Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Rullid ju pöörlevad vabalt ja nühi vastu hammasrtast, nagu siis, kui on kaks hammasratast ühenduses. Teoreetiliselt.
Reaalsuses, kui mõelda, kui kiiresti see kett seal peal tegelikult liigub, siis ilmselt nühitakse seda ka ikka igast suunast.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Minu jaoks ongi müra ja roostevastasus.
Eks näe, millal mul see kord kuus müra vastu veidi pintseldatud kett ära suusatab vs. korralikult spetsvahenditega vahatatud ja pestud kosmos.
Räägime ju ikka tavalisest tänavasõidust eks.
EI tea, mismoodi need minu ketid on hakanud nö. venima, ju nad siis ei veni, aga puka peal tagaratast keerates on kord pingul ja kord lödi.
Kasutagem miskit teist sõna, olen valmis lingvistiliseks doosiks.
In the end on kett koos ratastega kuluosa, määri palju tahad, lõpuks läheb ikka kortsu ja peab välja vahetama
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kulumine on keti puhul see termin, mida tuleks kasutada.
Hea visuaalne indikaator oleks keti läbipaindumine lülidega risti suunas - uus kett seisab pea-aegu sirge, aga kulunud vajub totaalselt kaareks ära.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Päris hea selgitus jalgrattaketi kulumise ja hoolduse kohta asub siin: https://jooks.cc/jooksev/su-jalgratta-k ... -olitamist
Mootorratta keti erinevus jalgrattaketist seisneb motoketi rullikute otstes olevates kummitihendites, mis ei lase mustust ja ilmselt ka määret rullikute ja tihvtide vahele.
Üldised põhimõtted nagu keti puhtus, määrimisvajadus ja kulumine/venimine on ilmselt samad. Kulunud kett sööb ära hammasrattad, põhjustab keti pingsuse erinevust ratast ringi ajades ja keti hüplemist.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
nädalavahetuse soe pani keti ka kasvama... ehk tunnike 90...100 kulgemist ja siis äkist kolksud esimesega minema hakates... no päris maani just ei venind, on veel arenguruumi.... kasutusiga ei tea , sai eelmise omanikuga kaasa.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Tulekul Monster 1100 keti vahetus.
Seoses selliga üks rumal küsimus - mis allpool olevate kettide vahe?
Spetsi järgi mõlemad sobilikud. Hetkel soodukaga hinna vahe väga suur pole aga ikkagi...
https://carpimoto.it/en-US/46127_DU-122 ... ain-15.htm
https://carpimoto.it/en-US/46128_DU-122 ... ain-15.htm
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
ZVM-X on paksemate küljeplaatidega ning seega tugevam.
2,2/2,2 vs 2,4/2,6
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kiire küsimus ketipdedele.
Kui määret (vähke paksemat libestit) kanda nö keti välisküljele, siis kas see ka aitab? Või, kui palju see parem on, kui üldse mitte määrida?
Äkki sõites sulab ja jookseb niikuinii igalepoole, kuhu vaja?
Tänud
Re: Keti hooldus ja eluiga
sõites lendab määre tsentrifugaaljõu toimel keti pealt nahhui, ja ilmselgelt mitte kuskile sissepoole, vaid ikka väljapoole. ketti määritakse pihustades suunaga seest poolt välja, tavaliselt kiige alt ja ratast ringi keeratas või siis puki peal mootor käima ja käik sisse
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ei võta isiklikult (kuna mul veel alles ka üks kardaaniga tsikkel ) kuid paratamatult jäi silma et tsiklifoorumi kontekstis ei leia ilmselt palju nõmedamat viisi küsimuse sissejuhatamiseks - viidates sellele et sisulise vastusega küsimusele kaasneb endale vabatahtlinult ketipede tiitli võtmine.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 727
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
[ ] Ehk noorsand tahtis lihtsalt olla popp ja noortepärakuline ning propageerida moodsaid euroopalikke väärtusi... [/ ]
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Siiamaani olen offroad õli kasutanud, aga see kaob ketilt jube kiiresti. Kas onroad õli liiga palju tolmu ja sodi ei korja külge sellistes oludes?
Voshod 3M + XT660R
Re: Keti hooldus ja eluiga
tolmu külge kogumine ongi paratamatu trade-off õlil, mis kleepub ka keti külge paremini (ja püsib seal paremini). rõngaga ketil suurt vahet ei ole iseenesest kui palju seal paska küljes on aga kui sõidad tõesti peamiselt kruusa ja pori siis mina kasutaks ikkagi vähem kleepuvat õli ning õlitaks ihtsalt tihemini. kruus ja pori on ikkagi ju selgelt ja üheselt offroad tingimus
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 532
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 53 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kõlab küll veidi reklaamina, aga Liquy Moly valge ketimääre sobib nii rõngastega kui rõngasteta kettidele, lihtsalt tuleks mõistliku aja tagant määrida. LM on võimalus ka 400ml pudelist täita väikest 50ml pudelit mida on mugav kaasas kanda ja sellega välistada keti kuivusest tuleneva kulumise. Mul on isegi paar 50ml pudelit olemas millest surve on välja jooksnud 6+ aastat seismise jooksul, aga võimalik suurest pudelist uus vuss sisse lasta, kes soovib saab aitäh eest omale.cossie kirjutas: ↑24 Juul 2022, 12:09Loll küsimus võibolla, aga kas kasutada on-road või off-road õli? Ratas on yamaha xt660r. Sõidab enamuselt kruusa ja pori. Kett on o-rõngastega......
Siiamaani olen offroad õli kasutanud, aga see kaob ketilt jube kiiresti. Kas onroad õli liiga palju tolmu ja sodi ei korja külge sellistes oludes?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.