Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]will111[/mention] Jep! Kõik nii nagu sa kirjeldad. Ainult mul juhtus niimoodi O-ring ketiga. Ja tundub, et põhjuseks on liigne paksu õliga määrdamine siis kui kett on parasjagu porine või kohe poriseks saamas...

Mul on isegi pingutusruumi veel mõne pingutuse jagu järel. Asi oli kena ja pingul ja ühel hetkel hakkas vajama pingutamist. Ja seejärel juba nii tihti, et tuleb välja vahetada...

edit: kuna mul on tehase originaalkett, siis ma tegelt ei tea, mis ta täpne tüüp (või tootja) on. Aga ma eeldan, et pin’idel on mingi kaitsekiht. Ja kui see kiht ära kulub (näiteks seetõttu, et mitme lüli O-ring on pekkis ja abrasiiv pääseb vahele ja see koormab ka kogu ülejäänud süsteemi), siis hakkab ilmselt kogu asi kohe erilise mõnuga edasi kuluma.




joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joel »

Mul on tsiklil automaatõlitaja ja kui see vahepeal mõnda aega jamas, siis pidi päris sageli ketti pingutama (pakun, et vähemalt iga 2-3k tagant, võib-olla sagedaminigi). Enamasti andis pingutamise vajadusest märku ebameeldivalt suureks muutunud lõtk gaasi peale-maha keerates (või vastupidi). Ka esimene hammakas oli selleks ajaks väga kulunud. Vahetasin veohammaka ära, tegin õlitaja korda, kett ja tagumine hammakas jäid vanad. Vahepeal kuivalt sõitmisega oli kett küll üsna räbalaks muutunud, mõned kummitihendid narmendasid või suisa puudusid, aga mõtlesin, et hooaja või paar vast veel sõidab. Nüüdseks juba kahe hooaja jooksul pole pidanud kordagi pingutama (tõsi, läbisõit selle ajaga ainult 8.5k ringis). Tegu on maanteerattaga, asfalt/kruus suhe pakun umbes 99/1, sõidustiil väga rahulik.

Joel

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

joel kirjutas: 22 Okt 2020, 10:48

Tegu on maanteerattaga, asfalt/kruus suhe pakun umbes 99/1, sõidustiil väga rahulik.

Ma arvan, et siia ongi koer maetud :)
Eriti see teine pool :bsmile:

Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 119
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Hipponen »

Pikk teema ja kõiki lehti läbi ei vaadanud, aga peale seda video vaatamist olen ühe hooaja kasutanud keti õlitamiseks käigukasti õli. Iga 500-1000km tagant. Pintsliga täitsa mõnus peale kanda. Hooaja lõpus ei olnud kett ka nii must kui Motuli, Castroli vms spets õli kasutades. Rääkimata, et räigelt odav on ka see kraam :)

Varasemalt: Honda CB1; Honda CB600F; Suzuki SV650; KTM 250 EXC-F Hetkel: Yamaha XJR1200 + Yamaha Bolt 950 '15 + Voshod 1969

meier
Postitusi: 109
Liitunud: 10 Aug 2006, 15:47
Tsikkel: V-Strom AL4
Asukoht: Mõdriku vanaküla
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas meier »

Hipponen kirjutas: 20 Mär 2021, 12:28

Pikk teema ja kõiki lehti läbi ei vaadanud, aga peale seda video vaatamist olen ühe hooaja kasutanud keti õlitamiseks käigukasti õli. Iga 500-1000km tagant. Pintsliga täitsa mõnus peale kanda. Hooaja lõpus ei olnud kett ka nii must kui Motuli, Castroli vms spets õli kasutades. Rääkimata, et räigelt odav on ka see kraam :)

..tundub toimivat ja loogiline, nii minu kasutatav õlitaja kui ka need muud "automaatõlitajad" kasutavad ka transmisioonõli... ketti olen saanud pingutada vaid ca 1x hooaja jooksul.(u.10000..13000km)

Dt 6 ...--CZ425/sidecar...-- V-Strom LA5
RRRC

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Spreiga on hea mugav teha seda värki. Ei viitsiks pintseldada. Ma olen harjunud iga tankimine seda tegema. Kuna mul ratas võtab õli ka viimased paar hooaega, siis on juba rutiin sisse tekkinud, et tankimiseks läheb keskhargi peale, kiire õli kontroll ja ühe soojaga käristan siis ketile ka õli peale ära. Tangin üldiselt vahemikku 200-350km, seega õlitan ketti 200-350km tagant. 25k km olen selle ketiga vist umbes sõitnud ja pingutamist pole vajanud. Keti pingsust olen sättinud ainult, kui ratast on mignil muul põhjusel olnud vaja alt võtta, aga ilmselt on täpselt sama pinguti leveliga see ratas tagasi ka läinud.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

ruitlane
Postitusi: 41
Liitunud: 02 Juun 2020, 22:25
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ruitlane »

Keti pingus kõigub, korra on lõtk 3-4 cm, siis keeran pukil pisut ratast ja on ainult poolteist senti. Kett pekkis? Tagumine hammakas tundub silmalke ok, esimest ei tea. Mis teha? Uus kett? Koos hammakatega?


