Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
will111 kirjutas: ↑12 Juun 2019, 21:55urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi
Oli ilmselt OEM terasest Yamaha hammakas ja kett ka. Vahe esimesega ei ole suur,aga hambaotsad on natuke lähemal teravaks saamisele kui esimesel,kuid ei ole veel nö nõelaks kulunud ehk ots on veel olemas. Minu ajal pole keegi neid vahetanud ega näppinud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
will111 kirjutas: ↑12 Juun 2019, 21:55urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi
Sõber sai umbes 4k km tagumisest hammasrattast jagu. Tegemist oli muidugi ebay vuffeltoodanguga
3x pikem eluiga on täitsa loogiline. On ju 3x rohkem hammakaid tagumisel ketirattal.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Täpselt 1:3 ülekande suhe pidavat kõike sitem olema keti ja hammakate elueale.....
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
No see on selline naised saunas rääkisid teema. Ma pole kellegi mõõtmistulemusi näinud.
Re: Keti hooldus ja eluiga
yeekim, sa võiksid jah teadusliku täpsustuse ka välja tuua, et miks just 1:3 see kõige halvem on? neid rattaid 15/45 hammakatega on ikka väga palju, et kõik on siis tehtud maksimaalselt kehva keti ja hammakate eluiga eesmärgiks võttes?
halb on (liiga) väikese hammaste arvuga ketikas ees. aga sel pole otseselt mingit seost ülekandearvuga.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kapitalismist ja tarbimisühiskonnast oled midagi kuulnud? Mõnda 10+ aastat vana Kiat olen näinud liiklemas?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Oled vast ikka? Ma isiklikult mõni aasta tagasi veel liiklesin ühega. See oligi tol hetkel juba täpselt 10a vana peaks vist tänaselgi päeval veel edasi liiklema kuskil...kui pole seeneks vajutatud.
Aga tahaks ikka seada seda maaglist 1:3 saladust, mis teed selle ülekandearvu "kõige halvemaks"
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
See kiirustevahe pidi mingittüüpi resonantsi tekitama, mis asjad suht ptsi keerab materjali struktuuri tasandil.
Re: Keti hooldus ja eluiga
pidi ja oli ja naised saunas rääkisid krt kõik asjad tuleb ise välja googeldada...
http://www.ducatimonsterforum.org/index ... ic=44458.0
siin on natuke sellest juttu. ehk siis samad hambad hambuvad samade lülidega teatud combode korral. samas on juttu ka sellest, et reaalses elus ei olnud märkimisväärset vahet enamus vendadel. ja need, kes räägivad kui palju parem üks teisest on, võrdlevad seal vana ja kulunud komplekti tuttuuega, mnjah.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kui siis rattal ongi juhuslikult see 1:3-le ülekanne, siis tuleks iga 500km järel kett korraks lõdvaks lasta ja tagumisel hammakal 1 hammas edasi tõsta - hoiab halva karma eemale
EDIT: Tegelikult tuleks keti lülid kah üle lugeda - lülide arv ei tohiks mitte mingil juhul täpselt jaguda ei tagumise ega esimese hammkaga
PS Lähengi lugema - loodetavasti on garaažis veel mõni õlu järel
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Vot selle kohta tahaks küll kuskilt veel lugeda?
Oled sa kindel, et sa ise ei mõtle igast asju välja ja siis postitad neid kui "real thinge"
Materjali struktuuri tasand
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kui ise suuremasi sõidumees pole, siis tuleb paratamatult jah tsikliteemadel google abi kasutada ja uurida, mida praktikud räägivad.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Teil on siin kõik maailma asjad sassis nagu kört-pärtli särk ja kapsad. Kettülekande puhul ei ole ketirataste omavahelisel suhtel tähtsust, need ei "näe" üksteist. Tähtis on see, et kui näiteks ees on 15 hambaga ratas ja kett on 120 lüli pikkune, siis puutub üks konkreetne hammas kokku ainult 8 erineva lüliga, ülejäänute pihta ta kunagi ei satu. Nüüd juhul, kui see vaadeldav hammas saab vigastada, siis kulutab ta neid kaheksat lüli kiirendatud tempos, samal ajal kui kõik teised lülid puutuvad kokku tervete hammastega ning jäävad terveks. Kui panna 120 lüli asemel 121, siis nihkub kett iga ringiga ühe hamba võrra ning hambavigastusest tulenev kulumine jaguneb ühtlaselt kogu keti peale.
Sama efekt on tavaliste hammasrataste puhul, kui ühe hammaste arv on teise kordne. Sellist olukorda kutsutakse tõepoolest "resonantsiks", aga sellel pole erilist pistmist kõigile tuttava akustilise resonantsiga.
Tegelikult on asi natuke keerulisem, parim ülekanne on see, millel ei ole ühiseid tegureid, aga noh usun et üldise mõtte tabamiseks ei ole vaja asja nii peeneks ajada.
Re: Keti hooldus ja eluiga
See on veel okei, veel hullem on see, kui esimesel ja tagumisel hammakal samapalju hambaid on.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Siin näha esimene ja tagumine hammakas,mis koos sõitnud ilmselt umbes 26-28000km-t võibolla ka rohkem,aga seda mina ei tea. Minu silm ütleb,et tagumine on suts rohkem kulunud.Kui uus ja vana kõrvuti olid,siis oli vahe märgatavam.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Keti hooldus ja eluiga
siit pildilt on küll siiski täitsa selgelt näha, et esimene on päris läbi ja tagumine sõidaks veel pikalt. tõsi tagumisel on ka väikest kulumist näha aga ikka kordades vähem kui esimesel, kus võib seda mõõta juba ilmselt kuskil nii 2mm jagu
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mis asi seal päris läbi on? Kui niikuinii vahetad hammakaid koos ketiga, siis pole sellisel väiksel kulumisel mingit tähtsust.
