Aku vahetus.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
motohai
Postitusi: 26
Liitunud: 25 Nov 2003, 22:03

Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas motohai »

Tere aku suri ära ja plaan uus peale panna aga :kas vooluringi võib korraks katkestada või ei või?
Tsikliks siis ducati multistarada 2016a.
Tänud ette;)



Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Sa mõtled, et kas võid aku küljest klemmid lahti ühendada ja aku maha võtta ning uue asemele panna ning klemmid taas ühendada? Loog ju, mismoodi siis.
Kella paned taas õigeks ja muud jama seal küll ei juhtu. Kui sa just töötava mootoriga seda ei plaani teha.


Teema algataja
motohai
Postitusi: 26
Liitunud: 25 Nov 2003, 22:03

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas motohai »

Just nii ,vana maha ja uus peale.Tänud

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

motohai kirjutas: 20 Okt 2021, 21:35

Just nii ,vana maha ja uus peale.Tänud

Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas AzA »

M.T. kirjutas: 20 Okt 2021, 21:13

Loog ju, mismoodi siis.

Nii, et vahepeal annad teise akuga toite peale.
Tsiklid veel päris autod õnneks pole, et pärast toite kadu on vaja hakata amorte kalibreerima ja arvutiga pidureid lahti laskma :mrgreen:

Muuseas ma panen toite siiski peale, lihtsalt ei viitsi pärast kella õigeks panna :bsmile:

Aga mulle meeldib.

andrjusa
Postitusi: 7
Liitunud: 13 Aug 2017, 23:06
Tsikkel: bandit gsf 600

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas andrjusa »

Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.
kas tõsiselt mõtled, et muudmoodi ei tohigi vöi?
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Kardad, et teistpidi lahti ühendades kargab aku aiste vahelt punuma või hakkab verist vahtu välja ajama? Tee proovi!

Tegelikult on see üldise ohutuse eesmärgil, et kõigepealt mass lahti. Muidu, kui "-" keres kinni ja hakkad akuga sahmima ja "+" satub juhuslikult vastu raami, saad värskendavast ehmatusest tagasihoidliku keevituse või koguni kergema koletulestikuni. Kui satub kätte mõni säänne massin, kus "+" keres, siis käitud täpselt vastupidi.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

M.T. kirjutas: 20 Okt 2021, 23:12
Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.
See on mingi vanaisadelt pärit tarkus, mida mosse kõrval lühikestes pükstes ja põlvikutes kunagi kuuldud ja nüüd eneselegi teadmata põhjusel tarka nägu tehes edasi pajatatakse.
Tegelikult pole ioonipoisil mingit vahet, millises asukohas vooluring katkestatakse või ühedatakse.
Viimati muutis Madlobster, 27 Dets 2021, 22:25, muudetud 1 kord kokku.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Ohutuse küsimus. Kui koba oled ja mass peal, siis kitsas tingimuses esmalt plussi kallale minnes lased ilusti võtmega raami selle. Tegelt võiks mõtlev inimene sellest omal käel aru saada.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Põhimõte on jah selles, et "+"klemmi ei näpi kunagi kui vooluring ühendatud on. Isegi sõrmuse võib omale sõrme ümber "keevitada" muidu.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

mitte et teil kuidagi õigus ei oleks, aga
garages on miljon võimalust mingi jama kokku keerata. Oluliselt suurem tõenäosus on näiteks haamriga küün maha lüüa kui akut ühendades suuremat häda korda saata peale väikse sädeluse ja ehmatuse.

Aga jah võimalus on olemas, seega kui on tunne, et metallist esemega (võtme, sõrmuse vms) plussiga ühenduses olles selle sama esemega ka kuhugi keresse ulatud, siis on mõistlik eelpool mainitud viisil talitada. Enamasti eeldab see ebaõnne ja pudinäpluse ühele ajahetkele sattumist, aga nii vahest juhtub ka paremates perekondades.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kui veel eriti "hästi" läheb, võib sellise lühise tekitamisega aku lõhki lasta ja silmi ning nägu väävelhappega pesta. :)
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Eks siin annab terve tsikli plahvatusest kogu küla maha põletamiseni jõuda.
Soovitan tule ja happekindlat kostüümi, selle puudumisel pöörduda ametlikusse esindusse.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 469
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Püha jumal, järjekordne teema, kus 30 sekundit nõudvast lihtsast tegevusest, luuakse arusaam, et tegemist on tuumateadusega. Biker.ee foorum oma headuses. :wack:
...
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Madlobster kirjutas: 27 Dets 2021, 18:32
M.T. kirjutas: 20 Okt 2021, 23:12
Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.
See on mingi vanaisadelt pärit tarkus, mida mosse kõrval lühikestes pükstes ja põlvikutes kunagi kuuldud ja nüüd eneselegi teadmata põhjusel tarka nägu tehes edasi pajatatakse.
Tegelikult pole ioonipoisil mingit vahet, millises asukohas vooluring katkestatakse või ühedatakse.
Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga :ner: Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.

Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm :-||| teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Turist »

zorten22 kirjutas: 27 Dets 2021, 22:21
Püha jumal, järjekordne teema, kus 30 sekundit nõudvast lihtsast tegevusest, luuakse arusaam, et tegemist on tuumateadusega. Biker.ee foorum oma headuses. :wack:
Võtad need klemmid siis ka 30 sekundiga maha kui seda õiges järjekorras teed ehk siis ei näpi voolu all olevat "+"klemmi, sest seal ahelas ei ole kaitset. :bsmile:
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

M.T. kirjutas: 27 Dets 2021, 23:31
Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga :ner: Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.

Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm :-||| teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas ranel »

Madlobster kirjutas: 28 Dets 2021, 10:00
M.T. kirjutas: 27 Dets 2021, 23:31
Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga :ner: Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.

Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm :-||| teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Vanat tüüpi nn lahtised eritasid vesinikku, kui neid laadida. Ohutuse teema, et sädemega vesinikku põlema ei paneks. Lahutus tasus teha akust eemal. Tänapäeval pole see enam tegelikult teemaks, kui just akul kaitseklapp rakendunud pole.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Madlobster kirjutas: 28 Dets 2021, 10:00
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Lihtsam? :D , sest "+" on reeglina kaetud mingi tuutuga. Igasugused reeglid ongi tegelikult ainult lollidele - targad teavad ise mida nad teevad.
ranel kirjutas: 28 Dets 2021, 10:15
Vanat tüüpi nn lahtised eritasid vesinikku, kui neid laadida. Ohutuse teema, et sädemega vesinikku põlema ei paneks. Lahutus tasus teha akust eemal. Tänapäeval pole see enam tegelikult teemaks, kui just akul kaitseklapp rakendunud pole.
Oled sa kindel, et "sädelus" saab tekkida ainult "+" klemmi lahti ühendamisel ja sädeluse tekkimine võimatu "-" klemmi esmalt lahti ühendamisel? Mina näiteks ei ole :D
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Maaks kirjutas: 28 Dets 2021, 10:26
Madlobster kirjutas: 28 Dets 2021, 10:00
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Lihtsam? :D , sest "+" on reeglina kaetud mingi tuutuga. Igasugused reeglid ongi tegelikult ainult lollidele - targad teavad ise mida nad teevad.
ranel kirjutas: 28 Dets 2021, 10:15
Vanat tüüpi nn lahtised eritasid vesinikku, kui neid laadida. Ohutuse teema, et sädemega vesinikku põlema ei paneks. Lahutus tasus teha akust eemal. Tänapäeval pole see enam tegelikult teemaks, kui just akul kaitseklapp rakendunud pole.
Oled sa kindel, et "sädelus" saab tekkida ainult "+" klemmi lahti ühendamisel ja sädeluse tekkimine võimatu "-" klemmi esmalt lahti ühendamisel? Mina näiteks ei ole :D
Lihtsam ? :D No kui sa nagunii pead selle maha võtma, miks peaks alustama lihtsamast? :-||| :mrgreen:
ranel ei rääkinud miinusest vaid lahutuse tegemisest akust eemal, et kipina ei pääseks paha peale.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

ranel kirjutas: 28 Dets 2021, 10:15
...Lahutus tasus teha akust eemal.
Selleks on(oli) massilüliti.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas hmm »

Saeks veel natuke... mis me nüüd teeme, kui + on hoopis keres ja - juhitakse tarbijaid...
Samas sellise tehnikaga tegelejatel ei teki selliseid dilemmasid, sest nad ei tohiks enam pudinäpud olla.

Ohutustehnika jms asjandused ei ole "lollidele", vaid suurem osa "tarkasid" järgivad neid, sest sellega minimeeritakse kahju tekkimine kellele/millele iganes.

Säde tekib nii "+" kui ka "-" klemmi ühendamisel - selles osas vahet pole, kui kergesti süttivaid kemikaale sädeme juures pole. Lisaks juhtmes lippavatel tegelastel pole vahet kus katkestus tehakse, kuid....
Tõesti pole vahet millist juhet esimesena akult eemaldad, kui tarbijateks on ainult valgustusvahendid ilma skemaatiliste juhtimiseta või "ajudeta"...
Edit: + ahel on üldjuhul oluliselt rohkem isoleeritud. Mass e. - pool on rohkem "avatum", sest kõike pole otstarbekas isoleerida, kalliks läheb...
Järgmine asi on muidugi veel selles, et kui eemaldad ainult + akult, siis mõni element on salvestanud enda jaoks mingis koguses pinget (nt mõni kontroller, ajuke jne...) ja akult + lahti ühendamisega ei tagata veel pingeahela katkestus. Seega võib see tarbija poolne + juhe, mille akult lahti ühendasid, ka korraks keresse minna ja tekitada sellega teatud ahelates vastupidise suunaga pinge, mida mõni elektroonika komponent ei seedi ning sellega tarbijaid kahjustada ehk väljutad neis selle maagilise töövahendi e. SUITSU... jällegi, kui suudad selle tegevuse välistada, siis pole vahet tohtimises vs mitte tohtimises.... Samas seda SUITSU ei saa enam sinna tarbijasse tagasi panna. Pead tõdema, et kogu elektroonika töötab ikkagi ainult SUITSU põhjal - oluline on hoida suits elektroonika komponentide sees.

Minu jutu kokkuvõtvalt, et asi pole tohtimises või mitte tohtimises... vaid elementaarsetest töövõtetes.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

andrjusa
Postitusi: 7
Liitunud: 13 Aug 2017, 23:06
Tsikkel: bandit gsf 600

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas andrjusa »

► Näita Spoilerit
ulme küll,mis soga mõni inimene võib suust väja ajada. Elektroonikateadmiste koha pealt hinne 2 ja lause ülesehitus kaa nullilähedane. Ma olen elektroonikat õppinud- suu vajus lahti.

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Aku vahetus.

Lugemata postitus Postitas hmm »

andrjusa kirjutas: 11 Jaan 2022, 14:52
ulme küll,mis soga mõni inimene võib suust väja ajada. Elektroonikateadmiste koha pealt hinne 2 ja lause ülesehitus kaa nullilähedane. Ma olen elektroonikat õppinud- suu vajus lahti.
Oo õppind jumal (w) jaga palun oma õpitud elektroonilist valgust (w)
Siis ehk saavad ortograafia süvateadmistega isikud akuvahetusest aru, muidu lähevad neil kuskil juhtmed kokku.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”