Bensiinipump

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
loonik
Postitusi: 163
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas loonik »

Kas oskab ehk keegi anda usutavat põhjendust, et miks omab GSXR-600 bensiinipumpa kütusepaagis? Kui tegu oleks pritsungiga, siis oleks asi selge. See 97 aastal toodetud isend on tavaline karburaator toitega tsikkel. Kuna paak on kõrgemal kui karbussid, siis voolaks bensiin sinna ka vabatahtlikult ja mootor töötab ilust.
Ka ei ole sellel süsteemil tagasivoolu paaki, vaid bensiini taset reguleerivad ujukinõelad nagu karburaatorites ikka. Järelikult ei saa selle bensiinipumba tekitatav surve olla suur.
Kas siis tõesti võib siis näiteks kiirendades jääda ebapiisavaks kütuse kogus, mis omavoolu teel peale tuleb?


Kasutaja avatar

mina
Postitusi: 150
Liitunud: 21 Mai 2004, 08:58
Tsikkel: fighter VTR

Lugemata postitus Postitas mina »

Kõik võib olla kui teada tahad siis proovi järgi ,kuidas ilma pentsupumbata käib.Enamusel uuematel ratastel on pumbad peal,juu siis parem :D
Kasutaja avatar

Teema algataja
loonik
Postitusi: 163
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik »

Aitähh tegusa ja asjaliku soovituse eest. Paistab, et tead, mida räägid ;). Selles see asi ongi, et käib ja väga ilusti.
Sellest ka säärane küsimus sai püstitatud. On olemas ka teine, veel uuem ratas ja sellel pole sellist vidinat tehases külge pandud.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

puhtloogiliselt seal ei saa muud vajadust olla kui et kiirendamisel, pidurdamisel ja kurvides sügaval kallutamisel võib tekkida kütuse pealevoolus hetkelisi vajakajäämisi mille siis pump kompenseerib tänu sellele, et võrreldes vabavooluga suudab ta anda näiteks sügaval kallutamisel ülemiseks jäävasse ujukiruumi oluliselt paremini kütust.

Midagi sellist ehk?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Vähemasti enda XTZ660 kohta olen lugenud, et bensupump lisati, kuna paagi nn põsed on kahel pool võimalikult all ja ainult gravitatsioonst ei piisa, et igas olukorras ja igas paagi täituvusastes vajalik kogus kütet karbussi jõuaks.
Kasutaja avatar

mina
Postitusi: 150
Liitunud: 21 Mai 2004, 08:58
Tsikkel: fighter VTR

Lugemata postitus Postitas mina »

Ega iga ratas on umbes 2X varuga nii mootor kui teised seadmed.Endal 600cbr 90a ja sai turbo peale pandud ja jätsin ka originaal pentsupumba ainult ühendasin ta teisiti järgi.Ennem katsetasin kui palju lüüa jõuab ja 50 sek lõi 3liitrit.Ilmselt on pentsupumbad sportlikemal ratastel,mis peavad tõõtama ka tagurpidi olles :twisted:
Kasutaja avatar

Teema algataja
loonik
Postitusi: 163
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik »

Tegelikult on manualis öeldud, et pumba tootlikus peab olema suurem kui 1 liiter minutis. Sellise koguse saab ka vabavooluga kätte. Ilmselt on spinnal õigus, et kui tsikkel on hirmsasti kaldu ajatud jõuaks ka paagis otsakorral olev kütus piisavas koguses igasse karburaatorisse.
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas Pontus »

Sai sissepritsega suzuke bensiinipumba surve ära mõõdetud , mis andis tulemuseks ca1,3bar(norm3,0).Pump molekulideks ja sai nii hammasratta mõlemad küljed kulumisjälgede vabaks kui ka hammaka pesa liivapaberiga õhemaks lihvitud. Küsimus siis järgmine ,et kas siin keegi on sama asja ettevõtnud kuna tavaliselt viibutatakse näpuga poe suunas ja kui kauaks toimib.Endal väike kartus ,et äkki olid metallpinnad miski pinnatöötlusega, mis plastik hammakaga kokkupuutes.

Viimati muutis Pontus, 18 Jaan 2012, 21:07, muudetud 1 kord kokku.
Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas Pontus »

AndrusB kirjutas:

Bensiini pump ongi selleks, et kütus KINDLASTI karburaatoritesse jõuaks- ka siis kui teda vähe on ja/või paarsada meetrit esi või tagarattal sõdad :D
Mõnedel juhtudel on pump seotud ka kaldenurga anduriga.

Ä mul jäi lisamata et tegu sissepurske masinaga...

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas Pontus »

AndrusB kirjutas:

aa kui on purse, siis saad pumba rõhu seadistusega natuke powerit juurde - aga eks nüüd teadjad pajatavad edasi...

