Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas korke »

Sul ei tohiks olla sellist käigupõhilist piirajat (kui õigesti mäletan). Piisab power commanderist ja väljalaskest ,et saada enamuse oma mootori eelise.
Ja siibrid minu arust avanesid ka 100%. Yamudel on see ikkaldus millegi pärast ,et tehasest veits vunki maha võetud.

leko kirjutas:

Kes/kus/kuidas selle piiraja maha võtab :)? (07-12a 600RR)



Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


kawa10
Postitusi: 5
Liitunud: 28 Sept 2009, 23:18
Tsikkel: zx-10r.2009.
Asukoht: Lääne Virumaa

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas kawa10 »

Tere,
tehke lollile selgeks,et mida annab veel juurde Dynojet Secondary Fuel Module kui on juba paigaldatud PC5 :wack:


SickoBikes
Postitusi: 18
Liitunud: 21 Sept 2012, 00:10
Tsikkel: Hornet, HD Ironhead, R1 jne...
Asukoht: Peterburi tee 71 Tallinn

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas SickoBikes »

kawa10 kirjutas:

Tere,
tehke lollile selgeks,et mida annab veel juurde Dynojet Secondary Fuel Module kui on juba paigaldatud PC5 :wack:

Tere. Pc 5 juhib ainult põhi pihusteid,ehk siis neid mis on sisselaske kõride küljes. Fule module juhib lisa pihusteid, mis on õhufiltri kopsikusse paigaldatud (enamus ratastel). See peaks olema selline nö. lihtne seletus. Loodan,et oli abiks. :bsmile:

Teeme detaile vastavalt soovile klaasplastist,carbonist. CnC tööd. Alu keevitus. LED tuled ja valgustid,projekteerimine ja valmistamine.
Vaata meie tegemisi www.facebook.com/sickobikes

kawa10
Postitusi: 5
Liitunud: 28 Sept 2009, 23:18
Tsikkel: zx-10r.2009.
Asukoht: Lääne Virumaa

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas kawa10 »

Tänud.pilt selgem. :bsmile:

Kasutaja avatar

leko
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Dets 2010, 14:10
Tsikkel: väike RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas leko »

Sport õhufiltri paigaldus on elementaarne, või selle vahetusel peaks mõnda spetsiifilist/iseloomuliku asja jälgima? :roll:

Kasutaja avatar

müristaja
Postitusi: 384
Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
Tsikkel: Tuned & modded Tuono
Asukoht: Tallinn

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas müristaja »

leko kirjutas:

Sport õhufiltri paigaldus on elementaarne, või selle vahetusel peaks mõnda spetsiifilist/iseloomuliku asja jälgima? :roll:

Sellisel asjal on mõtet siis, kui ratas saab rohkem kütust ka peale kui originaalis. Summuti võiks ka olla vähe kergemini läbipuhutav. Lihtsalt sportfiltri ja sportsummuti paigaldamisega võib segu (mitte oluliselt) lihtsalt lahjaks minna.

Drop a gear and disappear...
Kasutaja avatar

leko
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Dets 2010, 14:10
Tsikkel: väike RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas leko »

müristaja kirjutas:
leko kirjutas:

Sport õhufiltri paigaldus on elementaarne, või selle vahetusel peaks mõnda spetsiifilist/iseloomuliku asja jälgima? :roll:

Sellisel asjal on mõtet siis, kui ratas saab rohkem kütust ka peale kui originaalis. Summuti võiks ka olla vähe kergemini läbipuhutav. Lihtsalt sportfiltri ja sportsummuti paigaldamisega võib segu (mitte oluliselt) lihtsalt lahjaks minna.

Kat eemaldatud, PCV on lauapeal, filter ootab vahetust, käib tige püti valimine ;)

Kasutaja avatar

elle646
Postitusi: 22
Liitunud: 16 Mai 2011, 12:36
Tsikkel: Husqvarna 701, BMW f800gs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas elle646 »

Tere,

Kas siin teemas on ka tegelasi, kes oma rattaid ikka ilusamaks ja ägedamaks ehitavad, mõtlen just välimust?
Nimelt kogun ühe huvitava projekti raames papist makette, mis tihti ümberehituse tööprotsessi juurde kuuluvad.
Panen ühe illustreeriva pildi ka:
Pilt

Maketid võivad olla poolikud, kulunud jne. Tean, et tavaliselt rändab papist makett prügisse, kuid ehk kellegi on ikka midagi garaažinurgas säilinud.

