Aku vahetus.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Aku vahetus.
Tere aku suri ära ja plaan uus peale panna aga :kas vooluringi võib korraks katkestada või ei või?
Tsikliks siis ducati multistarada 2016a.
Tänud ette;)
Re: Aku vahetus.
Sa mõtled, et kas võid aku küljest klemmid lahti ühendada ja aku maha võtta ning uue asemele panna ning klemmid taas ühendada? Loog ju, mismoodi siis.
Kella paned taas õigeks ja muud jama seal küll ei juhtu. Kui sa just töötava mootoriga seda ei plaani teha.
Re: Aku vahetus.
Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Aku vahetus.
Nii, et vahepeal annad teise akuga toite peale.
Tsiklid veel päris autod õnneks pole, et pärast toite kadu on vaja hakata amorte kalibreerima ja arvutiga pidureid lahti laskma
Muuseas ma panen toite siiski peale, lihtsalt ei viitsi pärast kella õigeks panna
Re: Aku vahetus.
kas tõsiselt mõtled, et muudmoodi ei tohigi vöi?
-
- Postitusi: 726
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Aku vahetus.
Tegelikult on see üldise ohutuse eesmärgil, et kõigepealt mass lahti. Muidu, kui "-" keres kinni ja hakkad akuga sahmima ja "+" satub juhuslikult vastu raami, saad värskendavast ehmatusest tagasihoidliku keevituse või koguni kergema koletulestikuni. Kui satub kätte mõni säänne massin, kus "+" keres, siis käitud täpselt vastupidi.
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Aku vahetus.
See on mingi vanaisadelt pärit tarkus, mida mosse kõrval lühikestes pükstes ja põlvikutes kunagi kuuldud ja nüüd eneselegi teadmata põhjusel tarka nägu tehes edasi pajatatakse.
Tegelikult pole ioonipoisil mingit vahet, millises asukohas vooluring katkestatakse või ühedatakse.
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Aku vahetus.
Re: Aku vahetus.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Aku vahetus.
garages on miljon võimalust mingi jama kokku keerata. Oluliselt suurem tõenäosus on näiteks haamriga küün maha lüüa kui akut ühendades suuremat häda korda saata peale väikse sädeluse ja ehmatuse.
Aga jah võimalus on olemas, seega kui on tunne, et metallist esemega (võtme, sõrmuse vms) plussiga ühenduses olles selle sama esemega ka kuhugi keresse ulatud, siis on mõistlik eelpool mainitud viisil talitada. Enamasti eeldab see ebaõnne ja pudinäpluse ühele ajahetkele sattumist, aga nii vahest juhtub ka paremates perekondades.
Re: Aku vahetus.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Aku vahetus.
Soovitan tule ja happekindlat kostüümi, selle puudumisel pöörduda ametlikusse esindusse.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Aku vahetus.
Re: Aku vahetus.
Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.Madlobster kirjutas: ↑27 Dets 2021, 18:32See on mingi vanaisadelt pärit tarkus, mida mosse kõrval lühikestes pükstes ja põlvikutes kunagi kuuldud ja nüüd eneselegi teadmata põhjusel tarka nägu tehes edasi pajatatakse.
Tegelikult pole ioonipoisil mingit vahet, millises asukohas vooluring katkestatakse või ühedatakse.
Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
Re: Aku vahetus.
Võtad need klemmid siis ka 30 sekundiga maha kui seda õiges järjekorras teed ehk siis ei näpi voolu all olevat "+"klemmi, sest seal ahelas ei ole kaitset.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Aku vahetus.
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?M.T. kirjutas: ↑27 Dets 2021, 23:31Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.
Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
-
- Postitusi: 3135
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 328 korda
Re: Aku vahetus.
