vett tõrjuva multispreiga üle ja enne kuluvad plaadi küljed ära, kui vaja ketti pingutada.

Ja võrdluseks ma panin 690le pidevalt kallist õli (nii pesu järel kui pesemise vahel) ja ammu enne 10K km täitumist hakkas kett niimoodi venima, et hommikul panin seadesse ja õhtuks lohises juba korralikult järgi...

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mis see kallis õli oli?


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]mx77[/mention] Olid Elfi ja Motuli spreid ja hiljem Motuli pintsliga pasta (aga selleks ajaks oli kett juba venima hakanud).

Aga kehvasti on mul ketid pidanud alati. Kõikvõimalike ketiõlidega, mis kätte on sattunud.

Ma usun, et sama õliga sama tihedalt tänavaratast määrdades oleks tulemus hea olnud. Mul lihtsalt haakis liiva keti külge...


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

"hommikul panin seadesse ja õhtuks lohises juba korralikult järgi..."

esiteks, nagu me KÕIK loodetavasti teame siis ükski kett ei veni!!? teiseks, sellise tempoga kulumist minumeelest nagu väga mitu kordajuhtuda ei saa. kui tõesti oli sedasi nagu kirjeldasid siis minumeelest tasuks viga otsida kuskilt mujalt, pingutusmehhanismist näiteks.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

Nii kiirelt pole mul varem kuluma hakanud aga ma olen alati väga täpselt kontrollinud, et kett liiga pingul ei oleks. Mingit praaki seal ei ole. Kui kett on kulunud, siis võib ju hakata kiiresti edasi kuluma. Minu arust selles otseselt midagi imelikku pole.

Seda venimise sõna kasutasin meelega. Tahtsin näha kas keegi reageerib :bsmile:

Selles mõttes, et kui kett on pikem kui enne, siis on ju justkui veninud :D


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma ei saa täpselt aru, mida silmas pead. eks see kulumine ole ikka pigem üsna lineaarne protsess, mitte eksponentiaalne nagu sa tundud kirjeldavat.

lisaks ketile muidugi kuluvad ka ketikad ja eks ka see mõjutab sul et kui pingul või lõdva kett nende ketikate peal siis parasjagu on. miks üldse ketti õlitada, eriti veel tihenditega keti puhul siis minumeelest üks väga suur põhjus ongi just see, et kui sa ikka kuivalt lased siis ilmselgelt kuluvad ketikad päris kiirelt. kui rullikutel siiski on mingi määrdekiht peal, on nii rulliku enda kui ketika kulumine siiski aeglustatud.

Kasutaja avatar

Härg
Postitusi: 96
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:50
Tsikkel: TDM850
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 12 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Härg »

https://www.scottoiler.com/motorcyclech ... shopv1.pdf Osalt küll läheb selles artiklis reklaamiks, aga mõned mõistlikud seletused ja põhjendused keti hooldamise ja õlitamise vajalikkusest. Isiklikult küll eelistan tihedamini ketti ja hammakaid vahetada, kui iga mõnesaja kilomeetri järel nühkida, pühkida ja määrida.

Kontakt: 555 255 17

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]will111[/mention] minu kogemuses (suurusjärk 200 000km) hakkab kulunud kett just eksponentsiaalselt pikenema.

[mention]Härg[/mention] lisas väga põnevat lugemist. Seal ka öeldakse nii:

Usually chain wear is not a linear function that can be measured and calculated. If one link starts to wear and “stretch” chain wear is accelerated throughout the chain and follows an exponential curve.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Esiteks, pole mõtet mingit järjekordset legendi toota, venimine on tõmbe või surve mõjul pikemaks või laiemaks muutumine.

Teiseks on ka minu kogemus see, et stiilis reede õhtul kontrollides on kett veel igatpidi trammis ja pärast tegusat nädalavahetust kraabin esmaspäeval leti taga, et palun uut. Ilmselgelt ma ei oska normaalselt sõita ka muidugi :wack:


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma ka mitte! :D


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

morse...no kui on juba kulunud ehk oma eluea tegelikult ära elanud, siis võibolla tõesti hakkab juba ka eksponentsiaalse kiirusega minema asi. pole isiklikult nii "üle" vist ühtegi ketti lasknud. ja sa vist mõtlesid siis ikkagi eksponentsiaalse kiirusega edasi kulumist (või venimist või pikenemist, kuidas iganes keegi siin seda nimetada siis soovib). eksponentsiaalselt pikenemine oleks ikka juba väga kahlane. kuhu sellel ketil niiväga eksponentsiaalselt pikeneda ikka on...a'la 10cm jagu pikemaks üks kett ikka ei "veni" :D
aga lahtise keti puhul, eelkõige, on sellele eksponentsiaalsele kiirusele üsna loogiline selgitus vist olemas küll. nimelt mida rohkem kulunud pin pesas on, seda suurem on lõtk või siis nö. "vahe" nende pindade vahel. seda rohkem mahub sinna vahele töötades ja eriti kuskil mudas paugutades igasugust abrasiivi ja seda rohkem ja võimsamalt mootor vedades neidsamu pin'e paugutab ja raksutab.
eks igasugused ühepütased suure kubatuuriga masinad, mis töötavad veel ka suht madalatel pööretel ja millega istutakse kuskil mudas ning vedu on paras raksutamine, need kulutavadki ketid muidugi kiirelt läbi. ma ütleks, et 10kkm sellise sõidu puhul on ikka vabsee hästi saadud!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”