See on päris läbi:
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Vaatasin ka, et mida v**u? Et nendel Urmase piltidel on mõlemad rattad veel sellised, et nende hammaste taha haagib kett veel vabalt ilma igasuguste probleemideta.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kajuks ei saa enam uuega koos pilti teha,aga uuega võrreldes oli ikka tagumine tublisti rohkem kulunud. Esimesel seisis kett veel hästi peal,kuid tagumisel juba mitte eriti. Eespool ju pilt ka uuest ja vanast esimesest ehk kulumine on ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole. Tagumisel on isegi hammaste vaheline lohk natuke kulunud,aga kui sa nii arvad,siis las olla. Mul pole vahet,mul kõik uued asjad paigas.
Mu meelest on need mõnede, aastat 30 tagasi kasutusel olnud, hammakatega veel justkui uued. Siis sai ikka tõesti hammakad nõelaks lastud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Keti hooldus ja eluiga
"ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole" täpselt nii need ketikad ju kuluvadki.
ma neid ise käes hoidnud ei ole, seega vaid pildi järgi saan järeldada. selle järgi, mida näen on tagumine nagu uus. pole muidugi välistatud, et pilt jätab eksliku mulje...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
will111 kirjutas: ↑14 Juun 2019, 23:39"ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole" täpselt nii need ketikad ju kuluvadki.
ma neid ise käes hoidnud ei ole, seega vaid pildi järgi saan järeldada. selle järgi, mida näen on tagumine nagu uus. pole muidugi välistatud, et pilt jätab eksliku mulje...
Nii esimese kui tagumise, uue hammaka, hamba otsad on silma järgi ühe suurused(ristkülik seal hamba otsas). Pildilt on selgelt näha,et tagumise hammaka otsad on tunduvalt peenemaks kulunud,kui esimesel. Ehk tagumise hammaka hambad on mõlemalt poolt kulunud,ühelt poolt küll rohkem nagu ikka.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Keti hooldus ja eluiga
las ta olla, ei viitsi väga vaielda...eks igaüks ise teab kõige paremini kuidas oma hammakaid hinnata ja mille järgi seda kulumist mõõta
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kettülekande ainus otstarve on kanda üle mootori pöördemoment rattale ja vastupidi (kui mootoripidurdust kasutada). Hammakate kulumine (kui ei ole "lõpuni sõidetud) ei mõjuta selle ülekande võimet seda ülesannet täita. Need asjad (tegelikult kõik asjad) ei pea olema ilusad - nad peavad töötama
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kas kellegil on juba kogemusi selle väidetavalt hooldevaba Regina HPE ketiga?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Pressiteates ütleb, et kett on saadaval järelturul jaanuar 2021. Ei usu, et kellegil oleks seega veel kogemusi.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Formaalselt on iga tihenditega kett hooldusvaba.
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
- Ma ei usu, et ta on hooldevaba või isegi seda, et ta oleks oluliselt parem kui tänased ketid (võibolla natuke parem aga sel juhul jääb küsimus, kas hind on seda väärt).
- Regina ketid on kõige kehvemad ketid, mida olen kasutanud. RK ja DID on alati paremini toiminud.
Minu 2 senti.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Isegi, kui see kett kestab kaua, siis hammakad vajavad ikka vahetust. Ma ei tea kuidas teistel, kuid mul käivad need asjad alati kõik korraga. Samas ketti, mida üldse hooldama ei peaks, tahaks küll. See mis Mx enne ütles, et ketid on hooldevabad, on pooltõsi, st puhastama ikka peab ja tihendid korras hoidma. Üleni õliseks ei pea neid tõesti tegema.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 1764
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 180 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Piipz kirjutas: ↑13 Sept 2020, 20:41Isegi, kui see kett kestab kaua, siis hammakad vajavad ikka vahetust. Ma ei tea kuidas teistel, kuid mul käivad need asjad alati kõik korraga. Samas ketti, mida üldse hooldama ei peaks, tahaks küll. See mis Mx enne ütles, et ketid on hooldevabad, on pooltõsi, st puhastama ikka peab ja tihendid korras hoidma. Üleni õliseks ei pea neid tõesti tegema.
aga kõige lihtsam meetod puhastamiseks, on vedela õliga üleni kokku teha(scottoiler'i tööpõhimõte)
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ketti tuleb õlitada sest seal on ka muid liikuvaid ja hõõrduvaid osi peale sisemiste bushingute. Sinna tihendite taha nagunii ei ulata ei puhastamised ega välised määrimised, küll aga mujale. Täiesti kuiv kett muutub esiteks kohutavalt lärmakaks, teiseks eks kasvab üsna oluliselt hõõrdetakistus ja kolmandaks hakkavad siis kiiremini kuluma ka hammakad.
Brozüüril ka selgelt näidatud kuhu seda coatingut on topitud. Ilmselt sellega saab jah kuivalt sõita vähe kauem aga vaevalt küll, et see reaalselt kuigi mõistlik tegu on.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.