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse »

[mention]ruitlane[/mention]
Tagahammakas on vist ovaalne. Jõle vastik on sõita sellisega.

Uus ketiring koos hammakatega ravib kindlasti. Ma ei tea, kas mingi levinud ja toimiv soodsam lahendus ka eksisteerib.

Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Keti pingus kõigub, korra on lõtk 3-4 cm, siis keeran pukil pisut ratast ja on ainult poolteist senti. Kett pekkis?

Ise küsid, ise vastad. Kett on ebaühtlaselt veninud, järelikult ka lõpuni kulunud. Vaheta ära.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kas see eelpool mainitud käigukastiõli peaks olema kuidagi parem kui näiteks need pihustatavad valged määrded? Kummirõngastega ketile.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl »

Mõttetu teema tänaseks.
Kett lõpuni ja uus alla. Kogu see pdereerimine ei tasu vaeva.

matkasellidel ehk vähe teine teema, neil jah hea õhtuti lõkkeääres arutada, et milline automaatne õlipump on ketile tilgutamiseks parem, et ika kindlasti ühe ketiga Raplast Tartusse jõuaks, aga muidu sigapohhui ikkagi. Vahest võib õlitada, et roostest kriuksuma ei hakkaks.


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas oil »

ruitlane kirjutas: 14 Apr 2021, 12:00

Keti pingus kõigub, korra on lõtk 3-4 cm, siis keeran pukil pisut ratast ja on ainult poolteist senti. Kett pekkis? Tagumine hammakas tundub silmalke ok, esimest ei tea. Mis teha? Uus kett? Koos hammakatega?

Minu arust on nii, et kui kett on külm ja määre pole korralikult kõikjale jõudnud, siis hoiab ta end natuke pinges. St ei jookse ühtlase sirgena, vaid lülid on natuke sik-sakitades üles-alla. Mõne koha peal mõni lüli hoiab tugevamini end nurga all ja sellest juba võib ka tulla ebaühtlaselt veninud keti visuaal.

Mul on kõikidel tsiklitel kulunud esimesed hammakad kiiremini kui kett ja tagahammakas. Enduurodel läheb mul kaks esihammakat ja siis alles kett ja tagahammaks järele.

Hetkel ka esihammakas selline, et kuu aega veel sõidan, siis vahetan esimese ära ning võib-olla sügisel kogu komplekti, võib-olla mitte ja läheb veel üks aasta otsa. Ratas saab kõvasti liiva ja muda ning ka trassil sõitu, seega kiirem kulumine OK ning ei maksa ka suurt midagi talle jupid.

Igaüks hooldab, peseb, kuivatab nii nagu ise õigeks peab ning ilmselt seda, kuidas kõige parem on, lõpuni selgeks ei vaieldagi. Ise pesen survekaga valimatult seda ketti ja hammakaid. Liiva ja kõike muud jätkub ja jätkub sealt maha uhada. Siis lasen pool päeva kuivada. Seejärel lasen kohapeal kuuenda käiguga (tsikkel rippu üles tõmmatud) minuti käia, viskab keti kuivaks täielikult ning siis määrin Motuli aerosoolõliga. Tähele olen pannud, et kauem ei tohi niisama seista lasta tal - rooste läheb kogu see kupatus.

Survekaga pesen seepärast, et sõidan tihti ja eluilmaski ei viitsiks mingite vahenditega ja madala survega teha. See võtaks sõidulõbu ära. Täiesti suva, kui see peaks mingil määral keti eluiga lühendama.

