Õli ventilatsiooni voolikust

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Esialgu ma ei hakka kolbi ja silindrit vahetama. Tellisin uued klapid ja kolvirõngad (loomulikult ka uued tihendid ja muud asjad.). Panen uued kolvirõngad ja klapid külge ja siis vaatan kompressiooni uuesti üle. Kuna klapipesade lõikusega viljandis keegi ei tegele, siis panen alguses lihtsalt uued klapid külge ja ilma kokkupanemata proovin ära, kas klapid peavad ilusti. Juhul kui ei pea siis proovin kellegiga Tartus kokku leppida klapi pesade lõikamise. Kui peavad siis asjad kokku ja löön vänta lootes, et viga on nüüd leitud.

Kolvi ja silindri jätaksin hiljemaks, kuna hetkel tuleb niigi veel mitmeid asju remontida siis teeksin tähtsamad asjad enne korda ja siis alles vaataks kuidas seda võimekust parendada saab. Järgmise nädala alguseks peaks saabuma jupid ja siis saab asjad külge panna.

Kas keegi on muidu kasutanud seda summutite parandamiseks mõeldud teipi? Kas see peaks kui paneksin selle leegitoru ümber? Mul seal pauna koha peal on paar augukest kus ta silindri juurest alguse saab. Plaan proovida esialgu keevitada aga ei tea kuidas õnnestub sellisest pauna kohast. Peab otsima mingisuguse metallijupi mis sobiks ilusti sinna kurvi kohale. Ise mõtlesin, et kui ei saa siis paneks selle teibi sinna kuidagi pikemalt natuke, et poleks kole. Umbes nagu mõndadel on pandud kuuma kaitseks seesugust teipi. Muidugi pole kunagi tegemist teinud selle teibiga ja ei tea, milline ta täpselt päriselt välja näeb.


Ratas ikka tegemist vajab aga üldiselt siiani rahul, kui ikka endale teha siis on ju hea kui saad ise nokitseda ja teha ta just enda jaoks korda :). Eriti hea kui see remont nüüd ka õnnestuks ja rattale saaks ilusa mootori hääle ka sisse.



will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas will111 »

pauna soovitaks ikka keevitada. kui sa kuskil väga kaugel ei ela, siis võid kasvõi minu kätte tuua ja saan sul selle suht mõistliku hinnaga ära teha näiteks TIGiga. kui seal just väga pikalt keevitama ei pea. need teibid on mõeldud lihtsalt ümber mässimiseks, survet ja otse "tuld" nad kas ei kannata üldse või siis ei kannata üldse mitte kaua, nii et sellega tegeleda oleks sisuliselt ajaraisk ja raharaisk.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Ilmselt mõtleb summutiparandusteipi, need on ikka kuuma- ja gaasikindlamad.
Nt.
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/e ... dusteip-1m
https://www.photopoint.ee/auto-ja-toost ... randusteip

Saadetud kettaga lauatelefonist!


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas will111 »

jah, ilmselt küll. kuid ma olen täpselt sellise teibiga umbestäpselt sarnast asja kunagi proovinud (ehk siis mingit sorti lappimist).
auto väljalastel kuskil seal "down the line" nad enamvähem peavad jah, aga tsiklil otse silku kõrval põmst. no minul see asi küll kaua ei kestnud. ega keegi muidugi ei keela proovida, lihtsalt jagasin oma kogemust
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Proovin esialgu keevitada. Eelnevalt oli ta samuti keevitatud aga suht halvasti ja jupp kukkus hoopis eest ära. Ilus ta just ei jää aga kui asja saab ja ilusti peab siis mässiks talle veel seda krossiratastele kuumakaitseks mõeldud teibi ka ümber ja poleks enam nii kole midagi.

Viskan siia manusesse pildi ka sellest august ja sellest kuidas ta ära sättisin kuidagi keevituseks. Ise keevitust ei ole näppinud aga hobikorras oskab isa selle ära teha :D. Plaan teha ikka klassikalise ehk elektroodtkeevitusega muidugi.

