Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Loen aegajalt sarnaseid teemasi ja saan aru miks on palju neid kes ostavad uue ratta... Sest kui vaadata mismoodi oma masinaid hooldatakse või mismoodi just ei hooldata siis on selge miks üks või teine müügis olev ratas on just sellises olukorras nagu ta on.. Esimene väide on alati, et paar väikest viga on. Endal kohe alati küsimus, et miks Sa neid siis ära ei kõrvalda ja müü korras ratast?
Puhastatakse kõike brake cleaneriga , määritakse WD40 ga, hooldus on heal juhul kuuritaga õli ja filtri vahetus kuna ettevõttes kus seda tehakse küsitakse kirvehinda...
jah see oli iroonia..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Keti õlitamise vs mitteõlitamise+tihedamini vahetamise võrdsustaks pigem sõites ökotamise vs tihedamini tankimisega, mitte ratta üldise hooldamise/hooldamatusega.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ma ikka pigem arvan, et sul hakkab kõrvadel valus seda jama kuulata juba poole hooaja pealt
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mis seda hullu häält seal siis teeb? Keti ja hammaratta kontaktpinnal see määre nii kui nii ei püsi. Ja et lüslid omavahel liiguks, selleks on sisemine määre?
Ise pole üle paari kkm ilma määrimata sõitnud, aga mingit hääle erinevust pole märganud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
no ei ole uurima läinud, mis asi seal kigiseb. Aga oma rattaga nu tee mis hing ihkab. Tõenäoliselt ei juhtu midagi kui viis aastat õli ei vaheta jne ka midagi.
Aga nii enamvähem asjadest aru saav inimene siiski hooldab oma ratast. Puhastab, määrib, vahetab mahlad ilma juurdlemata, et kaua ta sõidaks kui midagi ei teeks.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Jällegi.
Kui mootor oleks kulumaterjal, nagu kett, SIIS võiks see enamvähem pädev võrdlus olla.
Kui keegi kasutatud ratast ostma hakkab, siis eeldab ta ilmselt nii kui nii ,et kett on vähem või rohkem kulunud(või katsub näpuga). Mingit ostja petmis seal pole.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Vahetasin oma rattal ketti ja ootasin vedava hammaka kaane alt mingit hullu õli ja mustuse plöga,kuid seal oli ainult üks selline 2cm läbimõõduga kärakas ,mis eemaldus kergelt ja muu osa oli sisuliselt kergelt määrdunud. Natuke brake cleanerit ja pintsit ning puhas ta oligi.
Lisaks avastasin ,et Scottoileril oli katki ühenduse 90kraadi vaakumi põlv-filter. Küsisin Streetmotost ja öeldi,et ei saa tellida. Googeldasin ja leidsin ,et siit saab seda ja veel päris palju muidki vajalikke jubinaid https://www.scottoiler.com/product/vacuum-elbows/
Tegin ostu kell 16 paiku ja 18.53 tuli meil,et kaup on teele pandud.Super kiire tegutsemine.Postikulu oli 7,2£ kiirel versioonil ja tavalisel vist 5£,võtsin kiire ja igaks juhuks 2 põlve.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kiire küsimus ketipdedele.
Kui määret(vähke paksemat libestit) kanda nö keti välisküljele, siis kas see ka aitab? Või, kui palju see parem on, kui üldse mitte määrida?
Äkki sõites sulab ja jookseb niikuinii igalepoole, kuhu vaja?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
kiire vastus ketipedelt:
1) Aitab!
2) On 68,2% parem kui mitte määrimine.
3) Enimi kasutatavad ketimäärded ei sula ja päris igalepoole ei jookse
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Krl kas vedelad määrded on defkaks muutunud,et seda ei leia? Isegi tavaline mootoriõli kärab, kui muud pole.Paksemaga on parem kui ilma,aga ilmselt on näidatud kohast määrides kõik muu peale keti määritud
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Olen mingit pintsliga tuubis müüdavat Motuli pasteeti määrinud sinna viimasel ajal. Vähemalt pealekandmise ajal lendab vähem laiali, kui spraiga asjad.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ma laisa inimesena ka ainult pastaga lasen viimased paar aastat, analoogne toode nagu see Motul, aga mingi teine prantsuse bränd oli, vist Elf? Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali, ei pea seal ratast edasi-tagasi lükkama või õhus keerutama.
Miks seda väljastpoolt peaks tegema, jääb muidugi arusaamatuks...
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Tootja soovitab enne uut määrimist vana maha pesta. Teed seda või lased tuima näoga uue otsa?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ei tee midagi, eelmine kett kestis kuskil 45k, mulle on sellest maa ja ilm. Kusjuures enne pastast teada saamist määrisin ma seda sagedusega umbes stiilis juhul kui vanakuu neljapäeva keskööl teeristis meelde tuli ja samal ajal ka viitsimist oli... Ega need ketid klaasist ei ole, ikka rauast.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
mull sama määre ja lasen tuimalt otsa.