EI pretendeeri, et mu käitumisviis on õigeim, aga ketikomplekt peab vastu sõidukaaslaste masinate omadest kauem. Esimene hammakas on 13 hammast ja umbes sama palju eurosid, loogiline et kiiremini kulub.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kui lülid on kummirõngastega tihendatud, siis äkki survepesuriga liiga lähedalt pestes surub vee sealt vahelt sisse ja pärast välja ei tule. :roll:


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas oil »

Turist kirjutas: 14 Apr 2021, 14:14

Kui lülid on kummirõngastega tihendatud, siis äkki survepesuriga liiga lähedalt pestes surub vee sealt vahelt sisse ja pärast välja ei tule. :roll:

Ei tea, DID VT2 X-ring kett on. Ei viitsi selle ketimajanduse pärast üle mõelda. Lakkuma seda ei hakka aga mudast ketti kah määrida pole mõtet.


ruitlane
Postitusi: 41
Liitunud: 02 Juun 2020, 22:25
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ruitlane »

Selge, siis läheb kogu mäng vahetusse ja rahu majas. Tänud.

Kasutaja avatar

mux2hot
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
Tsikkel: VFR800
Asukoht: Uugametsa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mux2hot »

Algues lugesin tankimisi ja kilomeetreid, et millal ketti õlitada. Viimased 50Kkm olen käitnud selliselt - õlitan kui läigib.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas AzA »

Õli on ketile roostekaitseks. Mida seal õlitama muidu peaks?
Automaatkäigukasti õli on lihtsalt hea püsivusega ja odav.
WD40 kulub kähku maha ei muud.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Ain »

AzA kirjutas: 27 Mai 2021, 13:57

Õli on ketile roostekaitseks. Mida seal õlitama muidu peaks?
Automaatkäigukasti õli on lihtsalt hea püsivusega ja odav.
WD40 kulub kähku maha ei muud.

Käigukastiõli on ilmselgelt mõeldud kinnisesse keskkonda. Ketile seda pannes hakkab see koguma tolmu..moodustades abrassiivse pasta ja kett kulub kiiresti.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks ta osaliselt õige ole, samas kogub igasugune õli tolmu (vähem või rohkem aga kogub..)
keti õlitamisel on oluline eelkõige üks asi, et see õli või misiganes määrdeaine jõuaks õigesse kohta ehk sinna kus seda vaja on...mitte ei peesitaks ega voolaks keti välispindadel, kus temast on AINULT kahju!

selle koha pealt on need igasugused scottioilerid päris mõistlikud aparaadid. samas võib ka ise ja manuaalselt ketti õlitada nii, et õli jõaks sinna, kus vaja

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas AzA »

Määrdeaine on x või o kujuliste tihenditega kenasti omal kohal.
Mis seal õli vajab? Ketirataste ja rullikute puutepunktid? Rullikud ju pöörlevad ketil. Tihendeid?
Mis on see koht ketil, mis vajab õli va. roostetamise vältimine.
Alustagem sellest.

Aga mulle meeldib.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

"Ketirataste ja rullikute puutepunktid? Rullikud ju pöörlevad ketil" jah...mis selle juures arusaamatuks jääb? või metall-metallil pöörlev detail ei vaja õli? samamoodi ketika ja rulliku puutepunkt, kas selline asi tõepoolest saab kellegi jaoks mitte olla iseenesest mõistetav? :shock:

eks isegi nende kummirõngaste (X-ring) välimiste servade vahele/alla jõuab natuke õli...kui õlitada sooja keti puhul ja vastava vahendiga. see omakorda jälle tähendab, et kett jooksev natuke kergemalt. mis omakorda saab tähendada ainult ühte asja, järelikult mingi asi kulub väiksema kiirusega.

üldiselt minu jaoks arusaamatu, mille üle siin üldse diskuteerida on. täiskasvanud inimesed ja technically advanced peaksid ju siin foorumis üldiselt olema. kas mõni tõesti ei ole sõitnud kasvõi näiteks jalgrattaga, mille kett on TÄIESTI KUIV ja kriuksuv? kas tõesti sõna otseses mõttes ei tunne, et sellist ratast on raskem vändada ja edasi liikumiseks kulub rohkem energiat kui korralikult õlitatud keti puhul? tihenditega keti puhul on määritud üks ja ilmselt kõige olulisem lüli kogu sellest kaadervärgist, aga see ei tähenda, et seal ei oleks mitte ühtegi muud liikuvat/hõõrduvat osa. pole nagu eriline raketiteadus ja jube keeruline asi, mida mõista. on isegi tehtud dynoteste, kus erinevuseks oli õlitamata ja õlitatud kett ning tagarattast mõõdetud erinevus tuli ligi hobujõud

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kindlasti ilma määrdeta metall vastu metalli hõõrdumine kulutab keti ja ketirataste kokkupuutepindasid kiiremini kui määritud keti korral. Kui ainult roostetamise pärast muretseks, siis kuivas garaazis hoidmise korral võibolla ei peakski ketti määrima. :P
Ma ise otsustasin, et ei hakka mingeid kalleid määrdeid ostma (hiljuti sai uus kett), vaid kasutan suvalist kätte juhtuvat mootoriõli, mida paarisaja km tagant ketile tilgutan. Näiteks praegu juhtus kätte üks poolik muruniiduki mootoriõli ja see peaks ratta manuaali järgi juhuslikult igati õige valik olema kuna on SAE30 ja just seda ongi soovitatud. :bsmile:

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas AzA »

Rullikud hõõruvad vaid hetkeks vastu ketiratast enne kui pöörlema hakkavad.
Seal ju ei puutu mitte miski metall vastu metalli nii, et hõõruks.