Kõik nipid ja soovitused piltide kommentaariks on tere tulnud!
Manused
17E0E56B-2495-4A66-9D36-ABAB53A550F8.jpeg
2530F383-3A6C-40E2-A90A-4FA2FD772D07.jpeg
8D8E5381-475D-420E-A480-5971EDF08EB3.jpeg
6317360B-C360-4E99-AE36-323B51217E40.jpeg
Viimati muutis Karl32, 05 Nov 2022, 09:22, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kindel, et elektroLÜÜT keevitus :roll:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

yeekim kirjutas: 05 Nov 2022, 09:08
Kindel, et elektroLÜÜT keevitus :roll:
Oh jumal puhta lolli juttu ajan. Elektrood ikka :lol:

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Keegi humorist on titaantoru musta metalliga keevitada proovinud. :D :D :D
Kui see oleks olnud rikkumata oleks selle saanud ära keevitada aga nüüd aitab ainult äraviskamine.
Igaks juhuks proovi käiaga kas tulevad helevalged sädemed.
Kui jah, siis ainuvõimalik on tig ja spetsiaalne täitematerjal.
Mõrasid olen keevitanud ja veel on isegi 30cm täitematerjali aga tegu on kalli asjaga ja selle toru remont ületaks kordi uue toru hinna.
Selge on see, et kodusel teel ilma riistvara ja kogemuseta võib selle materjali keevitamise ära unustada.
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

Motolammutuses on paar Suzuki Rmz 250 ka kirjas. Küsi igaks juhuks enne üle ega neil vajalikku toru pole. Ehk ka mõnda muud osa vaja sealt. Hinnad on seal soodsad.
http://www.motolammutus.ee/epood/Krossirattad/
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Tervitus!

Lühidalt siis, et uued klapid ei pea :D
Tuleb klapipesad üle lõigata.

Kas keegi tegutseb ka siin foorumis sellega?
Kellan siin töökodasid läbi aga uurin ka siit, sest mida soodsamalt seda parem :D

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Tort »

Kõrvu jäänud astromoto tartus (kuhu pääsed ise) ja tallinnas näiteks windorf suur-sõjamäel. Tulen viljandist pühapäeval tallinna ilmselt ja saaksin noort krossihuvilist tasuta transpordiga aidata. Mustamäele jne ei ole aega sõita. Kokku pead ise leppima.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Leidsin raplamaalt kehtnast sellise firma nagu JKMotors. Nende sõnul tuleb klapipesad hoopiski uued panna ja juhtpuksid samuti.

Hetkel sai temaga kokku lepitud, et saan saata silindripea pakiautomaati ja siis edasi telefoni ja meili teel suhelda.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

See et klapipesad peab kindlasti uued panema on jama. Juhtpuksidega on kah nii, et enne peaks mõõtma, mis lõtk on ja siis otsustama. Hetkel tundub julma rahastamise maik man olema.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Hmm, räägin siis selles asjus temaga ja ütlen et teeks ikka klapipesadele lõikuse.
Juhtpuksidel on justkui tükid ära tulnud. Lisan siia pildi. On see segav faktor?
Manused
1D049008-079C-4272-8B9F-377ED7D5CA5C.jpeg
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Üks pesa tundub olevat praoga ja teine puks katki!

Saadetud kettaga lauatelefonist!


2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Karl32 kirjutas: 09 Nov 2022, 20:48
Hmm, räägin siis selles asjus temaga ja ütlen et teeks ikka klapipesadele lõikuse.
Juhtpuksidel on justkui tükid ära tulnud. Lisan siia pildi. On see segav faktor?
Nagu pildilt näha on rüblikud lasknud klapid pähe ja sääred kõveraks mis on puksidel otsa murdnud.
Puksi otsa puudumine on aga kahtlemata segav asjaolu mis lühendab klappide eluiga sest ei toeta neid vibreerimast.
Kui nüüd neid otsi hoolikalt uurida ja keegi on proovinud neid ka välja lüüa ja selle käigus otsa pasunasse tagunud siis palju õnne.
Kui nüüd see puks välja suruda rikub see ka puksipesa ja on vaja välja puurida et jääks kaas ellu.
Oleks nad kohe klapid ära vahetanud kui kõveraks lasid oleks pesad korras aga on veel käima aetud ja kõver klapp on kulutanud pesal ühe osa madalamaks.
Selle kaane remont võib (kuid ei pruugi) minna kulukamaks kui teine kaas vaadata näiteks motolammutusest.
See on ühtlasi hea näide mis juhtub kui viivitada kuluosade vahetusega nagu kett, klapid ja keps.
Algusaja 250 nelitakti ei hiilanud just oma pikaealisusega ja tahtsid suuremaid pöördeid et piisavat jõudu teha.
Juba aastat viis hiljem aga asi parenes oluliselt.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Aitäh 2715 põhjaliku informatsiooni eest. Vaatasin täna ise ka veel üle enne kokku pakkimist ja jõudsin ka ise järeldusele, et need juhtpuksid on vaja panna uued. Lisaks siis kui kohale jõuab siis uurin veel neilt kas pesad on üle lõigatavad või tõesti tuleb panna uued pesad.
Tõepoolest vanad klapid olid kõverad, tundsin seda juba klappide eemaldades, sest klapid ei tahtnud just eriti lõbusalt välja tulla…