Tänud juba ette, Ele

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas puna »

Selle jaoks teised teemad kui igaüks oma ehitab ja kiidab.

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas korke »

Kas te üldse teate miks ringraja tsiklil kasutatakse k N filtrit ? Või muid taolisi ? Ulme power lisa pärast ?

Reaalne võimsus lisa tekkib siis kui ei õlita seda sisuliselt ning seda saab kenasti pärast kõhuli käimist hooldada.
Tänaval kasutades te hoopis tõmbate oma nunnud hobused maha kuna ei hoolda seda piisavalt tihedalt. Kuivab see õli ära sealt filtri pealt ja hakkab rõõmsalt peenike tolm läbi minema. Teine varjant on ,et läheb filter hoopis umbe kuna olete õliga priisanud ja kõik s**t on rõõmsalt filtri külge jäänud (originaal papist filtril kukkub airboxi põhja) :roll:

leko kirjutas:
müristaja kirjutas:
leko kirjutas:

Sport õhufiltri paigaldus on elementaarne, või selle vahetusel peaks mõnda spetsiifilist/iseloomuliku asja jälgima? :roll:

Sellisel asjal on mõtet siis, kui ratas saab rohkem kütust ka peale kui originaalis. Summuti võiks ka olla vähe kergemini läbipuhutav. Lihtsalt sportfiltri ja sportsummuti paigaldamisega võib segu (mitte oluliselt) lihtsalt lahjaks minna.

Kat eemaldatud, PCV on lauapeal, filter ootab vahetust, käib tige püti valimine ;)

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


IJF
Postitusi: 3
Liitunud: 27 Mai 2014, 14:17
Tsikkel: GIXXER, Aprilia RSV 1000

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas IJF »

Kas keegi tegeleb VIRTUAAL TUUNINGuga ? Või teab keegi mingeid häid saite või programme kus saaks kasvõi tsikli erinevate detailide värvi muuta vms. et saaks vaadata mis värvi veljed nt. sobiks jne. Oleks päris huvitav...

Mis sa arvad, mis ma sellega teen, kas jahvatan kohviube või kütan tuba ?.. Vastan ise: Sõidan.

IJF
Postitusi: 3
Liitunud: 27 Mai 2014, 14:17
Tsikkel: GIXXER, Aprilia RSV 1000

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas IJF »

Ei ole keegi kursis ?

Mis sa arvad, mis ma sellega teen, kas jahvatan kohviube või kütan tuba ?.. Vastan ise: Sõidan.
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 477
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Adobe Photoshop on üks ütlemata hää programm.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

IJF
Postitusi: 3
Liitunud: 27 Mai 2014, 14:17
Tsikkel: GIXXER, Aprilia RSV 1000

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas IJF »

Junzu kirjutas:

Adobe Photoshop on üks ütlemata hää programm.

Seda kindlasti aga eks oskusi nõuab ka omajagu see progre.. Autodele on küll selliseid ülilihtsaid saite kust saad valida erinevaid mudeleid ja proovida erinevaid velgi, toone jms. :)

Mis sa arvad, mis ma sellega teen, kas jahvatan kohviube või kütan tuba ?.. Vastan ise: Sõidan.
Kasutaja avatar

mikk254
Postitusi: 7
Liitunud: 06 Sept 2016, 20:00
Tsikkel: ZX10R

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas mikk254 »

kas see liblikklapp mis sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] sees on, kas see siis ikkagist on hea kui selle ära võtta või mitte. ning kuidas ma tean kas mul on 1-3 käigu võimsus piiratud? netis r22givad koik eri juttu
ratas 2004a zx10r

Pilt
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas ranel »

Tahaks gixxeffi amordid kõvasti jäigemaks saada. Motohundi vigursõidul oli tunda, kuidas liiga pehme oli. Peale rohkem keerata ei anna. Kuidas paksema õli vastu vahetamise idee oleks?