Iga 500km tagant ketti pesta ei tundub mõistliku tegevusena
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Konkreetse ratta ehitusest tingituna on seda sissepoole ilge kepp määrida. Ühepoolne kiige, ketikate jne. 10cm triibu saab korraga tõmmata, aga no väljapoole on oluliselt lihtsam määrida otse hammasrattale.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Tead kui ei oska pesta siis ongi mõistlikum lihtsalt uus õli otsa toppida. Selle üle-hooldamisega tekitatakse pidevalt endale palju jama juurde. Surud mingite harjaste ja lappidega tihendite vahele oma liiva , ega see asja paremaks ei tee. Las imendub läbi selle tolmu ja korras. Muidugi eks igaüks tegutseb oma teadmiste ja kogemuste kohaselt.
Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Jep, suurusjärk nii. Ma teen alumisele osale 4 törtsakat peale ja veab ise igale poole üthtlase kihi. Pasandab tagaratast seni proovitutest kõige vähem ja kiire ning mugav on ka sellega toimetada.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Spoiler
Motuli ketipasta kantakse 10-20cm pikkusele lõigule. Sealt edasi määrib kett koostöös hammasratastega selle ühtlaselt kogu keti peale laiali. Juhend näeb nii ette.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Aga see juhend näitab määrimist keti sisepinnale. Sinu versiooni peks siis ikkagi määrima sprayga ja kogu keti ulatuses. Spray tungib paremini sinna lastes vajalikesse kohtadesse
Re: Keti hooldus ja eluiga
No see alumine rippuv osa on ikka veidi pikem kui 10cm, aga põhimõtteliselt jah - kuna pasta on valget värvi, siis see on kenasti silmaga näha, et natukese aja pärast on ring peal. Vbl ma isegi panen seda liiga palju, anoh ma panen hambapastat ka "igaks juhuks" rohkem kui lapsepõlves õpetati
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Võibolla see oleneb rattast,aga minu rattal TDM850 ei olnud küll olulist vahet esimesel ja tagumisel. Või kui siis oli, siis tagumine natuke isegi rohkem kulunud.
Vasakul punane on umbes 26-28000km sõitnud hammakas ja paremal tutikas,mis läks sisse.Võibolla on neil ka suurem läbisõit,aga see on minu käes olles ja eelneva kasutaja andmetel kontrollitav ls.
käes
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Pidasin silmas seda, et selle 10cm mahub sissepoole ka määrima. Kui sellest piisab, siis polegi vaja väljapoole määrida.
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
urmas66 kirjutas: ↑12 Juun 2019, 15:24Võibolla see oleneb rattast,aga minu rattal TDM850 ei olnud küll olulist vahet esimesel ja tagumisel. Või kui siis oli, siis tagumine natuke isegi rohkem kulunud.
Vasakul punane on umbes 26-28000km sõitnud hammakas ja paremal tutikas,mis läks sisse.Võibolla on neil ka suurem läbisõit,aga see on minu käes olles ja eelneva kasutaja andmetel kontrollitav ls.
käesesimene hammaks.jpg
Võib nii olla küll, aga minu puhul peab paika. Matkaratas on suht tugeva väändega ja olen ka suht agressiivse sõidustiiliga - vb see mõjub. Sama teen ka oma enduuro rattal.
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ma olen kahel 600-sel sport/touring rattal täheldanud, et tagumine hammakas on OK, aga esimene väga kulunud. Oma praegusel rattal just sel kevadel vahetasin esimest, aga keti ja tagumise jätsin vanad ja kavatsen nendega veel paar hooaega sõita. Esimene nägi välja midagi umbes sellist
Sõidustiil on mul rahulik ja ketti õlitab automaatõlitaja tavalise mootoriõliga. Minu käes on praegune ketikomplekt sõitnud 30 k, palju enne mind, seda ei tea.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Võibolla teeb vahe sisse ka see,et mina pole peaaegu üldse kruusal sõitnud. Äkki mõnikümmend km suve kohta. Minimaalselt on ka vihmas sõitmist olnud. Tagumisel hammakal on hamba otsad peaaegu teravad. Ketti õlitasin algselt Castrol racing spayga ja viimased 3 aastat on Scottoiler ja Scottoileri sinine õli on kasutusel. Sõidustiil pigem agressiivsem kui rahulik,aga üli suuri kiirusi eriti ei ole arendanud va hetkeliselt. Kiiretel teedel max 120-130 ja tavateedel suudan 100-ga ka kulgeda. Suurem osa läbisõidust on tehtud raske matka koormaga ja 2 inimesega rattal.
59kw ja 82Nm väänet on sel rattal.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Keti hooldus ja eluiga
urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.