Minu õnneks väljalaske pool oli täielik vastand sisselakse olukorrale. Kõik puksid ja pesad olid ilusad, samuti ka klapid korralikud.

Kui homme panen paki teele ja millalgi kohale jõuab, eks siis näis mis ütlevad. Juhtpuksid kindlalt vahetusse, kui klapipesad pole lõigatavad siis tuleb ka need uued panna.

Kõige lahedam on asja juures see, et mul pole hetkel õrna aimu ka mis see pukside vahetus maksma võib minna. :D
Eks saan hinna teada kui nad asja üle vaatavad. Ise kujutan ette sisselaske pesade ja juhtpukside vahetus kuni selline 150euri.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Puks on umbes 20 eur koos saatmistega.
https://www.cmsnl.com/suzuki-rm-z250-20 ... 490020003/
Klapipesa on umbes 30 eur tükk.
Titaan ja raudklappidega on erisusi materjalis!
https://www.ebay.com/itm/143484753833
Sisselase erilist kuumakindlust ei vaja ja need võib ka sobivast materjalist valmistada.
Kas nad 50 euroga need ära vahetavad ja pesad töötlevad on kokkuleppe küsimus.
Kui klapid on nende tõukuritega pähe lastud mis sees siis need võivad mikromõradega olla.
Tõukurite kontrolliks pistetakse see sobiva puupulga otsa, pühitakse pealt käega üle et talle jääks kerge rasvakiht peale, umbes sõrmejälje tasemel ja siis puistatakse üle kriiditolmuga, mis jääb kergelt pinnale.
Kui järgmine päev mingeid õliseid triipe pole nähtavale tulnud võiks eeldada, et mõrasid pole.
Seda saab muidugi ainult siis teha kui veel pestud pole.
Need tõukurite probleemid on rohkem Yamaha viiestel peadel aga mine tea...
Klappide pähelaskmisel võib olla ka nukkvõlli ära keeranud hammasrattas.
Need pannakse istuga nukkvõlli otsa ja kiilu neil pole.
Kontrolliks pannakse mootor kokku et märgid on koos ja keeratakse väntvõlli 1 pööre.
Nüüd peavad sisselase ja väljalase olema umbes samapalju avatud, ehk kõik klapid on pisut lahti.
Kui sisselase pole või on ebanormaalselt palju vajab asi lähemat uurimist.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Hmm okei...
Ma uurisin netist, et klappide juhtpuksid on ka ise vahetatavad, vaja ainult osta selleks vajalik tööriist millega saab haamriga nad välja kõksida ja uued asemele panna. On see tehtav? Kui asi tõesti tehtav siis laseksin neil ainult klapipesad ära vahetada ja juhtpuksidega tegeleks ise.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 249
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Irual »

Tavaliselt tuleb puksid peale paigaldust üle hõõritseda - sisse pressimisel ava diameeter mingi sajandiku võrra väheneb. Ja igasugu kõksimine on mootori juures veidi kahtlane - kui oskad, on ok, aga oskamatu liigutusega võib päris pekki keerata. Kindlam pea soojaks (100...120C) ja igasugu puksid, laagrid jms lähevad kergelt paika.