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ei ole päris hea sest sellega ka üles tulemine uimasem nö.amort pakib ennast kokku.Võid proovida õlitaset suurendada aga sellega see oht et kui liiga palju saab siis lööb simmerid minema.Parim lahendus on hankida ratta margile ja oma kaalule vastav vedru.http://www.racetech.com/VehicleSearch
siin lehel saab vaadata milline vedru läheb.
http://www.sonicsprings.com/catalog/
Siit näeb ka.
Omale ostsin ette Sonicud.Ei põhja,ebatasasusi neelavad hästi.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas will111 »

ranel, vedrud võid lühemaks lõigata. muidugi tuleb mõõta ära, et ikka jääks vähemalt kuskil 90% praegusest maksimaalselt amordikäigust siis selle uue, lõigatud vedru maksimaalne käik. selleks pistad nipunööri ümber amordi, teed praeguse max käigu kindlaks (nii kuidas ise arvad seda kõige efektiivsem teha oleks) ning kui amordi seest vedru välja tõmbad siis loed keerud kokku ning mõõdad ära keeruvahe ja korrutad. sealt saad teada kui palju maha võid lõigata. tõenäoliselt seda varu ikka omajagu on, aga mina ei soovitaks üldiselt rohkem võtta kui 8 keerdu. vedru otsa muidugi pead pärast ka ära sepistama ning õige pikkusega spaceri lisama praeguse lühema vastu.

paksema õli toppimine amordi sisse ei oma kindlasti seda efekti, mida soovid. eriti just siis kui vedru tegelikult täpselt sama. kuigi, peale seda vedru lõikamist peaksid tõenäoliselt siiski natuke paksemat õli kasutama võrreldes praegusega.
ja preloadi keeramine ei muuda vedru jäikust, see muudab ratta geomeetriat ning amordi tööpiirkonda

Kasutaja avatar

MRT Tech
Kaupmees
Postitusi: 62
Liitunud: 16 Mär 2016, 13:57
Tsikkel: S1000RR
Asukoht: Tallinn/Tondi 92
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas MRT Tech »

mikk254 kirjutas:

kas see liblikklapp mis summuti sees on, kas see siis ikkagist on hea kui selle ära võtta või mitte. ning kuidas ma tean kas mul on 1-3 käigu võimsus piiratud? netis r22givad koik eri juttu
ratas 2004a zx10r

Liblikklapi ära võtmine eriti maksimaalset võimsust ei mõjuta, küll aga lisab teravust ja muudab tsikli närvilisemaks. Sama juhtub kui eemaldada pritsungis esimesed liblikklapid.

Seda, kas võimsus on piiratud, saad teada dünopingis.

Kvaliteetne mootorrattatöökoda Tallinnas, Tondi 92

http://shop.sbk.ee
http://www.sbk.ee
Facebook - MRT Tech


X-lite, Nolan ja Grex kiivrid
Adrenaline sõiduvarustus
Öhlins, Brembo, Akrapovic, Marchesini, GB Racing, MRA....
Kohapeal palju varuosi BMW S1000RR'le.
Kasutaja avatar

Teema algataja
tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

leko kirjutas:

Sport õhufiltri paigaldus on elementaarne, või selle vahetusel peaks mõnda spetsiifilist/iseloomuliku asja jälgima? :roll:

Pole ammu sõna võtnud aga sellele konkreetsele küsimusele on mul lihtsalt vaja kasvõi natukenegi vastata - nn. sportfiltrid pole viimased paarkümmend aastat suutnud kõrvaldada filtreerimata sissevoolu probleemi ja seega on aus vastus järgnev: jah ja väga peab jälgima - OE õhufiltri servad (need üldjuhul on elastsed (akrüül, silicon, vms sarnane elastne õlikindel materjal), töötamaks tihendina - kõik seninähtud, nö. sport-õhufiltrid, lekivad servadest täie sajaga - mu daamid ja härrad - konkreetselt liiva jms. abrasiivset sitta sõidab sisselaskest sisse elemendi servade vahelt - vot sellist sporti saab Teie ratta mootor tegelikkuses selle imetabase sprort õhufiltriga. Nõuanne sport-õhufiltri kasutajale omast käest (kindlasti on alternatiive aga pole surematu, et kõike testida aega oleks), tänaseks leitud parim - Würth poes on olemas RTV silicon mis sobib õhufiltri serva tihendamiseks, lisaks veel kõikide välimiste mootorikaante tihendite asendamiseks mootoritele alates üldjuhul 2002.a. (st. et neid tihendeid enam ei pea kunagi ostma eksole) jpm. ja juttu jätkub veel aga teeme samm korraga. Igatahes kõik samadelkinid - soovitan varuda eelmainitud RTV ja siis saame tekkinud kogemustest edasi heietada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Oh raibe, ei märganud, et küsimus oli aastast "minne m**n* kui vanasti" - sry, topin kogu jutu kohe per**e tagasi ja edaspidi olen tähelepanelikum...