Vanat tüüpi nn lahtised eritasid vesinikku, kui neid laadida. Ohutuse teema, et sädemega vesinikku põlema ei paneks. Lahutus tasus teha akust eemal. Tänapäeval pole see enam tegelikult teemaks, kui just akul kaitseklapp rakendunud pole.Madlobster kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:00Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?M.T. kirjutas: ↑27 Dets 2021, 23:31Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.
Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Aku vahetus.
Lihtsam? , sest "+" on reeglina kaetud mingi tuutuga. Igasugused reeglid ongi tegelikult ainult lollidele - targad teavad ise mida nad teevad.Madlobster kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:00Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Oled sa kindel, et "sädelus" saab tekkida ainult "+" klemmi lahti ühendamisel ja sädeluse tekkimine võimatu "-" klemmi esmalt lahti ühendamisel? Mina näiteks ei ole
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Aku vahetus.
Lihtsam ? No kui sa nagunii pead selle maha võtma, miks peaks alustama lihtsamast?Maaks kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:26Lihtsam? , sest "+" on reeglina kaetud mingi tuutuga. Igasugused reeglid ongi tegelikult ainult lollidele - targad teavad ise mida nad teevad.Madlobster kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:00Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?Oled sa kindel, et "sädelus" saab tekkida ainult "+" klemmi lahti ühendamisel ja sädeluse tekkimine võimatu "-" klemmi esmalt lahti ühendamisel? Mina näiteks ei ole
ranel ei rääkinud miinusest vaid lahutuse tegemisest akust eemal, et kipina ei pääseks paha peale.
-
- Postitusi: 726
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Aku vahetus.
Selleks on(oli) massilüliti.
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Aku vahetus.
Samas sellise tehnikaga tegelejatel ei teki selliseid dilemmasid, sest nad ei tohiks enam pudinäpud olla.
Ohutustehnika jms asjandused ei ole "lollidele", vaid suurem osa "tarkasid" järgivad neid, sest sellega minimeeritakse kahju tekkimine kellele/millele iganes.
Säde tekib nii "+" kui ka "-" klemmi ühendamisel - selles osas vahet pole, kui kergesti süttivaid kemikaale sädeme juures pole. Lisaks juhtmes lippavatel tegelastel pole vahet kus katkestus tehakse, kuid....
Tõesti pole vahet millist juhet esimesena akult eemaldad, kui tarbijateks on ainult valgustusvahendid ilma skemaatiliste juhtimiseta või "ajudeta"...
Edit: + ahel on üldjuhul oluliselt rohkem isoleeritud. Mass e. - pool on rohkem "avatum", sest kõike pole otstarbekas isoleerida, kalliks läheb...
Järgmine asi on muidugi veel selles, et kui eemaldad ainult + akult, siis mõni element on salvestanud enda jaoks mingis koguses pinget (nt mõni kontroller, ajuke jne...) ja akult + lahti ühendamisega ei tagata veel pingeahela katkestus. Seega võib see tarbija poolne + juhe, mille akult lahti ühendasid, ka korraks keresse minna ja tekitada sellega teatud ahelates vastupidise suunaga pinge, mida mõni elektroonika komponent ei seedi ning sellega tarbijaid kahjustada ehk väljutad neis selle maagilise töövahendi e. SUITSU... jällegi, kui suudad selle tegevuse välistada, siis pole vahet tohtimises vs mitte tohtimises.... Samas seda SUITSU ei saa enam sinna tarbijasse tagasi panna. Pead tõdema, et kogu elektroonika töötab ikkagi ainult SUITSU põhjal - oluline on hoida suits elektroonika komponentide sees.
Minu jutu kokkuvõtvalt, et asi pole tohtimises või mitte tohtimises... vaid elementaarsetest töövõtetes.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Aku vahetus.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Aku vahetus.
Oo õppind jumal jaga palun oma õpitud elektroonilist valgust
Siis ehk saavad ortograafia süvateadmistega isikud akuvahetusest aru, muidu lähevad neil kuskil juhtmed kokku.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.