Edu, L

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Karl32 kirjutas: 10 Nov 2022, 13:00
Hmm okei...
Ma uurisin netist, et klappide juhtpuksid on ka ise vahetatavad, vaja ainult osta selleks vajalik tööriist millega saab haamriga nad välja kõksida ja uued asemele panna. On see tehtav? Kui asi tõesti tehtav siis laseksin neil ainult klapipesad ära vahetada ja juhtpuksidega tegeleks ise.
Klapipukse saab kodusel teel vahetada ja vahetatakse, kuid õiged abinõud peavad olema.
Esiteks klapipuksi väljalöömisel et mitte pesa rikkuda oleks tarvilik see murdunud ots astmelise puuriga pealt siledaks saada et teravad servad ava ära ei kraabiks.
Välja on vaja lüüa klapivedru poole sest puksi ots võib olla killustunud ja need surutakse alumiiniumile sisse mispeale uus puks puruneb paigaldamisel või jääb kõveralt et klapp ei liigu.
Sissepanekuks on vajalik kindlasti sügavusepiiraja millest ma pildi panin.
Torn millega puksi sisse lüüa peab minema klapipuksi umbes 2 sajandikku lõtkuga ja üleminekuraadius ei tohi olla suurem kui puksi otsal.
Kui torn läheb puksi suure lõtkuga ei saa lööja enam aru kas ta ühtlaselt tervele puksi otsale lööb ja tulemuseks on puksi purunemine.
Puks on metallkeraamikast ja muide üsna õrn purunema.
Sisselöömiseks peab olema jäik alus kuhu kaas toetada ja sein vastu et löök ainult puksi tsentrisse läheks.
Näiteks freespingi laud, 50mm paks metallplaat jms. kuhu läheb jupp ehituspappi alla et kaane pinda ei rikuks.
Kui kõik asjad valmis siis puks ka avad määrdega kokku, plokikaas praeahju 150c juurde 30 min, presentkinnastega kähku lauale, kus on juba puks ettevalmistatud torni otsas ja sügavuspiiraja paika keeratud.
Nüüd polegi muud kui puks tundega tsentrisse sättida ja sisse koputada.
Midagi hõõritseda õigetel varuosadel vaja pole ja kõik on juba mõõdus.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Sain täna viljandis ühe asjatundjaga arutada ja blokikaant näidata. Tuli välja, et keegi on nukkvõllid kõvasti kinni keeranud ja kuumenedes on nukkvõllid kinni tõmmanud, sellega siis on ajastu paigast läinud ja klapid pähe jooksnud. Selle tulemusel ongi siis selline silindripea.
Tema sõnul tuleks peale klapipesade ja juhtpukside vahetuse ka nukapesad taastada.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Vastab see tõele, et kui juba kinni on jooksnud nukkvõll siis tuleb pesad taastada, vastasel juhul jooksevad jälle kokku.
Ja kas neid on võimalik ka ise korda teha mingite koduste viisidega?

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas morse »

Kui kokku jookseb, siis on nukasaaled rikutud. See on silmaga vaadates kohe näha (kole vaadata). Sellise saalega ei hakka asi toimima.

Siin mingi suvaline foto sellisest viga saanud saalest (sinu omad ilmselt hullemad?):
https://imgur.io/4YEmTdf

kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

See küll 5-klapilise pea, aga õppematerjalina kasutatav:

Soovitan selle tegelase teisi videoid ka vaadata.

LauriT
Postitusi: 37
Liitunud: 09 Veebr 2016, 11:30
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas LauriT »

Karl32 kirjutas: 10 Nov 2022, 17:48
Sain täna viljandis ühe asjatundjaga arutada ja blokikaant näidata. Tuli välja, et keegi on nukkvõllid kõvasti kinni keeranud ja kuumenedes on nukkvõllid kinni tõmmanud, sellega siis on ajastu paigast läinud ja klapid pähe jooksnud. Selle tulemusel ongi siis selline silindripea.
Tema sõnul tuleks peale klapipesade ja juhtpukside vahetuse ka nukapesad taastada.
Sellepärast tulekski alati kriitiliste sõlmede puhul kasutada momentvõtit. Ja manuaali.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Jah, ja justnimelt momentvõtit, mitte seda 30€ maksvat butafooriat, mille kohta osad siin mõni aeg tagasi arvamust avaldasid, et "harrastajale, kes harva kasutab, käib küll".