Kasutaja avatar

Teema algataja
tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Oh jummal mida mu silmad siin ikka veel nägema peavad - mootorrataste dynostend - no palun, võtke ennast kokku ja saage ükskord ometi üle, Korke sa ka peaks juba arenenud olema aegade jooksul, aita inimesi eemale selliselt ajupestud pasast... Mis krt on seost dynostendist saadud näitudel reaalsusega??? Dynost saavad rattad mingi mõtetu kõvera ja arvud aga mis krdi tähtsust need omavad, kui reaalsusega mingitki pistmist pole? Rebimine käib dynotabelite tinderis või mingi salajane klubi või mis point sellel asjal nagu üldse on? Need dynostendi näidud on ju läbi aastakümnete täielik kasutu pask olnud. Need dynonumbrid ja hüperkõverad ratast edasi ei vii - mitte mingit kontakti reaalsusega pole kunagi olnud ja ikka tegijad soovitavad dynosse mõõtma minna - ma küsin, et mida siis täpsemalt seal mõõdetakse ja milline mõõde neist näitab, et nüüd on mul see üle linna pill? Ise küsin, ise vastan - mitte sittagi tolku ei ole sellest dynolollitamisest viimased 12 aastat olnud ja nüüd õnneks aeg ükskord ometi otsas ka - kanku bensa ja tuli otsa - otto-mootoritega suht finiito niikuinii - elektripoolidega hakkame siin lõnga ketrama, seal vot läheb dynopink asja ette sest võimsus on lokaalne ja ei progresseeru lisanduvate välismõjudega. Minevikus m**n* eest oleks muidugi õiglane, et järgmised 15a. ka keegi neid näite ei usuks.
Aga veel täna. Siinsed dynostendid mõõdavad ju algusest peale vale algoritmiga - ainus mida saaks nende juures ära kasutada on süütenurga seadistamine aga seda siis ilma portimata ja võrdlusmomendis algse ja uue sätte vahel. Ja selleks on mul tõesti vaja dünostendi genereeritud numbreid? Ma paraku ennetasin, käies oma 2007.a. GSX-R600 rattaga (tagarattast dynostendis mõõdetuna 86hj soolapuhuja Dzintars dynopingis... mis vahet on mis dynopingis) võistlemas kõikidel dragrace võistlustel kuhu ajaliselt vähegi jõudsin. Soovitan teha sama, et saaksid aru millist iba dynostendi diagnoos sulle pähe raiuda üritab. Aga palun: reaalse võimsuse valemid vabalt saadaval siin: http://www.tqhq.ee/dir.php?id=61 Need võimaldavad anda indikatsiooni mingis võimalikus eksimusskaalas, katsetusmeetodil, võrrelda jõudlust sarnaste ratastega ning võimaldab testida üsnagi täpselt, 1 parendus korraga, mõjusi reaalsuses ning liikuda edasi step/by/step, et ka reaalselt mingi hetke võrra ruudulippu varem näha. Dynopingibikerid (va. turbonitrolõhkeainerahvas) võivad oma jooksulindil edasi kihutada ja lugeda kokku mitu korda 10 sekundiga tallad välguvad - vot täpselt sama suure kasuteguriga info saate te oma mootorrattaga dynopingist. Ma oma 600cc viimase vindini keeratud rattaga jäin väga rahule nii rinkal kui ka dragracedel reaalset võimsust testides - dynostendijutumeestel läheks oma peenhäälestuse selgitamiseks vaja mingit puutinit või pühavaimu, et ära seletada kuidas minu 86hj lüpsis 1300cc Hajabusa ja S1000RR veerandmiilis sekundiga. Dynopingitajad - minge oma hobujõudude ja sellise kõverajutuga kohe pikalt ette m**n* ära ja mis muud öelda oskan - visadus viib sihini, t*** viin sai otsa


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

:bsmile: Tnx, et selle teeme algatasid ja esimese monoloogi kirjutasid! Leidsin sealt palju kasulikku (mõtlen seda esimest-esimest).

Lisaks, nagu ka olen muudes teemades maininud, et ratas muutuks kiiremaks :D tasub paljudel alustada ratta korralikust elementaarsest hooldusest. Võtsin talvel oma masina ette, ja juba paagi sõelast sain hoolega (-) kw kätte.