EIP, asi polnud poweri natukese juurde saamisega vaid, 6 käiguga jäi kuskil 8000 peal puperdades pidama ja pöörded ilma rutskaga mängimata sealt edasi põhja ei käinud.
Nüüd mul lihtsalt huvi ,et kas ja kui kaua need käsitsi lihvitud pinnad vastu peavad.Et kas oleks mõtekas hakata enne kevadet uue pumba peale mõtlema või töötab pump edasi kuni järgmiste sitatükkide sattumiseni sinna sisse mis lobedaks asja lihvivad.

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas andrias »

AndrusB kirjutas:

aa kui on purse, siis saad pumba rõhu seadistusega natuke powerit juurde - aga eks nüüd teadjad pajatavad edasi...

väga vähe tegelikult.
N.ö. air/fuel ratio on purskemasinatel suht päpselt paigas. Segu rikkaks ajamine ei muuda võimsust oluliselt.

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas ping »

pontus kirjutas:

Sai sissepritsega suzuke bensiinipumba surve ära mõõdetud , mis andis tulemuseks ca1,3bar(norm3,0).Pump molekulideks ja sai nii hammasratta mõlemad küljed kulumisjälgede vabaks kui ka hammaka pesa liivapaberiga õhemaks lihvitud. Küsimus siis järgmine ,et kas siin keegi on sama asja ettevõtnud kuna tavaliselt viibutatakse näpuga poe suunas ja kui kauaks toimib.Endal väike kartus ,et äkki olid metallpinnad miski pinnatöötlusega, mis plastik hammakaga kokkupuutes.

Paned manomeetri külge ja lihvid niikaua kui tootlikuse ja rõhu vajalikuks saad.
50000km ehk 1000 töötunniga ja tagasivooluga 1liiter minutis on bensupump vähemalt 60 000 LIITRIT (raudtee vagunitäis) bensiini läbi pumpanud.
Odavam on arvatavasti kohe osta uus pump (70 - 100eur, kui ise sebida ja paigaldada) sest kuigi suudad kulunud pinnad siledaks saada ei suuda sa nende esialgset kuju taastada. Osade pumpade sisu on tefloniga kaetud ja neid taastada on väga keeruline.

andrias kirjutas:
AndrusB kirjutas:

aa kui on purse, siis saad pumba rõhu seadistusega natuke powerit juurde - aga eks nüüd teadjad pajatavad edasi...

väga vähe tegelikult.
N.ö. air/fuel ratio on purskemasinatel suht päpselt paigas. Segu rikkaks ajamine ei muuda võimsust oluliselt.

Liiga rikas segu põleb erinevalt ja siis on vaja ka süüte seadistust muuta, niiet kõrgematel pööretel võib võimsuse kadu päris suur olla.
Kunagi sai tehtud ja katsetatud reguleeritava rõhuregulaatoriga, vajaduse selleks tekitas teist marki masina, teise tootja, pihustite kasutamine.

Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas Pontus »

ping kirjutas:

Osade pumpade sisu on tefloniga kaetud ja neid taastada on väga keeruline.

Seda ma vist arvasingi. Ennem lihvi tundus pind nagu natuke tumehallikam.Hetkeliselt muidu surve taastus, eks näis kui kauaks.

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...
Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Kas keegi üldse teiste juttu läbi kah loeb siin enne kui midagi kirja paneb?

"Löö karburaatorid linale ... " tramaivõi! :wack:

Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas Nigga »

AndrusB kirjutas:

aa kui on purse, siis saad pumba rõhu seadistusega natuke powerit juurde - aga eks nüüd teadjad pajatavad edasi...

Mingit võimsust ei saa juurde rõhu seadistusega...
Ärme räägime midagi parem kui asjst ilmselgelt midagi ei jaga.

P.S.
Nagu ma vähe oleks rääkinud pritsungitejuttu teile siin foorumis ja juba aastaid räägi nagu "seinale" üldjuhul.

Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas Pontus »

Nigga kirjutas:

P.S.
Nagu ma vähe oleks rääkinud pritsungitejuttu teile siin foorumis ja juba aastaid räägi nagu "seinale" üldjuhul.

:mrgreen:

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas koi »

A kes on kasutaja sein ? :|
Ja ta ei saa millestki aru? :o
Mingi tume sein siis!
Soojalt mandrilt järelikult!
Kuidas ta siia end regada sai?
Järelikult mingi BOT! Tuleb bännida!
Niisiis, kes aru ei saa, see bännitakse!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Bensiinipump

Lugemata postitus Postitas Pontus »

Mõtlesin siin ,et ennem kui meelest ära läheb ,annan teada ,ehk kellelegi abiks ,et tefloni kiht sai maha lihvitud ja rõhk korraliku 3,2bar peale aetud ja nüüdseks on läbi sõidetud sellesama lihvitud pumbaga ca 2000km ja surve pole grammigi allapoole langenud selle ajaga.

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”