Aga teemaalgatajale - iseenesest soov kõik asjad ise teha ja selle käigus õppida on arusaadav, aga kui su eesmärgiks on mootorrattaga sõita, siis hetkeseisuga see ei ole enam ilmselgelt kõige odavam variant. Juba vajalikud tööriistad maksavad sadu ja sadu eurosid. Mina sinu asemel ikkagi otsiks mingi meistrimehe/töökoja, kes sul need asjad korralikult ära teeb, või siis võimalusel otsiks paremas korras kaane, millele kergem remont teha, sealjuures pole ju oluline, millises vabariigi otsas too asub, kullerid ju liiguvad, või siis bussid-rongid? Ei imestaks ka, kui mõni kaasfoorumlane tihti Viljandi-Tallinna või Viljandi-Tartu otsa triigib.

Mul on üldiselt kõik kaaneasjad Windorfis hästi õnnestunud, seega pole põhjust olnud teisi proovida. Tiit selles suhtes on põhimõtteline tegelane ka, et kui tema arvates on asi taastamiskõlbatu, siis ta seda ka ütleb, mitte ei hakka seal midagi kuidagi ära sättima, et ikka täis tööraha kätte saada.

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Tort »

Jesper kirjutas: 11 Nov 2022, 14:11
Ei imestaks ka, kui mõni kaasfoorumlane tihti Viljandi-Tallinna või Viljandi-Tartu otsa triigib.

Mul on üldiselt kõik kaaneasjad Windorfis hästi õnnestunud...
No ma just ütlesin, et pühap viljandist tlna ja esmasp soidan windorfist nkn mööda, tee madarasse teearu juurde on ka omal nahal selge.

Kõige lollim asi oleks lasta osa teenusena teha ja siis ise proovida samal ajal juhtpukse vahetada naaskli ja värvilise traadiga, kui ühe pesa vahetus on vist 5 eur vms.

Mitte et leitud koht ilmtingimata kehv oleks, aga soovitaks igal juhul kõik asjad ühes kohas.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Karl32 kirjutas: 10 Nov 2022, 23:31
Vastab see tõele, et kui juba kinni on jooksnud nukkvõll siis tuleb pesad taastada, vastasel juhul jooksevad jälle kokku.
Ja kas neid on võimalik ka ise korda teha mingite koduste viisidega?
Käib see nukkvõll raskelt kui pakud ettenähtud jõuga kinni keerata?
Kui ei ja mingitki lõtku tunda on siis pole seal ka midagi taastada.
Kui käib raskelt siis kõigepealt nukkvõll ära puhastada 500 paberiga ja kui sellest ei piisa tuleb teha markeriga võll kokku ja vaadata kuhu jälg jääb nukkvõllipesal ning siis kasvõi noaotsaga see koht madalamaks kaabitseda ja uuesti proovida.
Seal võib ka olla et kaas on puruks läinud koos klappidega ja siis on keegi võtnud teiselt kaanelt selle ning see ei saagi sobida, kuna tehases keeratakse see kinni ja töödeldakse pesad koos.
Et mitte uusi klappe kõveraks lasta on kindlasti vaja nukkvõlle kontrollida et poleks ratast ära keeranud.
See ratas pole seal muide kuigi tugevalt peal et vältida keti puruks rebimist.
Selle paika tagasipanek kodusel teel on võimalik aga üsna keerukas protsess ja ilmselt on manuaalis olemas gaasijaotusfaasid.
Kui nuka on ära keeranud siis otsi teine plokikaas kus klapid-nukkvõllid, tuleb vähe soodsam.

Soovitaks terve tsikli jupikaupa üle vaadata mis on puudu või üle.
Hea koht on näiteks see leht, kus on päris hea ülevaade gruppide kaupa ja sealt on võimalik ka tellida asju.
https://www.cmsnl.com/suzuki-rm-z250_model16157/

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas morse »

Paar lehte tagasi me siin ahhetasime, et kuidas nii, et valede märkidega käis ja märkide järgi paika seatud ketiga mootor enam ei käi. Nüüd tundub väga loogiline. Ju see hammakas on ikka ära nihkund.

Märgade tikkude kohta öeldakse “õppetikud”.
See siin on jube hea “õppekrossikas”. Loodame, et järgmisel aastal saab sellega lisaks ka sõitmist õppida :)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”