Lisaks sellele, et masinaid muudetakse kiiremaks, tuleb neid muuta peatumisvõimelisteks. Piduri sadulatest sain üleelmine aasta kulbiga sitta kätte. :mrgreen:

Suht mõtetu on aretada peale sportfiltrit kui kütusefilter umbes :D


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei leidnud paremat teemat, kus küsida. aga siin vahel kirjutavad sellised targad, kes ehk päriselt oskavad vastata :D
nimelt, miks ja millest tekib see lenksu "võnkumine" või laperdamine kui suurema kiirusega ja üsna suure kaldenurga all kurvi läbides tõstan ratta kurvist välja tulles püsti? Laperdab just sel hetkel korraks kui olen ratta püsti toonud ja teeb seda ainult suurematel kiirustel. Kiirendamise või mitte kiirendamisega nagu ei tundu väga seotud olevat, samuti nagu suurt midagi ei muutunud kui vahetasin lensku (sõidusasend muutus, enne oli rohkem raskust esirattal, nüüd on rohkem raskust taga). Laperdab kuskil seal alates 140-150ga kurve sõites. ratas on sv650.

Kasutaja avatar

Teema algataja
tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Resonants on selle asja nimi ja seni kuni see kontrolli alt välja ei progresseeru siis lase olla, eeldusel muidugi, et ratas ikka tehniliselt korras. Sellist tankslap-off nuppu otseselt olemas pole ja kui keegi kavatseb siin tarka nõu jagama hakata siis möödaminnes võiks juba ka Melandri mehaanikuid nõustada - teist hooaega järjest laperdab kontrollimatult.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ei ega ta võimatu kontrollida ei ole jah, aga lihtsalt huvitas, et tea millest see tuleb. Võib see seotud olla tagaamordi reboundiga, liiga kiire rebound?

Kasutaja avatar

Teema algataja
tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Või liiga aeglane. Internet saab enne täis kui kõik võimalused üles loetleda.

Kasutaja avatar

oojamaa
Postitusi: 133
Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 24 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas oojamaa »

will111 kirjutas:

nimelt, miks ja millest tekib see lenksu "võnkumine" või laperdamine kui suurema kiirusega ja üsna suure kaldenurga all kurvi läbides tõstan ratta kurvist välja tulles püsti? Laperdab just sel hetkel korraks kui olen ratta püsti toonud ja teeb seda ainult suurematel kiirustel. Kiirendamise või mitte kiirendamisega nagu ei tundu väga seotud olevat, samuti nagu suurt midagi ei muutunud kui vahetasin lensku (sõidusasend muutus, enne oli rohkem raskust esirattal, nüüd on rohkem raskust taga). Laperdab kuskil seal alates 140-150ga kurve sõites. ratas on sv650.

Selle küsimuse peale meenus rehvitootja Michelini poolt tehtud "reklaamklipp", kus ta räägib ja näitab, kuidas just Michelini rehvid seda suurel kiirusel "laperdamist" aitavad leevendada. Umbes 1:30 pealt hakkab sellest "laperdamise" teemast rääkima. Videos näitab, kuidas see laperdamine (handlebar starts to dance in hands) tekib 180 km/h kiiruse juures.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus Postitas will111 »

paraku seal ei ole sisuliselt juttu sellest, et miks ja mis põhjusel asi tekib. võiks ju oletada, et rehvist aga mul oli kunagi endal pikalt sv, seal all igasuguseid erinevaid rehve ja ühelgi juhul sellist effekti ei tundnud. võibolla sõitsin ka tol ajal tsipa rahulikumalt aga vaevalt nüüd nii palju rahulikumalt. ma pole ka päris kindel, et videos näidatu on täpselt üks-ühele see, mis minul ilmneb. või no vähemalt sellist pikka lappamist pole kunagi olnud, see on umbes nii 2-3 korda max üheleteisele poole ja kõik, eks siis on ratas juba püsti ka ning asi sumbub ära.

tagaamordi rebound on muidugi liiga kiire sel rattal. ja regullida pole seal ka midagi. amort tuleb lihtsalt ära vahetada päris amordi vastu mõne teise ratta alt. aga mõtlesin, et äkki on seotud geomeetriaga hoopis see lappamine. et peaks laskma näiteks eest madalamaks. seepärast ka küsisin.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”