Minu kogemus ütleb lihtsalt seda, et jätsin üksjagu nodi ketimäärete alla .... suri maha kenasti 4ndal hooajal.
Uue kamplektiga olen ajaviiteks wd40mnega teist kord hooajal nühkerdanud ja siis kui tuju tuleb suvalise 10w-30e või sae30-mnega pintseldanud.
Veits roostetäpiline on ... 3-s nüüd algab.
Ütleme nii, et pea uue keti raha on kokku hoitud, vast veel paar hooaega ja saab rattad ka :)

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl »

millega seda siis määrisid, et see nii kulukas oli?

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas AzA »

Krl kirjutas: 27 Mai 2021, 21:13

millega seda siis määrisid, et see nii kulukas oli?

Motul peamiselt.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl »

ma arvan, et see sõltub palju ka sellest, mille peal see kett on. kui 1000+cc bike koguaeg max väänet saab, siis on ka see keti eluiga lühem, kui mingil matkarattal püsikiirusehoidjaga tln/trt lasta päevadläbi.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas AzA »

Krl kirjutas: 27 Mai 2021, 21:16

ma arvan, et see sõltub palju ka sellest, mille peal see kett on. kui 1000+cc bike koguaeg max väänet saab, siis on ka see keti eluiga lühem, kui mingil matkarattal püsikiirusehoidjaga tln/trt lasta päevadläbi.

Täpselt nii.
Tiksud deltaga ilma määrimata 20 aastat, miskisel tuonol tapad hooajaga maha.
Mul on zrx1200 ja ma teda väga ei hellita. Kui sõidan, siis sõidan.

Sellegipoolest, ma ikkagi ei saa aru, mida ma seal määrin va. rooste vastu.
Rullikud puutuvad hetkeks vastu ketiratast ja siis hakkavad pöörlema - see võtab ikka ilmatuma aja, kui seal miskit kuluma hakkab - müra võib tõsi õlita suurem olla.
Üldiselt tänastel ratastel venib kett lihtsalt enne välja kui ketirattad naaskliks kuluvad, sest maanteel tiksujad valivad enne kardaani.

Minul on igatahes kõik ketid alates miskisest hornetist ebaühtlaselt välja veninud. Kuidas aitab õlitamine venimise vastu?

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas stev666 »

Mul hakkas peale 400-500km kett krigisema....siis lihtsalt pead panema midagi libedat

dr800 2x
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Minul on igatahes kõik ketid alates miskisest hornetist ebaühtlaselt välja veninud. Kuidas aitab õlitamine venimise vastu?

Kas sa näitaks seda keti osa mis on välja veninud ja on pikem kui uuel ketil. :roll:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

keegi polegi ju väitnud (või kurat teab, aga mina igatahes ei ole..), et õlitamine aitab "venimise" vastu. muidugi see peaks siin teemas juba aastaid tagasi selgeks räägitud olema tegelikult, et ketid ei veni. aga see selleks, las ta siis olla, loodetavasti asjaosalised siiski teavad, mis on mis :D

mina õlitan ketti peamiselt siiski selleks, et 1) ei peaks kuulama seda häirivat kuiva kõrinat 2) kett liiguks/jookseks kergemalt -rohkem hp'd maha ja ilmselt nipetnäpet parem economy ka 3) rooste teema nagu eelnevaltki mainitud 4) kulumise vastu aitab ka...kuigi päeva lõpus on see natuke märkimisväärsem efekt hoopis ketikate jaoks 5) lihtsalt jube imelik oleks metall vastu metalli hõõrduvaid sõlmi mitte aegajalt määrida

ma ei saa aru, mis hetkeks vastu ketiratast ja pöörlema jutt see on? kett on nagu suletud ring või mis? :D seega kui tsikliga sõidad siis umbes nii pooled ketilülid on PIDEVALT kontaktis ketika hammaspesadega ja koguaeg toimub seal ju teatav hõõrdumine, millel on üsna arvestatav jõud taga, eriti muidugi nendel lülidel, mis sõidavad parasjagu vedava hammaka peal.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”